Itse laitoin kaikki uutta. INA:n nokan ketjupyörä teki vaan tepposet, se oli niin tiukka pakonokan huulelle ettei vanokset pelannu. Laitoin alkuperäisen x00tkm ajetun takaisin, sitten pelas vanoskin.
M54b30 rakenteilla. Oletteko uusinu jakopäähän ketjujen, laahainten ja kiristimien lisäksi kaikki rattaat? Omalla rullattu 365tkm mutta laakerit ja sylinterit, kuin uudet.
Katsoin vielä lampulla äsken, niin 266 triggeriasetus osuu tyhjäkäynnillä suoraan YKK. Kierroksia jos nostaa, niin lähtee menemään aikaiselle. Kuuluuko tehdä noi ?
Kyllä siinä ajotuksessa pientä elämistä on kun prossuna on mega. Mutta sen minimoimiseksi katso että "new ignition mode" on päällä. Lisäksi tooth loggerilla varmista että trigger edge on oikein. Pitäs näyttää tältä:
Jos näyttää tältä, pitää kääntää toisinpäin asetus:
Lisäksi ainakin vanhemmissa levy versioissa triggeri signaalin konkka oli 10nF kokoinen, mutta pelaa paljon paremmin jos se on 1nF.
Niin ohjauksena speeduino? Siinä triggerikulma on ATDC ja megassa BTDC. Laskenallinen oikea triggerikulma on 276 m50 triggeripyörälle, mutta riippuen monesta tekijästä se voi siitä aavistuksen heittää kun kattoo lampulla tarkasti kohdalleen.
Joo, speeduinopa hyvinkin.
Katsoin vielä lampulla äsken, niin 266 triggeriasetus osuu tyhjäkäynnillä suoraan YKK. Kierroksia jos nostaa, niin lähtee menemään aikaiselle. Kuuluuko tehdä noi ?
Niin ohjauksena speeduino? Siinä triggerikulma on ATDC ja megassa BTDC. Laskenallinen oikea triggerikulma on 276 m50 triggeripyörälle, mutta riippuen monesta tekijästä se voi siitä aavistuksen heittää kun kattoo lampulla tarkasti kohdalleen.
Minusta penkittäjän pitäs aina tarkistaa ajoitus, että on oikea ykk kohta tiedossa
Mitähän kaikkee sulla on nyt sitten rikki? Voihan se olla että pelkät tulpat sulanu mutta iso riski on siihen että on muutakin rikki
Noh, kai se dynomies halusi päästä samantien suoraan asiaan. Nakukuulokkeet olisi varmaan kanssa auttaneet tässä tapauksessa. Eipä tässä silti voi kun itseään syyttää.
Kai se on käytävä puristuspainemittari hankkimassa ja katottava puristukset.. Kai nuo Wisecon männät vähän lämpöä kestää, mutta miten sitte venttiilit. Ja kai tuo rytinä laakereita ja männäntappejaki hajottaa?
Dynolla ajettiin muutama veto tuonne 4500 rpm asti ennen ku rupes käymään viidellä. 170 hepokattia irtos näillä ennakoilla 0.8 bar paineilla.
Sitten tietenkin kaikki moottorinohjauksen asetukset, että onko ne kohdallaan.
Mikä moottorinohjaus sulla on?
Noh, nyt kohta pari kuukautta myöhemmin oli aikaa ruveta taas romua tutkimaan ja näyttää siltä, että ei hyvältä näytä.
Tarkistin nokkien ajotuksen samalla kun jälkikiristin kannen. Molemmat nokat oli aika tarkkaan ~1mm @ YKK.
Tulppia katsellessani huomasin, että ne olivat dynon jäljiltä päistä hieman sulaneet. Kuvan tulppa oli huonoin (huom! kärki ei puutu, posliini on vaan irronnut ja tipahtanut tuohon tielle)
Tarkastin ajoituksen laittamalla Megasquirtista kiinteän ajoituksen 0:aan ja lamppu näytti, että käy aivan helvetin aikaisella. Vaihdoin triggerasetuksen 324 -> 264, eli 60 astetta myöhäisemmälle ja lamppu näytti YKK:ta.
Tässä on tuollainen M20/M52/S54-tyylinen triggeripyörä, missä triggerasetus pitäisi olla 84 astetta. Osaakos joku sanoa, että miksi mulla osuu kohdalleen tuo vasta kun laittaa Megasquirtista 180 astetta enemmän?
Tais olla kesän ajelut siinä. Tässä taas hyvä esimerkki, että ei pidä sinne dynolle lähteä, jos ei ole kaikki 100-valmiina. Ajoituslamppu oli työpöydällä valmiina, mutta kiireessä unohtui. Liitteenä epäonnen tulppa.
Tai BKR8EIX (jos nyt näihin roolileikkeihin lähetään että swappaillaan mielipiteitä keskenämme ).
Jos meinaat paljonkin tehoa puristaa niin BCR8ES pykälää kylmempi, mutta eiköhän tuo BCPR7ES ole tuttu turvallinen hyväksi todettu. Eikä noissa iridiumeissakaan mitään vikaa vissiin ole?
No ei taia ainakaan tuosta omasta b20 paljoo tehoa irrota lähinnä vaihtoehtoja kyselin kun tuota BCPR7ES ei Motonetin hyllyssä ollut kuin 3kpl.. Jos jatkossa tulee vastaava tilanne nii saapahan jotkut ostettua mukaan,eikä tarvii tilaillla tai kierrellä useita kauppoja.
Mitäs eroa sit BCPR7ES-11 ja BCPR7ES on? Tuota -11 on näköjään hyllyssäkin.
Ei jaksa aina tapalle tulpista ni laita se BCPR7ES...
Tai BKR8EIX (jos nyt näihin roolileikkeihin lähetään että swappaillaan mielipiteitä keskenämme ).
Jos meinaat paljonkin tehoa puristaa niin BCR8ES pykälää kylmempi, mutta eiköhän tuo BCPR7ES ole tuttu turvallinen hyväksi todettu. Eikä noissa iridiumeissakaan mitään vikaa vissiin ole?
Mikäs "tavallinen" tulppa näin vuonna 2022 on se paras?Moottorina m52b20 turbo, maxxecu VAG puolilla ohjaimena,RE85 aineena. NGK BCPR7ES? Vai jotain muuta:think
Ei jaksa aina tapalle tulpista ni laita se BCPR7ES...
Leave a comment: