Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by AXELONE View Post
    E39 m52b25 turbo. Ongelmana laihalle vetäminen heti kun edes vihjaa ahtopainetta moottorille. Kierroksista, kaasuläpän asennosta ja vaihteesta riippumatta pääsee ehkä max 0.2bar ahdoille ennenkuin loppuu meno täysin. Pumppuna aem 340lph e85 intank, suuttimina 660cc@3bar bosch, ECUna toimii VEMS M52 PnP. Polttoainekartan säätämisellä ei minkäänlaista vaikutusta ahtoalueelle. Paineensäädin vaihdettu uuteen BOSCH ja alipaineletku säätimelle uusittu. Vakiolinjat ja tukki käytössä.
    Näkyykö Vemsin lokeissa MAP menossa ahtoalueelle kuitenkin oikein? Missä on suuttimien duty % siinä vaiheessa kun vetää laihalle? Pitäisihän noilla bensavehkeillä kyllä soppa riittää joksikin aikaa ainakin.

    Leave a comment:


  • AXELONE
    replied
    E39 m52b25 turbo. Ongelmana laihalle vetäminen heti kun edes vihjaa ahtopainetta moottorille. Kierroksista, kaasuläpän asennosta ja vaihteesta riippumatta pääsee ehkä max 0.2bar ahdoille ennenkuin loppuu meno täysin. Pumppuna aem 340lph e85 intank, suuttimina 660cc@3bar bosch, ECUna toimii VEMS M52 PnP. Polttoainekartan säätämisellä ei minkäänlaista vaikutusta ahtoalueelle. Paineensäädin vaihdettu uuteen BOSCH ja alipaineletku säätimelle uusittu. Vakiolinjat ja tukki käytössä.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Ne pykältää väärinpäin muistaakseni ihan selkeesti

    Leave a comment:


  • Bm-w
    replied
    Kumminpäin tuli m50 laakeripukit alakertaan? Järjestysnumero imu vai pako puolelle?

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Kovasti näyttää siltä, että pistän amp44 männät tilaukseen. Resepti olisi siis seuraava:

    84,5 poraukselle
    32,5 puristuskorkeus
    7 cc kuoppa

    Kommentteja näistä? Venttiilikolojen syvyyttä täytyisi hieman vielä speksailla. Äkkiseltään 2mm imu ja 1,5 pako voisi olla hehtaarilla, mutta tähän kuulisin mieluusti neuvoja. Tai jos jollain on m50b25tu moottorin vakiomännistä syvyydet.

    Moottorin kokoonpano:
    M50b25 kampi ja 140mm veivit. Puristukset tarkoitus olla noin 9,1:1 2mm athenalla.

    Leave a comment:


  • EtuX
    replied
    Originally posted by _ville View Post

    Onkos wisecot kuinka äänekkäät kylmäkäynnistyksessä? Käsittääkseni 2618 vaatii tuplasti suuremman välyksen kuin 4032.
    Aika paljon saa olla oman kokemuksen mukaan välystä ennen kun alkaa huomattavasti kylmänä ääntämään, 0.1mm valittiin välykseksi tällä kertaa ja on toiminut ongelmitta.
    Tuo sylinterin kylmä välys on niin paljon käyttökohteesta ja tekijästä kiinni että ei ole ihan noin mustavalkoista.
    Käytännössä noin 15% pienemmällä välyksellä pystyy menemään 4032 seoksella jos käyttökohde pysyy samana, yleensä valmistajat kauppaavat tuota 2618 mäntää vakiona kun takomäntää haetaan sen paremman kestävyyden takia.
    Tässä on hyvä JE pistonsin artikkeli aiheesta https://www.jepistons.com/je-auto-bl...l-differences/

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by EtuX View Post

    Itselle valikoitui wisecot saatavuuden takia ja olivat nimenomaan 2618 matskua. Täysin katupeli myös itsellä eikä ole mitään ongelmia ollut kun porattiin valmistajan specsiin.
    Onkos wisecot kuinka äänekkäät kylmäkäynnistyksessä? Käsittääkseni 2618 vaatii tuplasti suuremman välyksen kuin 4032.

    Leave a comment:


  • EtuX
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Nyt olisi pytyt mittailtu ja tultu siihen lopputulokseen, että 84,5 mm männät menee ostoslistalle. Kyseinen moottori on rakenteilla pelkästään kadulle, joten 4032 alu olisi paras materiaali männille. Wisecot lienee 2618 alua. Äkkiseltään vaihtoehdoiksi siis jää Fcp:n 8,5:1 männät tai sitten AMP44. Venäläisen männnät voisi tilata customina 9,3:1 purkalla.
    Kysymykset siis kuuluvatkin:
    - AMP44 mäntien toimitukset? Vakuuttelivat kyllä, että toimittavat Suomeen, mutta onko tästä kokomeksia lähihistoriasta?
    - Pystyykö joku vahvistamaan onko Wisecot todella tuota 2618 alua?
    - Jotain muita vaihtoehtoja? Amp44 huokuttaisi hinnan puolesta.

    En tiedä kuinka tarpeellista tuo materiaalin speksaus on, mutta kuulunee harrastukseen.
    Itselle valikoitui wisecot saatavuuden takia ja olivat nimenomaan 2618 matskua. Täysin katupeli myös itsellä eikä ole mitään ongelmia ollut kun porattiin valmistajan specsiin.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Nyt olisi pytyt mittailtu ja tultu siihen lopputulokseen, että 84,5 mm männät menee ostoslistalle. Kyseinen moottori on rakenteilla pelkästään kadulle, joten 4032 alu olisi paras materiaali männille. Wisecot lienee 2618 alua. Äkkiseltään vaihtoehdoiksi siis jää Fcp:n 8,5:1 männät tai sitten AMP44. Venäläisen männnät voisi tilata customina 9,3:1 purkalla.
    Kysymykset siis kuuluvatkin:
    - AMP44 mäntien toimitukset? Vakuuttelivat kyllä, että toimittavat Suomeen, mutta onko tästä kokomeksia lähihistoriasta?
    - Pystyykö joku vahvistamaan onko Wisecot todella tuota 2618 alua?
    - Jotain muita vaihtoehtoja? Amp44 huokuttaisi hinnan puolesta.

    En tiedä kuinka tarpeellista tuo materiaalin speksaus on, mutta kuulunee harrastukseen.
    Saa vielä suomeen, ainakin ~1kk sitten. Tulee latvian kautta ja melko hitaasti (3-4vko toimitusaika).

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Nyt olisi pytyt mittailtu ja tultu siihen lopputulokseen, että 84,5 mm männät menee ostoslistalle. Kyseinen moottori on rakenteilla pelkästään kadulle, joten 4032 alu olisi paras materiaali männille. Wisecot lienee 2618 alua. Äkkiseltään vaihtoehdoiksi siis jää Fcp:n 8,5:1 männät tai sitten AMP44. Venäläisen männnät voisi tilata customina 9,3:1 purkalla.
    Kysymykset siis kuuluvatkin:
    - AMP44 mäntien toimitukset? Vakuuttelivat kyllä, että toimittavat Suomeen, mutta onko tästä kokomeksia lähihistoriasta?
    - Pystyykö joku vahvistamaan onko Wisecot todella tuota 2618 alua?
    - Jotain muita vaihtoehtoja? Amp44 huokuttaisi hinnan puolesta.

    En tiedä kuinka tarpeellista tuo materiaalin speksaus on, mutta kuulunee harrastukseen.

    Leave a comment:


  • Aakoo86
    replied
    Itelle tulee m50b25nv lohko josta otettu 0.9mm, amp44 m52tub28 84.5mm koossa, 135mm kanki, b28 kampi ja 1.6mm athena. Puristukset jossain 9 nurkilla.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Oleppa sitten tarkkana niiden speksien kanssa. En voi ymmärtää miksi mäntien valmistajat ei ilmoita millä tiivisteellä ilmoituksessa mainittu puristussuhde toteutuu.

    MITTAA männän päälle ja palotilaan jäävä tilavuus ennen kun kasaat konetta.

    Nimimerkillä kaksi kertaa kusetettu.
    Saisko tästä hieman lisätietoa? Kiinnostaisi mikä kokoonpano on ollut.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Oleppa sitten tarkkana niiden speksien kanssa. En voi ymmärtää miksi mäntien valmistajat ei ilmoita millä tiivisteellä ilmoituksessa mainittu puristussuhde toteutuu.

    MITTAA männän päälle ja palotilaan jäävä tilavuus ennen kun kasaat konetta.

    Nimimerkillä kaksi kertaa kusetettu.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Bm-w View Post

    Jos dekistä ottaa 1 tai 2mm pois niin mihin puristukset silloin asettuu?
    Netti on täynnä laskureita. Esim tossa yks: http://www.csgnetwork.com/compcalc.html

    Tähtää arvot niin, että saat esim. vakio puristukset ja sit voi säädellä kansipahvin paksuutta ja deck clearancea, niin saat katsottua noita.

    Leave a comment:


  • Bm-w
    replied
    Originally posted by evilracer View Post

    Jos ja kun tuo 8.5:1 on laskettu M52TU vakio 0.7mm MLS-pahville, niin 2mm tiivisteellä putoaa laskujeni mukaan 7.75:1Â
    Â
    Jos dekistä ottaa 1 tai 2mm pois niin mihin puristukset silloin asettuu?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎