Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Powr
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2008
    • 1589
    • Kankaanpää

    #76
    Originally posted by micke_ View Post
    Kannattais nyt samalla porailla vähän kampuran päähän kun kone on kerran ulkona ettei se kiila petä heti.
    Tähän tyyliin kun laittaa pari niin kestää:
    Kiitos vinkistä! Onko näitä pettäny paljonki?

    Originally posted by Valtsi View Post
    Juu tonneja menee Kyl se cometic voi pitääkki, kun kaikki plaanattu kuntoon, mutta iteltä menny luotto siihen. Mikä ahdin sulla on? Mun eka m30 turbo versio oli vakio kannella ja nokalla, siitä saatiin hx50mfs:llä 1,5bar paineella 525hp/700nm. Eli kyl tavotteisiin pitäs päästä! Ei taida Kankaanpäästäkään e85 saada?
    Nyte on hx40 super mutta taitaa jäädä alkuunsa pieneks. No mulla on muuten vakio kansi mutta nokkana enem z55 turbo.

    Abc:ltä saa ja tarkotus sitä käyttääkin
    "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

    Comment

    • micke_
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1155
      • Lojo

      #77
      Originally posted by Powr View Post
      Kiitos vinkistä! Onko näitä pettäny paljonki?
      Onhan noita mennyt vaikka kuinka paljon, PPF on noita poraillu jo 7-8v.
      6mm pora tuntuis olevan aika suosittu ja niitä kannattaa ostaa "pari" jos tohon hommaan ryhtyy.

      1:10 pettää kiila :
      E24 ///M635CSI
      E61 520d LCI
      Ex: E30 1006hv/1161nm
      ig: m1ckee_

      Comment

      • 327 2*t+ic
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 209

        #78
        Täällähän on hyvää tarinaa!
        Kiitos täältäkin micke:lle tuosta kiila tiedosta, vaikka aika paljon tullu luettua kaikenlaista niin tuohon en ole törmänny.
        Mistä powr hommas tuon z55:sen ja mitä jäi hintaa.
        Itsellä haaveissa samanlainen, speksien perusteella hyvä nokka myös polttoainetalouden kannalta, vaikka se nyt ei näissä ratkaisevaa ookkaan.

        Comment

        • Powr
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2008
          • 1589
          • Kankaanpää

          #79
          Originally posted by 327 2*t+ic View Post
          Täällähän on hyvää tarinaa!
          Kiitos täältäkin micke:lle tuosta kiila tiedosta, vaikka aika paljon tullu luettua kaikenlaista niin tuohon en ole törmänny.
          Mistä powr hommas tuon z55:sen ja mitä jäi hintaa.
          Itsellä haaveissa samanlainen, speksien perusteella hyvä nokka myös polttoainetalouden kannalta, vaikka se nyt ei näissä ratkaisevaa ookkaan.
          Sama homma ton kiilan kans. Paljon on tullu luettua ja tutkittua mutta tohon en ollut törmännyt.

          Nokan hommasin suoraan enemiltä. Todella nopea toimitus ja asiakaspalvelu ykkösluokkaa. Jos oikein muistan niin olisko hintaa jääny kaikkien kulujen jälkeen 520€.
          "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

          Comment

          • Valtsi
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 241
            • Harjavalta

            #80
            Toi z55 on ihan hyvä nokka, oli sama viimekesänä. Sillä käy aika siististi tyhkäyntiä ja pienilläki kierroksilla on mukava ajella. Oma porttaama kansi, enem z55 nokka ja amw imusarja toi 0,1bar paineen nostolla 115hp/138nm lisää tehoa Noi tehohommat, mitä oon tähän laittanu, on kaikki bensalla. E85 voit saada vähän lisää.

            Mikä pesä tossa sun ahtimessa on?

            Comment

            • Powr
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2008
              • 1589
              • Kankaanpää

              #81
              Originally posted by Valtsi View Post
              Toi z55 on ihan hyvä nokka, oli sama viimekesänä. Sillä käy aika siististi tyhkäyntiä ja pienilläki kierroksilla on mukava ajella. Oma porttaama kansi, enem z55 nokka ja amw imusarja toi 0,1bar paineen nostolla 115hp/138nm lisää tehoa Noi tehohommat, mitä oon tähän laittanu, on kaikki bensalla. E85 voit saada vähän lisää.

              Mikä pesä tossa sun ahtimessa on?
              Kyllä ne pienetkin asiat vaikuttaa Amw:n imusarjaa olen itsekin miettinyt. Tai sitten ruotsin poikien mallinen. Uusiks menee kuitenkin koko imusarja, että siinä riittää joka tapauksessa paljon askartelemista.

              Pesänä 18cm2. Suuttimiksi tulee sitten ev14 1700-2000cc.


              Onko jollain hieman lisää tietoa noistä öljyruiskuista m30:iin?
              "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

              Comment

              • Valtsi
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 241
                • Harjavalta

                #82
                Originally posted by Powr View Post
                Kyllä ne pienetkin asiat vaikuttaa Amw:n imusarjaa olen itsekin miettinyt. Tai sitten ruotsin poikien mallinen. Uusiks menee kuitenkin koko imusarja, että siinä riittää joka tapauksessa paljon askartelemista.

                Pesänä 18cm2. Suuttimiksi tulee sitten ev14 1700-2000cc.


                Onko jollain hieman lisää tietoa noistä öljyruiskuista m30:iin?
                Jos kovasti meinaa voimaa ottaa, niin varoiks kannattaa tolla pesällä pakopainetta mittailla.

                Toi amw oli ihan hyvä ja helppo tehdä! Nyt siirryin tyyli syistä m5 läppiksiin

                Suuttimiks s38 -618 loppuset suuttimet, merkkiliikkeestä oli about 10€ kpl. Ja voin järkätä sun lohkon yhteen paikkaan mikä tekee reijät huolellisesti, nopeesti ja halvalla. En viitti nimeä tässä mainita, kun ei ole moottorikoneistamo, mutta "tutuille" tekee harrastemielessä.
                Last edited by Valtsi; 21-07-2013, 22:12.

                Comment

                • Powr
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2008
                  • 1589
                  • Kankaanpää

                  #83
                  Originally posted by Valtsi View Post
                  Jos kovasti meinaa voimaa ottaa, niin varoiks kannattaa tolla pesällä pakopainetta mittailla.

                  Toi amw oli ihan hyvä ja helppo tehdä! Nyt siirryin tyyli syistä m5 läppiksiin

                  Suuttimiks s38 -618 loppuset suuttimet, merkkiliikkeestä oli about 10€ kpl. Ja voin järkätä sun lohkon yhteen paikkaan mikä tekee reijät huolellisesti, nopeesti ja halvalla. En viitti nimeä tässä mainita, kun ei ole moottorikoneistamo, mutta "tutuille" tekee harrastemielessä.
                  Tottakai tarpeelliset mittarit asennetaa. Saa samalla seurata lokia maililla.

                  Olis kyllä hienoa, jos viittit antaa hieman kaverin infoa
                  "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                  Comment

                  • Magirus
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 876
                    • Keski-Suomi und Sawo

                    #84
                    Mitenkäs tuossa B34 motronic koneessa tuota sytkää ohjataan? Itsellä projektina siis tuollainen kone föönillä. Moottorinohjaukseksi tulee aluksi tällainen piggu back ecu.

                    Ominaisuuksissa mainitaan mm. seuraava:

                    •Ignition timing and fuel mixture changes are totally independent.
                    •Tune Fuel Mapping to any required air/fuel ratio. Adjust fuel flow by –100% to +100%.
                    •Alter Ignition Timing to any required value by advancing or retarding up to 50 degrees
                    •Tune using Manifold Pressure (inbuilt +22PSI MAP or external GM 3 Bar) or Throttle Position

                    Kytkentäkaaviot ovat melko puutteellisia mitä saanut "valmistajalta". Jotenkin tuon ilmeisesti kuitenki saa toimimaan myös vanhemman motronicin kanssa Vähän löytyy tietoa ko. boksista netistä. Kaikki kokemukset ja huhutkin olisi plussaa!

                    EDIT: Taitaa olla niin että tuo huijaa kampiakselin asentotunnistimelta tulevaa signaalia joka taas muuttaa kipinän ajoitusta vakioboksilta..
                    Attached Files
                    Last edited by Magirus; 24-07-2013, 10:13. Reason: pähkäilyä

                    M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                    M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                    M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                    M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                    O: E24 osasia

                    Comment

                    • Skunkki^
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 688
                      • Espoo

                      #85
                      m30b25 l-jetronic ja m30b34 motronic imusarjojen erot?

                      Vai hiokoo vaan suosiolla stanssin imusarjasta pois?
                      KIA Optima PHEV

                      Exät:
                      520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                      Comment

                      • Magirus
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 876
                        • Keski-Suomi und Sawo

                        #86
                        Kyselläänpäs taas kun en söörtsille enkä guugelilla löytänyt tietoa..

                        Onko 745i(m106?) turbon kannessa mitä eroja tuollaiseen vakio M30 kanteen? Eli siis onko hyötyä/järkeä rakentaa M30B34 moottori tuollaisilla m106 koneen männillä ja kannella? Mukit on kyllä erilaiset mutta mitenkäs tuo kansi.

                        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                        O: E24 osasia

                        Comment

                        • Valtsi
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 241
                          • Harjavalta

                          #87
                          Originally posted by Magirus View Post
                          Kyselläänpäs taas kun en söörtsille enkä guugelilla löytänyt tietoa..

                          Onko 745i(m106?) turbon kannessa mitä eroja tuollaiseen vakio M30 kanteen? Eli siis onko hyötyä/järkeä rakentaa M30B34 moottori tuollaisilla m106 koneen männillä ja kannella? Mukit on kyllä erilaiset mutta mitenkäs tuo kansi.
                          Tuohan on vielä vanha m30 kansi, mikä on ns. pienikanavainen. Vasta e32/e34 m30b34 kansi on iso. Uudemmassa on 47/38mm venttiilit vs vanha 46/38mm. Palotila on myös vanhassa pienempi; 58cc ja uudessa 65cc.

                          Itse en ottais tosta m106 koneesta kumpaakaan, mäntiä tai kantta.

                          Comment

                          • Magirus
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 876
                            • Keski-Suomi und Sawo

                            #88
                            Originally posted by Valtsi View Post
                            Tuohan on vielä vanha m30 kansi, mikä on ns. pienikanavainen. Vasta e32/e34 m30b34 kansi on iso. Uudemmassa on 47/38mm venttiilit vs vanha 46/38mm. Palotila on myös vanhassa pienempi; 58cc ja uudessa 65cc.

                            Itse en ottais tosta m106 koneesta kumpaakaan, mäntiä tai kantta.
                            Hyvä tietää, taidanpa jättää siinä tapauksessa ostamatta ja lyödä nekin rahat tuohon E34:stä otettuun m30b34 koneeseen. Saako muuten jostain valmiita kannakkeita tuollaiseen e34 B34 koneswappi e24/e28:iin?

                            M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                            M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                            M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                            M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                            O: E24 osasia

                            Comment

                            • Skunkki^
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 688
                              • Espoo

                              #89
                              Originally posted by Magirus View Post
                              Hyvä tietää, taidanpa jättää siinä tapauksessa ostamatta ja lyödä nekin rahat tuohon E34:stä otettuun m30b34 koneeseen. Saako muuten jostain valmiita kannakkeita tuollaiseen e34 B34 koneswappi e24/e28:iin?
                              Uuden mallin lohkoon ei ole valmiita kannakkeita. Kuskinpuoleinen kannake istuu suoraan mutta apparin puolelle joutuu modaamaan.
                              Adaptereita voi muistaakseni tilata ameriikoista, mutta aivan tajuttoman suolaiseen hintaan.
                              Paksua kulmarautaa vaan käteen ja poraa siihen reiät pulteille niin hyvä tulee.
                              (ja apukuskin puoleinen kannake on tässä hyvä olla neliön mallinen, ei kolmio.)

                              Edit. Linkki vielä adapteriin (ota mallia, älä herranjumala maksa tuota rahaa palasta rautaa) Adapteri

                              Originally posted by Valtsi View Post
                              Tuohan on vielä vanha m30 kansi, mikä on ns. pienikanavainen. Vasta e32/e34 m30b34 kansi on iso. Uudemmassa on 47/38mm venttiilit vs vanha 46/38mm. Palotila on myös vanhassa pienempi; 58cc ja uudessa 65cc.

                              Itse en ottais tosta m106 koneesta kumpaakaan, mäntiä tai kantta.
                              Riippuu taas täysin mitä hakee, ei siitä palotilan pienuudesta aina haittaakaan ole :/
                              Last edited by Skunkki^; 04-10-2013, 17:52.
                              KIA Optima PHEV

                              Exät:
                              520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                              Comment

                              • Valtsi
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2006
                                • 241
                                • Harjavalta

                                #90
                                Originally posted by Pinxi View Post
                                Uuden mallin lohkoon ei ole valmiita kannakkeita. Kuskinpuoleinen kannake istuu suoraan mutta apparin puolelle joutuu modaamaan.
                                Adaptereita voi muistaakseni tilata ameriikoista, mutta aivan tajuttoman suolaiseen hintaan.
                                Paksua kulmarautaa vaan käteen ja poraa siihen reiät pulteille niin hyvä tulee.
                                (ja apukuskin puoleinen kannake on tässä hyvä olla neliön mallinen, ei kolmio.)

                                Edit. Linkki vielä adapteriin (ota mallia, älä herranjumala maksa tuota rahaa palasta rautaa) Adapteri



                                Riippuu taas täysin mitä hakee, ei siitä palotilan pienuudesta aina haittaakaan ole :/
                                Juu tietysti riippuu. Mutta jos otetaan m106 tai mikä tahansa vanha m30 kansi, niin pienen palotilan kanssa saa kaupanpäällisiks aina -1mm imuventtiilin. Sekään ei välttämättä huononna konetta, riippuu mitä ollaan rakentamassa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎