Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemi
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Ei jaksa väitellä näistä ikuisista asioista, mut kummallakohan on tässä tapauksessa enemmän faktaa asiasta, laatikon valmistajalla vai sen tilaajalla?
    ZF ei ole missään kohtaa puhunut BMW:lle toimitetuista laatikoista, eikä yrittänytkään näin ollen kävellä BMW:n virallisen
    huoto-ohjelman yli.
    Toisaalta, onko sinulla tietoa että ZF käyttää omissa laatikoissaan 100% varmuudella samoja speksejä ja samoja öljyjä kuin juuri BMW?
    Entä mistä ja kuka antaa GM-laatikoiden huolto-ohjelmat jos ei BMW?
    Last edited by Hemi; 07-02-2015, 00:43.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Todisteita öljynvaihdon hyödyttömyydestä??

    tiedän ettet kuitenkaan kerro mitään koska sinulla ei ole mitään annettavaa tähän keskusteluun kuin romanttisten kuvitelmien "virallinen totuus" tuhanteen kertaan mutta tulipahan kysyttyä.
    Jos minä näytän ensiksi, näytätkö sinä omasi sen jälkeen....vai onko se se mikä on romantiikkaa:

    Das Internetportal zum Thema Auto. Hier finden Sie Testberichte, Kaufberatung und mehr als 700.000 Autos im Automarkt.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Ei jaksa väitellä näistä ikuisista asioista, mut kummallakohan on tässä tapauksessa enemmän faktaa asiasta, laatikon valmistajalla vai sen tilaajalla?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Selvä, entä ne todisteet bemarin Long Life öljyjen pettämisestä ja ko.laatikoiden ”poksahtamisesta”?

    Oliko niitä vai ei?
    Todisteita öljynvaihdon hyödyttömyydestä??

    tiedän ettet kuitenkaan kerro mitään koska sinulla ei ole mitään annettavaa tähän keskusteluun kuin romanttisten kuvitelmien "virallinen totuus" tuhanteen kertaan mutta tulipahan kysyttyä.

    P.S. Bmw:n ja monen muun valmistajan "virallinen totuus" sanoo myös että 1l/1000km on moottorin normaalin öljynkulutuksen yläraja, Mielestäni kulutuksen mennessä yli 0,1l/1000km, moottorissa on korjaamista vaativa vika.
    Last edited by peto2; 07-02-2015, 00:37.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Ajotavan oppiminen ja adaptaatiot ovat eri asioita. Jos olisin opiskellut opettajaksi, osaisin ehkä takoa tietoa umpiluuhun mutta sinua en kyllä taida osata auttaa.
    Selvä, entä ne todisteet bemarin Long Life öljyjen pettämisestä ja ko.laatikoiden ”poksahtamisesta”?

    Oliko niitä vai ei?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Se on virallinen BMW:n totuus jonka saat aina automaattisesti ostaessasi BMW merkkisen auton vihreälätkäisellä automaatilla.
    Se ei tarkoita sitä ettäkö se olisi absoluuttinen totuus, mutta sitten pitää esittää ne FAKTAT jotka bemarin antaman virallisen totuuden oikeasti kumoavat? Löytyykö sinulta niitä vai onko kyse puhtaasti mutusta?

    ZF:llä ei edelleenkään ole mitään tekemistä BMW:n vihreälätkäisten laatikoiden kanssa ja tämän voit varmistaa suoraan ZF:ltä ja BMW:tä.
    ZF on pelkkä alihankkija joka antaa omille tuotteilleen omat huolto-ohjeensa ja BMW antaa omansa.
    Toisaalta, missä on todisteet siitä mitä tapahtuu mikäli BMW:n omistaja ei tajuakkaan ajavansa ZF laatikkoisella autolla ja käydä netistä onkimassa huolto-ohjeita.... Entä sitten GM laatikot, mistä niiden öljynvaihtovälit ongitaan?

    Adaptaatiot ovat toki olemassa myös ajotapaa valvomassa, mutta ihan ehdottomasti myös laatikon sisäisten kitkamuutosten kompensoimiseksi(tämänkin voit samalla varmistaa ZF:tä ja BMW:tä).
    Ajotavan oppiminen ja adaptaatiot ovat eri asioita. Jos olisin opiskellut opettajaksi, osaisin ehkä takoa tietoa umpiluuhun mutta sinua en kyllä taida osata auttaa.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Bmw ei tarjoa virallista totuutta mihinkään, vain oman näkemyksensä perustuen omiin intresseihinsä.

    Kyllä mä kuuntelisin tässä sitä jolla on suurin kokemus ja tietämys niistä laatikoista... olisikohan se ZF..

    Adaptaatioilla muuten pyritään pitämään laatikon käyttäytyminen kuljettajan näkövinkkelistä samanlaisena laatikon ja öljyjen kuluessa, ei suojelemaan laatikkoa laadultaan muuttuvan öljyn armoilla.
    Se on virallinen BMW:n totuus jonka saat aina automaattisesti ostaessasi BMW merkkisen auton vihreälätkäisellä automaatilla.
    Se ei tarkoita sitä ettäkö se olisi absoluuttinen totuus, mutta sitten pitää esittää ne FAKTAT jotka bemarin antaman virallisen totuuden oikeasti kumoavat? Löytyykö sinulta niitä vai onko kyse puhtaasti mutusta?

    ZF:llä ei edelleenkään ole mitään tekemistä BMW:n vihreälätkäisten laatikoiden kanssa ja tämän voit varmistaa suoraan ZF:ltä ja BMW:tä.
    ZF on pelkkä alihankkija joka antaa omille tuotteilleen omat huolto-ohjeensa ja BMW antaa omansa.
    Toisaalta, missä on todisteet siitä mitä tapahtuu mikäli BMW:n omistaja ei tajuakkaan ajavansa ZF laatikkoisella autolla ja käydä netistä onkimassa huolto-ohjeita.... Entä sitten GM laatikot, mistä niiden öljynvaihtovälit ongitaan?

    Adaptaatiot ovat toki olemassa myös ajotapaa valvomassa, mutta ihan ehdottomasti myös laatikon sisäisten kitkamuutosten kompensoimiseksi(tämänkin voit samalla varmistaa ZF:tä ja BMW:tä).
    Last edited by Hemi; 07-02-2015, 00:14.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    No eihän niistä päästäkään koska se on jo oireilua laatikon hajoamistesta. Eli laatikko on tuossa vaiheessa jo rikki.
    Kuitenkin tasan ihan samat ongelmat vaivaavat niitäkin laatikoita joihin öljyjä on vaihdeltu.
    Eli voidaan hyvinkin ajatella että se onkin se öljynvaihto mikä ko.laatikot hajoittaa(oikeasti niiden turbiinit), koska mm.minulla aikoinaan oma Suomi e60 ei humpannut missään vaiheessa ja siihen ei ollut öljyjä ennen minua eikä minun jälkeen vaihdeltu...

    Originally posted by TheRipper View Post
    Mutta voi herran lettas mitä lätinää taas tuli rivikaupalla...samaa juttua joka viestissä ja aina kaikkien muiden pitäisi todistaa mutta itsen ei tarvitse.

    Tämähän on kuin opettaisi kiihkouskovaiselle evoluutiota.

    Kiitti mulle ritti.

    Muut jatkakoot jos haluavat, itselle tämä pään seinään takominen riitti nyt.
    Monesko kerta sinulle riittikään....

    Rautalankaa kuitenkin vielä hieman, johon toki voit kantaa ottaa vaikka nyt tuntuukin sisyä että ”nyt riitti”.

    Eli, BMW:n virallinen huolto-ohjelma silloin kun laatikon kyljessä on vihreä lätkä, on että kyseessä on Long Life tekniikka jossa kaikki sen komponenteista, myös öljy kestää sen mitä kuluvat kytkinpinnatkin.
    Tämä on se ainoa ja oikea virallinen totuus ja mikäli sitten on näyttöä jostan muusta...että BMW:n virallinen huolto-ohjelma ei toimi, pitää olla näyttöä tämän kumoamiseksi. Onko sitä vai ei?

    Sinä väität puhtaasti romantiikan pohjalta että öljyt pitää vaihtaa, etkä siis voi oikeasti esittää minulle minkäänlaista faktaa oman huoltotarve väitteesi perusteeksi.
    Eli ne vaihtamattomista öljyistä johtuvat korkkaavat laatikot puuttuvat, kukaan ei ole nähnyt loppuun kulunutta ZF:ää, ei ole olemassa Googlettamalla yhtäkään juttua/todistetta ennenaikaisesti kuluneesta laatikosta ja mm.Takuupurkaamoketjussa ei kenelläkään pidä pokka kun väität että ZF laatikot kuluu loppuun jos öljyjä ei vaihdella???

    Eli sinulla ei ole mitään muuta tarjota kuin puhdasta mutua ja romanttista spekulaatiota ja sitten minä olen se ”uskovainen” kun vaadin niitä todisteita öljynvaihtojen tarpeellisuudesta nähtäville?

    Mitäpä jos minä väitän nähneeni juuri hetki sitten Kekkosen haamun tuossa polvellani isumassa?
    Eikö minun tarvitse osoittaa väitteeni todeksi, joka on ”virallisen totuuden” vastainen että haamuja ei ole olemassakaan.

    Eli tästä jankkaamisesta päästään hyvin helposti sillä kun toimitat kiistattomat todisteet sinun esittämästäsi ”haamusta”, eli ennenaikaisesti loppuun kuluneista ZF laatikoista joihin ei ole öljyjä vaihdeltu.
    Minä en toistuvista yrityksistä huolimatta ole tätä kirjoittaessa löytänyt koko maailmasta yhtään, mutta en toki väitäkkään että se itsessään todistaisi etteikö niitä olisi.
    Ne pitää vain pistää kaikelle kansalle nyt viimeistään näytille jotta me muutkin voimme todeta saman minkä sinä jo tunnut ”tietävän”?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Bmw ei tarjoa virallista totuutta mihinkään, vain oman näkemyksensä perustuen omiin intresseihinsä.

    Kyllä mä kuuntelisin tässä sitä jolla on suurin kokemus ja tietämys niistä laatikoista... olisikohan se ZF..

    Adaptaatioilla muuten pyritään pitämään laatikon käyttäytyminen kuljettajan näkövinkkelistä samanlaisena laatikon ja öljyjen kuluessa, ei suojelemaan laatikkoa laadultaan muuttuvan öljyn armoilla.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Öljylaatu heikkenee ajan, kulutuksen ja öljyyn sekoittuneen kitkamateriaalin vuoksi. Vaihtamalla paranee. Väitätkö muuta?
    En toki väitä ettäikö se öljyn ”laatu heikkene” ajan myötä, mutta et sinäkään tiedä sitä minkälaatuisille öljyille nämä laatikot ovat oikeasti suunniteltu (se on fakta, että ei ainakaan uusien öljyjen laatuisilla)?
    Eli jos se öljy joka tapauksessa riittää miljoonan siivun vetoon, kuinka paljon parempaa sen pitäisi olla kahden miljoonan siivun vetoon?

    Se laatu toki heikkenee jonkin verran ekan 50-tuhannen vedossa, mutta sen jälkeenhän itse öljy alkaa olemaan juuri sen laatuista kuin millä ko.askit on suunniteltu toimivankin.
    Suodatin on sitä kitkamateriaalia varten, eikä edelleenkään näitä laatikoita ole koskaan kukaan suunnitellutkaan toimivaksi uusilla öljyillä, vaan nimenomaan käytettyjen öljyjen laatuisina.

    Eli koska ainakin miljoona menee yksilläkin ölyillä, niin paraneeko se oikeasti vaihtamalla ja missä kohtaa oikeasti vaihtoihin sijoitetut pääomat maksaa itsensä takaisin....1.5-miljoonaa kun on taulussa..ko?

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    No, miten nämä liittyvät öljyjen vaihtoihin/vaihtamattomuuteen?
    Eli millä vaihtovälillä näistä ”hummauksista” päästään eroon, vai päästäänkö?
    No eihän niistä päästäkään koska se on jo oireilua laatikon hajoamistesta. Eli laatikko on tuossa vaiheessa jo rikki.

    Mutta voi herran lettas mitä lätinää taas tuli rivikaupalla...samaa juttua joka viestissä ja aina kaikkien muiden pitäisi todistaa mutta itsen ei tarvitse.

    Tämähän on kuin opettaisi kiihkouskovaiselle evoluutiota.

    Kiitti mulle ritti.

    Muut jatkakoot jos haluavat, itselle tämä pään seinään takominen riitti nyt.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    No onhan niitä täälläkin useampiakin missä on puhuttu juurikin noista kierrosten hummaamisesta ja sitten löytyneistä turbiini ja mekatroniikka vioista, joita on korjattu tuhansilla euroilla, tai jouduttu jopa koko vaihteistoja vaihtamaan.
    Saattaa hyvinkin tuo 10 tulla täyteen jos viitsii laskea...

    Ja ulkomaiset foorumit ovat pullollaan samoja juttuja.

    Eli kyllä niitä on, mutta jos ei halua niitä nähdä niin eihän se sitten ole minun ongelmani.
    No, miten nämä liittyvät öljyjen vaihtoihin/vaihtamattomuuteen?
    Eli millä vaihtovälillä näistä ”hummauksista” päästään eroon, vai päästäänkö?


    Originally posted by TheRipper View Post
    Onko nuo sitten johtuneet öljystä sitä on melkeinpä mahdotonta sanoa, mutta ihan yhtäläillä on mahdotonta sanoa ETTEI olisi johtunut öljystä.

    Niin.......mehän voidaan väittää että ne ovat johtuneet itse asiassa juuri öljyjen vaihdoista? Eikö voidakkin?


    Originally posted by TheRipper View Post
    Ja mitä tuohon "joulupukki" vertaukseen tulee niin päinvastoinhan se on...itsehän sinä siihen joulupukkiin (eli BMW:n ainoaan oikeaan ja takuulla faktaa olevaan huolto-ohjelmaan) uskot. Eli kyllä sinulla nyt on vellit ja housut sekaisin.
    Väärin.
    Se virallinen totuus on se mitä BMW asiasta sanoo ja kaikki muu joulupukkiin uskomista, eli puhdasta mutua ja spekulaatiota, kunnes kiistattomat todisteet BMW:n virallisen huolto-ohjeen kumoamiseksi on olemassa.

    Originally posted by TheRipper View Post
    Ei hemmetti tämä nyt on jo pohjanoteraaus.
    Eli softa-adaptiot muka kompensoisivat öljyn laadun heikkenemisen ja kondensioveden lisääntymisen. Ei jumaliste mitä tuubaa. Eli softa voi öljyä paremmaksi muuttaa. Et vaan tunnu oikein ymmärtävän miten mekaaninen kuluminen toimii ja miten öljy käyttäytyy.
    Väärin, taas mutuilua.
    Adaptaatiot huomioivat nimenomaan laatikon sisäiset muutokset mm.juurikin öljyn muuttumisen seuraukset.
    Öljyn laatuluokka taas pitää huolen siitä että öljyt säilyvät RIITTÄVÄN LAATUSINA= suunnitellun laatuisina vähintään niin pitkään kuin laatikko muutenkaan voi mekaanisesti kestää.

    Sinulla on koko ajan kummallinen olettama että ZF:n ja BMW:n inssit eivät lainkaan ole huomioineet öljyn laadun muutosta suunnitellessaan käyttöelinkaareltaan LL-laatikkoa?
    Eli tämä iänikuinen spekulointi ”kondessivedestä” ja laatikon öljyjen ”pettämisestä” on ihan puhdasta romantiikkaa...mutua, vai onko sinulla kenties tästä esittää minulle jotakin faktaa?
    Tämä kaikki kuitenkin pitäisi tarkoittaa sitä että ne laatikot mihin niitä öljyjä ei ikinä ole vaihdettu (itse asiassa suurin osa ko.autoja), pitäisi ”öljyjen pettämisen” seurauksena selvästi viimeistään nyt lähes 20-vuoden käyttöelinkaaren jälkeen erottua niistä joihin öljyt on vaihdettu.

    Eli jos tuo sinun puhdas mutu ”öljyjen pettämisestä” pitäisi paikkansa, miten on mahdollista ajaa miljoona samoilla öljyillä?
    Missä on ne tuhannet ja tuhannet loppuun kuluneet laatikot joihin öljyjä ei ole vaihdettu?
    Voisinko minäkin tutustua edes siihen yhteen johon omat ”faktasi” perustat?
    Pliiiiiis....

    Leave a comment:


  • sonnybonds
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Kyse ei ole LÄIMINLYÖNNISTÄ, vaan ihan tasan virallisesta huolo-ohjelmasta.

    Nollaa ne adaptaatiot ja saat ihan samoin käyttäytyvän laatikon kuin maksamalla satoja euroja täysin turhasta öljynvaihdosta...joka oikeasti on myös isossa mittakaavassa varsinkin riski.
    Öö.. Eli nyt siis kumoat oman pari minuuttia tätä ennen antamasi statementin, että softa mukautuu öljyjen ja laatikon kuntoon? Eikö adaptaatioiden nollaus nimenomaan palauta laatikon kuvittelemaan, että se on just pakasta vedetty uusilla öljyillä? Ja jos BMW:n huolto-ohjelma ei käske nollaamaan niitä säännöllisin väliajoin niin jengi joka sitä tekee uskoo joulupukkiin, BMW:n softa on paskaa tai BMW:n laatikot ei toimi niin kuin insinöörit on suunnitelleet?


    Laiminlyönnistä maininta oli provo, en vaan pystynyt vastustamaan kiusausta.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    ”Luovuttaa”?

    Minä olen sata kertaa sanonut muuttavani heti omaa kantaani kun joku tuo ne öljynvaihtoa puoltavat FAKTAT niin minun kuin kaikkien muidenkin tarkasteltaviksi?
    Öljylaatu heikkenee ajan, kulutuksen ja öljyyn sekoittuneen kitkamateriaalin vuoksi. Vaihtamalla paranee. Väitätkö muuta?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by sonnybonds View Post
    Upeeta keskustelua, katsotaan kumpi osapuoli luovuttaa ekaksi.
    ”Luovuttaa”?

    Minä olen sata kertaa sanonut muuttavani heti omaa kantaani kun joku tuo ne öljynvaihtoa puoltavat FAKTAT niin minun kuin kaikkien muidenkin tarkasteltaviksi?

    Olen tätä pyytänyt jo 10-vuotta ja vieläkään ei ole yhtäkään todistetta tuotu siitä että nämä askit kuluu ennen aikojaan/eli nopeammin kuin ne laatikot joihin öljyjä on vaihdeltu.
    Eli ei vielä kertaakaan yhtään todistetta/perustetta sille miksi öljynvaihto kannattaa tehdä ja missä kohtaa siihe sijoitetut pääomat/riskit alkavat realoisoitua plusmerkkiseksi ko.auton elinkaaressa?

    Itse asiassa minulla on kyllä aikaa odottaa seuraavakin 10-vuotta tämän aiheen tiimoilla ja katsoa miten tämän asian kanssa oikeasti on.
    Se kaikkien huuhaitten äitiselitys vain ei enään riitä perusteeksi, että ne kenen laatikot nyt öljyjen vaihtamattomuuden vuoksi ”poksahtelevat”, ”eivät vain viitsi kirjoitella nettiin”???
    Jos taas nämä laatikot joihin öljyjä ei ole vaihdeltu alkavat erottua lyhyemmän elinkaaren laatikkoina, julistan ilomielin ilosanomaa öljynvaihtojen tarpeellisuudesta.
    Tällä hetkellä ikävä kyllä on käymässä juuri pänvastoin, eli mm.vanhoista GM laatikoista korkkailee turbiinija nykyisiin öljynvaihtoihin ja ne porskuttaa joihin ei ole ikinä tehty mitään.
    ZF laatikoihin onneksi nämä öljynvaihdot ei vaikuta muuten kuin että aika usein mm.meilläkin vaihtoautoissa on joko määrä tai laatu väärä ja tämän vuoksi joudutaan aina silloin tällöin koko baletti pistämään uusiksi.

    Kirjoitin joskus 10-vuotta sitten että näiden öljynvaihtojen tarpeellisuus aletaan näkemään jo 10-vuoden kuluttua....mutta pahus, nyt ne tuhannet korkanneen laatikon maailmalla omistaneet ”eivät viitsi kirjoitella netissä”, vaan antavat GM ja DSG askien omistajien kirjoitella....

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎