Moi,
Kaverilla 530dA -01, jossa lämmöt ei nouse. Kävi vaihtamassa päätermarin, mutta ei tullut kuntoon. Ilmeni, että autossa on toinen termostaatti, jolla silläkin voi olla vaikutusta lämpöihin.
Katoin realoem:sta, niin löysin coolingista erillisen EGR-termostaatin.
Voisiko joku nyt selittää, että mitä tämä surullisenkuuluisa EGR tuossa automaattilootallisessa moottorissa oikein tekee (toimintaperiaate), ja miksi sille pitää olla oma termostaatti? Onko tämä ko. termari siis sarjassa samassa nestekierrossa tuon päätermostaatin kanssa?
Tero
Kaverilla 530dA -01, jossa lämmöt ei nouse. Kävi vaihtamassa päätermarin, mutta ei tullut kuntoon. Ilmeni, että autossa on toinen termostaatti, jolla silläkin voi olla vaikutusta lämpöihin.
Katoin realoem:sta, niin löysin coolingista erillisen EGR-termostaatin.
Voisiko joku nyt selittää, että mitä tämä surullisenkuuluisa EGR tuossa automaattilootallisessa moottorissa oikein tekee (toimintaperiaate), ja miksi sille pitää olla oma termostaatti? Onko tämä ko. termari siis sarjassa samassa nestekierrossa tuon päätermostaatin kanssa?
Tero
Comment