Originally posted by culli
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 tyhjäkäynnin "notkahdus" kylmänä..
Collapse
X
-
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Originally posted by suffeli View PostJos kyseessä on ohjelmistovika, niin sehän olisi naurettavan helppo korjata! Joku innokas voisi kyllä selvittää, että onko Suomen BMW:llä tuohon koneeseen uutta softaa?!?
Soitin wetterille ja siellä kommentoitiin ympäripyöreästi, että päivitys voidaan tehdä kyllä, mutta että korjaantuuko vika sillä, on epäselvää. Kuvittelisin siis, että he kyllä tekevät sen, mutta mitään takuuta ei anneta, että vika korjaantuisi. Päivitys kestää 1-4h ja maksaa könttäsumman 120e. Kuulemma siinä päivittyy kerralla kaikki moduulit. Eikä kuulu mihinkään tuotetakuun piiriin tms. Päivitys voidaan kuulemma tehdä missä tahansa virallisessa huollossa. Kaikilla pitäisi olla uusimmat softat.
Kannattaisikohan tuo nyt sitten tehdä?!? Jos vika ei korjaannu ja 120e menee hukkaan niin vituttaa suht paljon...
Voisiko joku samasta ongelmasta kärsivä toimia koekaniina ja käydä tekemässä päivitys? Sit minäkin uskaltaisin laittaa vähäiset roponi tuohon päivitykseen...------
G31 530d
Comment
-
-
Nii ja se unohtui laittaa, että voiko tuollaisesta päivityksestä olla jotain muuta hyötyä tai haittaa?? Kauneimmissa unelmissani saan koneeseen 20hv lisää ja airbagin valo ei syty enää koskaan Toisaalta ehkä siinä käy juuri päinvastaiset asiat
Onko kellään tietoa näistä?
Eikös tätä M52B28TU konetta olla tehty 09/98-09/00? Eli on hyvinkin mahdollista, että moottorinohjaus olisi kehittynyt jotenkin tuon kahden vuoden aikana, tai siis todella ihmeellistä jos se EI OLISI kehittynyt! Pystyykö sitä ohjelmistoversiota saamaan selville mitenkään itse?------
G31 530d
Comment
-
-
Äsken seku kokeilin ajaa tuolla omalla koslalla niin, että imupuolen vanoksen solenoista on piuha irrotettuna. Moottorin käyttäytyminen ei muuttunut mitenkään. Vetoja oli yhtä paljon riippumatta siitä, että onko piuha kiinni tai ei. Oliskaan tuo vanoksen solenoidi sanonut työsopimuksen irti? Minkäköhän hintanen on tuo solenoidi?Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Yksi mahdollinen ratkaisu:
Kone on tosin M62, jossa minua kiusasi täsmälleen kuvatunlainen notkahdus viileinä kylmäkäynnistysaamuina. Aikani vaihtelin MAF:feja, lambdoja jne, eikä niistä koskaan ollut pidempiaikaista apua. Nyt sitten hieman "pakonsanelemana", pienen vahingon saattelemana jouduin ottamaan imusarjan irti. Luonnollisesti samalla laitoin uusiksi kaikki mahdolliset siihen liittyvät tiivisteet. Imusarja paikalleen, ja nyt on takana yli viikko täyden kympin arvoisia kylmäkäynnistyksiä! Luulen, että vian aiheuttajan oli väsähtänyt imusarjan kuminen tiiviste, joka falskasi hieman kylmänä, mutta heti koneen lämmettyä turposi tiiviiksi. Näytti myös visuaalisesti aika väsyneeltä verrattuna uuteen tiivisteeseen. Tätä mahdollisuutta ei kannata jättää huomiomatta, jos haluaa päästä ongelmasta eroon. Kustannuksetkaan ei ole kovin pahat. Työtä se vain hieman teettää...
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostYksi mahdollinen ratkaisu:
Kone on tosin M62, jossa minua kiusasi täsmälleen kuvatunlainen notkahdus viileinä kylmäkäynnistysaamuina. Aikani vaihtelin MAF:feja, lambdoja jne, eikä niistä koskaan ollut pidempiaikaista apua. Nyt sitten hieman "pakonsanelemana", pienen vahingon saattelemana jouduin ottamaan imusarjan irti. Luonnollisesti samalla laitoin uusiksi kaikki mahdolliset siihen liittyvät tiivisteet. Imusarja paikalleen, ja nyt on takana yli viikko täyden kympin arvoisia kylmäkäynnistyksiä! Luulen, että vian aiheuttajan oli väsähtänyt imusarjan kuminen tiiviste, joka falskasi hieman kylmänä, mutta heti koneen lämmettyä turposi tiiviiksi. Näytti myös visuaalisesti aika väsyneeltä verrattuna uuteen tiivisteeseen. Tätä mahdollisuutta ei kannata jättää huomiomatta, jos haluaa päästä ongelmasta eroon. Kustannuksetkaan ei ole kovin pahat. Työtä se vain hieman teettää...Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
-
Originally posted by jakkeri530d View PostMutta liittyikö sulla tuohon vikaan myös lievää nykimistä ajossa?
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostJep, liittyi. Mutta vain niihin muutamiin ensimmäisiin kilometreihin ennen koneen lämpenemistä. Eli ensin käynnistyksen jälkeen kierrokset notkahti 1-3kertaa, ennenkuin asettui tasaisemmaksi. Sitten kun lähti ajamaan, niin ensimmäiset kilometrit oli toisinaan melkoista rykimistä ja nykimistä eikä veto ollut laisinkaan tasaista. Alkuun tätä tapahtui vain kylmillä keleillä nollan pinnassa, mutta paheni nopeasti kiusaamaan myös lämpimilläkin keleillä, käytännössä joka aamu. Imusarjarempan jälkeen on kylmälähdöt olleet kuin uudella starttaisi. Nyt jälkikäteen ajateltuna tuollainen kierrosten humppaaminen on juurikin merkki karkeasta imuvuodosta.
No 13.6 menee taas merkkiliikkeeseen niin pitää sanoa että tsekkaa ekana nuo imuvuodot.Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
-
Kuulukos teillä vikaan sellaista että kylmänä kone alkoi moottorijarruttaa viiveellä? Itsellä tuommoista nykimistä tasakaasulla löytyy vain ilmastointi päällä. Notkahduksia ei oo ollut kuin yhden ainoan kerran kauan sitten..
Muuten toimii kuin kello mutta toi moottorijarrutuksen viive tuntuu hassulta
(Isäukon 316 1.9i E46 linkussa normaalii tuo notkahdus.. Vikaa etitty monta vuotta mutta mitään ei löydy. letkut/tiivisteet uusittu mutta notkahdus eikun pysyy. Sammunu ei ole kertaakaan eli saapi olla
Comment
-
-
Monia ehdotuksia on tullut, mut minä pidän parhaana ratkaisuna sitä ohjelmiston päivitystä. Ainakin yhdelle se oli toiminut. Tämäkin asia on kivasti ollut unohduksissa kesän lämpöisillä keleillä, mutta taas se sit alkaa. Ja tuo on niin pieni vika, ettei millään viitsisi alkaa korjailemaan mitään kun takuita ei ole, että vika korjaantuu!
Se piti vielä sanoa, että pistäkää ihmeessä viestiä jos olette käyneet päivittämässä uudet softat! Saataisiin tähän lisää infoa!------
G31 530d
Comment
-
-
Tuli tästä mieleen että onkohan TJJ saanut jo uudet Vanos-osat paikoilleen?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
bmw 328 e46 00
Originally posted by suffeli View PostMitä enemmän tutkin netistä tätä tyhjäkäynnin "notkahdusta", niin sitä selvemmäksi tulee, että se on hyvin yleinen ongelma. Aika monta mahdollista syytä on tullut esiin: ilmamäärämittari, lambda-anturi, imuvuoto, nokka-akselin asentotunnistin, kampikammion tuuletusventtiili, tyhjäkäyntimoottori ja vanokseen liittyvät jutut sekä ohjelmistovika.
Ainakin tuolla jenkkien foorumilla puhutaan paljon vanos ongelmasta sekä tuosta ohjelmistopäivityksestä jolla vika on korjaantunut. Jostain luin, että vanos vian voi paikantaa sillä, että ottaa jonkun piuhan irti sieltä vanoksesta ja näin tyhjäkäynnin seilaaminen pitäisi loppua? Onko kellään tietoa tai kokemusta moisesta operaatiosta? Tai onko kukaan saanut korjattua tätä vikaa??
Täytyy viedä auto testeriin ja katsoa, että löytyykö vikoja. Nähtävästi tuo vanos vika ei näy testerissä. Sinänsä ärsyttävää tuo epätasainen tyhjäkäynti, mutta niin pieni vika, ettei sen korjaamiseen viitsi montaa satasta laittaa.
onko tullut vika selville! tekee itellä just samaa koko ajan kun auto on kylmä! lämpösenä ei mitään huomaa PAITSI: kun matalilla kierroksilla normaalistikkin kiihdyttäessä kuuluu konehuoneesta jostakin sirinää... eli voisikahan minulla olla toi imuvuoto..??? Aika helvetin yleistä vissii
Comment
-
Comment