Originally posted by janke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
RVS aineet
Collapse
X
-
E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
-
-
Originally posted by Spetke View PostErään asiakkaani E61 äänsi takaosasta todella voimakkaasti kun löysäsi vedon pois maantie nopeudesta. Viaksi todettiin viallinen perä murikka.
Öljymäärä oli ok, öljy propussa oli aavistuksen verran pinttynyttä mustaa lietepikeä kiini. (Tyhjennysproppuahan noissa ei ole).
Asiakkaan kanssa yhteistuumin päädyttyyin kokeilemaan perämurikkaan RVS T3 tuotetta, ja imettiin imuvaihtajalla vanhat öljyt pois ja uudet peräöljyt sisään RVS aineen kera.
Asiakas lähti ajamaan autollaan ja lupasi palata asiaan kun saa muutaman tonnin ajettua. Saa nähdä miten käy. Palaan asiaan kun saan tietoa.
Samalla tilasin omaan käyttöpeliin RVS aineet mottoriin, automaattilootaan ja perään (E39 530D) tosin en usko, että niillä saa mitään näkyvää tai tuntuvaa muutosta aikaan. Mutta kaikkeahan pitää kokeilla
Mikäli tuo aine oikeasti toimisi niin kuin esittelyvideoissa luvataan niin tuollahan pitäisi pystyä parantamaan ja korjaamaan kaikki N42, N46, N62 ym valvetronic ongelmaiset autot, joissa apuakselit ja valvetronicin seuraajat ovat syöpuneet rokoarpisiksi.
Kai tuotakin voisi kokeilla johonkin kyseisen ongelman omaavaan peliin.
Eipä tullut perämurikan ujellukseen muutosta vaikka on nyt jo useampi tuhat ajettu RVS tahnat perässä...
Enkä ole tuossa omassa E39 530D käyttiksessäkään huomannut minkään moista eroa missään vaikka koko voimansiirtolinjaan + moottoriin pistin samat tökötit sisään.
Että sinne meni kankkulan kaivoon monta sataa euroa
Taitaa ehkä enempi olla psykologinen asia tämä, ekana luetaan suu vaahdossa täällä kuinka kulutus tippuu ja lisätään se vaseliini klöntti moottoriin jne...
Sitten ajellaan tovi kusi sukassa pintakaasulla ja tarkoituksen mukaisesti taloudellisesti ilman joutokäyntejä jne jotta saadaan tuntuma pienentyneeseen kulutukseen. Näin minusta ainakin tuntuu.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostEipä tullut perämurikan ujellukseen muutosta vaikka on nyt jo useampi tuhat ajettu RVS tahnat perässä...
Enkä ole tuossa omassa E39 530D käyttiksessäkään huomannut minkään moista eroa missään vaikka koko voimansiirtolinjaan + moottoriin pistin samat tökötit sisään.
Että sinne meni kankkulan kaivoon monta sataa euroa
Taitaa ehkä enempi olla psykologinen asia tämä, ekana luetaan suu vaahdossa täällä kuinka kulutus tippuu ja lisätään se vaseliini klöntti moottoriin jne...
Sitten ajellaan tovi kusi sukassa pintakaasulla ja tarkoituksen mukaisesti taloudellisesti ilman joutokäyntejä jne jotta saadaan tuntuma pienentyneeseen kulutukseen. Näin minusta ainakin tuntuu.
Itse huomasin kaasarivehkeessä tyhjäkäynnin nousun ja perän ja manuaalilaatikon sivuäänet hävisi vanhassa jenkissä. Kulutukseen vaikutus joitain desejä sataselle eli vaikea huomata käytännössä normaaliajossa.
Todennäköisesti samalla rahalla saisi enemmän hyötyä kun vaihtaisi jotain muuta vaihdon tarpeessa olevaa jos sellaista on, vaikka tulpat, peräöljyt tms.
Last edited by Gedd; 13-02-2015, 13:42.
Comment
-
-
Originally posted by Gedd View PostEihän nuo rikkinäisestä ehjää tee tms, mutta useissa riippumattomissa tutkimuksissa todettu aivan toimivaksi kamaksi.
Itse huomasin kaasarivehkeessä tyhjäkäynnin nousun ja perän ja manuaalilaatikon sivuäänet hävisi vanhassa jenkissä. Kulutukseen vaikutus joitain desejä sataselle eli vaikea huomata käytännössä normaaliajossa.
Todennäköisesti samalla rahalla saisi enemmän hyötyä kun vaihtaisi jotain muuta vaihdon tarpeessa olevaa jos sellaista on, vaikka tulpat, peräöljyt tms.
http://tos.pp.fi/rvs/jalkeen.JPG
Muissa hampaissa samat kulumajäljet, ei mitään muutosta, mutta räjähtäneeseen tullut 3 ruokalusikallista lisää tavaraa!
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostEi stna.
Muissa hampaissa samat kulumajäljet, ei mitään muutosta, mutta räjähtäneeseen tullut 3 ruokalusikallista lisää tavaraa!
Comment
-
-
Originally posted by Gedd View PostOnneks meillä on täällä asiantuntijoita niin ei tarvitse uskoa minkään lahjottujen höpöhöpö TÜV laitoksen tekemien testien vedätyksiäainaikin eräiden asiantuntijoiden mukaan. Tuossa on ollut luonnollisesti suurin kitka ja siihen on muodostunut uutta pintaa.
E61 520da LCI 2007
EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989
Comment
-
-
Kävin väliaikaiseksi käyttikseksi kärryn jossa M54B30.
Ekat sata km. ajoin, niin ihmettelin kun ei meinaa mennä kunnolla, semmoinen puutuneen tuntuinen ja ei meinannu kunnolla kierroksia kerätä/kiihtyä.
Ajelin kotimatkalla motonettiin ja ostin RSV paketit ja sysäsin ekan käsittelyn siinä parkkipaikalla koneeseen. Ajelin kotia, niin parin sadan km jälkeen huomasin kun koneen ääni (siis normaali moottoriääni) kuullosti erilaiselle, semmoinen terävän kuuloinen ja erottuu selvästi kiihdytyksissä/moottorijarrulla/tasakaasulla tietyllä aluella. Selvästi huomasi että pirteämmin liikkui. Jotain tuossa kotimatkalla tapahtui, oliko sitten RSV vai se että annoin kunnolla monoa, auto tuntuu selvästi paremmalle kuin matkan alussa.
Seuraampa tilannetta ja jatkokäsittely kohta uusien öljyen kera. Samalla tökötti perään ja laatikkoon. Eipä tuossa muuta häviä kun litkujen hinnan.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Nostetaas tätä.
Laitoin tänään RVS aineet vm. 2005 VW Golfiin 1.6FSI moottoriseen, ajettu 190tkm. Autossa on hieman pakokaasujen kanssa ollut ongelmia ja 3. sylinterin puristuspaineet hieman laskeneet verrattuna muihin sylintereihin.
Viime vuonna pomppasi leimalta HC-arvojen takia ja vikakoodia tulee ajoittain 3. sylinterin Misfirestä.
Ajelen nyt ensin sen 300km, vaihdan öljyt ja lyön toisen pötikän sisään. Sittenpä nähdään, auttaako mitään kun voi tietokoneella katsoa, paukuttaako misfireä vielä.
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostNostetaas tätä.
Laitoin tänään RVS aineet vm. 2005 VW Golfiin 1.6FSI moottoriseen, ajettu 190tkm. Autossa on hieman pakokaasujen kanssa ollut ongelmia ja 3. sylinterin puristuspaineet hieman laskeneet verrattuna muihin sylintereihin.
Viime vuonna pomppasi leimalta HC-arvojen takia ja vikakoodia tulee ajoittain 3. sylinterin Misfirestä.
Ajelen nyt ensin sen 300km, vaihdan öljyt ja lyön toisen pötikän sisään. Sittenpä nähdään, auttaako mitään kun voi tietokoneella katsoa, paukuttaako misfireä vielä.
Arvelet että korjaa misfire ongelmat??? Nyt en kyllä pääse jyvälle tästä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Kyllä tuolla tuloksia saatu puristuksien noususta RVS käytön jälkeen, mutta FSI moottorin ongelma on karstoittuvat venttiilit, johon taas RVS ei auta. Imusarjan puhdistus-spray tyyppinen ratkaisu taas toimii tai auttaa ainakin osittain.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostArvelet että korjaa misfire ongelmat??? Nyt en kyllä pääse jyvälle tästä.
Pääsitkö jyvälle? Kuullostaako järkevältä?
Vaihdoin siihen jo pa-suuttimen, puolan ja tulpan.
Kone antaa välillä vikakoodia että auto käy laihalla (too lean).
Toinen vaihtoehto tosiaan on noi imuventtiilit mutta suutinrempan yhteydessä peilillä niitä kattelin, näyttivät yllättävän puhtailta. Pelkäsin niiden olevan samanlaisia kuin EGR-venttiilit on mutta ei niissä paljon karstaa ollut.
Intake cleaner vois auttaa noihin imuventtileihin mutta katotaan nyt ensin toi rvs-käsittely kun kerran alotettiin.Last edited by Hakkapeliitta; 04-09-2015, 22:41.
Comment
-
-
Sylinterin pitäisi olla aivan älyttömän väljä, käytännössä ei puristusta lainkaan jos sen takia jäisi syttymättä. Ilmeisesti nakuanturin perusteella haistaa välistä jääneen palamisen. Puristuspaine saattaa kyllä kasvaa aineen vaikutuksesta mutta tuskin korjaa ongelmaa.
Olisiko syy/seuraussuhde niinpäin että misfire siinä 3 pytyssä välillä niin bensa huuhtelee öljykalvon huonoksi ja näin ollen ajan oloon kuluttaa sylinteriä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Yksi tuttu kokeili tuota moottori RVS:ää Japanin-rautaan yläkerran naputuksen poistamiseksi.Seuraus oli,että öljynvaihdon yhteydessä öljy oli muuttunut hieman harmaaksi???(Ja ei ollut vettä öljyn seassa).Aivan kuin jostain laakerista olisi "liuennut" metallia öljyn sekaan.Uusinta käsittelyssä tätä ilmiötä ei tullut.Ei kyllä tullut muutoksia moottorin ääntelyynkään,vaikka kuika öjyjäkin tuossa kokeilussa oli vaihdeltu vähän joka välissä.
Comment
-
Comment