Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aaape
    replied
    Originally posted by cook View Post
    Mitä tulppia olette käyttäneet m54 turboissa?
    bcp7es 0.5mm kärkivälillä
    Last edited by aaape; 07-06-2022, 04:46.

    Leave a comment:


  • cook
    replied
    Mitä tulppia olette käyttäneet m54 turboissa?

    Leave a comment:


  • anttti
    replied
    Originally posted by coldfox View Post
    Sähköisen flektin meinasin laittaa ja maxxexu ohjaa lämpötilan mukaan.
    Mulla oli e34 + m50 turbo-kombossa ilmastoidun mallin orkkisjäähdytin, orkkisvisko ja tuulitunneli. Ei yhden yhtä lämpö-ongelmaa koskaan. Toki tuli uusittua myös ylipäänsä jäähdytysjärjestelmän kaikki osat.

    Leave a comment:


  • niiksu
    replied
    Jos sun autossa ei ole eikä ole ollut ilmastointia, niin ilmastoidun mallin syyläri on jo vähän isompi. Tai kutoskoneisen E39 syyläri :think

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Laita 540i osat. Toki vaatii sen tulipellin luo tulevan paisarin

    Leave a comment:


  • coldfox
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    On kyllä spallissakin vetoja jos ostaa vähän paremman.

    Enemmän kyllä kiinni varmasti jääähdyttävän massan määrästä. Eli panostaisin kylläkin kunnon Jäähdyttimeen missä reilusti pinta-alaa ja sopivaan termostaattiin. Esim 80C
    Ja hyvään Tuulitunnelointiin/kotelointiin sille flektille.
    80C termarin laitan kyllä. Kyllä se olisi parempi laittaa joku parempi jäähdytin sinne mutta e34 ei tunnu olemaan mitään parempaa ku vakio. Ei varmaan iso homma laittaa e36 alujäähy sinne mutta se vaatii ulkoisen paisarin..

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by coldfox View Post
    Onko pakko olla noin iso? Luulin että pitäis olla pienempi jos ottaa enemmän koneesta irti.
    Yleensä pienellä ahtopaineella saisi olla hyvin virtaava portti ja hyvä pakosarjan suunnittelu vs kovalla pakopaineella riittää pieni portti jotenkin vain sijoitettuna.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    On kyllä spallissakin vetoja jos ostaa vähän paremman.
    On kyllä. Vaan ne alle 100W/10A spalit jättäsin kaupan hyllylle. Ei tee yhtään mitään niillä. Saa olla +200W/20A että alkaa jäähtymään edes yhtään järkevästi.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    On kyllä spallissakin vetoja jos ostaa vähän paremman.

    Enemmän kyllä kiinni varmasti jääähdyttävän massan määrästä. Eli panostaisin kylläkin kunnon Jäähdyttimeen missä reilusti pinta-alaa ja sopivaan termostaattiin. Esim 80C
    Ja hyvään Tuulitunnelointiin/kotelointiin sille flektille.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by coldfox View Post
    Sähköisen flektin meinasin laittaa ja maxxexu ohjaa lämpötilan mukaan.
    Niin vaan niitäkin on niin monenlaisia. Perus littana spal tms. niin ei jäähdy tarpeeksi. Joku 30-40 amppeeria imevä orggis/iso aftermarket, niin alkaa jäähtymään.

    Leave a comment:


  • coldfox
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Riippuu käytettävästä flektistä.
    Sähköisen flektin meinasin laittaa ja maxxexu ohjaa lämpötilan mukaan.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by coldfox View Post
    Onko e34 525i vakio jäähdytin tarpeeks tehokas 600hv m50 turbotuksessa?
    Riippuu käytettävästä flektistä.

    Leave a comment:


  • coldfox
    replied
    Onko e34 525i vakio jäähdytin tarpeeks tehokas 600hv m50 turbotuksessa?

    Leave a comment:


  • Odto
    replied
    Kansi kiristetty kylmänä ja osa pulteista kiertyi vajaa puoli kierrosta. Hylsy sorvattu 16.8mm kokoon ja sujahti hienosti jokaiselle pultille. Kiitos neuvoista.

    Leave a comment:


  • Takalo_kari
    replied
    Originally posted by Odto View Post
    Mulla on kone kerran lämmitetty 90c lämpötilaan. Onko nyt oikea hetki jälkikiristää kansi? Muutama sivu sitten A.I kiristi kannen lämpimällä koneella, mutta arpin ohje kehottaa kiristämään kylmällä koneella. Mikä on parhaimmaksi todettu tapa?
    Lue kannentiivisteen valmistajan ohje vielä.

    Kiristin lämpimänä, kone oli jotain 50'c joten ei se enään kuuma ollut. lue tuosta aiemasta minkä kokoisen hylsyn tarviit että ei mene sähläykseksi.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎