Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zetz
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 3233
    • Joensuu

    edit: ei mitään hyödyllistä sanottavaa
    Last edited by Zetz; 21-06-2014, 08:30.
    puh/txt/whatsapp: 0452673541
    näillä mennään talvella:
    e39 523ia arctic silver
    e87 116i Japanrot
    ja näillä kesällä:
    e30 328i *Rot m50b28

    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

    Comment

    • tero_v
      BTCF Member
      • Sep 2006
      • 972
      • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

      Originally posted by Joma View Post
      765 asetelma ja vanhanmallin kova vauhtis, massalevyllä ei tarvi kikkailla ollenkaan? Menee suoraan e23 265 laatikon väliin?

      Mut jos sintterilevyn laittaa niin mitäs joutuu kikkailemaan?
      no mä käytin koneistamossa oman kovan vauhtiksen ja ne simmas sen sintterin paksuuden mukaan ja samalla se vauhtis hiottiin uuden veroiseksi. kustansi painotuksen kans railu satkun juttu
      E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
      650hp/850nm 1.8bar
      1/4m 11.48s/208km/h
      100-150km/h 2.01s
      100-200km/h 6.99s


      EX jatkeet:
      e39 528 M-Sport -99
      e36 318is "M-sport" -92

      Comment

      • Powr
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2008
        • 1589
        • Kankaanpää

        Kuinkas tuleeko tossa mitään muuta estettä matkaan, jos asentaa m30:in pystyyn kuin laatikko ja öljypohja? Sitä ajan takaa, että saisi lisää tilaa pakopuolelle. S38:n kannella jos se vaikuttaa.

        Nytte kun siinä kaikki muukin menee uusiksi, niin helpottaisi pakosarjan asennusta ja suunnittelua jos saisi motin suoraan.
        "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

        Comment

        • Joma
          BTCF Member
          • Feb 2011
          • 1320
          • Masku

          Originally posted by Powr View Post
          Kuinkas tuleeko tossa mitään muuta estettä matkaan, jos asentaa m30:in pystyyn kuin laatikko ja öljypohja? Sitä ajan takaa, että saisi lisää tilaa pakopuolelle. S38:n kannella jos se vaikuttaa.

          Nytte kun siinä kaikki muukin menee uusiksi, niin helpottaisi pakosarjan asennusta ja suunnittelua jos saisi motin suoraan.

          Ohjaustehostimen pumppu jää maata laahaamaan, mut mites kannen öljynpaluut ite nostaisin vaan vähän pystymmäs jos tarve.

          Miksei tila riitä? Itekkin kaavailin m50 suorempaan mut tulin siihen tulokseen että turhaa, mahtuu hyvin.
          E30 M52b28 M122h Amme
          E28 x monta
          E23 728i Ministeri
          E10 1600-2 Garret

          VW LT50 Huoltoajoneuvo
          HD lapio jätskikruiseri

          Comment

          • Powr
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2008
            • 1589
            • Kankaanpää

            Originally posted by Joma View Post
            Ohjaustehostimen pumppu jää maata laahaamaan, mut mites kannen öljynpaluut ite nostaisin vaan vähän pystymmäs jos tarve.

            Miksei tila riitä? Itekkin kaavailin m50 suorempaan mut tulin siihen tulokseen että turhaa, mahtuu hyvin.
            Aivan toi ohjaustehostin ei tullut edes mieleen.

            No pääasiallinen tarkoitus olisi saada toi BW S400 kokonaan pellin alle ja kunnei se mikään pieni ämpäri ole, niin hankalaa tulee varmasti. Voipi silti olla, että tekee O-peksi tyylisen kyhmyn konepeltiin.
            "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3452
              • Janakkala

              Tossa on vielä moottorit nipussaan niin kysytään jo hyvissä ajoin ennen kuin lähdetään osia tilailemaan:

              1: Osaako kukaan sanoa millainen männän korkeus pitäisi olla tapin keskeltä laen päälle kun E34 M30 3.5 litraseen koneeseen laitetaan pidemmät 144mm kiertokanget (vakio 135mm tilalle)?
              Puristukset voitaisiin pitää abaut vakiossa 9 pinnassa.

              2: Mikä on vakio männän korkeus tapin keskeltä laen päälle?

              3: Ebay on nykyään väärällään palikkaa M30 moottoreihin. Tässä olisi 135mm kanget, onko kokemuksia? Tässä 144mm kanget?
              Futurez myy huomattavasti kalliimmalla vastaavan laisia kankia?
              Onko kokemuksia ja mielipiteitä, tekeekö noilla "Kiinan kangilla" mitään?

              4: Millaisia mäntiä kannattaisi käyttää noiden pitempien 144mm kankien kanssa ahdetussa moottorissa?

              5: Tuossa olisi kanssa varmastikkin pätevä vauhtipyörä?
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • turbobliz
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1012
                • e-suomi

                Laitoin juuri tuollaiset maxspeeding rodsit M20seen. Huomiot: laatu hintansa mukainen, eli tarkasta kaikki ennen asennusta (mitat, välykset, puhdistus). Pultinreijät oli täynnä koneistusjäystettä ja alasilmissä teräviä särmiä.

                Ja ulkomitat on selkeästi esim SPM-kankia sirommat. Luulen, että nuokin menee siistimisen jälkeen kevyessä turbotuksessa ihan ok. Tarkkana saa olla kiinapaskan kanssa aina.

                Comment

                • -Jo0nas-
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2009
                  • 162
                  • kouvola



                  Onko kellään kokemuksia tollasista keinuista? on vaan aika paljo halvemmat kuin esim futurezin teräskeinut...

                  Comment

                  • racing02
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2048
                    • Riihimäki

                    On toimineet toistaiseksi m10:ssä Schrickin 316 nokan kanssa. Ehkä 10-15 ajotuntia takana, rata-ajoa.

                    Comment

                    • tero_v
                      BTCF Member
                      • Sep 2006
                      • 972
                      • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                      Mulle tulee 144 kankien kaveriksi je pistonssit, tekecvät omien mittojen mukaan mäntiä.
                      E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                      650hp/850nm 1.8bar
                      1/4m 11.48s/208km/h
                      100-150km/h 2.01s
                      100-200km/h 6.99s


                      EX jatkeet:
                      e39 528 M-Sport -99
                      e36 318is "M-sport" -92

                      Comment

                      • Spetke
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 3452
                        • Janakkala

                        Originally posted by tero_v View Post
                        Mulle tulee 144 kankien kaveriksi je pistonssit, tekecvät omien mittojen mukaan mäntiä.
                        Oletko jo pistänyt tilauksen sisään? Millaisella männän korkeudella / puristuksella?
                        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                        Comment

                        • 327 2*t+ic
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 209

                          Originally posted by Spetke View Post
                          Tossa on vielä moottorit nipussaan niin kysytään jo hyvissä ajoin ennen kuin lähdetään osia tilailemaan:

                          1: Osaako kukaan sanoa millainen männän korkeus pitäisi olla tapin keskeltä laen päälle kun E34 M30 3.5 litraseen koneeseen laitetaan pidemmät 144mm kiertokanget (vakio 135mm tilalle)?
                          Puristukset voitaisiin pitää abaut vakiossa 9 pinnassa.

                          2: Mikä on vakio männän korkeus tapin keskeltä laen päälle?

                          3: Ebay on nykyään väärällään palikkaa M30 moottoreihin. Tässä olisi 135mm kanget, onko kokemuksia? Tässä 144mm kanget?
                          Futurez myy huomattavasti kalliimmalla vastaavan laisia kankia?
                          Onko kokemuksia ja mielipiteitä, tekeekö noilla "Kiinan kangilla" mitään?

                          4: Millaisia mäntiä kannattaisi käyttää noiden pitempien 144mm kankien kanssa ahdetussa moottorissa?

                          5: Tuossa olisi kanssa varmastikkin pätevä vauhtipyörä?

                          Minä laitan s38b36:sen kanget (144mm) ja m62b44:sen männät, tällä setupilla puristus tulee juurikin 9:sin huiteille. Yritän huomenna muistaa mitata molemmat männät niin saat faktatietoa.

                          Comment

                          • 2bar..ahhh
                            BTCF Honorary Member
                            • Nov 2004
                            • 3351
                            • haapavesi

                            Originally posted by 327 2*t+ic View Post
                            Minä laitan s38b36:sen kanget (144mm) ja m62b44:sen männät, tällä setupilla puristus tulee juurikin 9:sin huiteille. Yritän huomenna muistaa mitata molemmat männät niin saat faktatietoa.
                            miten tollanen alusil/nikasil mäntä käyttäytyy rautaa vasten ?
                            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                            Comment

                            • 327 2*t+ic
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 209

                              Vakio m30b34 männän puristuskorkeus n.40,3mm, m62b44 männän puristuskorkeus 31,4mm tasalaki, tällä laskin puristussuhteeksi 9 pintaan, ehkä hiukan yli kun en muista aivan varmaksi.
                              En tiiä miten tuo mäntä toimii valulohkossa mutta kokeilen.

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5273
                                • Pirkkala

                                Minä veikkaan että toimii aivan hyvin. Alumiiniahan se mäntä on, niinku muutkin männät.

                                Rautaputki tuskin on kranttu sille, mitä seosta mäntä on.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎