Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • naikou
    replied
    Mulla on ihan vaa orkkis huohotus yhistetty letkulla ahtimen imuun, on toiminu vuosia. Yleisin viritys taitaa olla erillinen keruusäiliö ja venakopasta pari letkua siihen

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Miten olette ratkaisseet huohotuksen ahdetuissa moottoreissa? Itsellä M54, niin siihen kaipaan ratkaisuja.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by Odto View Post
    Mulla on projektitopicissa näkyvillä G35-900 0.83 dynokäyrä pikkupaineilla. Uskoisin G30 olevan hyvä valinta ja itsekin sellaista mietin. Riittävän hyvin tuo G35 kuitenkin herää ja ompahan varoja.
    Hienosti herää kyllä g35 tuolla 2.9 litraisella koneella. Olen nyt itse rajannut vaihtoehdot g30 0,83 tai jopa 1.01 pakopuolen ar:llä tai jos löytäisi g35 0.64 ar:llä.

    Asiasta toiseen, onkos kokemuksia ecumasterin blackistä? Hinta ja pnp adapterin mahdollisuus kääntävät katseita vahvasti tähän linkistä sekä maxxecusta.

    Leave a comment:


  • Meldoz
    replied
    Joo ku tällä hetkellä olis about 600whp menossa ja miettiny mihin päivittäis. Lukenut nuista g35 runkosista että 1050 spoolaa aiemmin ja pitemmälle vs 900 nii on ihmetelty miksi 900 on tehty. Kiinostais nähä miten bmw moottori toimii tuolla 1050.

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by Meldoz View Post
    Onko sulla tonix käyriä tuosta g35 käytössä? Just suunnitellu Holstein päivitystä tuohon pulsarin g35-1050 1.01vbandille
    Ei ole käppyröitä tähän hätään.
    Tämän vuoden puolella kolme kaveria käynyt dynossa 2x M50B28 ja yksi 3,2 VR6. Kaikilla PSR G35-900 1,01 ja sama pakopaine homma kaikilla. VR6 oli ahdistava pakoputki niin siinä oli varmasti paljon parantamisen varaa. Sellainen ~700 napa hv jaksoi tuollainen työntää M50B28 motissa. Harmi kuin PSR ei tarjoa tuota 1,21 pakopesää kuin se olisi ~9% isompi kuin 1,01. Back to back testi olisi mielenkiintoinen että miten paljon oikeasti vaikuttaa..
    Toimivuus kadulle hyvä kyseisellä turbolla, e36 coupe (626 napa hp) muutamat nopeat dragytestit 100-200kmh oli 3-4 vaihteella 5,40sek ja 4 vaihteella 5,68 sek.
    Last edited by ^Tonix^; 25-08-2024, 12:04.

    Leave a comment:


  • egoflo
    replied
    Nuo PTE kyllä kiinnostaisi, hinta niissä kieltämättä vähän pistää irvistämään.

    Leave a comment:


  • Meldoz
    replied
    Onko sulla tonix käyriä tuosta g35 käytössä? Just suunnitellu Holstein päivitystä tuohon pulsarin g35-1050 1.01vbandille

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by egoflo View Post

    No se tuosta tosiaan jäi, eli noin +-700 olisi tavoitteena.
    Mitä ahtimella saa olla hintaa? PTE 6266 tai 6466 Next Gen ellei hinnalla väliä. Myös samat vanhempana versiona eli Gen2 toimivia tuohon teholuokkaan.
    PSR G35 runkoiset 1,01 pakopesällä tekee jo tuohon tehoon M50B28 mottiin paljon pakopainetta.
    Last edited by ^Tonix^; 23-08-2024, 21:18.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Tuon tehon jos otat 16# pesällä niin pakopainetta on jo aikalailla.

    Samanlaisesta moottorista penkiteltiin 672/800 @ 1,66bar mutta alemmas se jätettiin pakopaineen takia.
    Säätäjän mukaan teho nousi edelleen lineaarisesti painetta nostamalla vaikka sitä pakopainetta olikin jo selvästi yli ahtopaineen.
    Pakoputki oli kokonaan 3,5"

    Heräävyys oli kyllä erittäin hyvä. Tämä kone tosin oli (liian) korkeapuristeinen ja on jo poistunut

    Leave a comment:


  • egoflo
    replied
    Originally posted by evilracer View Post
    Paljon tehotavoite?
    No se tuosta tosiaan jäi, eli noin +-700 olisi tavoitteena.

    Leave a comment:


  • evilracer
    replied
    Paljon tehotavoite?

    Leave a comment:


  • egoflo
    replied
    Noniin, täälläkin kaivataan vähän mielipiteitä ahtimen valinnasta, Moottorina m50b29nv, eli 86mm porauksella, isku84mm. puristuksia 9,8:1
    tulee käymään re85 ja kadulla ajetaan. Hyllystä kyllä löytyy jo Holsetin 40Hx superi t4 #16, mutta jos kuitenkin laittaisi jonkin muun, mutta minkä?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by ^Tonix^ View Post

    Tukkoon tuon G25 version saa ainakin äkkiä 2,5L tilavuudella. Itse en laittaisi tuota G25-660 versiota mihinkään vaan aina G30-660.
    Varmaan katuautoon ihan sopiva tämä g25, onhan tuollaisellakin yli 450hv pyörältä mitattu mut tosin erimerkkisestä 2.5L kutosesta. Pakopesä kannaattaa olla isoimmasta päästä, mut joo omasta mielestä tämä varmaan kaikista pienin ahdin minkä kehtaa m50:ppiin laittaa.

    E: löytyi joku pätkäkin kyseiselle turbolla, Toyotan 2.5L kutonen vakio kellari ja päivitetyt nokat+venajouset https://m.youtube.com/watch?v=wxUG4K...LTY2MCAxano%3D
    Last edited by naikou; 20-08-2024, 21:40.

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by _ville View Post

    Tuo 30-660 vaikuttaa ihan pätevältä. Mikä tuosta tekee muuten niin paljon paremman kuin 3076?

    Sinällään ei ole mikään pakko kiinanahdinta hankkia, mutta Garrettiin ei taskut yllä ja kuulalaakeri on melko pakollinen asennuspaikan takia. Äkkiseltään valmistajat olisivat siis Pulsar ja Turboworks.
    Uudempaa/parempaa tuotantoa tai ns kopiota. Kompurakartta osuu vähän paremmin G30-660 ja pakopuoli virtaa samalla AR luvulla pikkuisen enemmän kuin 3076 veriossa. Siipikoko 5455 vs 5855 joten pienemmät pyörivät massat/inertiat uudemmassa.

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    G25-660
    Tukkoon tuon G25 version saa ainakin äkkiä 2,5L tilavuudella. Itse en laittaisi tuota G25-660 versiota mihinkään vaan aina G30-660.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎