Announcement

Collapse
No announcement yet.

RVS aineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maili
    BTCF Member
    • Aug 2011
    • 449
    • E-pohjanmaa

    Originally posted by janke View Post
    Surullista Huomasitko mitään muutosta siihenasti kun auto vielä eli?
    Ei eroa huomannut, laatikko pelasi ihan moitteitta muutoinkin. Eikä kovin kauaa ehtineet loorassa olemaankaan. Ajatus oli vain pidentää laatikon ikää. Manuaalilaatikossa on kyllä melkoisia muutoksia tullut. Siinähän näkisi parhaiten ,jos aineet tiputtais oireilevaan laatikkoon. E61 etsiskelen ja löytyy nyt sitten kovalla askilla tai automaatilla, on sinnekkin tarkoitus rvs laittaa.
    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3678
      • Raisio

      noin 500km ajettu ja tuoreet öljyt ilman muita lisäaineta pian sisään. Mitään en osaa korvakuulolta sanoa muutosten suhteen.

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3450
        • Janakkala

        Originally posted by Spetke View Post
        Erään asiakkaani E61 äänsi takaosasta todella voimakkaasti kun löysäsi vedon pois maantie nopeudesta. Viaksi todettiin viallinen perä murikka.
        Öljymäärä oli ok, öljy propussa oli aavistuksen verran pinttynyttä mustaa lietepikeä kiini. (Tyhjennysproppuahan noissa ei ole).
        Asiakkaan kanssa yhteistuumin päädyttyyin kokeilemaan perämurikkaan RVS T3 tuotetta, ja imettiin imuvaihtajalla vanhat öljyt pois ja uudet peräöljyt sisään RVS aineen kera.
        Asiakas lähti ajamaan autollaan ja lupasi palata asiaan kun saa muutaman tonnin ajettua. Saa nähdä miten käy. Palaan asiaan kun saan tietoa.

        Samalla tilasin omaan käyttöpeliin RVS aineet mottoriin, automaattilootaan ja perään (E39 530D) tosin en usko, että niillä saa mitään näkyvää tai tuntuvaa muutosta aikaan. Mutta kaikkeahan pitää kokeilla
        Mikäli tuo aine oikeasti toimisi niin kuin esittelyvideoissa luvataan niin tuollahan pitäisi pystyä parantamaan ja korjaamaan kaikki N42, N46, N62 ym valvetronic ongelmaiset autot, joissa apuakselit ja valvetronicin seuraajat ovat syöpuneet rokoarpisiksi.
        Kai tuotakin voisi kokeilla johonkin kyseisen ongelman omaavaan peliin.

        Eipä tullut perämurikan ujellukseen muutosta vaikka on nyt jo useampi tuhat ajettu RVS tahnat perässä...
        Enkä ole tuossa omassa E39 530D käyttiksessäkään huomannut minkään moista eroa missään vaikka koko voimansiirtolinjaan + moottoriin pistin samat tökötit sisään.
        Että sinne meni kankkulan kaivoon monta sataa euroa
        Taitaa ehkä enempi olla psykologinen asia tämä, ekana luetaan suu vaahdossa täällä kuinka kulutus tippuu ja lisätään se vaseliini klöntti moottoriin jne...
        Sitten ajellaan tovi kusi sukassa pintakaasulla ja tarkoituksen mukaisesti taloudellisesti ilman joutokäyntejä jne jotta saadaan tuntuma pienentyneeseen kulutukseen. Näin minusta ainakin tuntuu.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • Gedd
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 479
          • Tampere

          Originally posted by Spetke View Post
          Eipä tullut perämurikan ujellukseen muutosta vaikka on nyt jo useampi tuhat ajettu RVS tahnat perässä...
          Enkä ole tuossa omassa E39 530D käyttiksessäkään huomannut minkään moista eroa missään vaikka koko voimansiirtolinjaan + moottoriin pistin samat tökötit sisään.
          Että sinne meni kankkulan kaivoon monta sataa euroa
          Taitaa ehkä enempi olla psykologinen asia tämä, ekana luetaan suu vaahdossa täällä kuinka kulutus tippuu ja lisätään se vaseliini klöntti moottoriin jne...
          Sitten ajellaan tovi kusi sukassa pintakaasulla ja tarkoituksen mukaisesti taloudellisesti ilman joutokäyntejä jne jotta saadaan tuntuma pienentyneeseen kulutukseen. Näin minusta ainakin tuntuu.
          Eihän nuo rikkinäisestä ehjää tee tms, mutta useissa riippumattomissa tutkimuksissa todettu aivan toimivaksi kamaksi.

          Itse huomasin kaasarivehkeessä tyhjäkäynnin nousun ja perän ja manuaalilaatikon sivuäänet hävisi vanhassa jenkissä. Kulutukseen vaikutus joitain desejä sataselle eli vaikea huomata käytännössä normaaliajossa.

          Todennäköisesti samalla rahalla saisi enemmän hyötyä kun vaihtaisi jotain muuta vaihdon tarpeessa olevaa jos sellaista on, vaikka tulpat, peräöljyt tms.


          Last edited by Gedd; 13-02-2015, 13:42.

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1203
            • GrassLake

            Originally posted by Gedd View Post
            Eihän nuo rikkinäisestä ehjää tee tms, mutta useissa riippumattomissa tutkimuksissa todettu aivan toimivaksi kamaksi.

            Itse huomasin kaasarivehkeessä tyhjäkäynnin nousun ja perän ja manuaalilaatikon sivuäänet hävisi vanhassa jenkissä. Kulutukseen vaikutus joitain desejä sataselle eli vaikea huomata käytännössä normaaliajossa.

            Todennäköisesti samalla rahalla saisi enemmän hyötyä kun vaihtaisi jotain muuta vaihdon tarpeessa olevaa jos sellaista on, vaikka tulpat, peräöljyt tms.


            http://tos.pp.fi/rvs/jalkeen.JPG
            Ei stna.

            Muissa hampaissa samat kulumajäljet, ei mitään muutosta, mutta räjähtäneeseen tullut 3 ruokalusikallista lisää tavaraa!

            Comment

            • Gedd
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 479
              • Tampere

              Originally posted by Risto113 View Post
              Ei stna.

              Muissa hampaissa samat kulumajäljet, ei mitään muutosta, mutta räjähtäneeseen tullut 3 ruokalusikallista lisää tavaraa!
              Onneks meillä on täällä asiantuntijoita niin ei tarvitse uskoa minkään lahjottujen höpöhöpö TÜV laitoksen tekemien testien vedätyksiä

              Comment

              • 1031
                Bimmer Rookie
                • Jul 2008
                • 125

                Originally posted by Gedd View Post
                Onneks meillä on täällä asiantuntijoita niin ei tarvitse uskoa minkään lahjottujen höpöhöpö TÜV laitoksen tekemien testien vedätyksiä
                Eikös noitten edellisen linkin hampaiden olisi pitänyt hiotua ainaikin eräiden asiantuntijoiden mukaan. Tuossa on ollut luonnollisesti suurin kitka ja siihen on muodostunut uutta pintaa.
                E61 520da LCI 2007
                EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4180

                  Kävin väliaikaiseksi käyttikseksi kärryn jossa M54B30.
                  Ekat sata km. ajoin, niin ihmettelin kun ei meinaa mennä kunnolla, semmoinen puutuneen tuntuinen ja ei meinannu kunnolla kierroksia kerätä/kiihtyä.
                  Ajelin kotimatkalla motonettiin ja ostin RSV paketit ja sysäsin ekan käsittelyn siinä parkkipaikalla koneeseen. Ajelin kotia, niin parin sadan km jälkeen huomasin kun koneen ääni (siis normaali moottoriääni) kuullosti erilaiselle, semmoinen terävän kuuloinen ja erottuu selvästi kiihdytyksissä/moottorijarrulla/tasakaasulla tietyllä aluella. Selvästi huomasi että pirteämmin liikkui. Jotain tuossa kotimatkalla tapahtui, oliko sitten RSV vai se että annoin kunnolla monoa, auto tuntuu selvästi paremmalle kuin matkan alussa.

                  Seuraampa tilannetta ja jatkokäsittely kohta uusien öljyen kera. Samalla tökötti perään ja laatikkoon. Eipä tuossa muuta häviä kun litkujen hinnan.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Hakkapeliitta
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2014
                    • 552
                    • P-Sawo

                    Nostetaas tätä.

                    Laitoin tänään RVS aineet vm. 2005 VW Golfiin 1.6FSI moottoriseen, ajettu 190tkm. Autossa on hieman pakokaasujen kanssa ollut ongelmia ja 3. sylinterin puristuspaineet hieman laskeneet verrattuna muihin sylintereihin.
                    Viime vuonna pomppasi leimalta HC-arvojen takia ja vikakoodia tulee ajoittain 3. sylinterin Misfirestä.

                    Ajelen nyt ensin sen 300km, vaihdan öljyt ja lyön toisen pötikän sisään. Sittenpä nähdään, auttaako mitään kun voi tietokoneella katsoa, paukuttaako misfireä vielä.

                    annetaan BMW-osaa

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5296
                      • Pirkkala

                      Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                      Nostetaas tätä.

                      Laitoin tänään RVS aineet vm. 2005 VW Golfiin 1.6FSI moottoriseen, ajettu 190tkm. Autossa on hieman pakokaasujen kanssa ollut ongelmia ja 3. sylinterin puristuspaineet hieman laskeneet verrattuna muihin sylintereihin.
                      Viime vuonna pomppasi leimalta HC-arvojen takia ja vikakoodia tulee ajoittain 3. sylinterin Misfirestä.

                      Ajelen nyt ensin sen 300km, vaihdan öljyt ja lyön toisen pötikän sisään. Sittenpä nähdään, auttaako mitään kun voi tietokoneella katsoa, paukuttaako misfireä vielä.

                      Arvelet että korjaa misfire ongelmat??? Nyt en kyllä pääse jyvälle tästä.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        Kyllä tuolla tuloksia saatu puristuksien noususta RVS käytön jälkeen, mutta FSI moottorin ongelma on karstoittuvat venttiilit, johon taas RVS ei auta. Imusarjan puhdistus-spray tyyppinen ratkaisu taas toimii tai auttaa ainakin osittain.
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • Hakkapeliitta
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2014
                          • 552
                          • P-Sawo

                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Arvelet että korjaa misfire ongelmat??? Nyt en kyllä pääse jyvälle tästä.
                          Niin, arvelen että toi vois korjata misfiret jos ne johtuu sylinterin väljyydestä. 3. sylinterin puristukset on hieman alemmat kuin muissa. Rvs:sänhän pitäisi korjata mikroskooppisia vaurioita nimenomaan kulutuspinnoilla ja tasoittaa epätasaisuuksia. Jos vanha suutin on vuotanut sylinteriin polttoainetta, on se saattanut sekoittua öljyyn ja kuluttaa normaalia enemmän moottoria ja varsinkin tuota 3. pyttyä.
                          Pääsitkö jyvälle? Kuullostaako järkevältä?


                          Vaihdoin siihen jo pa-suuttimen, puolan ja tulpan.
                          Kone antaa välillä vikakoodia että auto käy laihalla (too lean).
                          Toinen vaihtoehto tosiaan on noi imuventtiilit mutta suutinrempan yhteydessä peilillä niitä kattelin, näyttivät yllättävän puhtailta. Pelkäsin niiden olevan samanlaisia kuin EGR-venttiilit on mutta ei niissä paljon karstaa ollut.

                          Intake cleaner vois auttaa noihin imuventtileihin mutta katotaan nyt ensin toi rvs-käsittely kun kerran alotettiin.
                          Last edited by Hakkapeliitta; 04-09-2015, 22:41.

                          annetaan BMW-osaa

                          Comment

                          • Hakkapeliitta
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2014
                            • 552
                            • P-Sawo

                            .?....
                            Last edited by Hakkapeliitta; 04-09-2015, 23:03. Reason: tuplar

                            annetaan BMW-osaa

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5296
                              • Pirkkala

                              Sylinterin pitäisi olla aivan älyttömän väljä, käytännössä ei puristusta lainkaan jos sen takia jäisi syttymättä. Ilmeisesti nakuanturin perusteella haistaa välistä jääneen palamisen. Puristuspaine saattaa kyllä kasvaa aineen vaikutuksesta mutta tuskin korjaa ongelmaa.
                              Olisiko syy/seuraussuhde niinpäin että misfire siinä 3 pytyssä välillä niin bensa huuhtelee öljykalvon huonoksi ja näin ollen ajan oloon kuluttaa sylinteriä.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10097
                                • KVLA

                                Yksi tuttu kokeili tuota moottori RVS:ää Japanin-rautaan yläkerran naputuksen poistamiseksi.Seuraus oli,että öljynvaihdon yhteydessä öljy oli muuttunut hieman harmaaksi???(Ja ei ollut vettä öljyn seassa).Aivan kuin jostain laakerista olisi "liuennut" metallia öljyn sekaan.Uusinta käsittelyssä tätä ilmiötä ei tullut.Ei kyllä tullut muutoksia moottorin ääntelyynkään,vaikka kuika öjyjäkin tuossa kokeilussa oli vaihdeltu vähän joka välissä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎