Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 viritys

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joma
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 1319
    • Masku

    #31
    No tässä nyt ei kyllä oikeen vastattu mun kysymyksiin.

    Alakerralle en tee mitään, kantta ajattelin vähän vaan hiplata.

    Nokkaa, yms kysymys kuuluikin kannattaako esim vakio nokista hioututtaa?

    Mihin asti orkkis keinut ja jouset riittää?
    E30 M52b28 M122h Amme
    E28 x monta
    E23 728i Ministeri
    E10 1600-2 Garret

    VW LT50 Huoltoajoneuvo
    HD lapio jätskikruiseri

    Comment

    • Heiska
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 2023
      • Mikkeli

      #32
      Originally posted by Joma View Post
      No tässä nyt ei kyllä oikeen vastattu mun kysymyksiin.

      Alakerralle en tee mitään, kantta ajattelin vähän vaan hiplata.

      Nokkaa, yms kysymys kuuluikin kannattaako esim vakio nokista hioututtaa?

      Mihin asti orkkis keinut ja jouset riittää?
      no kanteenhan noi kaikki asiat oikeestaan olikin. Nokka-akselin hionta on aina tapauskohtainen, eli onko miten kulunut ja jne jne... Vakio keinut kestää hyvin jos ei meinaa kiekkarajoitinta hirveesti nostaa. vakio venajousilla pärjää hyvin kunhan vaan shimmaa ne kohdilleen.

      Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

      Comment

      • Juhi$
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2009
        • 1268
        • Laukaa

        #33
        Originally posted by Joma View Post
        Vaparia. :think Saa nyt noi ahtamiset jäädä leluautosta.
        Sigun topikista voi käydä vinkkejä vakoilemassa Ennakkoon voin varoittaa jo että rahaa ja aikaa kannattaa varata sitten.. no, oikeestaan kaikki mitä löytyy

        Comment

        • Joma
          BTCF Member
          • Feb 2011
          • 1319
          • Masku

          #34
          Juu tuota hieman tullut katteltua.

          Vauhtista ajattelin kanssa keventää, paljonko voi ottaa?
          E30 M52b28 M122h Amme
          E28 x monta
          E23 728i Ministeri
          E10 1600-2 Garret

          VW LT50 Huoltoajoneuvo
          HD lapio jätskikruiseri

          Comment

          • Juhi$
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2009
            • 1268
            • Laukaa

            #35
            Originally posted by Joma View Post
            Juu tuota hieman tullut katteltua.

            Vauhtista ajattelin kanssa keventää, paljonko voi ottaa?
            B34 koneessa on alunperin kaksoismassa vauhtis joka kelpaa lähinnä verkon painoksi. Kovaa kiekkoa vaan tilalle. Se kaksoismassa painaa sen 14,7kg

            Last edited by Juhi$; 13-08-2012, 11:09.

            Comment

            • Joma
              BTCF Member
              • Feb 2011
              • 1319
              • Masku

              #36
              Kaks m30b28 pakettiahan mulla on tuossa.

              Semmosta vauhtista meinasin keventää.
              E30 M52b28 M122h Amme
              E28 x monta
              E23 728i Ministeri
              E10 1600-2 Garret

              VW LT50 Huoltoajoneuvo
              HD lapio jätskikruiseri

              Comment

              • Juhi$
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2009
                • 1268
                • Laukaa

                #37
                Originally posted by Joma View Post
                Kaks m30b28 pakettiahan mulla on tuossa.

                Semmosta vauhtista meinasin keventää.
                Noniin! Kyllähän ne pientä keventämistä kestää ja varsinkin kehän ulkoreunasta ottaminen vaikuttaa eniten. Tuo oma painaa sen 6,2kg ilman hammaskehää.

                Comment

                • Joma
                  BTCF Member
                  • Feb 2011
                  • 1319
                  • Masku

                  #38
                  Noo jos nyt alkuun vaan keventäis vauhtista ja hioututtas ton nokan. :think

                  Ja rajoitinta hieman nostaisi.

                  Eiköhän sillä pääsis alkuun.
                  E30 M52b28 M122h Amme
                  E28 x monta
                  E23 728i Ministeri
                  E10 1600-2 Garret

                  VW LT50 Huoltoajoneuvo
                  HD lapio jätskikruiseri

                  Comment

                  • peto2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 8267
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #39
                    Originally posted by Joma View Post
                    Noo jos nyt alkuun vaan keventäis vauhtista ja hioututtas ton nokan. :think

                    Ja rajoitinta hieman nostaisi.

                    Eiköhän sillä pääsis alkuun.
                    tai jos ei muuta niin keinut poikki
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Joma
                      BTCF Member
                      • Feb 2011
                      • 1319
                      • Masku

                      #40
                      Keinujahan nyt on vaikka muille jakaa.

                      Pari m10 ja m30 moottoria ylinmääräsenä.

                      E: ja ettei ihan offtopiciksi mene niin ketäs osais ton nokan hioututtaa?
                      Last edited by Joma; 14-08-2012, 00:39.
                      E30 M52b28 M122h Amme
                      E28 x monta
                      E23 728i Ministeri
                      E10 1600-2 Garret

                      VW LT50 Huoltoajoneuvo
                      HD lapio jätskikruiseri

                      Comment

                      • Heiska
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 2023
                        • Mikkeli

                        #41
                        Originally posted by Joma View Post
                        Keinujahan nyt on vaikka muille jakaa.

                        Pari m10 ja m30 moottoria ylinmääräsenä.

                        E: ja ettei ihan offtopiciksi mene niin ketäs osais ton nokan hioututtaa?
                        suosittelen myös jousien shimmausta, jos meinaat rajoitinta nostaa ja nokalle jotain tehdä.

                        Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

                        Comment

                        • Juhi$
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2009
                          • 1268
                          • Laukaa

                          #42
                          Originally posted by Heiska View Post
                          suosittelen myös jousien shimmausta, jos meinaat rajoitinta nostaa ja nokalle jotain tehdä.
                          Jep ei pysy muuten väsyneet vakiojouset mukana jos nokkaan tehdään reilusti lisää nostoa ja asteita.

                          Originally posted by Joma View Post
                          E: ja ettei ihan offtopiciksi mene niin ketäs osais ton nokan hioututtaa?
                          Oletkos tuolta kysynyt jo? http://www.jpsmotors.fi/

                          Comment

                          • Joma
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 1319
                            • Masku

                            #43
                            Noo ei mulla nyttenkään mitään kiekkarajotinta ole. :think

                            Kyyllä se mittari menis sinne kulutusmittarin puolelle, jos vain liikkuis niin pitkälle.

                            Että katotaas miten kestää, pitääpi ottaa yhteyttä tuonne koneistamoon.

                            Peltisarjahan ei nyt aivan mahdoton voi olla tehä itsekkään.... :think

                            Kellään mitään sivua tai kirjaa missä kerrottais noi "optimit" kun ittellä ei oo hajuakaan. Sais vähän tietää että kannattaako edes harkita.
                            E30 M52b28 M122h Amme
                            E28 x monta
                            E23 728i Ministeri
                            E10 1600-2 Garret

                            VW LT50 Huoltoajoneuvo
                            HD lapio jätskikruiseri

                            Comment

                            • Heiska
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 2023
                              • Mikkeli

                              #44
                              Originally posted by Joma View Post
                              Noo ei mulla nyttenkään mitään kiekkarajotinta ole. :think

                              Kyyllä se mittari menis sinne kulutusmittarin puolelle, jos vain liikkuis niin pitkälle.

                              Että katotaas miten kestää, pitääpi ottaa yhteyttä tuonne koneistamoon.

                              Peltisarjahan ei nyt aivan mahdoton voi olla tehä itsekkään.... :think

                              Kellään mitään sivua tai kirjaa missä kerrottais noi "optimit" kun ittellä ei oo hajuakaan. Sais vähän tietää että kannattaako edes harkita.
                              Juhkulla hyvä esimerkki miten S38 pakosarjasta saa tehtyä hyvin toimivan...

                              Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

                              Comment

                              • Schutzstaffel
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2006
                                • 345
                                • Lounais-Suomi

                                #45
                                1) Kuinka monta asteisen nokan olette todenneet hyväksi ? Itse ajattelin tässä miettiä jyrkemmän nokan hankkimista (venttiilijouset tulevat vaihdettua samalla) ?
                                Schrick myy 282 ja 284 asteisia, hiottua saa sitten mitä haluaa. Kone itsessään pysyy vaparina, mitä nyt imu- ja pakopuolta vois parantaa.

                                2) Kuinka paljon olette ottanut pois painoa vauhtipyörältä? Punnitsin omani (e28 M30B25) painoa oli vain 6,6 kiloa. Muistelisin että täällä on puhuttu m30 koneisissa olevan siinä 8-12 kiloa painavia vauhtiksia.
                                Monta 80-luvun autoa

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎