Originally posted by Tzeimi
View Post
M10 Tunnistus
Collapse
X
-
-
No älä nyt suottaOriginally posted by racing02 View PostOk, anteeksi kaikille, puhuin sitten aivan täyttä paskaa. Kyseessä oli varmaan 1,8-litraisen m10:n 80mm akseli. Useimmille meistä tuolla yksityiskohdalla ei tosin ole merkitystä.
Ethän sinä mitään paskaa oo puhunu. Vanha 1,8:n 80mm:n iskulla oleva akseli on tosiaan neljällä vastapainolla, mutta kaikki 2-litraisen akselit ovat aina 8:lla vastapainolla. Vaikka se vanha 1,8:n neljälimppuinen akseli olisikin 80mm:n iskulla, se ei kuitenkaan tee siitä 2-litraisen akselia mielestäni. Noh, pieniä näkemyseroja ja tulkintoja tässä on kirjoittajilla ollut. Kaikki olivat tavallaan oikeassa ja kiva, että aiheesta syntyy keskustelua. Sinun lisäksi on kuitenkin aika vähän nykyään niitä, jotka näistä vanhemmista oikeasti jotain tietää.
-Peace.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Valuvuosi näyttäisi olevan 1968. Kannattaa ottaa vaikka teräsharja ja hinkata se startin kaulan tasainen kohta kunnolla, josko sieltä sitten vaikka löytyis jotakin.Originally posted by Nikkke View PostMinkähän vuoden moottori mahtaa olla kyseessä?
Startin kaulalla ei mitään merkintöjä.
Pakosarjan alla lohkossa, vasemmalta oikealle.
lukee BMW ja joku merkki, 6 F 68, 121 021 00 020
Kiitos jo etukäteen..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
No, ainakin lohkon valuvuosi ja auton "valu"vuosi sopivat yhteen. Startin kaulalta pitäisi löytyä sama numero, kuin auton alustanumero, edellyttäen, että moottori on auton alkuperäinen. Tässätapauksessa 7-numeroinen ja alkaa 160****, tai 161****Originally posted by Nikkke View Post-68 vuoden bmw 2002 korissa ainakin majailee kyseinen moottori.
Pitää koittaa viel kattella sieltä startin kaulalta jos jotain löytyy.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Muuttoautona maahantullut rouva M.Lähdemäen entinen YMF-** kilpinen 1968 2002.Originally posted by Nikkke View Poststartin "korvalla" oli numerot 1612009, samat mitkä korissakin.
eli eikös pitäisi olla hyvä lohko ahto käyttöön?
Joo, on ihan hyvä tuohon käyttöön, eihän noista vanhoista oikeastaan muuhun olekaan..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Toi on kyllä niin nolon vanha,että melkein vaatis tuplaturbon. Ja vielä alkuperäisessä kopassa,hyi.Originally posted by T3 View PostMuuttoautona maahantullut rouva M.Lähdemäen entinen YMF-** kilpinen 1968 2002.
Joo, on ihan hyvä tuohon käyttöön, eihän noista vanhoista oikeastaan muuhun olekaan.
Comment
-
m10
Kyllä kyllä, YMF-68, Nykyään minun nimissä, ostin auton kyseiseltä Lähdesmäeltä viime syksynä, kun oli seissyt meidän pihassa viimeiset 9 vuotta.
Kori ei ole niin mätä kun voisi kuvitella, kynnykset, kaaret, kuskin ja apukuskin jalkotila vaihdettava.
Epäilytti tua kone sen takia kun myyjä sanoi että kone on joskus vaihdettu, vaikka autolla on rullattu vaan alle 100tkm.
Comment


Comment