Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Latest Activity
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tommii_96
    replied
    onkos täällä tietoo tekeekö tällä turbosatsilla mitään :think

    jostain pitäs jonkun näköinen sarja saada,toki jos jollai on myydä tai tekijämiehiä tiedossa,kuka järkihintaan tekee nii saa pistää viestiä!

    Leave a comment:


  • Oksanen
    replied
    Itse laitoin kaikki uutta. INA:n nokan ketjupyörä teki vaan tepposet, se oli niin tiukka pakonokan huulelle ettei vanokset pelannu. Laitoin alkuperäisen x00tkm ajetun takaisin, sitten pelas vanoskin.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Omiin 2kpl m50/52 otin kampuran rattaan ja ajattelin että sillä pärjää mutta jouduin uusimaan myös nokalla olevan jakoketjun rattaan.

    Se oli siis niin kulunut että uusi ketju ei siihen enää mennyt hampaalle.

    Nokkien välisen ketjun rattaat oli ok. Samoin öljypumpun ratas.

    Eli on ihan mahdollista että joudut nokan rattaan uusimaan

    Leave a comment:


  • tero_v
    replied
    M54b30 rakenteilla. Oletteko uusinu jakopäähän ketjujen, laahainten ja kiristimien lisäksi kaikki rattaat? Omalla rullattu 365tkm mutta laakerit ja sylinterit, kuin uudet.
    Last edited by tero_v; 28-07-2022, 21:26.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by L P View Post
    Katsoin vielä lampulla äsken, niin 266 triggeriasetus osuu tyhjäkäynnillä suoraan YKK. Kierroksia jos nostaa, niin lähtee menemään aikaiselle. Kuuluuko tehdä noi ?
    Kyllä siinä ajotuksessa pientä elämistä on kun prossuna on mega. Mutta sen minimoimiseksi katso että "new ignition mode" on päällä. Lisäksi tooth loggerilla varmista että trigger edge on oikein. Pitäs näyttää tältä:


    Jos näyttää tältä, pitää kääntää toisinpäin asetus:


    Lisäksi ainakin vanhemmissa levy versioissa triggeri signaalin konkka oli 10nF kokoinen, mutta pelaa paljon paremmin jos se on 1nF.

    Leave a comment:


  • L P
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Niin ohjauksena speeduino? Siinä triggerikulma on ATDC ja megassa BTDC. Laskenallinen oikea triggerikulma on 276 m50 triggeripyörälle, mutta riippuen monesta tekijästä se voi siitä aavistuksen heittää kun kattoo lampulla tarkasti kohdalleen.
    Joo, speeduinopa hyvinkin.


    Katsoin vielä lampulla äsken, niin 266 triggeriasetus osuu tyhjäkäynnillä suoraan YKK. Kierroksia jos nostaa, niin lähtee menemään aikaiselle. Kuuluuko tehdä noi ?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Niin ohjauksena speeduino? Siinä triggerikulma on ATDC ja megassa BTDC. Laskenallinen oikea triggerikulma on 276 m50 triggeripyörälle, mutta riippuen monesta tekijästä se voi siitä aavistuksen heittää kun kattoo lampulla tarkasti kohdalleen.

    Leave a comment:


  • L P
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Joo, ei kuulosta hyvälle.

    Minusta penkittäjän pitäs aina tarkistaa ajoitus, että on oikea ykk kohta tiedossa

    Mitähän kaikkee sulla on nyt sitten rikki? Voihan se olla että pelkät tulpat sulanu mutta iso riski on siihen että on muutakin rikki



    Noh, kai se dynomies halusi päästä samantien suoraan asiaan. Nakukuulokkeet olisi varmaan kanssa auttaneet tässä tapauksessa. Eipä tässä silti voi kun itseään syyttää.


    Kai se on käytävä puristuspainemittari hankkimassa ja katottava puristukset.. Kai nuo Wisecon männät vähän lämpöä kestää, mutta miten sitte venttiilit. Ja kai tuo rytinä laakereita ja männäntappejaki hajottaa?


    Dynolla ajettiin muutama veto tuonne 4500 rpm asti ennen ku rupes käymään viidellä. 170 hepokattia irtos näillä ennakoilla 0.8 bar paineilla.
    Attached Files
    Last edited by L P; 26-07-2022, 16:05.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Joo, ei kuulosta hyvälle.

    Minusta penkittäjän pitäs aina tarkistaa ajoitus, että on oikea ykk kohta tiedossa

    Mitähän kaikkee sulla on nyt sitten rikki? Voihan se olla että pelkät tulpat sulanu mutta iso riski on siihen että on muutakin rikki

    Leave a comment:


  • L P
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Kokeilitko auttaako puolien latausajan nosto mitään?

    Mikä kärkiväli tulpissa on?

    Sitten tietenkin kaikki moottorinohjauksen asetukset, että onko ne kohdallaan.
    Mikä moottorinohjaus sulla on?

    Noh, nyt kohta pari kuukautta myöhemmin oli aikaa ruveta taas romua tutkimaan ja näyttää siltä, että ei hyvältä näytä.



    Tarkistin nokkien ajotuksen samalla kun jälkikiristin kannen. Molemmat nokat oli aika tarkkaan ~1mm @ YKK.


    Tulppia katsellessani huomasin, että ne olivat dynon jäljiltä päistä hieman sulaneet. Kuvan tulppa oli huonoin (huom! kärki ei puutu, posliini on vaan irronnut ja tipahtanut tuohon tielle)


    Tarkastin ajoituksen laittamalla Megasquirtista kiinteän ajoituksen 0:aan ja lamppu näytti, että käy aivan helvetin aikaisella. Vaihdoin triggerasetuksen 324 -> 264, eli 60 astetta myöhäisemmälle ja lamppu näytti YKK:ta.



    Tässä on tuollainen M20/M52/S54-tyylinen triggeripyörä, missä triggerasetus pitäisi olla 84 astetta. Osaakos joku sanoa, että miksi mulla osuu kohdalleen tuo vasta kun laittaa Megasquirtista 180 astetta enemmän?


    Tais olla kesän ajelut siinä. Tässä taas hyvä esimerkki, että ei pidä sinne dynolle lähteä, jos ei ole kaikki 100-valmiina. Ajoituslamppu oli työpöydällä valmiina, mutta kiireessä unohtui. Liitteenä epäonnen tulppa.
    Attached Files
    Last edited by L P; 26-07-2022, 16:23.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    lähinnä vaihtoehtoja kyselin kun tuota BCPR7ES ei Motonetin hyllyssä ollut kuin 3kpl..
    Denso q22pr-u on tuota bcpr7es vastaava mutta eipä niitäkään joka kaupassa hyllyssä ole

    Leave a comment:


  • harrastaja
    replied
    -11 tarkoittaa 1,1mm kärkiväliä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Tai BKR8EIX (jos nyt näihin roolileikkeihin lähetään että swappaillaan mielipiteitä keskenämme ).

    Jos meinaat paljonkin tehoa puristaa niin BCR8ES pykälää kylmempi, mutta eiköhän tuo BCPR7ES ole tuttu turvallinen hyväksi todettu. Eikä noissa iridiumeissakaan mitään vikaa vissiin ole?
    No ei taia ainakaan tuosta omasta b20 paljoo tehoa irrota lähinnä vaihtoehtoja kyselin kun tuota BCPR7ES ei Motonetin hyllyssä ollut kuin 3kpl.. Jos jatkossa tulee vastaava tilanne nii saapahan jotkut ostettua mukaan,eikä tarvii tilaillla tai kierrellä useita kauppoja.

    Mitäs eroa sit BCPR7ES-11 ja BCPR7ES on? Tuota -11 on näköjään hyllyssäkin.
    Last edited by [Snowboarder]; 19-07-2022, 16:31.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Ei jaksa aina tapalle tulpista ni laita se BCPR7ES...
    Tai BKR8EIX (jos nyt näihin roolileikkeihin lähetään että swappaillaan mielipiteitä keskenämme ).

    Jos meinaat paljonkin tehoa puristaa niin BCR8ES pykälää kylmempi, mutta eiköhän tuo BCPR7ES ole tuttu turvallinen hyväksi todettu. Eikä noissa iridiumeissakaan mitään vikaa vissiin ole?

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Mikäs "tavallinen" tulppa näin vuonna 2022 on se paras?Moottorina m52b20 turbo, maxxecu VAG puolilla ohjaimena,RE85 aineena. NGK BCPR7ES? Vai jotain muuta:think
    Ei jaksa aina tapalle tulpista ni laita se BCPR7ES...

    Leave a comment:

Working...
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎