Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aakoo86
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Paljerakohan sen ratkaisee, ainakin minun mielestä.

    Joko alle millin tai sitten yli 2mm pitäs olla

    Mittailin mihin tasoon mäntä jää ja tulos oli 0.4mm alle dekkitason. Ilmeisesti Athenan mitta on ilmoitettu puristettuna? Eli tulos on noin 2.4mm ja tuolla puristukset olisi noin 9 pintaan. Jos haluaa puristuksia nostaa ja säilyttää tuon mainitsemasi paljeraon toleranssin, lohkosta pitäisi höylätä noin 1.5mm pois jotta paljealue jää alle tuon 1mm. Jos käytettäisiin 1.6mm pahvia niin oltaisiin juuri tuossa n. 2mm toleranssissa. Meneekö tuo 1.6mm pahvi liian limitille vai lähdetäänkö suosioilla koneistushommiin?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Onkos täällä kokemusta miten eroaa ecun kartat e85 vs. e70 polttoaineilla, tai no ecun oma lambda säätö varmaan tuollaisen eron osaa vielä korjata seoksen puolesta mutta mites sytytys, tarviiko muuttaa.

    Tossa pari testi tankillista ajanu e70 seoksella niin kylmästartin jälkeen heti pelaa paljon paremmin lämpösenä ei juuri eroa ainakaan katuajossa ei pysty huomaamaan mutta tehon kannalta optimi sytytysennakko niin onko siinä juuri mitään eroa?

    Kyseessä sellanen ecu johon ei saa flexfuel-anturia pelaamaan

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Leppanen View Post
    Jokohan joku on täällä pääsyt näitä hypistelemään onko minkälaisia laadultaan verrattuna vaikka maxspeeingeihin?

    https://www.ebay.com/itm/22481815412...mis&media=COPY
    Mä oon tuollaisilla prismeillä ajanut 4-5 vuotta, enimmillään ollut 800hv, ei ongelmia. Ei ollut heittoja painoissa ja yläpäät hoonaamalla männäntapin kanssa pariksi. Voin suositella.

    Leave a comment:


  • Leppanen
    replied
    Jokohan joku on täällä pääsyt näitä hypistelemään onko minkälaisia laadultaan verrattuna vaikka maxspeeingeihin?

    Find many great new & used options and get the best deals for BMW M50 M20 M52 135mm forged connecting rods (+ BOLTS ) ** PRISM ** conrods at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Aakoo86 View Post
    Kumpi olis parempi kannentiivisteen paksuus?

    Moottorin kokoonpano seuraava
    -m50b25 rautalohko
    -b28 kampi
    -135mm maxspeeding veivit
    -amp44 männät 84.50 koossa
    -lohkosta höylätty 0.8mm pois
    -hx40 superi

    Alkujaan puristukset on laskettu 2mm pahvilla ja tuolla lohkon höyläyksellä sinne 9 nurkille, nouseeko puristukset liikaa jos laittaa 1.6mm pahvin?

    Niin ja tarkotus e85:lla ajaa
    Paljerakohan sen ratkaisee, ainakin minun mielestä.

    Joko alle millin tai sitten yli 2mm pitäs olla

    Leave a comment:


  • Aakoo86
    replied
    Athenan paksuus?

    Kumpi olis parempi kannentiivisteen paksuus?

    Moottorin kokoonpano seuraava
    -m50b25 rautalohko
    -b28 kampi
    -135mm maxspeeding veivit
    -amp44 männät 84.50 koossa
    -lohkosta höylätty 0.8mm pois
    -hx40 superi

    Alkujaan puristukset on laskettu 2mm pahvilla ja tuolla lohkon höyläyksellä sinne 9 nurkille, nouseeko puristukset liikaa jos laittaa 1.6mm pahvin?

    Niin ja tarkotus e85:lla ajaa

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Vanoksesta solenoidin ja sen luistin tarkistaisin vaikka tuskin niissä mitään vikaa on, siel ei tarvi iso roska olla että jumittaa.

    Eikös noin paljon liian myöhäisellä ajotuksella saa myös palotiloja kuumenemaan ja sitä kautta mahdollisesti hehkusytyttänyt?

    Tämän hehkusytytyshomman jos joku saa mulle selitettyä ja varmistettua että näin todella on mahdollista tapahtua.
    Itekkin tätä mietin että eikö koneita oo saatu launchia huudattamalla rikki, silloinhan sytkää myöhäistetään (paljonko?) Niin olisko tässä ollu vähän jatkuvasti sen tapainen tilanne päällä.

    Toki säätäjä on säätänyt auton tehon ja väännön perusteella, mutta mietin olisiko voinut käydä niin, että säätäjä on nähnyt että teho ja vääntö nousevat ennakkoa kasvattamalla, mutta ei ole uskaltanut laittaa lisää koska on kokemuksesta tiennyt, että mikä on liikaa. Toki tässä taustalla siis se 6 asteen virhe. Eli säätäjä oli siinä uskossa että todellinen ennakko se n. 10 astetta.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Vanoksesta solenoidin ja sen luistin tarkistaisin vaikka tuskin niissä mitään vikaa on, siel ei tarvi iso roska olla että jumittaa.

    Eikös noin paljon liian myöhäisellä ajotuksella saa myös palotiloja kuumenemaan ja sitä kautta mahdollisesti hehkusytyttänyt?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Pakolämmöt nyt ainakin nousee liian myöhäisellä sytkällä muttei kuulosta aiheuttajalta. Voisko tuo 6 astetta olla yhden hampaan ero eli triggeriasetuksen rising/falling ero.

    Onko missään vaiheessa katsottu/kokeiltu toista lambda-anturia?

    Säätötyö tehtiin säätäjän omalla lambdalla, mutta ite autossa ei oo ollu kiinni kuin tää yks Aem lambda.


    Jos jollakulla on intoo katella noita logeja niin paiskatkaa vaikka privaa niin voin lähetellä.
    En oo niitten kaa kauheesti ollu tekemisissä niin jotain on voinu jäädä tajuamatta.

    Tuo 6 astetta on noin yksi hammas. Rising/falling tooth asetus täytyy kattoo. Kumpiko se pitäs olla?

    Myös vanoksen toiminta on ihmetyttänyt, se ei penkissä palautunut 4krpm jälkeen perusasentoonsa vaikka näin yritettiin. Se jätettiin pois käytöstä.

    Outoa on se, että vanoksen asento näkyy logissa hyppäävän perusasennosta toiseen äärilaitaan jossain 5-6krpm tienoilla (ainakin lähes) vaikka solenoidilta on piuha irti.

    Kyseessä on pnp speeduino. Ite jotenki pitäny että se on joku bugi että näyttää noin mutta mistä minä tiedän vaikka jotenki selittäis tätä ongelmaa.

    Koko vanos yksikkökin vaihdettiin mutta sama meno jatkui.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Voiko liian pieni ennakko ahdoilla aiheuttaa jotakin negatiivista ahdoilla? Puhutaan e85 käyttösestä vehkeestä jossa on nyt tuuletusaukko männässä.

    Syy ei ole vielä oikein selvinnyt

    Päälle kilon ahdoilla ennakko 9-10 astetta

    Ja vaikka ykk muka tarkistettiin, oli se silti n. 6 astetta perseellään.
    Dampperin "0T" oli sen kuusi astetta menny jo ykk ohi, kun ecussa näytti nollaa.

    Loggaus oli hajoamishetkelläkin päällä, ja laihalle ei menny, eikä menny aikasemmissakaan logeissa mitä tuli otettua.

    Mäntä suli imuvenan kolon kohdalta männän reunasta. Nakujälkiä oli imupuolella männässä, ei missään muualla, ja ainoastaan tässä 4. Pytyssä.

    Mutta ennen tätä disasteria meni yksi athena kannentiiviste ja nimenomaan tämä nelospytty porsi.
    Mutta oli muutama muukin liekkirengas lähtenyt venymään. Tällöin paikallaan oli normaalit 12.9 pultit kannessa, pidettiin syypäänä että niitä ei kiristetty tarpeeksi (89Nm 1x jälkikiristys)

    Suuttimet oli testatut ja täysin uudet. (lähtee nyt uudelleen testiin)

    Tehoa kattilassa oli parhaillaan 670hv/800Nm/1,66bar mutta jätettiin n. 1,5bar mikä lienee sitten tehossa hieman vähemmän.

    Kone oli hiukan alle 3000cc , 2.8 kammella ja 86mm porauksella 40 super holsetti 16 pesällä.

    Teki kadulla isolla vaihteella 3000rpm 1bar ahtoja

    Tällä kertaa ei homma menny ihan putkeen.

    Oisko raadilla ideoita?
    Pakolämmöt nyt ainakin nousee liian myöhäisellä sytkällä muttei kuulosta aiheuttajalta. Voisko tuo 6 astetta olla yhden hampaan ero eli triggeriasetuksen rising/falling ero.

    Onko missään vaiheessa katsottu/kokeiltu toista lambda-anturia?
    Last edited by Supra^; 23-08-2022, 22:44.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Voiko liian pieni ennakko ahdoilla aiheuttaa jotakin negatiivista ahdoilla? Puhutaan e85 käyttösestä vehkeestä jossa on nyt tuuletusaukko männässä.

    Syy ei ole vielä oikein selvinnyt

    Päälle kilon ahdoilla ennakko 9-10 astetta

    Ja vaikka ykk muka tarkistettiin, oli se silti n. 6 astetta perseellään.
    Dampperin "0T" oli sen kuusi astetta menny jo ykk ohi, kun ecussa näytti nollaa.

    Loggaus oli hajoamishetkelläkin päällä, ja laihalle ei menny, eikä menny aikasemmissakaan logeissa mitä tuli otettua.

    Mäntä suli imuvenan kolon kohdalta männän reunasta. Nakujälkiä oli imupuolella männässä, ei missään muualla, ja ainoastaan tässä 4. Pytyssä.

    Mutta ennen tätä disasteria meni yksi athena kannentiiviste ja nimenomaan tämä nelospytty porsi.
    Mutta oli muutama muukin liekkirengas lähtenyt venymään. Tällöin paikallaan oli normaalit 12.9 pultit kannessa, pidettiin syypäänä että niitä ei kiristetty tarpeeksi (89Nm 1x jälkikiristys)

    Suuttimet oli testatut ja täysin uudet. (lähtee nyt uudelleen testiin)

    Tehoa kattilassa oli parhaillaan 670hv/800Nm/1,66bar mutta jätettiin n. 1,5bar mikä lienee sitten tehossa hieman vähemmän.

    Kone oli hiukan alle 3000cc , 2.8 kammella ja 86mm porauksella 40 super holsetti 16 pesällä.

    Teki kadulla isolla vaihteella 3000rpm 1bar ahtoja

    Tällä kertaa ei homma menny ihan putkeen.

    Oisko raadilla ideoita?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    Kytkeytyykö vanos pois päältä just tuossa 4500 kohalla? Joku viikko takaperin facebookissa oli jossain ryhmässä samaa ongelmaa että pätkäs just sillä kohtaa kun vanos kytkeytyy pois. En löytäny enää keskustelua oliko siihen löytyny mitään ratkasua. Ja speeduino oli siinäkin ohjauksena
    Siinä oli syynä että käytettiin non-vanos triggeripyörää vanoksen kanssa. Ongelma siinä on, että nokan signaalin triggeri piste liikkuu TDC:n yli vanoksen liikkuessa, eli ruiskutuksen (ja sytkän, mutta ei koska hukkakipinä) tahdistus hyppii 360 astetta vanoksen liikkuessa. Vanoksen kanssa on käytettävä vanos koneen triggeripyörää tästä syystä jolla ko. tapauksessa ongelmakin katos. Joskus itekkin tuli törmättyä samaan ongelmaan megan kanssa vanos retrofitin kanssa.

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Originally posted by L P View Post
    Noh nyt tuntuu rokkaavan. Kävin läppärin kanssa ajamalla säätämässä ja nätisti vetää maltillisilla ennakoilla. Täyskaasukiihdytyksessä saattaa pätkästä jossain 4500rpm hujakoilla. Mistä tommonen saattaisi johtua?
    Kytkeytyykö vanos pois päältä just tuossa 4500 kohalla? Joku viikko takaperin facebookissa oli jossain ryhmässä samaa ongelmaa että pätkäs just sillä kohtaa kun vanos kytkeytyy pois. En löytäny enää keskustelua oliko siihen löytyny mitään ratkasua. Ja speeduino oli siinäkin ohjauksena

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    S50 öljynsuodattimen jalka, missä asteessa aukiaa termostaatti öljyjäähylle?
    Satkun nurkilla. Vanhemmiten termostaatti alkaa jumittaa auki ja öljynlämmöt liian alhaalla. Saa kyllä herkisteltyä ne vanhatkin useimmiten kuntoon.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Laita kärkiväli 0,5mm ja katso auttaako mitään

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎