M30 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tero_v
    BTCF Member
    • Sep 2006
    • 975
    • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

    Originally posted by sierra4x4tbo View Post
    Laitetaas tännekin tuolta projektitopicista:

    Ajattelin tilata jenkeistä kytkinlevyn tähän, kun en Suomesta löytänyt sintterilevyjä jousitetulla keskiöllä.

    ClutchNet.com myy soppelin näköistä kuusilapaista sintteriä jousitetulla keskiöllä.

    Asetelmaksi tuli SRE:n -765:nen. Vauhtipyörä M30:sen orggis kova pyörä. Painelaakeri myös orggis, tai no ei ole vielä ostettu..
    Otanko tuolta clutch netin valikoimasta E28 535:sen levyn vai E34 M5:sen levyn? Onkohan edes mitään eroa..
    Vaihtoehdot:





    -Timo
    tuleeko paljon tehoa, että kestääkö jousitettu edes yhtä kesää loppuun asti?
    mulle ei ainakaan edes suostuttu myymään jousitettua, ku leviää aika äkkiä kuulemma, ostin sitten jousittamattoman. kaverillakin lähti jouset kävelemään parin tuhannen km jälkeen ja nyt silläkin on jousittamaton.

    Tänään vein oman kammen kans kaverille ja se poraa tuon lisäkiilan.
    E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
    650hp/850nm 1.8bar
    1/4m 11.48s/208km/h
    100-150km/h 2.01s
    100-200km/h 6.99s


    EX jatkeet:
    e39 528 M-Sport -99
    e36 318is "M-sport" -92

    Comment

    • sierra4x4tbo
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 2099
      • Lappeenranta

      Originally posted by tero_v View Post
      tuleeko paljon tehoa, että kestääkö jousitettu edes yhtä kesää loppuun asti?
      mulle ei ainakaan edes suostuttu myymään jousitettua, ku leviää aika äkkiä kuulemma, ostin sitten jousittamattoman. kaverillakin lähti jouset kävelemään parin tuhannen km jälkeen ja nyt silläkin on jousittamaton.

      Tänään vein oman kammen kans kaverille ja se poraa tuon lisäkiilan.
      Jotain 500 alle varmaan..

      Tuo vaan säästäis laatikkoa pirusti. Jännä, ettei nää jousitetut keskiöt kestä bemareissa, kun muissa kestävät ihan ok.. :think

      -Timo
      M535i BiTurbo -85
      740iA -95 ”#tonnin_pommi"

      --=MushroomMotorsport=--
      --=MaxTuned.com=--

      Comment

      • tero_v
        BTCF Member
        • Sep 2006
        • 975
        • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

        Originally posted by sierra4x4tbo View Post
        Jotain 500 alle varmaan..

        Tuo vaan säästäis laatikkoa pirusti. Jännä, ettei nää jousitetut keskiöt kestä bemareissa, kun muissa kestävät ihan ok.. :think

        -Timo
        no kyllä se noilla tehoilla luultavasti kestää ja kaikki riippuu ajotavasta kaverilla n.550hp drifteri ja siinä ei kauaa kestäny jousitettu. niin ja se on volvon T5 moottori.

        ps. jotain eroa, noissa linkin levyissä on, ku eri numero.
        Last edited by tero_v; 10-02-2014, 17:16.
        E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
        650hp/850nm 1.8bar
        1/4m 11.48s/208km/h
        100-150km/h 2.01s
        100-200km/h 6.99s


        EX jatkeet:
        e39 528 M-Sport -99
        e36 318is "M-sport" -92

        Comment

        • billy
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2012
          • 1052
          • Finland

          Originally posted by sierra4x4tbo View Post
          Jotain 500 alle varmaan..

          Tuo vaan säästäis laatikkoa pirusti. Jännä, ettei nää jousitetut keskiöt kestä bemareissa, kun muissa kestävät ihan ok.. :think

          -Timo
          Laita sinne 3.0l Toyota Camryn 235mm asetelma, samaa käyttää kuin a-ryhmän turbo nelikko Celican ja nelilapanen jousittomaton sintteri +600hv tuollainen multa löytyy m30 moottorista
          Last edited by billy; 10-02-2014, 17:54.

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Originally posted by tero_v View Post
            no kyllä se noilla tehoilla luultavasti kestää ja kaikki riippuu ajotavasta kaverilla n.550hp drifteri ja siinä ei kauaa kestäny jousitettu. niin ja se on volvon T5 moottori.

            ps. jotain eroa, noissa linkin levyissä on, ku eri numero.
            Oisko jousi jäykkyys m30 vs s38
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • sierra4x4tbo
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 2099
              • Lappeenranta

              Originally posted by billy View Post
              Laita sinne 3.0l Toyota Camryn 235mm asetelma, samaa käyttää kuin a-ryhmän turbo nelikko Celican ja nelilapanen jousittomaton sintteri +600hv tuollainen multa löytyy m30 moottorista
              Enpä laita, kun bränikkä SRE:n -765 asetelma oottelee tallissa asennusta.

              Originally posted by Tonton View Post
              Oisko jousi jäykkyys m30 vs s38
              Suattaapi olla..

              Löysin sen verran huonoa palautetta tuosta ClutchNetistä, että en uskalla alkaa levyä tilaamaan.

              Luultavasti koitan tolla Mazan suosittelemalla jousittamattomalla massalevyllä, et miten kestää.
              Vähän mietityttää, että mitä voimalinja tykkää, kun ei tuu joustoa mihinkään kohtaan?!?! Kumilimppu lähtee mäjelle ja tilalle tulee E34:sen kardaanin takapään vakionopeusnivel.

              -Timo
              M535i BiTurbo -85
              740iA -95 ”#tonnin_pommi"

              --=MushroomMotorsport=--
              --=MaxTuned.com=--

              Comment

              • tero_v
                BTCF Member
                • Sep 2006
                • 975
                • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                Tulipa mieleen, että saisko vakio nokasta hiottua z55 turbon tasoista nokkaa, käyttämällä lash cappejä? 8mm löytyy ainakin 3mm paksuun asti. Nuo capit suojais venttiilin päitäkin.
                E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                650hp/850nm 1.8bar
                1/4m 11.48s/208km/h
                100-150km/h 2.01s
                100-200km/h 6.99s


                EX jatkeet:
                e39 528 M-Sport -99
                e36 318is "M-sport" -92

                Comment

                • marko84
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2008
                  • 1489
                  • Pori

                  Tarkoitus m30b34 vakio bensakiskon sisäänmeno liitos isontaa 10mm kun muutenkin polttoaine linjat sen kokoisia, tuli vaan mieleen että eihän siittä mitään ongelmaa pitäisi tulla vaikka ulosmenopuolen jättää vakio kokoiseksi vakio säätimellä, sillä kun ei varmaan mitään merkitystä ole polttoaineen saannin kannalta:think
                  E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                  Comment

                  • Haatainen
                    BTCF Member
                    • Jul 2009
                    • 1452
                    • Tampere

                    Originally posted by marko84 View Post
                    Tarkoitus m30b34 vakio bensakiskon sisäänmeno liitos isontaa 10mm kun muutenkin polttoaine linjat sen kokoisia, tuli vaan mieleen että eihän siittä mitään ongelmaa pitäisi tulla vaikka ulosmenopuolen jättää vakio kokoiseksi vakio säätimellä, sillä kun ei varmaan mitään merkitystä ole polttoaineen saannin kannalta:think
                    Jos vain vakiosäädin virtaa tarpeeksi pumppujen tuottoon nähden, ei ongelmaa pitäisi tulla. Jos ei virtaa, niin tyhjäkäynnillä voi bensanpaineet vähän karata.

                    Helppohan tuo on kokeilla, kun lyö paketin kasaan, pumput käyntiin ja mittaa kiskolta paineet.

                    Edit: se orggis sisäänmeno tuskin kuristaa niin paljon, että tilanne säätimen osalta muuttuu mihinkään, vaikka sen kasvattaisikin.
                    Alla:
                    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                    E24 635Csi -84 Polaris metallic

                    Ennenkin on ollut autoja

                    Comment

                    • marko84
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2008
                      • 1489
                      • Pori

                      Originally posted by Haatainen View Post
                      Jos vain vakiosäädin virtaa tarpeeksi pumppujen tuottoon nähden, ei ongelmaa pitäisi tulla. Jos ei virtaa, niin tyhjäkäynnillä voi bensanpaineet vähän karata.

                      Helppohan tuo on kokeilla, kun lyö paketin kasaan, pumput käyntiin ja mittaa kiskolta paineet.

                      Edit: se orggis sisäänmeno tuskin kuristaa niin paljon, että tilanne säätimen osalta muuttuu mihinkään, vaikka sen kasvattaisikin.
                      Niin sitä itsekin ajattelin.
                      Tuo sun "Edit" teksti ei oikeen itselle auennut :think
                      E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                      Comment

                      • Haatainen
                        BTCF Member
                        • Jul 2009
                        • 1452
                        • Tampere

                        Originally posted by marko84 View Post
                        Niin sitä itsekin ajattelin.
                        Tuo sun "Edit" teksti ei oikeen itselle auennut :think
                        Tahtoo sanoa, että jos se säädin ahdistaa, niin se ahdistaa riippumatta siitä, onko se kiskon sisääntulo orggis vai suurennettu. Se alkuperäiskokoinen sisääntulo virtaa joka tapauksessa kertaluokkaa paremmin, kuin se bensapaineensäädin.
                        Alla:
                        E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                        E24 635Csi -84 Polaris metallic

                        Ennenkin on ollut autoja

                        Comment

                        • marko84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2008
                          • 1489
                          • Pori

                          Originally posted by Haatainen View Post
                          Tahtoo sanoa, että jos se säädin ahdistaa, niin se ahdistaa riippumatta siitä, onko se kiskon sisääntulo orggis vai suurennettu. Se alkuperäiskokoinen sisääntulo virtaa joka tapauksessa kertaluokkaa paremmin, kuin se bensapaineensäädin.
                          No nyt

                          Onko täällä jollain tietoa kuinka paljon ainetta / "minkälaisia teholukemia" tuo orkkis säädin päästää lävitseen ilman paineiden karkausta?
                          Säädettävän saa isommilla lähdöillä, mut ei viitsis sellaista laittaa jos ei tarvetta ole.
                          E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                          Comment

                          • Oksanen
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 737
                            • Nokia

                            Omassa e28:ssa M30 vakio bensakiskolla, vakio bensalinjoilla, vakio säätimellä (lienee aika hyvin verrattavissa e34 romuihin?) yhdellä aidolla boschin 044:llä ja 13.4V jännitteellä virtasi läpi 234L/h 98E:tä, mittaletku oli vakio säätimestä mittalasiin ja bensanpainemittari näytti tasaista 3baria. Auto ei ollut käynnissä vaan syötin toisesta käyvästä autosta virtaa systeemiin että sain about todellisen tilanteen aikaan. Tiedä sitten paljonko enemmän sinne olisi sietänyt ainetta tunkea ennenkuin paine olisi alkanut nousemaan...
                            E28 535 1985 (S38B36+K31)

                            E36 323 1996

                            E46 Compact 2001

                            Comment

                            • billy
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2012
                              • 1052
                              • Finland

                              Hastings männän renkaat m30 onko kokemuksia, tuollaisia oli ajatus pistää tilaukseen toki parempikin saa ehdottaa:think

                              Comment

                              • Joma
                                BTCF Member
                                • Feb 2011
                                • 1319
                                • Masku

                                765 asetelma ja vanhanmallin kova vauhtis, massalevyllä ei tarvi kikkailla ollenkaan? Menee suoraan e23 265 laatikon väliin?

                                Mut jos sintterilevyn laittaa niin mitäs joutuu kikkailemaan?
                                E30 M52b28 M122h Amme
                                E28 x monta
                                E23 728i Ministeri
                                E10 1600-2 Garret

                                VW LT50 Huoltoajoneuvo
                                HD lapio jätskikruiseri

                                Comment

                                Working...
                                X