Taitaa olla bemun tyyppivika toi notkahtelu. Itsellä m42:nen. Kun koneen käynnistää "kylmänä" kierrokset nousee 1500 ja alkaa siitä sit vaelluksen kans laskemaan kohti 800:n, pysyy siinä hetken ja sit notkahtaa alas, joskus jopa sammuu. Tämä siis tapahtuu kun koneen jättää startin jälkeen tyhjäkäynnille esim. lasien skraapauksen ajaksi. Asian tekee omituiseksi se et autolla ei tarvi ajaa kuin hetki niin tätä notkahtelua/sammumista ei tapahdu enää, vaikka kone ei ole kerennyt oikeastaan lämmetä yhtään ja myöskään ajossa ei ole mitään nykimistä tai vastaavaa. Lämpimänä kone käy kuin unelma ja kierrokset ei heitä yhtään tyhjäkäynnillä. En tiedä liittyykö samaan vikaan mut auto on meinannut pari kertaa sammua kun olen laittanut ilmastoinnin päälle ja samalla kone on käynyt tyhjäkäynnillä esim. valoissa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 tyhjäkäynnin "notkahdus" kylmänä..
Collapse
X
-
Originally posted by Jampsu87 View PostTämä siis tapahtuu kun koneen jättää startin jälkeen tyhjäkäynnille esim. lasien skraapauksen ajaksi. Asian tekee omituiseksi se et autolla ei tarvi ajaa kuin hetki niin tätä notkahtelua/sammumista ei tapahdu enää ...E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by suffeli View PostKorjaus moottorinohjaukseen:
If engine temp < 75C then idle setpoint + 100 rpm
Voipi olla, että kaveri käy pistää omaansa uudet ohjelmat lähiaikoina. Kerron kyllä tulokset, jos niitä saadaan!Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Originally posted by Mr Throttle View Posthäipyi softan päivityksen jälkeen, eikä ole sen jälkeen tullut takaisin. Koneena siis M52B28TU.
Ettei paikallinen ala repimään hintoja päästään jos nyt edes tietävät mitä tehdä...
BMW varaosat, tuning & styling!
E92 335i -06
ex E46 330Ci -02
ex E46 328i Coupe -99
ex E36 325i Coupe -92
Comment
-
-
Joo pullakahvit maistuu aina, voit laittaa matkahuollon pikarahdilla Turkuun
Eli päivitys tehtiin Turun metro-autossa ja maksoi muistaakseni alle sata euroa. Tarkkaa summaa en enää muista. Päivitys kesti noin puoli tuntia.
Asentaja kertoi että jossain tapauksissa voi kestää jopa 4 tuntia riippuen minkä version softa autossa on. Muistaakseni hintaan se ei vaikuta vaikka olisikin neljä tuntia päivityksessä koska asentajan ei tarvitse tehdä muuta kuin iskeä piuha kiinni ja antaa tietokoneen ajaa uusi softa boxiin.
Eli asentajan työtunteja siinä ei kulu.
Autoon ei tullut mitään muutoksia sen seurauksena kuin että tuo ärsyttävä kierrosten seilaaminen katosi.Last edited by Mr Throttle; 12-11-2007, 16:34.- E61 525iA M-sport LCI 08
- Ex. E61 520da LCI 08
- Ex. E46 328iA Touring 00
Comment
-
-
Mulla on just sama ONGELMA 328ci-99
Originally posted by suffeli View PostLöysin koneeltani videon jossa näkyy tämä tyhjäkäynnin "notkahdus". Tässä kyseisellä videolla se on pahimmillaan eli tulee suurin muutos. Video löytyy täältä.
Tai siis suurin heilahdus ilman, että auto sammuu. Se on tapahtunut 1½kk aikana muistaakseni kahdesti. Kylmäkäynnistyksiä on kuitenkin ollut päivittäin.
Comment
-
-
What are the symptoms of a failing vanos?
On autos with the M52TU engine (98/99-00) the failing vanos is causing engine idle jolts (dramatic drops) and possibly a stall on cold engine starts (< 55 F / 13 C).On other cars with the M52TU, M54, M56 engines, car performance will be degraded. The engine will bog and hiccup at lower RPM's (< 3k). There will also be a general loss of torque and power, mostly at lower RPM's (< 3k).
Jaahas. Eikö tuo notkahdus ollutkaa "softavika"?E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Justjust, pakko avautua tänne
Itsellä sama ongelma, eli kierrokset notkahtaa, ja yhdessä vaiheessa ei auto edes pysynyt käynnissä ja kone ei ottanut kierroksia kiihdytyksen yhteydessä.
Myös kulutus hyppeli välillä omiaan ja tehot kateissa.
Noh, paikallinen BMW huolto löysi viaksi molemmat nokka-akselin tunnistimet.
Molemmat vaihdettiin, ja kas, auto pysyy käynnissä, ja jopa kiihtyy.
Mutta, tyhjäkäynnin putoaminen noin 400rpm ei hävinnyt.
Noh, auto takaisin, ja kas, imusarjalle tulevasta kumiputkesta löytyi kunnon repeämä -> putki vaihtoon.
Voisi olettaa että auto olisi nyt kunnossa, mutta EI
Tyhjäkäynti tipahtelee edelleen, kylmänä sekä välillä jopa lämpimällä koneella.
Myös kulutus viime viikonlopun ajoilla ei tunnu pysyvän järkevissä rajoissa välillä ollenkaan-> ylävääntö heikkoa.
Eli sama vikaa kun aiemmin, mistä kerroin huoltoon, kahteen kertaan kirjallisesti.
Nyt vikakoodeista löytyy toisen katin jälkeinen lambda, joka ei muka toimi.
Lambda vika ei kuitenkaan kuulema ole koko ajan päällä, joten ???
Jos lambda ei toimi niin eikös sen pitäisi näkyä koko ajan??
Lisäksi, sama vikakoodi on ollut vuosi sitten ja silloin asentaja sanoi että vika ei välttämättä korjaannu vaihtamalla, no vaihdoin itse kuitenkin ne ja taas sama vika?
Paikallisen huollon mukaan tyhjäkäynnin sekoilu on lambdassa, kaikkihan on mahdollista joopa joo.
Kysymykset kuuluvatkin:
- Kuka maksaa jos samaa vika korjataan useampaan otteeseen ja joka kerta sanotaan että toimii?
- Missä vika oikeasti on?
BMW varaosat, tuning & styling!
E92 335i -06
ex E46 330Ci -02
ex E46 328i Coupe -99
ex E36 325i Coupe -92
Comment
-
Comment