Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freak
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2532
    • .

    #31
    Originally posted by Yrkesman View Post
    Ostin vahingossa nuo 35mm INA 420004310 nostajat vaikka olis pitäny hommata ne 33mm nostajat. Osaako joku sanoa koodin (kevyille?) 33mm INA nostajille M54 koneeseen?
    Ei sellaisia taida olla olemassakaan. Ne 35mm kevyet INAt on Volkkariin tarkoitettu alun perin enkä minä ainakaan osaa sanoa mistä merkistä löytyisi 33mm nostajat, että voisi painoja vertailla. Ne orkkikset 33mm on aika köykäset.

    INA 420 0049 10
    KOLBENSCHMIDT 50006409

    Tuossa nyt pari varaosanumeroa mitkä nopsaan löytyi. Pelimies tietysti tilaisi jokaista merkkiä yhden ja puntaroisi mikä niistä on kevyin. Onhan noita osavalmistajia muitakin kuin nuo mainitut. Tuo KB saattaapi olla jopa OEM.
    Last edited by Freak; 16-03-2021, 10:02.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • Yrkesman
      BTCF Member
      • Jul 2004
      • 46
      • Turku

      #32
      Originally posted by Freak View Post
      Ei sellaisia taida olla olemassakaan. Ne 35mm kevyet INAt on Volkkariin tarkoitettu alun perin enkä minä ainakaan osaa sanoa mistä merkistä löytyisi 33mm nostajat, että voisi painoja vertailla. Ne orkkikset 33mm on aika köykäset.
      Aa ok, no kiitos, sitten laitan vaan perus INAa tilaukseen.
      E46 328 HX40 super - Ecumaster Black

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11071
        • Oulu

        #33
        Originally posted by Freak View Post
        Ei sellaisia taida olla olemassakaan. Ne 35mm kevyet INAt on Volkkariin tarkoitettu alun perin enkä minä ainakaan osaa sanoa mistä merkistä löytyisi 33mm nostajat, että voisi painoja vertailla. Ne orkkikset 33mm on aika köykäset.
        Jep. m52/m52tu/m54 on myös käytetty jonkun muun kuin INA:n valmistamaa 33mm nostinta, mutta joku oli näitä mittaillu ja öljyllä täytettynä perus INA on kevein.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1664
          • vihti

          #34
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Ettei vaan olis nyt rullissa tms. Vikaa.
          Nuo ei hajoo yleensä ikinä, vaikka olis minkä merkkinen. Lähes aina hajonneen hihnan taustalta löytyy mekaaninen vika, tai asennusvirhe
          Joo no tehostimen letku hikoilee sopivasti laturin päällä ja oli roiskeita ahtoputkessa asti, kiristin ja rullat on uusia oe-osia
          E39 523i Turbo

          Comment

          • [Snowboarder]
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 2184
            • Karstula

            #35
            M50 imusarja turbokäytössä, kestääkö vakio tyhjäkäyntimoottorin lähtö vai pitääkö tehdä muutoksia sen suhteen? Ja joutuuko alipainelähdöille tekee erillisen lähdön(nähnyt jossain kuvia,missä imusarjan päähän tehty nippa) vai saako tuosta myös sen tuotua jakoblokille . Kyseessä siis tämä https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/...1-61-1-738-629
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

            Comment

            • Matuh
              BTCF Member
              • Apr 2013
              • 3701
              • Kouvola

              #36
              Originally posted by [Snowboarder] View Post
              M50 imusarja turbokäytössä, kestääkö vakio tyhjäkäyntimoottorin lähtö vai pitääkö tehdä muutoksia sen suhteen? Ja joutuuko alipainelähdöille tekee erillisen lähdön(nähnyt jossain kuvia,missä imusarjan päähän tehty nippa) vai saako tuosta myös sen tuotua jakoblokille . Kyseessä siis tämä https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/...1-61-1-738-629
              Laita siihen vakio lähtöön snadisti gaskettia ja sitten tue se vaikka Ruuvilla kiinni, niin ei pääse vuotamaan. Mulla oli Kara lähtö vakion imusarjan päässä. Toimii hyvin.
              E36 328i M50B30 turbo
              Skoda vRS
              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

              Comment

              • [Snowboarder]
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 2184
                • Karstula

                #37
                Missähän mahtaa mättää. Tällä hetkellä m52b20+m20(vanhan mallinen n6kg) vauhtipyörä+m50b20 (228mm)jousitettu massalevy+sre618 ja e21 323 numeron mukaan tilattu tarvike painelaakeri,m50b25 vaihdelaatikko, E36 328 tarvike mallin työsylinteri. Ongelma siis ettei ainakaan käsin konetta pyörittäessä ei kytkin irrota yhtään. Painelaakerin alla koroke,käpälän alla koroke ja työsylinterin tappia kokeiltu jatkaa.. Poljin tuntuma suhkot ok. Kone ei vielä läheskään käynti kunnossa ja tässä vaiheessa haluisin vaan varmistuu että kytkin toimis suoraan. Ettei enää siinä vaiheessa tarvii purkaa kaikkea
                Last edited by [Snowboarder]; 12-04-2021, 17:08.
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5249
                  • Pirkkala

                  #38
                  Originally posted by [Snowboarder] View Post
                  Missähän mahtaa mättää. Tällä hetkellä m52b20+m20(vanhan mallinen n6kg) vauhtipyörä+m50b20 (228mm)jousitettu massalevy+sre618 ja e21 323 numeron mukaan tilattu tarvike painelaakeri,m50b25 vaihdelaatikko, E36 328 tarvike mallin työsylinteri. Ongelma siis ettei ainakaan käsin konetta pyörittäessä ei kytkin irrota yhtään. Painelaakerin alla koroke,käpälän alla koroke ja työsylinterin tappia kokeiltu jatkaa.. Poljin tuntuma suhkot ok. Kone ei vielä läheskään käynti kunnossa ja tässä vaiheessa haluisin vaan varmistuu että kytkin toimis suoraan. Ettei enää siinä vaiheessa tarvii purkaa kaikkea
                  Liian paksu levy?
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • naikou
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 1664
                    • vihti

                    #39
                    Originally posted by [Snowboarder] View Post
                    Missähän mahtaa mättää. Tällä hetkellä m52b20+m20(vanhan mallinen n6kg) vauhtipyörä+m50b20 (228mm)jousitettu massalevy+sre618 ja e21 323 numeron mukaan tilattu tarvike painelaakeri,m50b25 vaihdelaatikko, E36 328 tarvike mallin työsylinteri. Ongelma siis ettei ainakaan käsin konetta pyörittäessä ei kytkin irrota yhtään. Painelaakerin alla koroke,käpälän alla koroke ja työsylinterin tappia kokeiltu jatkaa.. Poljin tuntuma suhkot ok. Kone ei vielä läheskään käynti kunnossa ja tässä vaiheessa haluisin vaan varmistuu että kytkin toimis suoraan. Ettei enää siinä vaiheessa tarvii purkaa kaikkea
                    Itse taistelin joskus saman ongelman kanssa jousitetulla levyllä ja syyksi paljastui että kytkinlevyn keskiö otti kiinni painelaakerin liukuputkeen, eli kytkin ei irrottanut vaikka oli poljin lattiassa ja koitti työntämällä liikuttaa autoa, sitten ensistartissa piti niin kovaa mekkalaa että luulin olevan liian tiukka laakerivälys tai kuivana kasatut alakerran laakerit tai muuten vaan päin persettä kasattu kone, vaikka sahasin startilla monta minuuttia ennen kuin laitoin käyntiin asti.

                    Onneksi löytyi helpompi vika
                    Last edited by naikou; 12-04-2021, 17:45.
                    E39 523i Turbo

                    Comment

                    • [Snowboarder]
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 2184
                      • Karstula

                      #40
                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Liian paksu levy?
                      Tämä kävi mielessä, muistaakseni mittasin paksuuden ja oli 10mm luokkaa.
                      Originally posted by naikou View Post
                      Itse taistelin joskus saman ongelman kanssa jousitetulla levyllä ja syyksi paljastui että kytkinlevyn keskiö otti kiinni painelaakerin liukuputkeen, eli kytkin ei irrottanut vaikka oli poljin lattiassa ja koitti työntämällä liikuttaa autoa, sitten ensistartissa piti niin kovaa mekkalaa että luulin olevan liian tiukka laakerivälys tai kuivana kasatut alakerran laakerit tai muuten vaan päin persettä kasattu kone, vaikka sahasin startilla monta minuuttia ennen kuin laitoin käyntiin asti.

                      Onneksi löytyi helpompi vika
                      Tätä ei kyllä tullut tarkistettua,voisi hyvinkin olla mahdollista. Sen verran sekasikiö osista kasattu nii voinee olla montakin juttua mikä jää huomioimatta. Onneks tällä hetkellä vielä helppo purkaa pois.

                      Edit: Sen verran kerkesin diagnosoida ja heitin paikoilleen vanhan m20 levyn jolla irrottaa. Eli vika on levyssä,täytyy hommata uus..
                      Edit2. Purin vanhan levyn irti ja tarkemmin vertasin laatikon puolta uuteen m50 levyyn,olihan se n.4mm korkeampi ja otti kiinni painelaakerin liukuputkeen. Kyseessä suhkot budjetti kone niin tämä ratkaistu kevyesti rälläkkää näyttämällä. Nyt pelaa ja poljin tuntuma hyvä.
                      Last edited by [Snowboarder]; 14-04-2021, 18:19.
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5249
                        • Pirkkala

                        #41
                        Mitkäs ne olikaan ne vakiota kevyemmät vag vehkeeseen alunperin tarkotetut nostajat, jotka sitten passaa m50 nv kanteen?
                        Vai passaako ne vaan m52 kanteen?
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Freak
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2532
                          • .

                          #42
                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Mitkäs ne olikaan ne vakiota kevyemmät vag vehkeeseen alunperin tarkotetut nostajat, jotka sitten passaa m50 nv kanteen?
                          Vai passaako ne vaan m52 kanteen?
                          Post 30 eteenpäin. 35 mm nostajat eli ei m52 kanteen. Siinä on 33 mm ja ne on jo muutenkin kevyet.
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5249
                            • Pirkkala

                            #43
                            M50 rautalohko, paljonko on takomännälle hyvä välys?
                            En ole vielä valmistajan suositukseen tutustunut (amp44)

                            Mäntä on 84,5mm joten poraamaan joutuu anyway

                            Paljonko esim. Wisecoissa on välys kun lohkona on rautalohko?

                            Tää nyt on vähän laiskaa kun en ole vielä jaksanut penkoa nettiä, mutta mielenkiintosta olis kuulla näkemyksiä asiasta
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • Matuh
                              BTCF Member
                              • Apr 2013
                              • 3701
                              • Kouvola

                              #44
                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              M50 rautalohko, paljonko on takomännälle hyvä välys?
                              En ole vielä valmistajan suositukseen tutustunut (amp44)

                              Mäntä on 84,5mm joten poraamaan joutuu anyway

                              Paljonko esim. Wisecoissa on välys kun lohkona on rautalohko?

                              Tää nyt on vähän laiskaa kun en ole vielä jaksanut penkoa nettiä, mutta mielenkiintosta olis kuulla näkemyksiä asiasta
                              Amp speksi oli 0.06mm
                              E36 328i M50B30 turbo
                              Skoda vRS
                              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5249
                                • Pirkkala

                                #45
                                Tässä Amp44 vastaus:

                                Kysyin siis rautalohko, turboahdettu, kesäkäyttö, 84,5 poraus

                                for street use/race
                                0.05mm piston - wall clearance
                                0.5mm rings end gap

                                for track or competition
                                0.06mm piston - wall clearance
                                0.6mm rings end gap
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎