Originally posted by Jamppa81
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Mitä kaikkea muuta tarvii / kannattaa samalla uusia jos mekatroniikan alas pudottaa ja esm. vaihtaisi tilalle jo korjatun mekatroniikan. Jotain tiivisteitä jne siellä käsittääkseni on?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by heifetz View PostNyt on turbiini vaihdettu Powermaticin toimesta. Erikoista että eivät itse saaneet todistettua kierrosten seilaamista koeajolla, joten turbiini ei sitten ollutkaan vielä täysin kulunut. Päätin kuitenkin sen nyt vaihdattaa kun kilometrejä on jo 252tkm. Samalla meni ölpät ja suotimet. Jokatapauksessa remppa olisi ollut edessä jossain vaiheessa, ja katsotaan mekatroniikkaa/venttiilikoneistoa ensi vuoden puolella sitten, jospa senkin vaihtaisi ennakkoon. Lyhyehköllä matkalla vantaalta duuniin espooseen en huomannut mitään luistoja, pitää vielä illalla kokeilla mäkilähtöjä, polkemisia yms.
Tulipa samalla päätettyä että pidän auton nyt ainakin 300tkm asti. Ei muuta kuin kovaa ajoa jne
Leave a comment:
-
-
Nyt on turbiini vaihdettu Powermaticin toimesta. Erikoista että eivät itse saaneet todistettua kierrosten seilaamista koeajolla, joten turbiini ei sitten ollutkaan vielä täysin kulunut. Päätin kuitenkin sen nyt vaihdattaa kun kilometrejä on jo 252tkm. Samalla meni ölpät ja suotimet. Jokatapauksessa remppa olisi ollut edessä jossain vaiheessa, ja katsotaan mekatroniikkaa/venttiilikoneistoa ensi vuoden puolella sitten, jospa senkin vaihtaisi ennakkoon. Lyhyehköllä matkalla vantaalta duuniin espooseen en huomannut mitään luistoja, pitää vielä illalla kokeilla mäkilähtöjä, polkemisia yms.
Tulipa samalla päätettyä että pidän auton nyt ainakin 300tkm asti. Ei muuta kuin kovaa ajoa jne
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostOnkohan missään myynnissä peruskorjattuja mekatronikkeja ja jos on niin minkä hintaisia nämä ovat? Mekatronikan vaihto ei ilmeisesti ole mitään rakettitiedettä ja onnistuu autotalli olosuhteissakin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by WSE1 View PostAutogearilla ovat näemmä vähemmän pihalla kuin powermaticilla... Vaan jos olisivat monta laatikkoa laittaneen vastauksetkin olisivat varmempia. Mekatroniikalle peruskorjaus tai vaihto ensiksi, sitten turbiini. Peruskorjatusta tulee joiltakin osin parempi kuin uusi on koskaan ollutkaan, mutta kuluneisuutta se ei poista ellei laita ylikokopalikkaa joka reikään, jolloin hintaa tulee hirveästi. Jos raha ei olisi rajoite niin mielestäni paras olisi uusi zf mekatroniikka johon tehdään peruskorjaus sonnaxin osilla heti alkuunsa, mutta o renkaat pitää sitten hommata jostakin muualta kuin sonnaxin tuotannosta. Toki Recrolla ovat zf edustajana tästä eri mieltä, ja ymmärrän kyllä mielipiteen kiinan sonnaxin laadusta, mutta parempaakaan ei toistaiseksi ole saatavana, zf:n omissa kun taas on suunnitteluvirhe jota ei ole korjattu... recrolla pitävät sonnaxin painemäntien jousiratkaisua käytökseltään hallitsemattomana mutta on jäänyt vaikutelma ettei heillä ole kiinnostanut tarpeeksi kokeilla ajamista sonnaxin osilla korjatulla laatikolla, ja sonnaxia dissataan vain sen kyseenalaisen laadun vuoksi (joka kyllä näkyy varsinkin kumiosissa). Toki voi olla että pitkässä juoksussa sonnaxin toteutus taas aiheuttaa muita ongelmia, tuskin kukaan on ajanut vielä satoja tuhansia sonnaxin osilla korjatulla mekatroniikalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemmeri View PostKäsittääkseni juurikin vetävien pyörien ei kuulu pyöriä, vaan pidetään käsijarru päällä. Laatikko antaa vaihtaa DS/M asennossa isommalle vaikka auto ei liiku, palauttaa sitten 2:lle jos on isompaa käyttänyt. Ainakin tuossa 335:ssä antaa mennä isommalle kuin 2, tosin ei pitkään kestä kun pudottaa pienempään päin.
Vaihteiden läpikäynnillä ehkä suurin merkitys on R, N, D ja sitten toiseen suuntaan takaisin P:lle ja pidetään jokunen sekuntti aina kyseisessä pykälässä. Kun D:llä on, niin samalla käyttää manuaalipuolella ja pykältää sen minkä voi.
Kyllä se öljy lähtee kiertoon vaikka pyörät ei pyöri, tässä uskossa olen. :think
Lisäänkö sitä öljyä vai en? Huomenna joutaisi puljaamaan. Varmaan kylmänä vaihteet läpi ja sitten nosturilla kuskin puolta ilmaan että mahtuu alle ja sitten reiästä tuuttaa vähän lisää, kun tietäis paljonko.Last edited by WSE1; 08-11-2015, 11:06.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by heifetz View PostPriva laitettu.
Autogear vastasi että venttiilikoneistoa (joka ohjaa turbiinia) voisi yrittää aluksi uusia ennen kuin ryhtyy turbiinia uusimaan. Powermaticin resepti on taas uusi turbiini + öljynvaihto. Kumpaa tässä nyt kannattaa yrittää ensin?Last edited by WSE1; 08-11-2015, 10:52.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by heifetz View PostVaihteisto on myös alkanut hieman potkia, erityisesti mäkilähdöissä. Selviääkö pelkällä turbiinin/öljyn vaihdolla enää?
EDIT: no, se selviää ensi viikolla kun turbiini ja ölpät menee uusiksi.
Laitetaan tähän samaan vielä tiedoksi, että ZF:n venttilikoneiston alkuperäiset painevaraajien kumijoustoelementit ja solenoidien tiivisteet pehmenevät uusilla öljyillä jonkin verran minkä vuoksi öljyn vaihto / pesu /huuhtelu tai lisäaineistus voi auttaa vikaan jonkun kymmenentuhatta kilometriä. Mielestäni hukkaan heitettyä rahaa koska mekatroniikan ottaa alas melkein samalla vaivalla korjausta varten.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by heifetz View PostPriva laitettu.
Autogear vastasi että venttiilikoneistoa (joka ohjaa turbiinia) voisi yrittää aluksi uusia ennen kuin ryhtyy turbiinia uusimaan. Powermaticin resepti on taas uusi turbiini + öljynvaihto. Kumpaa tässä nyt kannattaa yrittää ensin?
Vaihteisto on myös alkanut hieman potkia, erityisesti mäkilähdöissä. Selviääkö pelkällä turbiinin/öljyn vaihdolla enää?
EDIT: no, se selviää ensi viikolla kun turbiini ja ölpät menee uusiksi.Last edited by heifetz; 04-11-2015, 08:35.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by suppari View PostSamoilla oireilla olevan askin elvytin tänään. Kilometritakuuta ei uskalla antaa mutta oli asiakas(krimmu) sitä mieltä että ihan kuin eri auto. Ja auto oli jo kesällä kun sitä ajoin niin todella paha, D asentoa ei käytännössä uskaltanut käyttää. Laitappa privaa jos kiinnostaa.
Autogear vastasi että venttiilikoneistoa (joka ohjaa turbiinia) voisi yrittää aluksi uusia ennen kuin ryhtyy turbiinia uusimaan. Powermaticin resepti on taas uusi turbiini + öljynvaihto. Kumpaa tässä nyt kannattaa yrittää ensin?
Leave a comment:
-
-
Lauantaina tuli 730i 6HP vaihdettua öljyt huuhtelemalla. Vanhat olivat mitä todennäköisimmin alkuperäiset 270tkm ajetut. Suodatin oli ainakin alkuperäinen kuten läpivienti minkä vaihdoin samalla.
Mustaa oli mutta ei haissut palaneelta. Magneeteissa normaalimäärä muhjua.
Vaihdot pehmeni, vielä pitäisi adaptaatiot nollata ja tehdä totutusajo. Mutta mielenkiintosempaa on että kulutus laski selkeesti. Nyt päsee motarilla reippaasti alle kympin kun ennen oli ihan mahdottomuus.
Katotaan mihin keskikulutus nyt asettuu, raportoin tästä myöhemmin.
Kenties suodatin ollut tukossa tai muuta?Last edited by Supa; 02-11-2015, 08:07.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by heifetz View PostOmalta osalta Powermatic oli sitä mieltä että turbiini on kiilloittunut ja lasittunut ja se pitäisi vaihtaa. Sen takia kierrokset heijaa. Samalla vaihtaisivat suodinpohjan ja öljyt. Hinta 2500€. Recro ei ole vastannut tarjouspyyntöön (enkä kyllä todellakaan lähde jumalauta latviaan asti ajamaan). Autogearilta odotan myös vastausta.
Leave a comment:
-
-
Omalta osalta Powermatic oli sitä mieltä että turbiini on kiilloittunut ja lasittunut ja se pitäisi vaihtaa. Sen takia kierrokset heijaa. Samalla vaihtaisivat suodinpohjan ja öljyt. Hinta 2500€. Recro ei ole vastannut tarjouspyyntöön (enkä kyllä todellakaan lähde jumalauta latviaan asti ajamaan). Autogearilta odotan myös vastausta.
Leave a comment:
-
-
Käsittääkseni juurikin vetävien pyörien ei kuulu pyöriä, vaan pidetään käsijarru päällä. Laatikko antaa vaihtaa DS/M asennossa isommalle vaikka auto ei liiku, palauttaa sitten 2:lle jos on isompaa käyttänyt. Ainakin tuossa 335:ssä antaa mennä isommalle kuin 2, tosin ei pitkään kestä kun pudottaa pienempään päin.
Vaihteiden läpikäynnillä ehkä suurin merkitys on R, N, D ja sitten toiseen suuntaan takaisin P:lle ja pidetään jokunen sekuntti aina kyseisessä pykälässä. Kun D:llä on, niin samalla käyttää manuaalipuolella ja pykältää sen minkä voi.
Kyllä se öljy lähtee kiertoon vaikka pyörät ei pyöri, tässä uskossa olen. :think
Lisäänkö sitä öljyä vai en? Huomenna joutaisi puljaamaan. Varmaan kylmänä vaihteet läpi ja sitten nosturilla kuskin puolta ilmaan että mahtuu alle ja sitten reiästä tuuttaa vähän lisää, kun tietäis paljonko.Last edited by bemmeri; 30-10-2015, 18:09.
Leave a comment:
-
Leave a comment: