Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PPmotor
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 725
    • E-Pohjanmaa

    #61
    Originally posted by Bimmero View Post
    Eikö tuo 260/5 ole se mikä on porsinut helposti mutta 260/6 kestäisi :think
    Tietysti 280 olisi aina parempi, mutta m5 laatikkoa ei saanut tarjota
    Joo noita M20 260/5 rikoin kolme kappaletta aikoinaan drfitingissä ja tuommoinen 260/6 hajosi pari kesää sitten M30 jatkeena. Tietysti kaikkihan saa hajalle väärällä käytöllä, mutta eivät nuo pitkäikäisiä joka tapauksessa ole.
    Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
    Ex: 325i Turbo Drift, jne..
    Power2Drift Team

    Comment

    • bimpact
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2012
      • 923
      • pk-seutu

      #62
      dog leg ja typ 188 vai 210

      Originally posted by c0200325 View Post
      Joo noita M20 260/5 rikoin kolme kappaletta aikoinaan drfitingissä ja tuommoinen 260/6 hajosi pari kesää sitten M30 jatkeena. Tietysti kaikkihan saa hajalle väärällä käytöllä, mutta eivät nuo pitkäikäisiä joka tapauksessa ole.
      mites muuten tuo dog leg loota kestää? entä jos autossa on nyt typ 188 niin miten 210 sinne sopii? e24 635 ei ainakaan sopinut jossa oli vakiona 188.. korkeus tuli korissa vastaan kun typ 188 matalampi ja pituus silleen et takakopan kiinnitys kohta korissa n. 2cm liian edessä kun typ 210 on pidempi??
      Ei sen vian tarvi suuri olla kun se on päässä :think

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4321
        • Kannus/Kokkola

        #63
        Originally posted by c0200325 View Post
        Joo noita M20 260/5 rikoin kolme kappaletta aikoinaan drfitingissä ja tuommoinen 260/6 hajosi pari kesää sitten M30 jatkeena. Tietysti kaikkihan saa hajalle väärällä käytöllä, mutta eivät nuo pitkäikäisiä joka tapauksessa ole.
        Mun mielestä noissa 260/5 ja 260/6 ei oo juuri mitään eroa kestossa. Joku joka TIETÄÄ voi toki korjata. Noita 260 lodjuja (sekä /5, että /6) meni kaveripiirissä 4kpl pelkästään viime kesänä paskaks, joten ei ne ikuisia ole. Hattuvakiona pitäisin, että 700nm kestää kesän, 800nm kestää muutaman vedon.

        280G tuntuis kestävän +800nm kuormaa paremmin.. jospa se menis taas kesän.

        M30 lohko on vähä hankala kestävän laatikon suhteen. Joko menee hitsaushommiks tai sitte etsii käsiinsä '95 m5:n 6v getragin. Se kestänee jo _jotain_.

        Comment

        • PPmotor
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 725
          • E-Pohjanmaa

          #64
          Originally posted by Maza View Post
          Mun mielestä noissa 260/5 ja 260/6 ei oo juuri mitään eroa kestossa. Joku joka TIETÄÄ voi toki korjata. Noita 260 lodjuja (sekä /5, että /6) meni kaveripiirissä 4kpl pelkästään viime kesänä paskaks, joten ei ne ikuisia ole. Hattuvakiona pitäisin, että 700nm kestää kesän, 800nm kestää muutaman vedon.

          280G tuntuis kestävän +800nm kuormaa paremmin.. jospa se menis taas kesän.

          M30 lohko on vähä hankala kestävän laatikon suhteen. Joko menee hitsaushommiks tai sitte etsii käsiinsä '95 m5:n 6v getragin. Se kestänee jo _jotain_.
          Itellä tuo 280G on tähän asti kestänyt +800Nm väännöt. Saa nähdä mitä mieltä se on ensi kesän 1000Nm. Mitenköhän nätisti E39 M5 6v laatikko istuisi M30/S38 jatkeeksi...Tai sitten vaan se Tremec T56 Magnum.

          Tuollainen 95 M5 3.8:sin loota olis huippu, mutta todella harvoin tarjolla ja hinnatkin sen mukaisia.
          Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
          Ex: 325i Turbo Drift, jne..
          Power2Drift Team

          Comment

          • Schutzstaffel
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 345
            • Lounais-Suomi

            #65
            Miten iso ero M30 öljypumpuissa on tuoton suhteen ?
            Jos vedän osiksi jossain kohtaa M30B28 myllyn, niin samallahan voisi vaihtaa pumpun vaikka M30B34 koneesta, jos se on parempi. :think
            Monta 80-luvun autoa

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #66
              Originally posted by Schutzstaffel View Post
              Miten iso ero M30 öljypumpuissa on tuoton suhteen ?
              Jos vedän osiksi jossain kohtaa M30B28 myllyn, niin samallahan voisi vaihtaa pumpun vaikka M30B34 koneesta, jos se on parempi. :think
              No esim E34 530i näyttäs käyttävän samaa pumppua kuin 535 ja M5:et. Ei kai niissä niin kauheita eroja ole. Paitsi jos jossain iisakinaikasessa on joku semmonen kahen rattaan pumppu.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Pekka_L
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 96
                • Vantaa

                #67

                Tuommoinen tuli vastaan nettiä selatessa..

                Comment

                • Powr
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2008
                  • 1589
                  • Kankaanpää

                  #68
                  Mitäs mieltä siitä, että kannattaako ketjut ja rattaat vaihtaa jakopäähän? Entäs öljypumppu? Kaikki muu rupee nyt olemaankin sitten uutta.

                  Ja öljypumpun ketjua ei enään saa?

                  Parannuksia nokan voiteluun?

                  Paljonkos B34:n vakio alakerralla on todistetusti penkitetty? Kuullut ainoastaan huhuja 600hp?
                  "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                  Comment

                  • Valtsi
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 241
                    • Harjavalta

                    #69
                    Originally posted by Powr View Post
                    Mitäs mieltä siitä, että kannattaako ketjut ja rattaat vaihtaa jakopäähän? Entäs öljypumppu? Kaikki muu rupee nyt olemaankin sitten uutta.

                    Ja öljypumpun ketjua ei enään saa?

                    Parannuksia nokan voiteluun?

                    Paljonkos B34:n vakio alakerralla on todistetusti penkitetty? Kuullut ainoastaan huhuja 600hp?
                    Kannattaa tietysti vaihtaa, mut maksaa yllättävän paljon noin yksinkertaiseks. Ainaki merkkiliikkeestä saa öljypumpun ketjun, ei ole kauaa ku hain.

                    Öljypumppuun kannattaa ostaa merkkiliikkeestä kaikki osat erikseen, paitsi kuoret. Hintaa tuli about satanen ku koko pumppu olis jotain 600-700

                    Mulla oli m30 vakio alakerralla 640hp/840nm ja tutulla yli 700hp/900nm. Ainut muutos oli öljyruiskut männille. Ei hajonnu ja varmaan sai kenkää

                    Comment

                    • micke_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1155
                      • Lojo

                      #70
                      Ruotsin pojat ottanu useasta yli 800hv e85:lla, ainoa muutos alakertaan on cooperring pahvi ja mäntiin kolot venttiileille.
                      E24 ///M635CSI
                      E61 520d LCI
                      Ex: E30 1006hv/1161nm
                      ig: m1ckee_

                      Comment

                      • Powr
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2008
                        • 1589
                        • Kankaanpää

                        #71
                        Originally posted by Valtsi View Post
                        Kannattaa tietysti vaihtaa, mut maksaa yllättävän paljon noin yksinkertaiseks. Ainaki merkkiliikkeestä saa öljypumpun ketjun, ei ole kauaa ku hain.

                        Öljypumppuun kannattaa ostaa merkkiliikkeestä kaikki osat erikseen, paitsi kuoret. Hintaa tuli about satanen ku koko pumppu olis jotain 600-700

                        Mulla oli m30 vakio alakerralla 640hp/840nm ja tutulla yli 700hp/900nm. Ainut muutos oli öljyruiskut männille. Ei hajonnu ja varmaan sai kenkää
                        Hyvä tietää Täytyy hiukan jakaa tilauksia shmiedmanin ja marmorin kesken. Niin ja kysyä samalla Pielmeier:ltä tarjoukset.

                        No hyvä että, ne kestää kunnolla. Tässä arponut nyt kuukauden että, laittaako takokamat sisälle vai harjotteleeko vakioilla. Se olis kuitenkin reipas parin tonnin pamaus...


                        Originally posted by micke_ View Post
                        Ruotsin pojat ottanu useasta yli 800hv e85:lla, ainoa muutos alakertaan on cooperring pahvi ja mäntiin kolot venttiileille.
                        Hienoa! Cometicilla ja ARP:lla kokeillaan ja jos ei saa pysymään paineita omalla puolen niin cooperringia tilaukseen.


                        Nyt kun kerran paikalla on m30 tietäjiä niin mitäs mieltä kampiakselin, asetelman ja vauhtiksen tasapainotuksesta? Vauhtis kuitenkin vaihtuu kiinteään ja asetelmakin tulee uusi.
                        "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                        Comment

                        • Valtsi
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 241
                          • Harjavalta

                          #72
                          Mulla oli toi orkkis alakerta versio kans kovalla vauhtipyörällä ja ilman tasapainotusta. Tietysti painottaa kannattaa, jos kone levällään.

                          Se on muuten tosissaan REILU pari tonnia ku ostaa takokamat, koneistaa, laakerit plus kaikki muut viriosat, kun kunnolla lähtee käsistä.

                          Ja osta se cooperringi heti, säästät kuitenki sen cometicin hinnan pitemmän päälle!

                          Comment

                          • Powr
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2008
                            • 1589
                            • Kankaanpää

                            #73
                            Originally posted by Valtsi View Post
                            Mulla oli toi orkkis alakerta versio kans kovalla vauhtipyörällä ja ilman tasapainotusta. Tietysti painottaa kannattaa, jos kone levällään.

                            Se on muuten tosissaan REILU pari tonnia ku ostaa takokamat, koneistaa, laakerit plus kaikki muut viriosat, kun kunnolla lähtee käsistä.

                            Ja osta se cooperringi heti, säästät kuitenki sen cometicin hinnan pitemmän päälle!
                            Mulla on itseasiassa kaikki koneistukset tehty, cometic ja pultit hommattu. Silti kuluissa puhutaan jo tonneista

                            Ja tutkin vasta tarkemmin ton cometicin ongelmista oston jälkeen... Toivotaan että se pitää. Käskin kyllä koneistajan tehdä pinnoista mahd. sileät.

                            Enään puuttuu suuttimet ja välijäähy. Sekä paljon alumiinia ja rosteria...

                            Jos nyt edes ton 500hp/700nm sais rikki
                            "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                            Comment

                            • micke_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1155
                              • Lojo

                              #74
                              Kannattais nyt samalla porailla vähän kampuran päähän kun kone on kerran ulkona ettei se kiila petä heti.
                              Tähän tyyliin kun laittaa pari niin kestää:
                              E24 ///M635CSI
                              E61 520d LCI
                              Ex: E30 1006hv/1161nm
                              ig: m1ckee_

                              Comment

                              • Valtsi
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2006
                                • 241
                                • Harjavalta

                                #75
                                Juu tonneja menee Kyl se cometic voi pitääkki, kun kaikki plaanattu kuntoon, mutta iteltä menny luotto siihen. Mikä ahdin sulla on? Mun eka m30 turbo versio oli vakio kannella ja nokalla, siitä saatiin hx50mfs:llä 1,5bar paineella 525hp/700nm. Eli kyl tavotteisiin pitäs päästä! Ei taida Kankaanpäästäkään e85 saada?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎