Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Takalo_kari
    replied
    Pitäisikö M54b30 kampuralla käyttää M54 dampperia?

    Tuli vaan mieleen että autossa vakio M50b25 dampperi..

    rajotin 7000rpm. onko m54dampperilla jotain ongelmaa triggerin tai apulaitehihnan linjauksen kanssa M50 koneessa?

    Leave a comment:


  • ippeex
    replied
    pystyykö kdfi purkkiin lisäämään bluetoothia jälkikäteen?
    edit:samalla kun tän kirjotin niin sattu silmään https://www.kperformance.be/Bluetooth

    Leave a comment:


  • cook
    replied
    Katson jos päivittelen tänne niitä mittoja kanssa, kunhan saan tehtyä tuohon omaan lohkoon muutokset. Itse meinasin laittaa olkapulti "kai tuo on oikea nimitys" , koossa 8x20mm m6 kierteellä kierrelukitteen kanssa.

    Kahden vaiheilla tilaisiko takomännät vai meneekö turhaan rahantuhlaukseksi jos tehotavoitteet ovat kohtuu pienet.

    Leave a comment:


  • Oksanen
    replied
    Joo mä en mittoja ottanut, mutta hyvä että Urpolta löytyy. Sapluunaa itsekin aikani netistä etsin mutta totesin sitten että helpompi vaan kokeilemalla hakea oikeat kohdat. Poranterät kannattaa olla sitten sopivan pienet jos haluaa ahdistussovitteen. Itse pakastin tapit ja laitoin vielä vihreää laakerilukitetta mukaan vaikka sovite olikin piukka. Isompi tappi tuli itsellä siten että se on läpi kampikammion puolelle osittain, mutta osan reikää peittää runkolaakeripukin lohkon puoli eli ei pääse kampikammioon. Pienemmän tapin reikä ei ole läpi, ja sen ulostulon estää myös jakokoppa kun tukirima on juuri sen kohdalla.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Mulla on jotain mittoja ylhäällä. Laita privalla mulle puhelinnumero

    Leave a comment:


  • cook
    replied
    Originally posted by Oksanen View Post
    Niille ei ole reikiä, eli lohkoon pitää porata sopivat reijät jousen tapille ja tuolle tapille jolla kiristin kiinnittyy. Jostain varmaan jotkut mitatkin löytyy mihin ne reijät on laitettu, itse tein sovittamalla mihin kohtaan tuo kiristin mahtuu. Vähän joutui jakopään kopan tukirimasta pirraamaan jäykkäristä matskua kun tappi tuli juuri sen kohdalle





    Noita öljypumpun akselipäivityksiäkin löytyy maailmalta monenlaisia, itselläni on VAC-motorsportin tekele. Tosin tossa kuvassa ei sitä itse akselia näy mutta se tuli asennettua uuteen öljypumppuun:
    Ei sattuisi löytymään mittoja mihin kohtaan porasit reiät? :think googlella en onnistunut löytämään tai sit ei osannut etsiä oikeilla hakusanoilla

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Kyllä se zf raklattaa aika rajusti kun pienillä kierroksilla antaa kuormaa tai sitten ihan tyhjäkäynnillä vaan. Kaverin om606 on 39dz perässä kovalla pyörällä ja voi jestas sitä meteliä hyvin kääntyy aina päät kun heittää vapaalle ja nostaa kytkimen ylös. Ei sekään jousitetulla levyllä sen hiljasemmaks muuttunu mut ääntä se vaan on

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Kiitos tiedosta, täytyy laittaa kokeiluun tuo kaksoismassa dieselin asetelmalla niin saa katuautoo vähän käytettävämmäksi siellä 1500rpm, vääntö riittää kiivetä vaikka mäki ylös pikkukierroksilla mutta loota rällättää pahasti tuolla 7kg kovalla limpulla ja jousitetulla levyllä
    Itel rällättää 6kg limpulla miedosti vain hyvin kuumina päivinä jos ja kun on osat lämpimiä ja ilmastointi kytketty päälle ja auto on tyhjäkäynnillä, yli 750 rpm aina äänetön.
    Mutta, rällätti alkuunsa paljon enemmän, kannattaa tsekata ettei mene esim pakoputki aivan vaihdelaatikon kopan vierestä, jos se ne osuu toisiinsa ni rällätys on varma. Lämmetessään metallit laajenee ja saattaa osua vaikka ei muuten osuis.

    Mulla on siis E28 M535i kytkinpaketti Sachsilta, jousitettu kytkin.
    Last edited by Remotion; 04-05-2022, 12:14.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Pulttiliikkeestä 12.9 vastaavat pultit, kestää sen toki vanhoillakin kasata, veivin pultit on ne mitä ei kannata käyttää uudestaan

    Leave a comment:


  • evilracer
    replied
    Onkos jollain kokemusta alulohkon runkopukkien pulteista, uusia ei näemmä saa kuin OEMina? Onko joku koonnut joillain muilla pulteilla tai jopa uusikäyttänyt vanhat pultit

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Kiitos tiedosta, täytyy laittaa kokeiluun tuo kaksoismassa dieselin asetelmalla niin saa katuautoo vähän käytettävämmäksi siellä 1500rpm, vääntö riittää kiivetä vaikka mäki ylös pikkukierroksilla mutta loota rällättää pahasti tuolla 7kg kovalla limpulla ja jousitetulla levyllä

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    600Nm kesti m52b28 kaksoismassa ja uus vakio kytkin e30:ssä. Diisselin paineasetelmat passaa bensojen kaksoismassoihin. Ainakin mitä oon kokeillu ja jotkut mallit on aika jytyjä bensojen vastaaviin verrattuna.


    Ja m5x kaksoismassoihin löytyy myös sre-asetelmansa jos selaa sachs race engineering cataloogia.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Olisko kellään kokemusta että kestääkö näiden moottoreiden kaksoismassapyörä esim. 500nm? Entä saako siihen mitään pitävää kytkintä? Jossain tullu vastaan että vauhtipyörä on sama kuin alkupään m57d30 että varmaankin sellaisen kytkin voisi passata.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by cook View Post
    M54 ei ole kaasuläpän kiertoa? mutta lohkon kyljessä on m14x15 tulppa(moottorin kannakkeen vieressä) , siihen letkukara ja ahtimen kautta alavesiletkuun. Siitä saa toteutettua kierron.

    Ihan hyödyllinen kanava tuli vastaan. M54b30 turbotus kiinaturbo sarjalla. Alla linkki jos joku muu pohtii samoja asioita.
    https://youtu.be/vaVsAgxRWC0
    Ihan hyvä video. Aika rohkeasti kaveri porailee jäähdyttimen etupuolen kannakkeisiin reikiä. Itsellä tuossa tilanteessa pora vetäisisi läpi vauhdilla ja puhkaisisi jäähdyttimen

    Leave a comment:


  • cook
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Kaasuläpän kierrosta ne on yleensä otettu, kannattaa tutkia sitä tyyliä miten m52 kaasuläpän vesikierto on toteutettu, voipi ola et m54 tapauksessa pystyy toteuttaa samalla tavalla
    M54 ei ole kaasuläpän kiertoa? mutta lohkon kyljessä on m14x15 tulppa(moottorin kannakkeen vieressä) , siihen letkukara ja ahtimen kautta alavesiletkuun. Siitä saa toteutettua kierron.

    Ihan hyödyllinen kanava tuli vastaan. M54b30 turbotus kiinaturbo sarjalla. Alla linkki jos joku muu pohtii samoja asioita.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎