M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Mikäs olis nyt se fiksuin polttoainepumppu 450 hp tehoille, vakion kokoisille linjoille ja 870 cc suuttimille. Vakio kisko mihin tarkoitus vaihtaa paremmin virtaava säädin. Polttoaineena alkuun bensa, mutta jossain vaiheessa e85. Aem 340 lph lienee etanolilla jo kovin rajoilla. Alkaako linjat tai tukki ahdistamaan esim Walbron 450 lph pumpulla? Pumppu saisi mennä kohtuullisella sovittelulla e36 pumpun paikalle.
-
On ne ainakin ollu aitoja ja niissä joo lukee maxpp kans. Itte joskus kovuusmittarilla niitä kans mittasin ja oli ok. Ei muuta ku läjään ja vetoja. Tai pistää ZRP:n kanget jos jännittää.
Leave a comment:
-
Kysymys maxspeedingrods kiertokankiin liittyen, tarkemmin ottaen niiden pultteihin. Pulteissa lukee ”arp 2000 03 maxspeedingrods”. Onko kokemusta näiden pulttien laadusta, ja jos on niin hyvää vai huonoa? Eivät ilmeisesti ole aitoja arp:n tekeleitä ainakaan uudemmissa kangissa. Olen kuullut huhuja, että joillain ollut ongelmia kyseisten pulttien kanssa.Last edited by Julma99; 04-03-2025, 11:36.
Leave a comment:
-
Kiitoksia vastauksista. Täytyy nyt ainakin öljykylpyyn ne laittaa niin ei ihan tyhjät ole sitten kun kääntää tulille.
Leave a comment:
-
Itte en oo jaksanu väsätä niiden kanssa. Lyö paikalleen ja antaa naksuttaa sen hetken aikaa.
Leave a comment:
-
Puhtaaseen ja hyvälaatuiseen öljyyn lillumaan ja painelee sitä nostajan mäntää samalla. Jotkut jopa painavat pienellä neulalla tms. hydraulin takaiskuventtiliä (eli kuulaa). Tubesta löytyy kyllä esimerkkivideoita homman suorittamiseksi. Periaate on sama merkistä tai mallista riippumatta, kun kyseessä on nokan ja venan välissä oleva hytikka.
Leave a comment:
-
Mites nuo M54 hydrauliset venanostajat pitäisi öljytä/ilmata ennen asennusta paikoilleen?
Kyseessä siis käytetyt ultraäänipesurilla putsatut nostajat.
Leave a comment:
-
Ajeleeko porukka viel vakiopuolilla vuonna 2025? Alkaa nuo oman auton alkuperäiset puolat olemaan jo ehtoon puolella kun ilman downpipeä kuuntelin että aika selvästi on sytytyskatkoksia jo tyhjäkäynnillä.
Onkohan tollaset ihan huuhaata?
Leave a comment:
-
Ei toimi siinäkään 90 kulmassa oleva lähtö, varsinkaan jos se on pakopesän "päällä". Tai ehkä toimii jos se lähtö ja portti on todella isot, mulla ei toiminu 40mm portti. Mahdollisimman loivasti ja läheltä pakopesän laippaa kun laittaa putken portille niin toimiiOriginally posted by naikou View PostTossa oli ideana hitsata portille paikka pakopesään niin luulisi ainaki että toimii hyvin
Leave a comment:
-
Tossa oli ideana hitsata portille paikka pakopesään niin luulisi ainaki että toimii hyvin
Leave a comment:
-
Sitä portin kokoa tärkeämpi tekijä on, että pakosarjassa kaasut pääsee hyvin sinne hukkaportille. Joku 90 asteen kulmassa oleva lähtö alkaa olla jo herkästi semmonen, että karkailee ahdot vaikka ois kuin iso portti. Toki aika tapauskohtaista, mut kannattaa hukkaportin lähtö suunnitella niin, että pakokaasuilla on yhtä hyvä reitti sekä hukkikselle, että turbolle.
Leave a comment:
-
Minkäs kokoista hukkaporttia porukka suosittelee noin m50b25 noin 450 hv? Tarkoitus hitsailla lähtö suoraan pakopesään.
Toinen kysymys pakosarjasta: ilmeisesti 38 ja 42 millisellä ulkohalkaisijalla olevat putket sopisivat käyttötarkoitukseen parhaiten? 42 millinen pitäisi laskujeni mukaan saada aika kivasti puristettua ovaaliksi vastaamaan pakosarjan laippaa. Nykyinen sarja on ulkohalkaisijaltaan 50 mm ja ahtimen istuvuus aika heikko
. Täytynee siis varmaan alkaa turaamaan omaa sarjaa.
Leave a comment:
-
Joo siis venakopasta isolla letkulla huohotinpönttöön/turbon imuun
Leave a comment:
-
Omassa autossa M52 sinkkuvanoksella, en tiedä paljonko siinä on erilainen huohotus systeemi mutta turbo kun on eri puolella konetta niin separaattorin ja ahtimen imun välisellä letkulla on pituuttakin varmaan ainakin metri(eli sitä pinta-alaa), kone ei ole savutellut missään vaiheessa eikä öljyä kerry välijäähdyttimeen sen enempää kuin tehdasvalmisteisissa turbomoottoreissa. Suunnitelmissa on ollut vaihtaa vakio separaattorin tilalle sellainen huohotussäiliö missä kiertää jäähdytysneste koska talviajossa ollut vähän sellasta ominaisuutta että kertyy sitä ”majoneesia” varsinki jos ajaa lyhyitä ajoja.Originally posted by poke View Post
Siis M54 orggis huohotin separaattori ja sen imu ahtimen imupuolelle? Minulla on G-powerin bolt-on remmiahdinsarja ko. moottorissa ja huohotin tehty heidän ohjeensa mukaan joka on juuri noin. Kerää huohotinöljyä ahtimen imukoteloon ja ilmenee savutuksena toisinaan. Kaverilla samanlainen compo ja hänellä sama ongelma, joten sikisi haetaan muunlaista ratkaisua.
E:urporotta tais tarkottaa että ihan yleisesti kaikki ne huohotukseen liittyvät letkut/putket riittävän isot, esim. se venakopalta lähtevä muoviputki on aika tukkoinen, sen olen ite vaihtanut sisähalkaisijaltaan isompaan kumiseen
Last edited by naikou; 29-08-2024, 13:58.
Leave a comment:
Leave a comment: