Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Mulla on ihan vaa orkkis huohotus yhistetty letkulla ahtimen imuun, on toiminu vuosia. Yleisin viritys taitaa olla erillinen keruusäiliö ja venakopasta pari letkua siihen
-
-
Miten olette ratkaisseet huohotuksen ahdetuissa moottoreissa? Itsellä M54, niin siihen kaipaan ratkaisuja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Odto View PostMulla on projektitopicissa näkyvillä G35-900 0.83 dynokäyrä pikkupaineilla. Uskoisin G30 olevan hyvä valinta ja itsekin sellaista mietin. Riittävän hyvin tuo G35 kuitenkin herää ja ompahan varoja.
Asiasta toiseen, onkos kokemuksia ecumasterin blackistä? Hinta ja pnp adapterin mahdollisuus kääntävät katseita vahvasti tähän linkistä sekä maxxecusta.
Leave a comment:
-
-
Joo ku tällä hetkellä olis about 600whp menossa ja miettiny mihin päivittäis. Lukenut nuista g35 runkosista että 1050 spoolaa aiemmin ja pitemmälle vs 900 nii on ihmetelty miksi 900 on tehty. Kiinostais nähä miten bmw moottori toimii tuolla 1050.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Meldoz View PostOnko sulla tonix käyriä tuosta g35 käytössä? Just suunnitellu Holstein päivitystä tuohon pulsarin g35-1050 1.01vbandille
Tämän vuoden puolella kolme kaveria käynyt dynossa 2x M50B28 ja yksi 3,2 VR6. Kaikilla PSR G35-900 1,01 ja sama pakopaine homma kaikilla. VR6 oli ahdistava pakoputki niin siinä oli varmasti paljon parantamisen varaa. Sellainen ~700 napa hv jaksoi tuollainen työntää M50B28 motissa. Harmi kuin PSR ei tarjoa tuota 1,21 pakopesää kuin se olisi ~9% isompi kuin 1,01. Back to back testi olisi mielenkiintoinen että miten paljon oikeasti vaikuttaa..
Toimivuus kadulle hyvä kyseisellä turbolla, e36 coupe (626 napa hp) muutamat nopeat dragytestit 100-200kmh oli 3-4 vaihteella 5,40sek ja 4 vaihteella 5,68 sek.Last edited by ^Tonix^; 25-08-2024, 12:04.
Leave a comment:
-
-
Nuo PTE kyllä kiinnostaisi, hinta niissä kieltämättä vähän pistää irvistämään.
Leave a comment:
-
-
Onko sulla tonix käyriä tuosta g35 käytössä? Just suunnitellu Holstein päivitystä tuohon pulsarin g35-1050 1.01vbandille
Leave a comment:
-
-
Originally posted by egoflo View Post
No se tuosta tosiaan jäi, eli noin +-700 olisi tavoitteena.
PSR G35 runkoiset 1,01 pakopesällä tekee jo tuohon tehoon M50B28 mottiin paljon pakopainetta.Last edited by ^Tonix^; 23-08-2024, 21:18.
Leave a comment:
-
-
Tuon tehon jos otat 16# pesällä niin pakopainetta on jo aikalailla.
Samanlaisesta moottorista penkiteltiin 672/800 @ 1,66bar mutta alemmas se jätettiin pakopaineen takia.
Säätäjän mukaan teho nousi edelleen lineaarisesti painetta nostamalla vaikka sitä pakopainetta olikin jo selvästi yli ahtopaineen.
Pakoputki oli kokonaan 3,5"
Heräävyys oli kyllä erittäin hyvä. Tämä kone tosin oli (liian) korkeapuristeinen ja on jo poistunut
Leave a comment:
-
-
Noniin, täälläkin kaivataan vähän mielipiteitä ahtimen valinnasta, Moottorina m50b29nv, eli 86mm porauksella, isku84mm. puristuksia 9,8:1
tulee käymään re85 ja kadulla ajetaan. Hyllystä kyllä löytyy jo Holsetin 40Hx superi t4 #16, mutta jos kuitenkin laittaisi jonkin muun, mutta minkä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ^Tonix^ View Post
Tukkoon tuon G25 version saa ainakin äkkiä 2,5L tilavuudella. Itse en laittaisi tuota G25-660 versiota mihinkään vaan aina G30-660.
E: löytyi joku pätkäkin kyseiselle turbolla, Toyotan 2.5L kutonen vakio kellari ja päivitetyt nokat+venajouset https://m.youtube.com/watch?v=wxUG4K...LTY2MCAxano%3DLast edited by naikou; 20-08-2024, 21:40.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _ville View Post
Tuo 30-660 vaikuttaa ihan pätevältä. Mikä tuosta tekee muuten niin paljon paremman kuin 3076?
Sinällään ei ole mikään pakko kiinanahdinta hankkia, mutta Garrettiin ei taskut yllä ja kuulalaakeri on melko pakollinen asennuspaikan takia. Äkkiseltään valmistajat olisivat siis Pulsar ja Turboworks.
Leave a comment:
-
Leave a comment: