Forte-käsittely, onko vaaratonta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    Tuota Fortea ei vissiin enään ihan jokaisesta paikasta saa kuluttaja ostettua?

    Kävin motonetissä niin nappasin korvikkeeksi STP:n Engine Flushia mukaan. Pistin koneeseen ja 15min tyhjäkäyntiä ohjeen mukaisesti. Kyllähän tuolta melkosta lietettä dieselikoneesta tuntu irtoavan. En tiedä onko yhtä hyvä tuote kuin Forte, mutta varmaankin tulee toistekkin tuollainen "huuhtelu" tehtyä.

    Comment

    • Wiking
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2005
      • 1641
      • Laihia

      Onko muilla kommentteja liittyen noihin esim. valvolinen ja STP:n motor flusheihin?
      Eli onko se etsittävä jostain käsiin forten tuotteet vai onko noilla kahdella motonetissä myytävällä samat vaikutukset?:think
      Nyt
      BMW 330e g21 M-Sport
      Ennen
      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5471
        • S:t Karins

        Lokakuussa kun poikkesin Metrossa niin kyselin ohimennen myös tuosta motor Flush:n käytöstä BMW:ssä. Olin tottunut käyttämään noita VAG vehkeissä (käyttävät myös merkkihuollossa). Tyly vastaus oli että BMW ei salli mitään kemikaalien käyttöä. Kunka ollakkaan nyt oli ilmestynyt Forten mainokset pöydille. Kysyin että mites se mieli nyt niin nopeasti on muuttunut .
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • joni_wt
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 3625
          • Yka

          Originally posted by Wiking View Post
          Onko muilla kommentteja liittyen noihin esim. valvolinen ja STP:n motor flusheihin?
          Eli onko se etsittävä jostain käsiin forten tuotteet vai onko noilla kahdella motonetissä myytävällä samat vaikutukset?:think
          Itse kokeilin tuota STP:n ainetta tuohon 210tkm ajettuun m40 koneeseen. Voi kyllä sanoa, että toimi. Melkoista mäskiä sieltä irtosi ja ihan pikimustaa.

          Laitoin sitten uudet halppis öljyt sisään ajoin muutama tuhat kilsaa (vähän liian pitkään ehkä) ja vaihdoin uudelleen öljyt, mutta ilman tuota puhdistusainetta. Taas tuli pikimustat öljyt ulos. Päätin, että pitää vaihtaa vielä kolmannetkin öljyt muutaman tonnin päästä ja ehkäpä vielä tuon puhdistusaineen kera. Katsoopi sitten jos viihtii jo pistää kunnon öljyt koneeseen.
          e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

          Comment

          • Rubu
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 809
            • Kuopio

            Porukka ajelee ilmeisesti aika pitkillä vaihtoväleillä bensakoneilla jos öljyt menee mustaksi heti kun uudet on heittänyt sekaan?

            Comment

            • joni_wt
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 3625
              • Yka

              Originally posted by Rubu View Post
              Porukka ajelee ilmeisesti aika pitkillä vaihtoväleillä bensakoneilla jos öljyt menee mustaksi heti kun uudet on heittänyt sekaan?
              No juu, en tiiä miten pitkillä väleillä tuolla autolla on ajettu, ei oo hääviä huoltokirjaa. Tuo kyseinen puhdistusaine+öljynvaihto oli siis itselleni ensimmäinen tuon auton kohdalla.

              Ja sen takia se öljy heti mustaksi menikin uudestaan, kun eihän sitä kaikkea paskaa sieltä millään saa ekalla kerralla ulos. Vaan se sekoittuu siihen uuteen öljyyn jne. Mistään mitään tiedä, mutta näin minä sen järkeilin.

              Ja sanottakoon vielä, että autoa ostaessa kun kurkkasin öljytikkuun, oli se öljy ihan hyvän näköistä! Eli se ei ollut mustaa ennen tuota Flushia.
              e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

              Comment

              • Ansis
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 38
                • Helsinsky

                Joskus "vanhaan hyvään aikaan" tuli jenkkiautojenkin kanssa touhuttua, siellähän öljyt vaihtui uusiin aina autoa uuteen vaihdettaessa. No eihän öljypropusta tullut sen avaamalla joskus mitään ennen kun tökkäsi meisselillä öljypohjaan kertyneeseen paskaan reiän sen kautta.

                Yleensä eka öljynvaihtoproseduuri oli tarkastaa että jäähdytysnestettä on riittävästi, flekti ja visko toimii ja sen jälkeen ajaa auto tallin taakse. Sitten lisättiin pari litraa polttoöljyä öljyn sekaan, uusittiin öljynsuodatin ja jätettiin tunniksi käyntiin jollain 3500 kierroksilla.

                Tuli muuten melko paljon paskaa pois öljyn mukana, sit uudet öljyt ja filtteri koneesen ja menoks.

                Vain yksi kone oli sammunut tuon pesun aikana (n. 35 konetta käsitelty noin), se oli ilmeisesti huono? se oli helppo laittaa metallinkeräykseen, kaikki nesteet oli automaattisesti poistuneet valumisastiaan.
                E34 535

                Comment

                • Erska
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 439
                  • Tuusula

                  täälläpäin kanssa öljynvaihdossa laiteltu n 1l dieseliä öljyn sekaan ja annettu käydä n.15-20min ja aika paljon paskaa tullut öljyn seassa...tosin tyhjäkäynnillä ja kuormittamatta konetta.

                  Forte käsittelyn jäljet nähneenä. Kaveri käytti paikallisessa öljynvaihtopaikassa jossa Forte-pesu tehtiin 280tkm ajettuun 518i M40 koneella ajettuun bemariin jossa käyntiääni oli todella siisti.

                  Hieman aikaa käsittelyn jälkeen rupesi nokka nakuttamaan, venttiilikopan avattua huomasi kaiken karstapaskan nousseen kanteen ja pilattua nokan..

                  auto oli samalla omistajalla ollut uudesta asti (89)....... joten käsittely teki hallaa ko koneelle...
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                  Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                  EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by kt0510 View Post
                    Lokakuussa kun poikkesin Metrossa niin kyselin ohimennen myös tuosta motor Flush:n käytöstä BMW:ssä. Olin tottunut käyttämään noita VAG vehkeissä (käyttävät myös merkkihuollossa). Tyly vastaus oli että BMW ei salli mitään kemikaalien käyttöä. Kunka ollakkaan nyt oli ilmestynyt Forten mainokset pöydille. Kysyin että mites se mieli nyt niin nopeasti on muuttunut .
                    Muistaakseni niillä oli joku kampanja että jos saat myytyä miljoona pulloa Fortea saat 3 € "provikkaa" tjsp.

                    Tai sitten haluavat vaan huollossa huonona aikana vähän jotain lisämyyntiä saada aikaiseksi. Syy muutokseen ei ole , luulen , tekninen tai se että tehtaan ohjeet olisi muuttuneet.

                    Originally posted by Rubu View Post
                    Porukka ajelee ilmeisesti aika pitkillä vaihtoväleillä bensakoneilla jos öljyt menee mustaksi heti kun uudet on heittänyt sekaan?
                    En tiedä mihin tämä kommentti liittyi mutta ahdetuissa varsinkin öljytikku on aina musta vaikka olisi juuri öljyt vaihdettu (ja valutettukin huolella..)

                    Omiini kun vaihdan öljyt (vapari vapari) , kallistan auton vielä lopuksi toiseen asentoon kun tiputus ropusta on harventunut , ja tuleehan sieltä lietettä vielä se kahvikupillinen.
                    Last edited by petrolhead; 19-12-2009, 17:45.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      tupla tai jotain.. pois pois
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Shappire
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 124
                        • Sisä-Suomi

                        Originally posted by Ansis View Post
                        Yleensä eka öljynvaihtoproseduuri oli tarkastaa että jäähdytysnestettä on riittävästi, flekti ja visko toimii ja sen jälkeen ajaa auto tallin taakse. Sitten lisättiin pari litraa polttoöljyä öljyn sekaan, uusittiin öljynsuodatin ja jätettiin tunniksi käyntiin jollain 3500 kierroksilla.

                        Tuli muuten melko paljon paskaa pois öljyn mukana, sit uudet öljyt ja filtteri koneesen ja menoks.
                        Tässä pian historiaan siirtyvän Saabistin konsteja.
                        F11 530 xD LCI

                        Comment

                        • otsiR
                          Newbiemmer
                          • Nov 2009
                          • 16
                          • Hki

                          Tänään vaihatin öljyt tuon forte käsittelyn kanssa,lähdin pohjoiseen joulua viettämään ja 70 km ajon jälkeen auto hyytyy eikä vastaa kaasuun,koneen merkkivalo syttyy ja tienposkeen hinausautoa odottamaan.En tiedä oliko sillä litkulla osuutta asiaan mutta mieltä lämmittää joka tapauksessa kovasti.Taitaa vaihtua automerkki takas Audiin kuhan tuo vika on korjattu.

                          Comment

                          • -manageri-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2009
                            • 227

                            Originally posted by otsiR View Post
                            Tänään vaihatin öljyt tuon forte käsittelyn kanssa,lähdin pohjoiseen joulua viettämään ja 70 km ajon jälkeen auto hyytyy eikä vastaa kaasuun,koneen merkkivalo syttyy ja tienposkeen hinausautoa odottamaan.En tiedä oliko sillä litkulla osuutta asiaan mutta mieltä lämmittää joka tapauksessa kovasti.Taitaa vaihtua automerkki takas Audiin kuhan tuo vika on korjattu.
                            Samalla tavalla se Audikin hyytyy, ei se varmaankaan puhu sulle että kannattaa jättää tämä reissu väliin?

                            Comment

                            • Tomi T
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 3874
                              • Nokia

                              Originally posted by otsiR View Post
                              Tänään vaihatin öljyt tuon forte käsittelyn kanssa,lähdin pohjoiseen joulua viettämään ja 70 km ajon jälkeen auto hyytyy eikä vastaa kaasuun,koneen merkkivalo syttyy ja tienposkeen hinausautoa odottamaan.En tiedä oliko sillä litkulla osuutta asiaan mutta mieltä lämmittää joka tapauksessa kovasti.Taitaa vaihtua automerkki takas Audiin kuhan tuo vika on korjattu.
                              Tottahan toki, niissä ei voi olla vikoja.

                              Aika paska vikakuvaus ylipäätään.
                              BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                              ex. 54*BMW

                              Comment

                              • Radon
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2003
                                • 463
                                • Suomi-Finland

                                Originally posted by joni_wt View Post
                                Ja sanottakoon vielä, että autoa ostaessa kun kurkkasin öljytikkuun, oli se öljy ihan hyvän näköistä! Eli se ei ollut mustaa ennen tuota Flushia.
                                Öljyjen pesevyydessä tuntuisi myös olevan melkoisia eroja toiset pysyy hyvin kirkkaina ja toiset on lähes heti vaihdon jälkeen hyvin tummia. Luultavasti turvallisempaa koneelle on käyttää hyvää pesevää öljyä säännöllisesti kuin näitä liuotusaineita jotka voi saada liian ison määrän mähmää kerralla kiertoon.

                                Comment

                                Working...
                                X