Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Tunnistus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2027
    • Riihimäki

    Originally posted by Tzeimi View Post
    Yhden tämmöisen olen joskus omistanut.
    Niin minäkin, näköjään niitä on sitten molempia.

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      Originally posted by Tzeimi View Post
      Yhden tämmöisen olen joskus omistanut.
      Originally posted by racing02 View Post
      Niin minäkin, ehkä niitä on sitten molempia.
      Ettei vaan ollut vanha 1,8:n akseli
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2067
        • Banshee - Jyväskylä

        Näin kyllä, 1.8:n pitkäiskuinen.
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by Tzeimi View Post
          Näin kyllä, 1.8:n pitkäiskuinen.
          Eli ei siis 2-litraisen akseli, vaikka olikin 80mm:n iskulla.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2027
            • Riihimäki

            Ok, anteeksi kaikille, puhuin sitten aivan täyttä paskaa. Kyseessä oli varmaan 1,8-litraisen m10:n 80mm akseli. Useimmille meistä tuolla yksityiskohdalla ei tosin ole merkitystä.

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              Originally posted by racing02 View Post
              Ok, anteeksi kaikille, puhuin sitten aivan täyttä paskaa. Kyseessä oli varmaan 1,8-litraisen m10:n 80mm akseli. Useimmille meistä tuolla yksityiskohdalla ei tosin ole merkitystä.
              No älä nyt suotta Ethän sinä mitään paskaa oo puhunu. Vanha 1,8:n 80mm:n iskulla oleva akseli on tosiaan neljällä vastapainolla, mutta kaikki 2-litraisen akselit ovat aina 8:lla vastapainolla. Vaikka se vanha 1,8:n neljälimppuinen akseli olisikin 80mm:n iskulla, se ei kuitenkaan tee siitä 2-litraisen akselia mielestäni. Noh, pieniä näkemyseroja ja tulkintoja tässä on kirjoittajilla ollut. Kaikki olivat tavallaan oikeassa ja kiva, että aiheesta syntyy keskustelua. Sinun lisäksi on kuitenkin aika vähän nykyään niitä, jotka näistä vanhemmista oikeasti jotain tietää.

              -Peace
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • ka00z
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1805
                • Varsinais-Suomi

                Löytyisikö jostain kirjallisuutta liittyen näihin "ainoihin" BMW:n valmistamiin moottoreihin? Olisi kivaa iltaluettavaa
                W124 voll, markalla pidemmälle

                Comment

                • Nikkke
                  Newbiemmer
                  • Jul 2011
                  • 14
                  • Vaasa

                  m10

                  Minkähän vuoden moottori mahtaa olla kyseessä?

                  Startin kaulalla ei mitään merkintöjä.
                  Pakosarjan alla lohkossa, vasemmalta oikealle.
                  lukee BMW ja joku merkki, 6 F 68, 121 021 00 020

                  Kiitos jo etukäteen.

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by Nikkke View Post
                    Minkähän vuoden moottori mahtaa olla kyseessä?

                    Startin kaulalla ei mitään merkintöjä.
                    Pakosarjan alla lohkossa, vasemmalta oikealle.
                    lukee BMW ja joku merkki, 6 F 68, 121 021 00 020

                    Kiitos jo etukäteen.
                    Valuvuosi näyttäisi olevan 1968. Kannattaa ottaa vaikka teräsharja ja hinkata se startin kaulan tasainen kohta kunnolla, josko sieltä sitten vaikka löytyis jotakin.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • Nikkke
                      Newbiemmer
                      • Jul 2011
                      • 14
                      • Vaasa

                      -68 vuoden bmw 2002 korissa ainakin majailee kyseinen moottori.
                      Pitää koittaa viel kattella sieltä startin kaulalta jos jotain löytyy

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        Originally posted by Nikkke View Post
                        -68 vuoden bmw 2002 korissa ainakin majailee kyseinen moottori.
                        Pitää koittaa viel kattella sieltä startin kaulalta jos jotain löytyy
                        No, ainakin lohkon valuvuosi ja auton "valu"vuosi sopivat yhteen. Startin kaulalta pitäisi löytyä sama numero, kuin auton alustanumero, edellyttäen, että moottori on auton alkuperäinen. Tässätapauksessa 7-numeroinen ja alkaa 160****, tai 161****
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • Nikkke
                          Newbiemmer
                          • Jul 2011
                          • 14
                          • Vaasa

                          m10

                          startin "korvalla" oli numerot 1612009, samat mitkä korissakin.
                          eli eikös pitäisi olla hyvä lohko ahto käyttöön?

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            Originally posted by Nikkke View Post
                            startin "korvalla" oli numerot 1612009, samat mitkä korissakin.
                            eli eikös pitäisi olla hyvä lohko ahto käyttöön?
                            Muuttoautona maahantullut rouva M.Lähdemäen entinen YMF-** kilpinen 1968 2002.
                            Joo, on ihan hyvä tuohon käyttöön, eihän noista vanhoista oikeastaan muuhun olekaan.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • basso72
                              BTCF Member
                              • Dec 2004
                              • 1837
                              • Ylä-Pinsiö

                              Originally posted by T3 View Post
                              Muuttoautona maahantullut rouva M.Lähdemäen entinen YMF-** kilpinen 1968 2002.
                              Joo, on ihan hyvä tuohon käyttöön, eihän noista vanhoista oikeastaan muuhun olekaan.
                              Toi on kyllä niin nolon vanha,että melkein vaatis tuplaturbon. Ja vielä alkuperäisessä kopassa,hyi.
                              sigpic
                              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                              320i -77

                              Comment

                              • Nikkke
                                Newbiemmer
                                • Jul 2011
                                • 14
                                • Vaasa

                                m10

                                Kyllä kyllä, YMF-68, Nykyään minun nimissä, ostin auton kyseiseltä Lähdesmäeltä viime syksynä, kun oli seissyt meidän pihassa viimeiset 9 vuotta.

                                Kori ei ole niin mätä kun voisi kuvitella, kynnykset, kaaret, kuskin ja apukuskin jalkotila vaihdettava.

                                Epäilytti tua kone sen takia kun myyjä sanoi että kone on joskus vaihdettu, vaikka autolla on rullattu vaan alle 100tkm.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎