Originally posted by Bimmero
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M30 viritys
Collapse
X
-
Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
Ex: 325i Turbo Drift, jne..
Power2Drift Team
-
-
dog leg ja typ 188 vai 210
Originally posted by c0200325 View PostJoo noita M20 260/5 rikoin kolme kappaletta aikoinaan drfitingissä ja tuommoinen 260/6 hajosi pari kesää sitten M30 jatkeena. Tietysti kaikkihan saa hajalle väärällä käytöllä, mutta eivät nuo pitkäikäisiä joka tapauksessa ole.Ei sen vian tarvi suuri olla kun se on päässä :think
Comment
-
-
Originally posted by c0200325 View PostJoo noita M20 260/5 rikoin kolme kappaletta aikoinaan drfitingissä ja tuommoinen 260/6 hajosi pari kesää sitten M30 jatkeena. Tietysti kaikkihan saa hajalle väärällä käytöllä, mutta eivät nuo pitkäikäisiä joka tapauksessa ole.
280G tuntuis kestävän +800nm kuormaa paremmin.. jospa se menis taas kesän.
M30 lohko on vähä hankala kestävän laatikon suhteen. Joko menee hitsaushommiks tai sitte etsii käsiinsä '95 m5:n 6v getragin. Se kestänee jo _jotain_.
Comment
-
-
Originally posted by Maza View PostMun mielestä noissa 260/5 ja 260/6 ei oo juuri mitään eroa kestossa. Joku joka TIETÄÄ voi toki korjata. Noita 260 lodjuja (sekä /5, että /6) meni kaveripiirissä 4kpl pelkästään viime kesänä paskaks, joten ei ne ikuisia ole. Hattuvakiona pitäisin, että 700nm kestää kesän, 800nm kestää muutaman vedon.
280G tuntuis kestävän +800nm kuormaa paremmin.. jospa se menis taas kesän.
M30 lohko on vähä hankala kestävän laatikon suhteen. Joko menee hitsaushommiks tai sitte etsii käsiinsä '95 m5:n 6v getragin. Se kestänee jo _jotain_.
Tuollainen 95 M5 3.8:sin loota olis huippu, mutta todella harvoin tarjolla ja hinnatkin sen mukaisia.Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
Ex: 325i Turbo Drift, jne..
Power2Drift Team
Comment
-
-
Originally posted by Schutzstaffel View PostMiten iso ero M30 öljypumpuissa on tuoton suhteen ?
Jos vedän osiksi jossain kohtaa M30B28 myllyn, niin samallahan voisi vaihtaa pumpun vaikka M30B34 koneesta, jos se on parempi. :think2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Mitäs mieltä siitä, että kannattaako ketjut ja rattaat vaihtaa jakopäähän? Entäs öljypumppu? Kaikki muu rupee nyt olemaankin sitten uutta.
Ja öljypumpun ketjua ei enään saa?
Parannuksia nokan voiteluun?
Paljonkos B34:n vakio alakerralla on todistetusti penkitetty? Kuullut ainoastaan huhuja 600hp?"My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."
Comment
-
-
Originally posted by Powr View PostMitäs mieltä siitä, että kannattaako ketjut ja rattaat vaihtaa jakopäähän? Entäs öljypumppu? Kaikki muu rupee nyt olemaankin sitten uutta.
Ja öljypumpun ketjua ei enään saa?
Parannuksia nokan voiteluun?
Paljonkos B34:n vakio alakerralla on todistetusti penkitetty? Kuullut ainoastaan huhuja 600hp?
Öljypumppuun kannattaa ostaa merkkiliikkeestä kaikki osat erikseen, paitsi kuoret. Hintaa tuli about satanen ku koko pumppu olis jotain 600-700
Mulla oli m30 vakio alakerralla 640hp/840nm ja tutulla yli 700hp/900nm. Ainut muutos oli öljyruiskut männille. Ei hajonnu ja varmaan sai kenkää
Comment
-
-
Originally posted by Valtsi View PostKannattaa tietysti vaihtaa, mut maksaa yllättävän paljon noin yksinkertaiseks. Ainaki merkkiliikkeestä saa öljypumpun ketjun, ei ole kauaa ku hain.
Öljypumppuun kannattaa ostaa merkkiliikkeestä kaikki osat erikseen, paitsi kuoret. Hintaa tuli about satanen ku koko pumppu olis jotain 600-700
Mulla oli m30 vakio alakerralla 640hp/840nm ja tutulla yli 700hp/900nm. Ainut muutos oli öljyruiskut männille. Ei hajonnu ja varmaan sai kenkääTäytyy hiukan jakaa tilauksia shmiedmanin ja marmorin kesken. Niin ja kysyä samalla Pielmeier:ltä tarjoukset.
No hyvä että, ne kestää kunnolla. Tässä arponut nyt kuukauden että, laittaako takokamat sisälle vai harjotteleeko vakioilla. Se olis kuitenkin reipas parin tonnin pamaus...
Originally posted by micke_ View PostRuotsin pojat ottanu useasta yli 800hv e85:lla, ainoa muutos alakertaan on cooperring pahvi ja mäntiin kolot venttiileille.
Nyt kun kerran paikalla on m30 tietäjiä niin mitäs mieltä kampiakselin, asetelman ja vauhtiksen tasapainotuksesta? Vauhtis kuitenkin vaihtuu kiinteään ja asetelmakin tulee uusi."My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."
Comment
-
-
Mulla oli toi orkkis alakerta versio kans kovalla vauhtipyörällä ja ilman tasapainotusta. Tietysti painottaa kannattaa, jos kone levällään.
Se on muuten tosissaan REILU pari tonnia ku ostaa takokamat, koneistaa, laakerit plus kaikki muut viriosat, kun kunnolla lähtee käsistä.
Ja osta se cooperringi heti, säästät kuitenki sen cometicin hinnan pitemmän päälle!
Comment
-
-
Originally posted by Valtsi View PostMulla oli toi orkkis alakerta versio kans kovalla vauhtipyörällä ja ilman tasapainotusta. Tietysti painottaa kannattaa, jos kone levällään.
Se on muuten tosissaan REILU pari tonnia ku ostaa takokamat, koneistaa, laakerit plus kaikki muut viriosat, kun kunnolla lähtee käsistä.
Ja osta se cooperringi heti, säästät kuitenki sen cometicin hinnan pitemmän päälle!
Ja tutkin vasta tarkemmin ton cometicin ongelmista oston jälkeen... Toivotaan että se pitää. Käskin kyllä koneistajan tehdä pinnoista mahd. sileät.
Enään puuttuu suuttimet ja välijäähy. Sekä paljon alumiinia ja rosteria...
Jos nyt edes ton 500hp/700nm sais rikki"My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."
Comment
-
-
Juu tonneja meneeKyl se cometic voi pitääkki, kun kaikki plaanattu kuntoon, mutta iteltä menny luotto siihen. Mikä ahdin sulla on? Mun eka m30 turbo versio oli vakio kannella ja nokalla, siitä saatiin hx50mfs:llä 1,5bar paineella 525hp/700nm. Eli kyl tavotteisiin pitäs päästä! Ei taida Kankaanpäästäkään e85 saada?
Comment
-
Comment