Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Odto
    replied
    Mulla on projektitopicissa näkyvillä G35-900 0.83 dynokäyrä pikkupaineilla. Uskoisin G30 olevan hyvä valinta ja itsekin sellaista mietin. Riittävän hyvin tuo G35 kuitenkin herää ja ompahan varoja.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by ^Tonix^ View Post

    "G30-660"/G5455 tai "G30-770/G5855? Kaikilla tavoilla parempi kuin toi 3076 sun 450hv tavoitteeseen.
    Itsellä oli aikoinaan M50B25 motissa HX35 54/60 12cm, se syttyi kiitettävästi ja voimaa oli 431hv @ 0,9 bar. Silloin ei ollut kiinanihmeahtimista tietoakaan, 450hv tehoille laittaisin itse tuon "G30-660" jos kiinanahtimella pitäisi mennä.
    Tuo 30-660 vaikuttaa ihan pätevältä. Mikä tuosta tekee muuten niin paljon paremman kuin 3076?

    Sinällään ei ole mikään pakko kiinanahdinta hankkia, mutta Garrettiin ei taskut yllä ja kuulalaakeri on melko pakollinen asennuspaikan takia. Äkkiseltään valmistajat olisivat siis Pulsar ja Turboworks.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    G25-660

    Leave a comment:


  • tero_v
    replied
    Eikö Turbosystemsillä ole kans hyviä budjetti turboja?

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Laita siihen remmiahdin joka ahtaa matalilla ja turbo sitten korkeilla kierroksilla.

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Moottori alkaa olemaan kasaantumaan päin ja nyt tarvisi alkaa ahdinta speksailemaan. Moottorin kokoonpano olisi seuraava: m50b25 vanos amp44 männillä puristus riippuu vielä pahvista, mutta 9,1 - 9.4:1. Polttoainepuoli tulee hyvin suurella todennäköisyydellä flexfuelina, koska täältä korvesta ei saa e85 pumpulta. Tarkoitus tehdä auto vain kadulle, joten heräävyys on kriteereissä melko korkealla. Tehotavoite 450 hp mielellään siten, että ahdin ei ole aivan tapissa. Lisäksi ahdin tulee taakse ja alas, joten kuulalaakerikeskiö on kaikista kätevin.

    Tällä hetkellä ajatukset Pulsarin PSR3076 Gen2 0,82 A/R. Kyseinen ahdin heräilisi varmasti aika kivasti etenkin jos valitsee 0,63 pesällä. Pakopaineiden nousu mietittyyttää vain tuolla pienemällä pesällä sekä riittääkö ko ahtimessa tuotto. Toinen vaihtoehto olisi PSR3582 Gen2, mutta tällä ahtimella menee heräävyys huomattavasti huonommaksi. Olisiko porukalla kokemuksia tai näkemyksiä näistä? Foorumilla tuntuu olevan 90 % ahdetuista M50 koneista Holsetilla.



    "G30-660"/G5455 tai "G30-770/G5855? Kaikilla tavoilla parempi kuin toi 3076 sun 450hv tavoitteeseen.
    Itsellä oli aikoinaan M50B25 motissa HX35 54/60 12cm, se syttyi kiitettävästi ja voimaa oli 431hv @ 0,9 bar. Silloin ei ollut kiinanihmeahtimista tietoakaan, 450hv tehoille laittaisin itse tuon "G30-660" jos kiinanahtimella pitäisi mennä.
    Last edited by ^Tonix^; 19-08-2024, 21:09.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Moottori alkaa olemaan kasaantumaan päin ja nyt tarvisi alkaa ahdinta speksailemaan. Moottorin kokoonpano olisi seuraava: m50b25 vanos amp44 männillä puristus riippuu vielä pahvista, mutta 9,1 - 9.4:1. Polttoainepuoli tulee hyvin suurella todennäköisyydellä flexfuelina, koska täältä korvesta ei saa e85 pumpulta. Tarkoitus tehdä auto vain kadulle, joten heräävyys on kriteereissä melko korkealla. Tehotavoite 450 hp mielellään siten, että ahdin ei ole aivan tapissa. Lisäksi ahdin tulee taakse ja alas, joten kuulalaakerikeskiö on kaikista kätevin.

    Tällä hetkellä ajatukset Pulsarin PSR3076 Gen2 0,82 A/R. Kyseinen ahdin heräilisi varmasti aika kivasti etenkin jos valitsee 0,63 pesällä. Pakopaineiden nousu mietittyyttää vain tuolla pienemällä pesällä sekä riittääkö ko ahtimessa tuotto. Toinen vaihtoehto olisi PSR3582 Gen2, mutta tällä ahtimella menee heräävyys huomattavasti huonommaksi. Olisiko porukalla kokemuksia tai näkemyksiä näistä? Foorumilla tuntuu olevan 90 % ahdetuista M50 koneista Holsetilla.



    Pulsar 3076 voisi ehkä riittää tuohon, kaverilla napsua pienempi 3067 meni tukkoon jossain 400hp paikkeilla. 3582 varmaan vähän laginen tosiaan jos pysyt b25 kampurassa. Pistäisin ehkä 0.8 A/R kuitenkin, 0.63 heräilee ehkä vinkeästi mutta kyllä se menee tukkoon sitten myöskin. Toki sitten jos/kun nälkä kasvaa myöhemmin niin jää tuo 3076:kin pieneksi mutta mutta...

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Moottori alkaa olemaan kasaantumaan päin ja nyt tarvisi alkaa ahdinta speksailemaan. Moottorin kokoonpano olisi seuraava: m50b25 vanos amp44 männillä puristus riippuu vielä pahvista, mutta 9,1 - 9.4:1. Polttoainepuoli tulee hyvin suurella todennäköisyydellä flexfuelina, koska täältä korvesta ei saa e85 pumpulta. Tarkoitus tehdä auto vain kadulle, joten heräävyys on kriteereissä melko korkealla. Tehotavoite 450 hp mielellään siten, että ahdin ei ole aivan tapissa. Lisäksi ahdin tulee taakse ja alas, joten kuulalaakerikeskiö on kaikista kätevin.

    Tällä hetkellä ajatukset Pulsarin PSR3076 Gen2 0,82 A/R. Kyseinen ahdin heräilisi varmasti aika kivasti etenkin jos valitsee 0,63 pesällä. Pakopaineiden nousu mietittyyttää vain tuolla pienemällä pesällä sekä riittääkö ko ahtimessa tuotto. Toinen vaihtoehto olisi PSR3582 Gen2, mutta tällä ahtimella menee heräävyys huomattavasti huonommaksi. Olisiko porukalla kokemuksia tai näkemyksiä näistä? Foorumilla tuntuu olevan 90 % ahdetuista M50 koneista Holsetilla.



    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by -Dobermann- View Post
    Käytin söörtsiä tuloksetta, kysytäänpä suosiolla täältä. Eli m50 kone cometicin tiivisteellä ja arpin pulteilla. Kone on käytetty kuumaksi ja nyt kansi pitäisi jälkikiristää (Virtalan Risto ohjeistus +10vuoden takaa). Ei ole enää mitään ohjetta tallessa että mikähän tuo jälkikiristyksen nm olisi. Ideoita?
    Soita Ristolle ja kysy. Varmaan neuvoo jos oot aikanaan ne häneltä ostannu.

    Leave a comment:


  • -Dobermann-
    replied
    Käytin söörtsiä tuloksetta, kysytäänpä suosiolla täältä. Eli m50 kone cometicin tiivisteellä ja arpin pulteilla. Kone on käytetty kuumaksi ja nyt kansi pitäisi jälkikiristää (Virtalan Risto ohjeistus +10vuoden takaa). Ei ole enää mitään ohjetta tallessa että mikähän tuo jälkikiristyksen nm olisi. Ideoita?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Kristian malmisuo View Post
    Laitoin eilen viestiä heille tuosta osasta ja vastasivat näin
    ”Normaalisti polttoaine tulee ja menee tuosta samasta kohdasta. Tuolla adapterilla tulpataan näistä orkkis paluu ja johdatetaan paine sen sijaan uudelle paineensäätimelle.​”
    eli vähän on liian paljon modaamista.
    sorvissahan toi tekijältä äkkiä syntyis. ja tuon adapterinkin suht helpolla muokkais. lähtö umpeen, ja keskeltä leikkaa paluun tukkivan pienen nysän pois.

    Leave a comment:


  • Kristian malmisuo
    replied
    Laitoin eilen viestiä heille tuosta osasta ja vastasivat näin
    ”Normaalisti polttoaine tulee ja menee tuosta samasta kohdasta. Tuolla adapterilla tulpataan näistä orkkis paluu ja johdatetaan paine sen sijaan uudelle paineensäätimelle.​”
    eli vähän on liian paljon modaamista.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by Kristian malmisuo View Post
    Ei myy
    Eikö jostain tämmösestä saa modattua?

    Leave a comment:


  • Kristian malmisuo
    replied
    Ei myy

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by Kristian malmisuo View Post
    Onko kotimaassa myynnissä orkkis polttoainekiskon paineensäätimen tilalle ns ”tulppaa”? Erillinen säädettävä polttoaineen paineensäädin tulossa ja orkkiksen tilalle pitäs taikoo jotain, vai pitääkö hitsailla umpeen?
    Tarvikemotti?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎