M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Mulla oli e34 + m50 turbo-kombossa ilmastoidun mallin orkkisjäähdytin, orkkisvisko ja tuulitunneli. Ei yhden yhtä lämpö-ongelmaa koskaan. Toki tuli uusittua myös ylipäänsä jäähdytysjärjestelmän kaikki osat.Originally posted by coldfox View PostSähköisen flektin meinasin laittaa ja maxxexu ohjaa lämpötilan mukaan.
Leave a comment:
-
Jos sun autossa ei ole eikä ole ollut ilmastointia, niin ilmastoidun mallin syyläri on jo vähän isompi. Tai kutoskoneisen E39 syyläri :think
Leave a comment:
-
Laita 540i osat. Toki vaatii sen tulipellin luo tulevan paisarin
Leave a comment:
-
80C termarin laitan kyllä. Kyllä se olisi parempi laittaa joku parempi jäähdytin sinne mutta e34 ei tunnu olemaan mitään parempaa ku vakio. Ei varmaan iso homma laittaa e36 alujäähy sinne mutta se vaatii ulkoisen paisarin..Originally posted by Matuh View PostOn kyllä spallissakin vetoja jos ostaa vähän paremman.
Enemmän kyllä kiinni varmasti jääähdyttävän massan määrästä. Eli panostaisin kylläkin kunnon Jäähdyttimeen missä reilusti pinta-alaa ja sopivaan termostaattiin. Esim 80C
Ja hyvään Tuulitunnelointiin/kotelointiin sille flektille.
Leave a comment:
-
Yleensä pienellä ahtopaineella saisi olla hyvin virtaava portti ja hyvä pakosarjan suunnittelu vs kovalla pakopaineella riittää pieni portti jotenkin vain sijoitettuna.Originally posted by coldfox View PostOnko pakko olla noin iso? Luulin että pitäis olla pienempi jos ottaa enemmän koneesta irti.
Leave a comment:
-
On kyllä spallissakin vetoja jos ostaa vähän paremman.
Enemmän kyllä kiinni varmasti jääähdyttävän massan määrästä. Eli panostaisin kylläkin kunnon Jäähdyttimeen missä reilusti pinta-alaa ja sopivaan termostaattiin. Esim 80C
Ja hyvään Tuulitunnelointiin/kotelointiin sille flektille.
Leave a comment:
-
Niin vaan niitäkin on niin monenlaisia. Perus littana spal tms. niin ei jäähdy tarpeeksi. Joku 30-40 amppeeria imevä orggis/iso aftermarket, niin alkaa jäähtymään.Originally posted by coldfox View PostSähköisen flektin meinasin laittaa ja maxxexu ohjaa lämpötilan mukaan.
Leave a comment:
-
Onko e34 525i vakio jäähdytin tarpeeks tehokas 600hv m50 turbotuksessa?
Leave a comment:
-
Kansi kiristetty kylmänä ja osa pulteista kiertyi vajaa puoli kierrosta. Hylsy sorvattu 16.8mm kokoon ja sujahti hienosti jokaiselle pultille. Kiitos neuvoista.
Leave a comment:
-
Lue kannentiivisteen valmistajan ohje vielä.Originally posted by Odto View PostMulla on kone kerran lämmitetty 90c lämpötilaan. Onko nyt oikea hetki jälkikiristää kansi? Muutama sivu sitten A.I kiristi kannen lämpimällä koneella, mutta arpin ohje kehottaa kiristämään kylmällä koneella. Mikä on parhaimmaksi todettu tapa?
Kiristin lämpimänä, kone oli jotain 50'c joten ei se enään kuuma ollut. lue tuosta aiemasta minkä kokoisen hylsyn tarviit että ei mene sähläykseksi.
Leave a comment:
-
Kylmällä koneella
Joku voisi vähän avata tätä että miksi pitäisi lämpimänä kirrata jälkikiristys?
Leave a comment:
Leave a comment: