Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Numeroista en osaa sanoa, mutta Kolbenschmidtin logo näyttäisi olevan eli laatukamaa, oliskohan KS:t tai Mahlet ollu omien amppilaisten mukana.
-
-
Amp44 custom männät saapuivat vihdoin. Männät sinällään näyttävät ihan hyviltä.
Männänrenkaiden pitäisi olla BMW OEM. Tuohon en kyllä oikein jaksa uskoa. Renkaissa on merkinnät 16 ja 19. Hypistelyn perusteella 16 olisi alempi ja 19 ylempi, mutta onko raatilla parempaa tietoa?
Leave a comment:
-
-
Tarkoitus noin 600hv tai hieman reilu eli saa luvan vielä kelvata nuo. Vaihdetaan sitten myöhemmin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bm-w View PostMihin asti 870cc suuttimet pääsääntöisesti riittää etanolilla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bm-w View PostMihin asti 870cc suuttimet pääsääntöisesti riittää etanolilla?Last edited by ekkoo1; 10-04-2024, 10:27.
Leave a comment:
-
-
Etsisin "mekaanista" vikaa. Mulla oli aikoinaan (vielä samalla pumpulla) asennuksen yhteydessä tullut vuoto polttoainelinjaan tankin sisällä. Tietyn pisteen jälkeen ei pulssisuhteen nosto vaikuttanut yhtään mitään, kun puolet pumpun tuotosta karkasi tankkiin. Tarkista pumpun asennus.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by AXELONE View Post
Satuin löytämään AEM sivuilta tuolle pumpulle tämmöstä tekstiä: "Min Voltage Input: 6 volts Max Voltage Input: 18 volts Current Draw (40 psi): 12 amps (13.5v) Current Draw (80 psi): 15 amps (13.5v) Fuse: 20 amps (13.5v)"
Voisiko tuon perusteella jo melkein kokeilla vetää paksumpaa piuhaa pumpulle ja 20a sulake väliin?
Mulla muuten on tuo F54 15amppeerinen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ekkoo1 View PostSiinä pitäisi olla e39 523i vakio pumpun sähköt, eli kriittinen osa on tuo Rot/Violet karva sulakkeelta F54 releelle ja sitten Weiss/Blau karva releeltä pumpun kanteen. Tämän mukaan molemmat olisi 2.5mm2 piuhaa, muistelisin että E34 olisi ollut karumpi ja tyyliin 1.5mm2 piuhaa konehuoneesta asti jolloin tuosta tuli ongelmia. Tuolla 2.5mm2 luulisi kyllä pärjäävän jonkun aikaa, varsinkin jos nuo vakiovedot eivät ole kovin pitkiä ja ei tuon 340 walbron pitäisi kauheasti yli 10A viedä kai. Ehkä kurkata nyt heti alkuun sinne tankkiin ja pumpun läpivientiin, että siellä ei ole lämpenemisen/sulamisen merkkejä sähköissä, jos on jäänyt jokin liitin huonoon kontaktiin tms?
Voisiko tuon perusteella jo melkein kokeilla vetää paksumpaa piuhaa pumpulle ja 20a sulake väliin?
Mulla muuten on tuo F54 15amppeerinen.
Leave a comment:
-
-
Siinä pitäisi olla e39 523i vakio pumpun sähköt, eli kriittinen osa on tuo Rot/Violet karva sulakkeelta F54 releelle ja sitten Weiss/Blau karva releeltä pumpun kanteen. Tämän mukaan molemmat olisi 2.5mm2 piuhaa, muistelisin että E34 olisi ollut karumpi ja tyyliin 1.5mm2 piuhaa konehuoneesta asti jolloin tuosta tuli ongelmia. Tuolla 2.5mm2 luulisi kyllä pärjäävän jonkun aikaa, varsinkin jos nuo vakiovedot eivät ole kovin pitkiä ja ei tuon 340 walbron pitäisi kauheasti yli 10A viedä kai. Ehkä kurkata nyt heti alkuun sinne tankkiin ja pumpun läpivientiin, että siellä ei ole lämpenemisen/sulamisen merkkejä sähköissä, jos on jäänyt jokin liitin huonoon kontaktiin tms?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ekkoo1 View Post
Jos sulla on vakiopumpun 1.5mm2 virtajohdot pumpulle niin voi hyvinkin johtua tästä. Vedä järeämpää lakua esim. akulta sulakkeen kera ja käytät orkkis karvoja releen herätteenä. Tai e39 saattaa jo EKP rele olla jo takakontissa? e39 bensakiskossa pitäisi olla se testiventtiili valmiina mihin voit viritellä mittarin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by AXELONE View Post
Miten saan todettua sen parhaiten? Ei ole tähän hätään bensapainemittaria.Last edited by ekkoo1; 07-03-2024, 22:58.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ekkoo1 View Post
Näkyykö Vemsin lokeissa MAP menossa ahtoalueelle kuitenkin oikein? Missä on suuttimien duty % siinä vaiheessa kun vetää laihalle? Pitäisihän noilla bensavehkeillä kyllä soppa riittää joksikin aikaa ainakin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: