Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • khor
    replied
    Mitä mieltä porukka on automaattilaatikkoon öljyn lisäämisestä? Huoltokirjan mukaan vaihdettu viimeksi joskus 160tkm sitten öljyt ja nyt öljytikun mukaan alle minimissä.. Eli onko mitään riskejä jos tuonne laittaa lisää lootaöljyä vanhojen sekaan? Jos tuolla saisi vähän lisäaikaa varsinaiseen öljynvaihtoon. Kyseessä siis Volvo 940.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Mitä öljyä ja mistä sitä saa sopivalla hinnalla? Laitetaan siis GA6HP19Z laatikkoon.


    Edit. Tämä varmaankin on oikea paketti? Tosin öljyä voisi varata hieman lisää, vai?

    http://allegro.pl/olej-miska-tuleja-...274505942.html
    Samaan laatikkoon aprikoin Voitelukeskuksen Petrocanada DuraDrive ölpän, koska siitä löytyi nuo vaadittavat luokitukset. Hintaa 20ltr huuhtelupänikällä oli noin 120€. Suodatinpaketti tuli orkkis ZF:ää ebayn kautta ja sepä maksoi satkun rahteineen. Lisäksi vaihdettiin tietysti mekatronikan läpivientiholkki, joka oli hinnaltaan n.15€
    Last edited by schwarze; 26-08-2015, 20:00. Reason: läpivientiholkki unehtu

    Leave a comment:


  • nippetee
    replied
    E39 530DAT -99 240-425tkm

    Samantapaista kokemusta omasta uskollisesta ratsusta... 240 vaihdettiin eka kerran huuhtelemalla sekä tietysti suodatin, ja näytti että ei ollut vaihdettu ennen mutta ns. väärää väriä tai hajua öljyssä ei ollut, joten odote oli hyvä. seuraava vaihto oli 320 ja seuraava 420. hyvin toimi laatikko vieläkin. toki kitka-ainetta olisi voinut laittaa viime kerralla, kun pakilla wähän prutisee kun pitää jarrua pohjassa, kun kitkapinnat lasittuneet niinkuin jo tossa kohtaa pitääkin... eka vaihto oli bemarin omilla kalliilla öljyillä ja seuraavat transmissionin suosittelemilla castrolin öljyilla... tais Pekan castrolilla toimia vähän jopa jouheemmin...

    Leave a comment:


  • Tappokinnas
    replied
    Juttelin autotransmissionin Pekka Nätkinin kanssa näistä bemareiden laatikoiden öljynvaihdosta. Samoin jututin tuttua mekaanikkoa Rinta-Joupilla.

    Minä olen aina vaihdellut jenkkipeleihin ja muihin alla oleviin automaatteihin (honda ja volvo) öljyt ja suodattimet. Nyt kun alle tuli vanha e39 230 000 ajettuna kysyin sitten että miten toimitaan kun osa sanoo että ei saa vaihdella ja laatikko hajoaa.

    Autotransmissionilla sanottiin, että se "life time oil" ei suinkaan tarkoita auton elinikää. Tämä tieto oli suoraan saksalaisten suusta, jotka koulutusta pitivät. Eli öljyä ja suodatinta vaihtamalla saadaan laatikon käyttöikää varmasti pidennettyä.

    MUTTA. Em. Kioskin ja rintajoupin äijät olivat sitä mieltä, että korkean ajomäärän ilman öljynvaihtoja rullannut laatikko ei tykkää hyvää öljynvaihdosta.
    Atf öljyt eivät ole peseviä tai liottavia, mutta paskashokki on tosi-asia jos öljyt ovat olleet samat koko laatikon iän ajan. Lika lähtee liikkelle ja tällaisesä tapauksessa ainoa järkevä keino vaihtaa öljyt on huuhtelu.

    Itse tein niin, että vein e39:n autotransmissioniin. Todettiin, että öljyjä on vaihdeltu ja ulos tullut tavara ja öljypohjan magneetit ovat hyvässä kunnossa. Uudet öljyt, kitka-aine, suodatin ja tiiviste sisään.

    Minä uskon näitä herroja.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Mitä öljyä ja mistä sitä saa sopivalla hinnalla? Laitetaan siis GA6HP19Z laatikkoon.


    Edit. Tämä varmaankin on oikea paketti? Tosin öljyä voisi varata hieman lisää, vai?

    Last edited by bemmeri; 19-08-2015, 11:50.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Kumpiko on parempi tapa ja saa toimivan lopputuloksen, öljyjen vaihto esim. BG PXT tyylisellä laitteella huuhtelemalla, vai "perinteisesti" vaihtamalla?

    Kyseessä 6 pykäläinen laatikko joka esim. e90 335i:ssa.


    Ohimennen tarinoin paikallisen "korjaamon" kanssa joka noita tekee ja sanoi että on parempi tapa kuin perinteinen ja 95% öljystä vaihtuu ja paskat pitäisi tulla pois. Jotain lisäaineita, yms. kone käyttää samalla. Suodatinta ei kuulemma vaihdeta. Hinta tuntui kovalle, sanoi että 300-400€ maksaa. :think
    Öljyt pystyy vaihtamaan 100% huuhtelemalla ilman mitään "erikoisihmelaitteita"
    Ja ilman muuta pitää vaihtaa suodatin/pohja uuteen samalla.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Kumpiko on parempi tapa ja saa toimivan lopputuloksen, öljyjen vaihto esim. BG PXT tyylisellä laitteella huuhtelemalla, vai "perinteisesti" vaihtamalla?

    Kyseessä 6 pykäläinen laatikko joka esim. e90 335i:ssa.


    Ohimennen tarinoin paikallisen "korjaamon" kanssa joka noita tekee ja sanoi että on parempi tapa kuin perinteinen ja 95% öljystä vaihtuu ja paskat pitäisi tulla pois. Jotain lisäaineita, yms. kone käyttää samalla. Suodatinta ei kuulemma vaihdeta. Hinta tuntui kovalle, sanoi että 300-400€ maksaa. :think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Koitin lukea tuossa vanhoja keskusteluia ja kyllä kaikilla joilla pakki on hävinnyt yht.äkkiä, niin on pakkirumpu ollut paskana.:think Ja öljyn puute ei ilmeisesti aiheuta tuollasta, mutta koitetaan nyt kuitenkin lisätä sitä öljyä kun sitä tuossa kerta on.
    Se öljy kuitenkin on sen verran halpaa että jos alkaa sillä toimia niin säästyy melkoiselta askareelta.

    Jos ei toimi niin ei ole valtava menetys.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Voi muuten olla.
    Kannattaa ihmeessä koittaa lisäämällä öljyä ensin.
    Koitin lukea tuossa vanhoja keskusteluia ja kyllä kaikilla joilla pakki on hävinnyt yht.äkkiä, niin on pakkirumpu ollut paskana.:think Ja öljyn puute ei ilmeisesti aiheuta tuollasta, mutta koitetaan nyt kuitenkin lisätä sitä öljyä kun sitä tuossa kerta on.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Tosiaan pakki katos loodasta ja kävin äsken montulla niin ei sieltä tarkistus aukosta tullut yhtään öljyä vaikka tarkistin auto sammuksissa ja tyhjäkäynnillä vaihteiden ronklauksen jälkeen. koitan huomenna lisätä öljyä. Voiko olla että pakki hävisi öljyn vähyyden vuoksi??
    Voi muuten olla.
    Kannattaa ihmeessä koittaa lisäämällä öljyä ensin.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Tosiaan pakki katos loodasta ja kävin äsken montulla niin ei sieltä tarkistus aukosta tullut yhtään öljyä vaikka tarkistin auto sammuksissa ja tyhjäkäynnillä vaihteiden ronklauksen jälkeen. koitan huomenna lisätä öljyä. Voiko olla että pakki hävisi öljyn vähyyden vuoksi??

    Leave a comment:


  • Hezman
    replied
    Onhan nuita osien myyjiä:
    esim. http://autogear.fi/, http://www.espautotrans.fi/
    Ja ulkolaisia: http://www.vanmatic.com/index.php, http://www.kaps-parts.com/

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Kyl ajattelin venttiilikoneiston tiivistee uusia kun pesen sieltä sieltä ne likaiset kanavat! Itse laatikkoon sitten kuluvat osat yms.
    Se vain että mistä saa "täydellisiä" tiiviste sarjoja?
    Atoy / ZF ?

    Last edited by zener; 12-07-2015, 16:24.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Mitäs kaikkea meinasit sinne laatikkoon vaihdella? Jos vain pelkän laatikon niin en ostaisi itse muita tiivisteitä kun öljypohjaan ja uuden suodattimen tietysti.
    Kyl ajattelin venttiilikoneiston tiivistee uusia kun pesen sieltä sieltä ne likaiset kanavat! Itse laatikkoon sitten kuluvat osat yms.
    Se vain että mistä saa "täydellisiä" tiiviste sarjoja?

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Mitäs kaikkea meinasit sinne laatikkoon vaihdella? Jos vain pelkän laatikon niin en ostaisi itse muita tiivisteitä kun öljypohjaan ja uuden suodattimen tietysti.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎