Pitäisikö M54b30 kampuralla käyttää M54 dampperia?
Tuli vaan mieleen että autossa vakio M50b25 dampperi..
rajotin 7000rpm. onko m54dampperilla jotain ongelmaa triggerin tai apulaitehihnan linjauksen kanssa M50 koneessa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
pystyykö kdfi purkkiin lisäämään bluetoothia jälkikäteen?
edit:samalla kun tän kirjotin niin sattu silmään https://www.kperformance.be/Bluetooth
Leave a comment:
-
-
Katson jos päivittelen tänne niitä mittoja kanssa, kunhan saan tehtyä tuohon omaan lohkoon muutokset. Itse meinasin laittaa olkapulti "kai tuo on oikea nimitys" , koossa 8x20mm m6 kierteellä kierrelukitteen kanssa.
Kahden vaiheilla tilaisiko takomännät vai meneekö turhaan rahantuhlaukseksi jos tehotavoitteet ovat kohtuu pienet.
Leave a comment:
-
-
Joo mä en mittoja ottanut, mutta hyvä että Urpolta löytyy. Sapluunaa itsekin aikani netistä etsin mutta totesin sitten että helpompi vaan kokeilemalla hakea oikeat kohdat. Poranterät kannattaa olla sitten sopivan pienet jos haluaa ahdistussovitteen. Itse pakastin tapit ja laitoin vielä vihreää laakerilukitetta mukaan vaikka sovite olikin piukka. Isompi tappi tuli itsellä siten että se on läpi kampikammion puolelle osittain, mutta osan reikää peittää runkolaakeripukin lohkon puoli eli ei pääse kampikammioon. Pienemmän tapin reikä ei ole läpi, ja sen ulostulon estää myös jakokoppa kun tukirima on juuri sen kohdalla.
Leave a comment:
-
-
Mulla on jotain mittoja ylhäällä. Laita privalla mulle puhelinnumero
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Oksanen View PostNiille ei ole reikiä, eli lohkoon pitää porata sopivat reijät jousen tapille ja tuolle tapille jolla kiristin kiinnittyy. Jostain varmaan jotkut mitatkin löytyy mihin ne reijät on laitettu, itse tein sovittamalla mihin kohtaan tuo kiristin mahtuu. Vähän joutui jakopään kopan tukirimasta pirraamaan jäykkäristä matskua kun tappi tuli juuri sen kohdalle
Noita öljypumpun akselipäivityksiäkin löytyy maailmalta monenlaisia, itselläni on VAC-motorsportin tekele. Tosin tossa kuvassa ei sitä itse akselia näy mutta se tuli asennettua uuteen öljypumppuun:
Leave a comment:
-
-
Kyllä se zf raklattaa aika rajusti kun pienillä kierroksilla antaa kuormaa tai sitten ihan tyhjäkäynnillä vaan. Kaverin om606 on 39dz perässä kovalla pyörällä ja voi jestas sitä meteliä hyvin kääntyy aina päät kun heittää vapaalle ja nostaa kytkimen ylös. Ei sekään jousitetulla levyllä sen hiljasemmaks muuttunu mut ääntä se vaan on
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naikou View PostKiitos tiedosta, täytyy laittaa kokeiluun tuo kaksoismassa dieselin asetelmalla niin saa katuautoo vähän käytettävämmäksi siellä 1500rpm, vääntö riittää kiivetä vaikka mäki ylös pikkukierroksilla mutta loota rällättää pahasti tuolla 7kg kovalla limpulla ja jousitetulla levyllä
Mutta, rällätti alkuunsa paljon enemmän, kannattaa tsekata ettei mene esim pakoputki aivan vaihdelaatikon kopan vierestä, jos se ne osuu toisiinsa ni rällätys on varma. Lämmetessään metallit laajenee ja saattaa osua vaikka ei muuten osuis.
Mulla on siis E28 M535i kytkinpaketti Sachsilta, jousitettu kytkin.Last edited by Remotion; 04-05-2022, 12:14.
Leave a comment:
-
-
Pulttiliikkeestä 12.9 vastaavat pultit, kestää sen toki vanhoillakin kasata, veivin pultit on ne mitä ei kannata käyttää uudestaan
Leave a comment:
-
-
Onkos jollain kokemusta alulohkon runkopukkien pulteista, uusia ei näemmä saa kuin OEMina? Onko joku koonnut joillain muilla pulteilla tai jopa uusikäyttänyt vanhat pultit
Leave a comment:
-
-
Kiitos tiedosta, täytyy laittaa kokeiluun tuo kaksoismassa dieselin asetelmalla niin saa katuautoo vähän käytettävämmäksi siellä 1500rpm, vääntö riittää kiivetä vaikka mäki ylös pikkukierroksilla mutta loota rällättää pahasti tuolla 7kg kovalla limpulla ja jousitetulla levyllä
Leave a comment:
-
-
600Nm kesti m52b28 kaksoismassa ja uus vakio kytkin e30:ssä. Diisselin paineasetelmat passaa bensojen kaksoismassoihin. Ainakin mitä oon kokeillu ja jotkut mallit on aika jytyjä bensojen vastaaviin verrattuna.
Ja m5x kaksoismassoihin löytyy myös sre-asetelmansa jos selaa sachs race engineering cataloogia.
Leave a comment:
-
-
Olisko kellään kokemusta että kestääkö näiden moottoreiden kaksoismassapyörä esim. 500nm? Entä saako siihen mitään pitävää kytkintä? Jossain tullu vastaan että vauhtipyörä on sama kuin alkupään m57d30 että varmaankin sellaisen kytkin voisi passata.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by cook View PostM54 ei ole kaasuläpän kiertoa? mutta lohkon kyljessä on m14x15 tulppa(moottorin kannakkeen vieressä) , siihen letkukara ja ahtimen kautta alavesiletkuun. Siitä saa toteutettua kierron.
Ihan hyödyllinen kanava tuli vastaan. M54b30 turbotus kiinaturbo sarjalla. Alla linkki jos joku muu pohtii samoja asioita.
https://youtu.be/vaVsAgxRWC0
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naikou View PostKaasuläpän kierrosta ne on yleensä otettu, kannattaa tutkia sitä tyyliä miten m52 kaasuläpän vesikierto on toteutettu, voipi ola et m54 tapauksessa pystyy toteuttaa samalla tavalla
Ihan hyödyllinen kanava tuli vastaan. M54b30 turbotus kiinaturbo sarjalla. Alla linkki jos joku muu pohtii samoja asioita.
Leave a comment:
-
Leave a comment: