Announcement

Collapse
No announcement yet.

EGR-termostaatin vaikutus lämpöihin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uijui
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 172
    • suomi

    Ostin E91 318D:hen marmorilta uuden EGR-termarin. Pistin paikalleen, ja lämpeni huonommin kuin ennen. No takasin Laakkoselle. Pitää viedä auto testiin, että saa uuden tilalle Tämä uus termari päästi läpi kun puhalsi siihen...

    No siellä alko hirveä tivaus, että mikä auto ja kun sen sanoin, että mistä näät lämmöt. No kerroin, että sieltä mittarin salavalikosta. Ja sitten pari vittusaatanaa noista termareista yleisesti. Toinen ukko häipy siinä vaiheessa, ja toinen alko selitteleen, ettei saada rahoja tehtaalta jos ei testata tehtaan ohjeiden mukaan. Kuulemma monimutkanen testi (oli jo vaikea pitää pokkaa). Sitten kysy tietoja kirjottaessaan, että mistä auto on peräsin? No saksassa niitä tehään, ja sieltä tuotu Ei helevetti.

    No sanoin, että vaihdan vanhan nyt vanhan termarin paikalleen, ja saavat testissään tunkea uuden (rikkinäisen) sinne jos kiinnostaa. Saa nährä miten tuo menee, kunnon keketouhua.

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      Originally posted by uijui View Post
      Ostin E91 318D:hen marmorilta uuden EGR-termarin. Pistin paikalleen, ja lämpeni huonommin kuin ennen. No takasin Laakkoselle. Pitää viedä auto testiin, että saa uuden tilalle Tämä uus termari päästi läpi kun puhalsi siihen...

      No siellä alko hirveä tivaus, että mikä auto ja kun sen sanoin, että mistä näät lämmöt. No kerroin, että sieltä mittarin salavalikosta. Ja sitten pari vittusaatanaa noista termareista yleisesti. Toinen ukko häipy siinä vaiheessa, ja toinen alko selitteleen, ettei saada rahoja tehtaalta jos ei testata tehtaan ohjeiden mukaan. Kuulemma monimutkanen testi (oli jo vaikea pitää pokkaa). Sitten kysy tietoja kirjottaessaan, että mistä auto on peräsin? No saksassa niitä tehään, ja sieltä tuotu Ei helevetti.

      No sanoin, että vaihdan vanhan nyt vanhan termarin paikalleen, ja saavat testissään tunkea uuden (rikkinäisen) sinne jos kiinnostaa. Saa nährä miten tuo menee, kunnon keketouhua.
      Siis parin kympin osasta tuommoinen show

      Rahat takaisin vaan ja tapelkoon itse rauhassa tehtaan kanssa - ei ole asiakkaan ongelma saako myyjäliike rahojaan takaisin viallisesta osasta.
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • uijui
        Bimmer Rookie
        • Jun 2010
        • 172
        • suomi

        Originally posted by _nixu_ View Post
        Siis parin kympin osasta tuommoinen show

        Rahat takaisin vaan ja tapelkoon itse rauhassa tehtaan kanssa - ei ole asiakkaan ongelma saako myyjäliike rahojaan takaisin viallisesta osasta.
        Jes. Mutta minähän vien sen sinne, kattokaan

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          Originally posted by uijui View Post
          Jes. Mutta minähän vien sen sinne, kattokaan
          Kukahan onneton tuon saa autoonsa seuraavaksi?
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • uijui
            Bimmer Rookie
            • Jun 2010
            • 172
            • suomi

            Originally posted by Esal View Post
            Kukahan onneton tuon saa autoonsa seuraavaksi?
            Sen rikkinäisen termarin? Seuraava marmoriasiakas varmastikin tuon keikan jälkeen. Itseasiassa varmaankin sellainen joka ei edes tiedä mikä on EGR-termostaatti tai termostaatti, kun se laskulla lukee. Mutta se sen maksaa.....kiltisti.

            Hevonvitun touhua on tämä kyllä.

            Comment

            • rixxcu
              Newbiemmer
              • Oct 2010
              • 9
              • Finland

              Itellä lähti lämpenemis onkelmat EGR-termarin vaihdolla, vaihdoin aluksi päätermarin mutta ei nostanu vieläkään lämpöjä kuin 1/4 mittaristossa, sitte ku vaihto vielä egr ni joha alko lämpenemään erillälailla.
              Kiitos foorumilaisille..
              ..jabadaba

              Comment

              • skaramanga
                Bimmer Rookie
                • May 2008
                • 145
                • kokkola

                Originally posted by Macke View Post
                Tehdäänpäs vielä idioottivarmistus ettei tule omaa lämpövaivaista katiskaa rikottua sen enempää (530dA -03). Olen tulpannut tuon EGR-venttiilille menevän putken siitä putken ja venttiilin liitoksesta rosterilätkällä. Näin ollenhan pakokaasut ei kierrä imupuolelle asti, mutta kai toi putki silti jonkun verran lämpenee kun siihen lätkälle asti on rööri auki?

                Uskaltaakos nyt sitten ottaa sen EGR-termarin auki ja kääntää sisuskalut toistepäin ettei se vesi kierrä enää sen lämmönvaihtimen kautta, vai onko tässä vielä riski että vesi lämpenee niin paljon notta kuuluupi poks tai jotain muuta ei-toivottua tapahtuu?

                Niin tuohon osaisko joku vastata?

                Comment

                • joni_wt
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 3627
                  • Yka

                  Kaverille olin tuossa vähän aikaa sitten vaihtamassa EGR termaria -03 530d:hen, mutta homma tyssäsi siihen kun autossa ei ollut koko termostaattia/termostaatin paikkaa. Onko tämä yleistäkin? Itselle ensimmäinen tapaus jossa sitä ei ole.... :think

                  Ei se vissiin auta kuin vaihtaa se päätermari sitten.
                  e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    Originally posted by skaramanga View Post
                    Niin tuohon osaisko joku vastata?
                    Eipä sitä ilmaa siellä mikään lämmitä kun ei se liiku mihinkään ja ilma on tunnetusti hyvä lämmöneriste.

                    Kaikissa ei todellakaan ole ko. termostaattia. Se voi puuttua jopa kovin uusistakin malleista. Olisi mukava tietää millä logiikalla niitä on kylvetty kun usein törmää termostaatittomiin yksilöihin joissa ei todennäköisesti ole koskaan sellaista ollutkaan. Paha keulakolarointi tietysti on joskus sellainen jonka korjausten yhteydessä ko. osa mystisesti lopettaa olemassaolonsa..
                    ---

                    Comment

                    • Macke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 1134
                      • Porvoo

                      Omaani tein tuon operaation eikä mikään paikka ole ainakaan vielä paukkunut, eli eiköhän ne lämmönvaihtimen lämmöt pysy aisoissa kun pakokaasut ei pääse kiertämään.

                      En sitten tiedä tapahtuuko tohon jotain radikaalia muutosta kesäläpötilojen tullessa, mutta tuskinpa vaan.

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1327
                        • Tornio

                        EGR termarit ??

                        [QUOTE=-Tapi;2242622]
                        Kaikissa ei todellakaan ole ko. termostaattia. Se voi puuttua jopa kovin uusistakin malleista. Olisi mukava tietää millä logiikalla niitä on kylvetty kun usein törmää termostaatittomiin yksilöihin joissa ei todennäköisesti ole koskaan sellaista ollutkaan. QUOTE]

                        Katso joskus noista autoista millä pakokaasu normilla ovat tehtaalta lähteneet

                        FA listalta tehdaskoodit
                        $ 161 = euro 5
                        $ 163 = euro 6
                        $ 167 = euro 4
                        $ 168 = euro 2
                        $ 169 = euro 3

                        Havaintoja EGR termarin esiintymisestä:

                        EURO 3 ei EGR termaria paitsi automaattilaatikolla olevat.
                        EURO 4 aina EGR termari kaikissa vaihteisto tyypeissä.

                        EGR termatit esiintyvät yleensä näin
                        toki poikkeuksiakin ON esim nämä kolari korjatut.
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          [QUOTE=e46touring;2242785]
                          Originally posted by -Tapi View Post
                          Kaikissa ei todellakaan ole ko. termostaattia. Se voi puuttua jopa kovin uusistakin malleista. Olisi mukava tietää millä logiikalla niitä on kylvetty kun usein törmää termostaatittomiin yksilöihin joissa ei todennäköisesti ole koskaan sellaista ollutkaan. QUOTE]

                          Katso joskus noista autoista millä pakokaasu normilla ovat tehtaalta lähteneet

                          FA listalta tehdaskoodit
                          $ 161 = euro 5
                          $ 163 = euro 6
                          $ 167 = euro 4
                          $ 168 = euro 2
                          $ 169 = euro 3

                          Havaintoja EGR termarin esiintymisestä:

                          EURO 3 ei EGR termaria paitsi automaattilaatikolla olevat.
                          EURO 4 aina EGR termari kaikissa vaihteisto tyypeissä.

                          EGR termatit esiintyvät yleensä näin
                          toki poikkeuksiakin ON esim nämä kolari korjatut.
                          Mulla on euro3, automaatti eikä ole egr termaria eikä ole kolaroitu.

                          Mutta pääsääntoisesti se menee juuri noin.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            Ach soo! Niinpä onkin, unohdin että suurin osa termostaatittomia tuoreempia automaatteja olikin X-malleja joiden päästöluokka taitaa olla ilman DPF:ää automaattisesti 3:nen.
                            ---

                            Comment

                            • eizzi
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 234
                              • jeppis

                              Originally posted by eizzi View Post
                              Tarttooko tuon egr termarin vaihtoa varten laskea nesteet pois? Onko alkuperäinen ainoa vaihtoehto osalle? Onko samanlainen ilmata systeemi kuin bensa koneissa. Itsellä 320dat -00 ja pitäisi vaihtaa ensin tuo egr termostaatti.
                              Vastaan vielä oman ongelman ratkaisuun, koska auto on nyt kunnossa.
                              Egr termostaatin vaihdoin ja vaikutti hieman lämpöihin ainakin viisari nousi hieman ylemmäs, mutta jääden n. viisarin pari alle puolivälin. Päätermostaatin vaihdoin nyt ja salavalikosta katsellessa lämmöt pysyi maantiellä 85-87 asteisena vaikka ulkona kipakka 24.5 asteen pakkanen.

                              Kiitokset foorumilaisille

                              Comment

                              • Sandra 61
                                Newbiemmer
                                • Jul 2009
                                • 10
                                • Pori

                                Egr

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                EGR-termari (nro 13). Kuten jo edellä mainittu, viallisuuden voi testata puristamalla termarille tulevan letku linttaan.


                                Siinähän se termari on heti vastassa, kun ottaa moottorin etuosan suojamuovit irti. En ole osaa itse vaihtanut, mutta en kyllä keksi, mitä kinkkistä tuossa voisi olla.
                                Moikka, kuvassasi egr-termari on kai nro 14 vai? Isäntä meillä ihmettelee... meillä bemarin lämmöt ei nouse ja syyksi epäiltiin just tätä termaria.. terv. Sandra

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎