Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jannmann
    replied
    Originally posted by Tzeimi View Post
    Wanha lohko 92mm porauksella - pytyt väsyi melko nopeasti -> 90.5mm kestää. S14-lohko ei kestä älyttömiä porauksia sekään, 94.5 alkaa olemaan jo limitillä B2.3-lohkossa. Tuossa juuri kävin katsomassa yhtä n. 300 heppaista s-moottoria, jossa pytty halki.
    S14 kannattaa kyllä ahdin käytössä tosiaan jättää sinne 94mm hujakoille.
    Vaparina en näe mitään estettä mennä 95,5mm asti, varsinkaan e3/e3/gr N lohkoilla. Noista e2 lohko olisi varmaan paras myös ahdin käyttöön.

    Leave a comment:


  • Luntti
    replied
    Originally posted by Jonnyboy View Post
    Sulla hajonnut? Millaisessa käytössä?

    Jaa-a, pitäisköhän sitten kattella vanha lohko vai koittaa mitä tuo kestää. Kone olis aika lailla nipus niin ei malttais alkaa purkimaan+koneistukset...:think

    Onko aiheuttanut muita vaurioita tuo halkeaminen? Alkaa ilmeisesti sylkemään nesteita kannenpulttien välistä venttiilikoneistoon/öljyn sekaan.
    Pysyykö sylinteriputket kyllä muodossaan?
    Mun yhdessä koneessa oli tollaset railot. Oli tullut jo entisellä omistajalla.
    Kannenpulttien alta puuttui sellaset paksut rikat ja varmaan siksi haljennut. Eli pultit pohjannut.

    Ei muuta kuin tuo sun oma kone ajoon vaan.

    Haljenneen lohkon tosiaan huomaa kun öljy pinta nousee ja neste katoaa.
    Ja öljyhän tietty sitten tämmöistä.
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
    Last edited by Luntti; 09-09-2008, 17:46.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Wanha lohko 92mm porauksella - pytyt väsyi melko nopeasti -> 90.5mm kestää. S14-lohko ei kestä älyttömiä porauksia sekään, 94.5 alkaa olemaan jo limitillä B2.3-lohkossa. Tuossa juuri kävin katsomassa yhtä n. 300 heppaista s-moottoria, jossa pytty halki.

    Leave a comment:


  • Joni*
    replied
    Originally posted by luntti View Post
    Kuvia pesusieni lohkosta ja "kovasta" lohkosta.
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Muutamia vesireikiä ei ole tässä vanhemmassa.
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Tollain uudemmat lohkot pettää.
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Uudempi lohko kyllä varmasti kestää turbotuksen. Mutta montaa kertaa ei kärsi kantta käyttää irti. Saati sitten ylikiristää tai jättää öljyä reikiin.
    Sulla hajonnut? Millaisessa käytössä?

    Jaa-a, pitäisköhän sitten kattella vanha lohko vai koittaa mitä tuo kestää. Kone olis aika lailla nipus niin ei malttais alkaa purkimaan+koneistukset...:think

    Onko aiheuttanut muita vaurioita tuo halkeaminen? Alkaa ilmeisesti sylkemään nesteita kannenpulttien välistä venttiilikoneistoon/öljyn sekaan.
    Pysyykö sylinteriputket kyllä muodossaan?

    Leave a comment:


  • M325i
    replied
    Originally posted by Jonnyboy View Post
    Oho, no kyllähän tuo vanha selkeesti jyhkeempi nois kuvissakin on.
    Mites muuten eroa s14 lohkolla ja m10:n lohkolla? Onko lähempänä uutta vai vanhaa...
    S14 lohkossa isompi poraus ja muutenkin pikku eroja vanhempaan verrattuna.

    Leave a comment:


  • Joni*
    replied
    Oho, no kyllähän tuo vanha selkeesti jyhkeempi nois kuvissakin on.
    Mites muuten eroa s14 lohkolla ja m10:n lohkolla? Onko lähempänä uutta vai vanhaa...

    Leave a comment:


  • Luntti
    replied
    8 kiloa on muuten painoa eroa.
    Pesusieni 32 kg ja 40 kg vanha lohko.

    Leave a comment:


  • Joni*
    replied
    Originally posted by luntti View Post
    Kuvia pesusieni lohkosta ja "kovasta" lohkosta.
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Muutamia vesireikiä ei ole tässä vanhemmassa.
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Tollain uudemmat lohkot pettää.
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Uudempi lohko kyllä varmasti kestää turbotuksen. Mutta montaa kertaa ei kärsi kantta käyttää irti. Saati sitten ylikiristää tai jättää öljyä reikiin.
    Joo onhan noissa selvä ero...kuinkahan kannen pinnapulteilla torjuis ongelmaa?
    Oma "pesusieni" http://img219.imageshack.us/img219/4179/mosa010as3.jpg

    Leave a comment:


  • Luntti
    replied
    Kuvia pesusieni lohkosta ja "kovasta" lohkosta.
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Muutamia vesireikiä ei ole tässä vanhemmassa.
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Tollain uudemmat lohkot pettää.
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Uudempi lohko kyllä varmasti kestää turbotuksen. Mutta montaa kertaa ei kärsi kantta käyttää irti. Saati sitten ylikiristää tai jättää öljyä reikiin.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Varmaan suurin osa noista uudemmista "paskalohkoista" halkaistu jättämällä öljyä kannenpultin reikään. Turbokäytöstä en tiedä mut omalla m10b18 pommilla on ajettu parikymmentä km ilman nesteitäkin lämmöt tapissa yms. enkä oo vielä halki saanu sitä.
    Näin määkin sanoin, en sano enää, ainakin oman persetuntuman perusteella itselläni lohkot on rikkonut varmaankin poraus.

    Kannenpulttien reikiin ei ole jäänyt mitään, joka olisi pystynyt lohkon halkaisemaan.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Varmaan suurin osa noista uudemmista "paskalohkoista" halkaistu jättämällä öljyä kannenpultin reikään. Turbokäytöstä en tiedä mut omalla m10b18 pommilla on ajettu parikymmentä km ilman nesteitäkin lämmöt tapissa yms. enkä oo vielä halki saanu sitä.
    Last edited by JJT; 08-09-2008, 20:50.

    Leave a comment:


  • TheLoial
    replied
    Originally posted by Jonnyboy View Post
    Mitäs eroja noilla m10 eri lohkoilla sitten on? Lähinnä tämä, "uusi" vs vanha kiinnostaisi. Onko noita uudempia lohkoja joku ahdistellut? Eivätkö todella kestä mitään? Itellä tuollainen m10 turbolla, vm 84 lohko 90,5mm porattuna. Olisi tarkoitus hieman enemmän ottaa tehoja. Onko tuhoon tuomittu ajatus? Muuten on kumminkin nyt laitettu alakertaan vahvaa/uutta palikkaa, niin ei viittisi rikkoa heti kättelys.
    Mistä nuo halkeavat yleensä ja minkä takia? Ja joku mainitsi, että vanhemmatkin lohkot tuppaavat olla halki niin miten ne nyt sitten eroavat näistä uusista?
    Uusissa tahtoo olla halkeamia kannenpulttien kierteistä vesitilaan. "Vanhat" kestävät. "Vanhat" lohkot ovat ennen -75-78 valmistettuja, joku paremmin muistava korjaa oikean vuosiluvun. Yksi omistani on vanha ja valmistettu -75. Niissä on huomattava painoero uuteen. Ulkoapäin vanhemmassa oli tasaisemmat kyljet ja uudempaa on ohennettu/kevennetty jolloin niihin on jäänyt "jäykistekohoumia".

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    vanhoissa on ainakin paksumpi valu. -84 lohko on jo uutta mallia.

    Leave a comment:


  • Joni*
    replied
    Mitäs eroja noilla m10 eri lohkoilla sitten on? Lähinnä tämä, "uusi" vs vanha kiinnostaisi. Onko noita uudempia lohkoja joku ahdistellut? Eivätkö todella kestä mitään? Itellä tuollainen m10 turbolla, vm 84 lohko 90,5mm porattuna. Olisi tarkoitus hieman enemmän ottaa tehoja. Onko tuhoon tuomittu ajatus? Muuten on kumminkin nyt laitettu alakertaan vahvaa/uutta palikkaa, niin ei viittisi rikkoa heti kättelys.
    Mistä nuo halkeavat yleensä ja minkä takia? Ja joku mainitsi, että vanhemmatkin lohkot tuppaavat olla halki niin miten ne nyt sitten eroavat näistä uusista?
    Last edited by Joni*; 08-09-2008, 19:40. Reason: typo

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Ei ole ongelma ainakaan alle 7000 rpm. Itse ajellut 7200 rajalla vuosia ongelmitta, Schrickin yksinkertaisilla jousilla.
    Tarkastetut vakiokangetkin on ihan hyvät vielä tuollaisille lukemille. Jotkut kunnon takomännät sinne niin ei paljon muuta tarvitse koneen sisuksista muuttaa.
    Tällä kertaa kesti vakiot Virtasalmella 7500 rpm laulua ihan hyvin...
    Takasuoralla kun loppuu välitykset niin soi jonkin aikaa nuilla kierroksilla

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎