Partyilta selvitty taas lähes ongelmitta, burniksen aikana ilmeni vittumainen vika kun jarrut hävisi
Kysymys siis kuuluu onko kellään muulla ollut ongelmaa jarrutehostimen takaiskuventtiili kanssa, pitempään kun piti rajottimella niin pääsi ylipaine tehostimeen ja poljin meni kovaksi.
Onkohan tuossa nyt tullut 30v vanha alkuperäis osa tiensä päähän ja oliskohan tähän jotain luotettavampaa ratkaisua kun uus originaali.
Äkkiseltään en löytänyt mitään erikoisempia keskusteluja netistä liittyen aiheeseen, vaihtoehto tietysti voisi olla käyttää jonkun vakio turbo auton takaiskua jos ne olisi tehtaalta jo ajateltu kestämään ylipainetta paremmin :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Originally posted by evilracer View PostOnko porukka testannut toimiiko orkkis bensakisko ja paineensäädin isommilla tehoilla vai alkaako ahdistaa. Itsellä 450 walbro tankissa ja 980cc suuttimet tulossa. Aftermarket kiskokin olisi tuossa, mutta huomasin että kiinnikkeet on väärässä kohtaa imusarjaan nähden, rupeanko sovittamaan sitä vai kokeillako vakiokiskolla :think Ja tosiaan M52TU kyseessä.
M50 kiskolla ja walbro 450 yhdistelmällä läpi tuli 345l/h peruspaineena 3,2bar eli säätimen alipaineletku irti. Mittaus tehty koneen käydessä, eli latausjännitteellä.
Oopee nimimerkillä oli 750hv m50 ja vakio m50 kisko.
Itselläkin kokemusta että 670hv tuli vakio m50 kiskolla jossa oli finjectorin säädettävä paineensäädin. Pumppuna walbro 450. Paine lähtee kyllä laskemaan yläpäässä mutta 1200 suuttimilla sen sai kompensoitua.
Sinällään olis paras jos pumppu jaksais tuottaa tarpeeksi eikä paine laskisi vielä vaikka ahdot nousee. (tällöin siis paine nousee n. ahtojen verran eli säätimeen menevä ahtopaine kompensoi paine-eron imusarjan ja bensalinjan välillä samaksi kuin ilman ahtopainetta)Last edited by Urpo_rotta; 01-08-2023, 22:51.
Leave a comment:
-
-
Onko porukka testannut toimiiko orkkis bensakisko ja paineensäädin isommilla tehoilla vai alkaako ahdistaa. Itsellä 450 walbro tankissa ja 980cc suuttimet tulossa. Aftermarket kiskokin olisi tuossa, mutta huomasin että kiinnikkeet on väärässä kohtaa imusarjaan nähden, rupeanko sovittamaan sitä vai kokeillako vakiokiskolla :think Ja tosiaan M52TU kyseessä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by cGv79 View PostVähän ehkä vääräpaikka kysellä mutta en viitsi tyhmälle kysymykselle tehä uutta topicia.
Elikkäs mulla on E46 316ti joka tapansa mukaan käy aika raakasti öljyä ja siihen oon 6 konetta etsinyt ja miettinyt. No nyt tuli tarjolle M50B20 moottori ja laatikko mutta ne on E34 kopasta niin mitä muuta tarvitsen tähän swappiin kun en etsinnöistä huolimatta löytänyt aihetta asiasta? Ja toisaalta tää sivuttaa tätä topicia että eihän se 150hp riitä mihinkään joten kyllähän siihen pitää solmu saada pakosarjan jatkeeksi.
E34 m50b20 on selvästi vanhempi moottori, isoin ero taitaa olla sähköissä.
Helpoin ois kyllä ettiä joku kutonen jota on käytetty e46 korissa, niin swappi on paljon helpompi tehdä
Leave a comment:
-
-
Vähän ehkä vääräpaikka kysellä mutta en viitsi tyhmälle kysymykselle tehä uutta topicia.
Elikkäs mulla on E46 316ti joka tapansa mukaan käy aika raakasti öljyä ja siihen oon 6 konetta etsinyt ja miettinyt. No nyt tuli tarjolle M50B20 moottori ja laatikko mutta ne on E34 kopasta niin mitä muuta tarvitsen tähän swappiin kun en etsinnöistä huolimatta löytänyt aihetta asiasta? Ja toisaalta tää sivuttaa tätä topicia että eihän se 150hp riitä mihinkään joten kyllähän siihen pitää solmu saada pakosarjan jatkeeksi.
Leave a comment:
-
-
Kysy Ms-koneistuspalvelur, siellä kävin oman m50 speeduinon kanssa.
Originally posted by Urpo_rotta View PostMissähän tuon säädättäs m50 turbo speeduino ohjauksella.
Aika moni ei ota työn alle speeduinoa/ megaa. Toisilla on 2-3kk jono ja osaan ei oo luottoo.
Sanotaan vaikka että 350km Tampereelta sais olla.
Leave a comment:
-
-
W-Dyno Hattulassa sääsi mun megan pari vuotta sitten ja oli pätevän oloinen kaveri.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naikou View PostOnko kansiset kysytty?
Leave a comment:
-
Leave a comment: