Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petrolhead
    replied
    Originally posted by janituz View Post
    juu kiitoksia. tyhjentäviä vastauksia.
    No siis. Mä olen pohdiskellut oman M10B20:n kasaamista näin..
    Nokaksi jos laittaa 292 asteisen (imu sulkeutuu 76 astetta JAKK). Veivit on vakiot 135 ja iskua sen 80. Nuo kun laittaa johonkin laskuriin jolla saa dynaamisen puristussuhteen, niin tietää about mikä voisi olla sopiva staattinen puristussuhde. Eikö?

    Ja niinkun kirjotin, niin eikö siinä kestossa tule raja vastaan sitä kautta että kone nakuttaa jos ruttua on liikaa.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Originally posted by janituz View Post
    juu kiitoksia. tyhjentäviä vastauksia.
    Kyllä se oli ihan suora vastaus sun kysymykseen. Ei ne pelkät puristukset mitään riko.

    Ja petrolhead taisi tarkoittaa puristussuhdetta, eikä puristuspainetta.

    Leave a comment:


  • janituz
    replied
    Originally posted by Jasu View Post
    Eihän ne puristukset mitään riko, vaan teho.
    Originally posted by petrolhead View Post
    Liian korkea puristuspaine ei tee muuta kuin laittaa koneen nakuttamaan ja vehkeet antautuu sen ansiosta sitten ennenpitkää.
    juu kiitoksia. tyhjentäviä vastauksia.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by janituz View Post
    Joo siis vapari koneesta on kyse. Joo kyllä dynaamiset ja staattiset sun muut lasketaan ajallaan mutta teoriassa paljonko kone kestää puristuksia ennen kun alkaa paikat hajoilemaan, vai onko kansi se joka antautuu ennemmin. Kysymykset siksi että tietää minkälaisia mäntä/nokka yhdistelmiä lähtee hakemaan. Tarkoitus olisi kuitenki rakentaa niin että dekki pinnat ja kansi pidettäis mahdollisimman vakio korkeudessa. Palotiloja muokkaamalla ja mäntien muodolla siis.
    Liian korkea puristuspaine ei tee muuta kuin laittaa koneen nakuttamaan ja vehkeet antautuu sen ansiosta sitten ennenpitkää.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Eihän ne puristukset mitään riko, vaan teho.

    Leave a comment:


  • janituz
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Puhutkohan moottorista turbolla vai ilman? Joka tapauksessa, eikös dynaaminen puristussuhde ole se mitä katsotaan. Tai, jos mittaat puristuspaineen viritetystä moottorista, niin eihän sekään ole mahdottomia kun nokassa on vastaavasti enemmän asteita. Moottorimiehet voi jatkaa tästä ja korjata jos puhun höpöjä.

    -Jarno
    Joo siis vapari koneesta on kyse. Joo kyllä dynaamiset ja staattiset sun muut lasketaan ajallaan mutta teoriassa paljonko kone kestää puristuksia ennen kun alkaa paikat hajoilemaan, vai onko kansi se joka antautuu ennemmin. Kysymykset siksi että tietää minkälaisia mäntä/nokka yhdistelmiä lähtee hakemaan. Tarkoitus olisi kuitenki rakentaa niin että dekki pinnat ja kansi pidettäis mahdollisimman vakio korkeudessa. Palotiloja muokkaamalla ja mäntien muodolla siis.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by janituz View Post
    Käytetään nyt vanhaa topikkia mutta aika simppeli kysymys. paljonko m10b20 lohko kestää järkevästi puristuksia? :think tekniikka puolelta en löytäny oikeen suoraa vastausta. Viittaan tietysti topikin otsikon kohtaan heikot kohdat.
    Puhutkohan moottorista turbolla vai ilman? Joka tapauksessa, eikös dynaaminen puristussuhde ole se mitä katsotaan. Tai, jos mittaat puristuspaineen viritetystä moottorista, niin eihän sekään ole mahdottomia kun nokassa on vastaavasti enemmän asteita. Moottorimiehet voi jatkaa tästä ja korjata jos puhun höpöjä.

    -Jarno

    Leave a comment:


  • janituz
    replied
    Käytetään nyt vanhaa topikkia mutta aika simppeli kysymys. paljonko m10b20 lohko kestää järkevästi puristuksia? :think tekniikka puolelta en löytäny oikeen suoraa vastausta. Viittaan tietysti topikin otsikon kohtaan heikot kohdat.

    Leave a comment:


  • NCmotorsport
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    kokemuksia...onko nuita menny lennosta poikki,onko tuo heikko kohta?

    onko kannattavaa investoida 2-rivinen jakoketju+pyörät..vai pärjääkö 1-riviselläki ilman pelkoa ketjun katkeamisesta?
    en tiedä onko poikki menneitä, mutta en usko että kovinkaan helposti menee. kun onhan m30 koneissakin vain yksi ketju ja hyvin kestää.

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    m10 1-rivinen jakoketju

    kokemuksia...onko nuita menny lennosta poikki,onko tuo heikko kohta?

    onko kannattavaa investoida 2-rivinen jakoketju+pyörät..vai pärjääkö 1-riviselläki ilman pelkoa ketjun katkeamisesta?

    Leave a comment:


  • JaniV
    replied
    Noniin, löytyihän sitä topikki missä kysyä.
    Itellä on moinen projekti työn alla, kertokaapa viisaammat tähän että mitä tehdä.

    Eli ilmamassamittarin rukaaminen, miten tapahtuu? Avataanko mittari ja kiristetään jousta? vai löysätään?

    Tuleeko imm turbon paine vai imupuolelle?

    Mitenkä paljon l-jetronikkia saa huijattua jotta saadaan vielä järkevä seos?
    Millä suuttimilla kannattaisi kokeilla, jonkun isomman vaikka 2,5 litrasen koneen suuttimia olen miettinyt.

    Tehotavoite on vaatimaton, kuhan 200 saisi rikki.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by bmw2002 View Post
    Mitenkäs lohkoon liekkirengasurat, esim. kupari renkailla ja vakio tiiviste.. kokemuksia?
    Kokeneemmat virittäjävelhot kuulemma ei enää laita renkaita, vaan pelkät urat joihin massatiiviste sitten muotoutuu. Ja on kuuleman mukaan kestänyt vähän kireämmissäkin koneissa pahvit paikallaan.

    Leave a comment:


  • bmw2002
    replied
    Originally posted by Jonnyboy View Post
    Mikähän tämä tiiviste on? http://www.hemishop.net/?p=productsMore&iProduct=240 Elring? Aika kallis jos on...Myykö elringiä vielä joku?

    Pohtinut tässä eri kannentiiviste vaihtoehtoja. Joko tuo hemishopista, italian tiiviste erillisillä teräsliekkirenkailla tai cometic uudelleen käytettynä.
    Lienee elring tuo linkin tiiviste. Liekö Puukka/M-sport myy enää tuota elringiä. Walloth & Nesch Saksassa ainakin myy elringiä 65€ hintaan.. postithan siihen tulee päälle, mutta uskoisin jäävän halvemmaksi kuin tuo 90€. Cometic löytyy itseltäkin kertaalleen käytettynä, mutta tahtoi tihkua öljyä tiivisteen välistä.. muuten kyllä toimi kuten pitääkin. Voi olla että kokeillaan tuota cometic:ä vielä kupariliiman kanssa. Navalinea voisi olla yksi vaihtoehto jos tuota cometic:ä ei saa toimimaan. Lisää kokemuksia kaipallaan täälläkin.

    Mitenkäs lohkoon liekkirengasurat, esim. kupari renkailla ja vakio tiiviste.. kokemuksia?

    Sellainen 2 bar ylipainetta kestävä ratkaisu ois itsellä hakusessa.

    Leave a comment:


  • Joni*
    replied
    Mikähän tämä tiiviste on? http://www.hemishop.net/?p=productsMore&iProduct=240 Elring? Aika kallis jos on...Myykö elringiä vielä joku?

    Pohtinut tässä eri kannentiiviste vaihtoehtoja. Joko tuo hemishopista, italian tiiviste erillisillä teräsliekkirenkailla tai cometic uudelleen käytettynä.

    Leave a comment:


  • potilas-saarinen
    replied
    m10

    aloitin tuonne tekniikka puolelle uuden topikin m10 liittyen. voisko sinne saada speksejä jo tehdyistä ja kokemuksista mitä ois tehny toisin? itseäki kiinnostaa että miten tuo keinuvipu homman kanssa on porukka pärjänny?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎