Oleppa sitten tarkkana niiden speksien kanssa. En voi ymmärtää miksi mäntien valmistajat ei ilmoita millä tiivisteellä ilmoituksessa mainittu puristussuhde toteutuu.
MITTAA männän päälle ja palotilaan jäävä tilavuus ennen kun kasaat konetta.
Nimimerkillä kaksi kertaa kusetettu.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Netti on täynnä laskureita. Esim tossa yks: http://www.csgnetwork.com/compcalc.htmlOriginally posted by Bm-w View Post
Jos dekistä ottaa 1 tai 2mm pois niin mihin puristukset silloin asettuu?
Tähtää arvot niin, että saat esim. vakio puristukset ja sit voi säädellä kansipahvin paksuutta ja deck clearancea, niin saat katsottua noita.
Leave a comment:
-
Riippuu millä polttoaineella ajan. Normi ysikasilla joo. Mut jos haluat sen kestävän, niin ajaa viinalla ja siinä voi käyttää reilusti korkeampiakin puristuksia. Nimimerkillä 12:1 purkat koneessa.Originally posted by Bm-w View PostKoska moni sanoo että puristussuhde olisi sen 9 tai alle turbo käyttöön hyvä. Ampilta aikanaan kysyin mäntiä näille spekseille ja he suosittelivat näitä.ÂÂ ÂÂ
Leave a comment:
-
Jep. Lohko on sen millin korkeampi ja tiiviste millin matalampi. Et plus, miinus nolla.Originally posted by Freak View PostEikös m52tu:ssa ollut myös korkeampi lohko matalempien kannentiivisteiden vastapainoksi? Mäntien puristuskorkeudet ovat kuitenkin samaan luokkaa vanhempien mallien kanssa. Mutta miksi yleensäkään 8,5:1 puristukset? Petroolillako meinasit ajaa..?
Leave a comment:
-
Koska moni sanoo että puristussuhde olisi sen 9 tai alle turbo käyttöön hyvä. Ampilta aikanaan kysyin mäntiä näille spekseille ja he suosittelivat näitä. Â
Leave a comment:
-
Eikös m52tu:ssa ollut myös korkeampi lohko matalempien kannentiivisteiden vastapainoksi? Mäntien puristuskorkeudet ovat kuitenkin samaan luokkaa vanhempien mallien kanssa. Mutta miksi yleensäkään 8,5:1 puristukset? Petroolillako meinasit ajaa..?
Leave a comment:
-
Niin joo tuota en ajatellutkaan että olisiko sen vakion mukaan laskettu. Onhan tuo 7.75 jo aika alhanen. Täytyy melkeinpä kysyä.
Leave a comment:
-
Jos ja kun tuo 8.5:1 on laskettu M52TU vakio 0.7mm MLS-pahville, niin 2mm tiivisteellä putoaa laskujeni mukaan 7.75:1ÂOriginally posted by Bm-w View PostMihin muuttuu puristus kun laitetaan näiden mäntien kanssa 2mm athena? M50b25 lohko, 135mm veivit, jne. Pitäs olla aika perus varma setuppi?
https://www.amp44.com/index.php?rout...&search=442001
Â
Leave a comment:
-
On tullu käytettyä uusiksi monet kerrat, eikä oo ollu ongelmia.Originally posted by _ville View PostRunkopukkien pultit uusiksi vai voiko vanhoja käyttää irroitukseen jälkeen uudelleen? Virallisen ohjeen mukaanhan nuo pitäisi vaihtaa, mutta äkkiseltään momentti vaikuttaa niin pieneltä, ettei pultti pääse venymään...
Leave a comment:
-
Runkopukkien pultit uusiksi vai voiko vanhoja käyttää irroitukseen jälkeen uudelleen? Virallisen ohjeen mukaanhan nuo pitäisi vaihtaa, mutta äkkiseltään momentti vaikuttaa niin pieneltä, ettei pultti pääse venymään...
Leave a comment:
-
Varmaan jotain kestäis ne vakiotkin mutta en ehkä takomäntien kaveriksi jättäis sellaisia paikalleen niin ei tartte sit toistakertaa availla jos vaikka mieli/tehotavoite muuttuukin. Kun on koneessa valmiiksi hyvä kellari niin on hyvä sitten päivitellä ahdinta ja nokkia oman mielen mukaan eikä tarvi miettiä että kestääkö. Tuossa vaiheessa kun on motti levällään on hyvä myös rempata öljypumppu ja pistii kestävämpi akseli siihen paikalleen sekä mutteri lukitteella ja varmistuslangalla kiinniOriginally posted by _ville View Post
Tämä on juurikin tilanne. Tahtoisin uskoa, että nuo vakio kanget kestäisivät järkevillä säädöillä. Ei toki tässä konkurssissa tunnu kanget kauheasti tunnu.
Leave a comment:
-
Totta, mutta järkevä vääntökäyrä viiveettömään tehontuottoon kadulle ja järkevä vääntökäyrä alunperin ahtamattomaan koneeseen ahdettuna vakio-osilla on kaksi täysin eri asiaa ja täytyy osata erottaa toisistaan.Originally posted by naikou View PostJärkevä vääntökäppyrä katuajoon onkin sellanen että maksimit saavutetaan jo jossain 3000rpm, vakio alakerranromppeet ei kauaa kestä
Leave a comment:
Leave a comment: