Originally posted by AXELONE
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
-
-
E39 m52b25 turbo. Ongelmana laihalle vetäminen heti kun edes vihjaa ahtopainetta moottorille. Kierroksista, kaasuläpän asennosta ja vaihteesta riippumatta pääsee ehkä max 0.2bar ahdoille ennenkuin loppuu meno täysin. Pumppuna aem 340lph e85 intank, suuttimina 660cc@3bar bosch, ECUna toimii VEMS M52 PnP. Polttoainekartan säätämisellä ei minkäänlaista vaikutusta ahtoalueelle. Paineensäädin vaihdettu uuteen BOSCH ja alipaineletku säätimelle uusittu. Vakiolinjat ja tukki käytössä.
Leave a comment:
-
-
Kumminpäin tuli m50 laakeripukit alakertaan? Järjestysnumero imu vai pako puolelle?
Leave a comment:
-
-
Kovasti näyttää siltä, että pistän amp44 männät tilaukseen. Resepti olisi siis seuraava:
84,5 poraukselle
32,5 puristuskorkeus
7 cc kuoppa
Kommentteja näistä? Venttiilikolojen syvyyttä täytyisi hieman vielä speksailla. Äkkiseltään 2mm imu ja 1,5 pako voisi olla hehtaarilla, mutta tähän kuulisin mieluusti neuvoja. Tai jos jollain on m50b25tu moottorin vakiomännistä syvyydet.
Moottorin kokoonpano:
M50b25 kampi ja 140mm veivit. Puristukset tarkoitus olla noin 9,1:1 2mm athenalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _ville View Post
Onkos wisecot kuinka äänekkäät kylmäkäynnistyksessä? Käsittääkseni 2618 vaatii tuplasti suuremman välyksen kuin 4032.
Tuo sylinterin kylmä välys on niin paljon käyttökohteesta ja tekijästä kiinni että ei ole ihan noin mustavalkoista.
Käytännössä noin 15% pienemmällä välyksellä pystyy menemään 4032 seoksella jos käyttökohde pysyy samana, yleensä valmistajat kauppaavat tuota 2618 mäntää vakiona kun takomäntää haetaan sen paremman kestävyyden takia.
Tässä on hyvä JE pistonsin artikkeli aiheesta https://www.jepistons.com/je-auto-bl...l-differences/
Leave a comment:
-
-
Originally posted by EtuX View Post
Itselle valikoitui wisecot saatavuuden takia ja olivat nimenomaan 2618 matskua. Täysin katupeli myös itsellä eikä ole mitään ongelmia ollut kun porattiin valmistajan specsiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _ville View PostNyt olisi pytyt mittailtu ja tultu siihen lopputulokseen, että 84,5 mm männät menee ostoslistalle. Kyseinen moottori on rakenteilla pelkästään kadulle, joten 4032 alu olisi paras materiaali männille. Wisecot lienee 2618 alua. Äkkiseltään vaihtoehdoiksi siis jää Fcp:n 8,5:1 männät tai sitten AMP44. Venäläisen männnät voisi tilata customina 9,3:1 purkalla.
Kysymykset siis kuuluvatkin:
- AMP44 mäntien toimitukset? Vakuuttelivat kyllä, että toimittavat Suomeen, mutta onko tästä kokomeksia lähihistoriasta?
- Pystyykö joku vahvistamaan onko Wisecot todella tuota 2618 alua?
- Jotain muita vaihtoehtoja? Amp44 huokuttaisi hinnan puolesta.
En tiedä kuinka tarpeellista tuo materiaalin speksaus on, mutta kuulunee harrastukseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _ville View PostNyt olisi pytyt mittailtu ja tultu siihen lopputulokseen, että 84,5 mm männät menee ostoslistalle. Kyseinen moottori on rakenteilla pelkästään kadulle, joten 4032 alu olisi paras materiaali männille. Wisecot lienee 2618 alua. Äkkiseltään vaihtoehdoiksi siis jää Fcp:n 8,5:1 männät tai sitten AMP44. Venäläisen männnät voisi tilata customina 9,3:1 purkalla.
Kysymykset siis kuuluvatkin:
- AMP44 mäntien toimitukset? Vakuuttelivat kyllä, että toimittavat Suomeen, mutta onko tästä kokomeksia lähihistoriasta?
- Pystyykö joku vahvistamaan onko Wisecot todella tuota 2618 alua?
- Jotain muita vaihtoehtoja? Amp44 huokuttaisi hinnan puolesta.
En tiedä kuinka tarpeellista tuo materiaalin speksaus on, mutta kuulunee harrastukseen.
Leave a comment:
-
-
Nyt olisi pytyt mittailtu ja tultu siihen lopputulokseen, että 84,5 mm männät menee ostoslistalle. Kyseinen moottori on rakenteilla pelkästään kadulle, joten 4032 alu olisi paras materiaali männille. Wisecot lienee 2618 alua. Äkkiseltään vaihtoehdoiksi siis jää Fcp:n 8,5:1 männät tai sitten AMP44. Venäläisen männnät voisi tilata customina 9,3:1 purkalla.
Kysymykset siis kuuluvatkin:
- AMP44 mäntien toimitukset? Vakuuttelivat kyllä, että toimittavat Suomeen, mutta onko tästä kokomeksia lähihistoriasta?
- Pystyykö joku vahvistamaan onko Wisecot todella tuota 2618 alua?
- Jotain muita vaihtoehtoja? Amp44 huokuttaisi hinnan puolesta.
En tiedä kuinka tarpeellista tuo materiaalin speksaus on, mutta kuulunee harrastukseen.
Leave a comment:
-
-
Itelle tulee m50b25nv lohko josta otettu 0.9mm, amp44 m52tub28 84.5mm koossa, 135mm kanki, b28 kampi ja 1.6mm athena. Puristukset jossain 9 nurkilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOleppa sitten tarkkana niiden speksien kanssa. En voi ymmärtää miksi mäntien valmistajat ei ilmoita millä tiivisteellä ilmoituksessa mainittu puristussuhde toteutuu.
MITTAA männän päälle ja palotilaan jäävä tilavuus ennen kun kasaat konetta.
Nimimerkillä kaksi kertaa kusetettu.
Leave a comment:
-
-
Oleppa sitten tarkkana niiden speksien kanssa. En voi ymmärtää miksi mäntien valmistajat ei ilmoita millä tiivisteellä ilmoituksessa mainittu puristussuhde toteutuu.
MITTAA männän päälle ja palotilaan jäävä tilavuus ennen kun kasaat konetta.
Nimimerkillä kaksi kertaa kusetettu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bm-w View Post
Jos dekistä ottaa 1 tai 2mm pois niin mihin puristukset silloin asettuu?
Tähtää arvot niin, että saat esim. vakio puristukset ja sit voi säädellä kansipahvin paksuutta ja deck clearancea, niin saat katsottua noita.
Leave a comment:
-
Leave a comment: