Originally posted by korpis
View Post
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Asia on juuri noin kuin Rahu tuossa ylempänä kirjoitti. DPF malleissa läppien reunoissa on lisäksi kumivaimennin/pehmuste... jolla saattaa olla pieni vaikutus kestävyyteen. Toki koko läppäakselien kestävyys riippuu karstoittumisesta eli siitä kuinka paljon egr toimii. Mahdollisen akselin katkeamisen syy on siinä ettei läppä pääse täysin kääntymään karstan vuoksi jolloin mekanismin voimat alkavat rasittaa akselia.Originally posted by Rahu View PostMä haluaisin nähdä sen kolmannen mallin mikäli et eroittele nyt malleja seuraavasti:
-Alkupään läppäakseli 4mm.
-Myöhemmin "vahvistettu jopa" 4.5mm, tosin läppien kohdalla akselin paksuudessa ei ole ero kuin korkeintaan 0.25mm.
-DPF malli jossa läpät on omassa kotelossaan mikä on hieman vahvempaa mallia. Tosin tavallisia läppiäkin löytyy DPF malleista.
Näissä kaikissa tosin yhteistä on kuitenkin se että ovat hajoavaa mallia, eli kaikki ovat menneet koneesta läpi.
Benkaralla taitavat kertoa asiakkaasta riippuen aina eri loruja näistä läpistä..
Läppiä poistettaessa on viisainta vain avata nuo torxit, irroittaa läppä ja vetää akseli pois, näin läppärunko pysyy mahdollisimman hyvin ehjänä. Akselin katkaisuun pihdeillä läppiä poistettaessa en näe mitään syytä. Torxit aukeavat poikkeuksetta kunnon avaimella.
Comment
-
Joo niin on, itse vaan rohkeasti yrittämään niin säästät nekin rahat.Originally posted by WSE1 View Post2 litraisessa homma on selvästi helpompi kuin 3 litraisessa, ei ole kovin iso projekti tuossa.
Mulla meni oman kanssa harjoitellessa 3h ja kun tehtiin kaverille niin enää 1.5h. Ja ihan tuossa parkkipaikalla, joten tilojen puutekkaan ei ole este.
Comment
-
Originally posted by hattiwatti View PostJoo niin on, itse vaan rohkeasti yrittämään niin säästät nekin rahat.
Mulla meni oman kanssa harjoitellessa 3h ja kun tehtiin kaverille niin enää 1.5h. Ja ihan tuossa parkkipaikalla, joten tilojen puutekkaan ei ole este.
Joo pitää alkaa haalia työkalut kasaan. Onnistuukohan yksin saada se imusarja sieltä ylös? Kun eikö siinä ollu jioitain johtoja aika tiukalla/lyhyet. Jonnin verran oon remonttia tehny mut vanhempiin, että kaipa sen saa itekki tehtyä.MB C S204
BMW e30 cabriolet
Lynx 3500 gls - 93
Comment
-
Onnistuu se yksinkin, mut ei haitaks oo jos kaveri on jeesaamassa sen kriittisen 10 minuuttia ku sitä nostaa sieltä pois. Mitään erikoistahan hommassa ei ole. Noilla ohjeilla onnistunet varsin hyvin: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...8&postcount=29Originally posted by korpis View PostJoo pitää alkaa haalia työkalut kasaan. Onnistuukohan yksin saada se imusarja sieltä ylös? Kun eikö siinä ollu jioitain johtoja aika tiukalla/lyhyet. Jonnin verran oon remonttia tehny mut vanhempiin, että kaipa sen saa itekki tehtyä.
Comment
-
Yksin tuo tuli itsekkin ensimmäisen kerran tehtyä, ei mitään ongelmia missään vaiheessa. Eikun joo, tiputinhan mie kasatessa sen öljytikun pitävän pultin vaikka olin just lukenut jostain, että sitä kannattaa varoaOriginally posted by korpis View PostJoo pitää alkaa haalia työkalut kasaan. Onnistuukohan yksin saada se imusarja sieltä ylös? Kun eikö siinä ollu jioitain johtoja aika tiukalla/lyhyet. Jonnin verran oon remonttia tehny mut vanhempiin, että kaipa sen saa itekki tehtyä.
Mutta ei siis muuta ihmeellistä ilmennyt.
Comment
-
Kyllä se yksinkin tehtynä sieltä nousee, kunhan irrottaa suosiolla tulipellissä olevan suojamuovin sekä imusarjan takapäästä ahtopaineanturin liittimen ja railpaineanturin johdon vedonpoiston. Lisäksi irrottaa tai napsauttaa sivareilla poikki solenoidilta läppien alipainekelolle menevän letkun ja luiskauttaa solenoidin irti imusarjan kiinnikkeestä etupäätä kohti.. Etupäässä alipainepumpulta tuleva putki voi hieman kangoittaa vastaan.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Dodii, imusarja irti ja läpät poistettu. Oli ihan saatanan karstainen (tai pikemminki möhnäinen) läpät ja ite sarja. Läpät oli ihan ehjät mutta tooosi karstaiset. Yhen letkun sain hajotettua, mut sitähän saa kaupasta lisää. jotain 4-5 tuntia tuossa oon ahertanu, siihen aikaan kerkesin kuitenki syödä, käydä naapurista torx hylsyn ja polttaa monta tupakkaa.
Huomena sitte vain kasailla ja toivoa että oon kasannu oikein. KIITOS opastuksesta.
MB C S204
BMW e30 cabriolet
Lynx 3500 gls - 93
Comment
-
Sama homma, imusarja irroitettu ja nyt edessä imusarjan putsaus sekä egr:n tulppaaminen. Millä konstilla / aineella ootte putsanneet karstaisen imusarjan?? Ja kertokaa kokemuksia egr:n tulppaamisesta, miten vaikuttanut auton käyttäytymiseen...joutuuko ohjelmoimaan, että saa virhekoodin poistettua??
Comment
-
Omassa autossa ei tullut vikakoodeja EGR tulppauksesta. Imusarjaa liotin yönyli liuotinpesuaineessa ja messinkiharjalla harjasin. Lopuksi vielä pesin imusarjan pikaisesti bensalla ja annoin kuivua ennen asennusta.Originally posted by Tupe_T View PostSama homma, imusarja irroitettu ja nyt edessä imusarjan putsaus sekä egr:n tulppaaminen. Millä konstilla / aineella ootte putsanneet karstaisen imusarjan?? Ja kertokaa kokemuksia egr:n tulppaamisesta, miten vaikuttanut auton käyttäytymiseen...joutuuko ohjelmoimaan, että saa virhekoodin poistettua??
Vaihdoin samalla kertaa öljynerottimen. Auton savuttaminen loppui siihen. Muutenkin tuntuu että auto kulkee nyt paremmin. En tiedä johtuuko EGR:stä, puhtaasta imusarjasta, öljynerottimisesta tai omasta päästä. Nyt ainakin tietää että kone saa puhdasta ilmaa...
Täällä lisää juttua
BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Comment
-
Läpät poistettu ja egr tulpattu. Auto toimii moitteettomasti ja savutus hävisi täysin egr:n tulppauksen johdosta. Ainoa mikä haittapuoli tuli, niin kojelautaan syttyi moottorin merkkivalo. INPA:lla saan vian kuitattua, mutta kun lähden ajamaan niin valo syttyy uudestaan. Kävin kyselemässä merkkihuollosta, mutta ei ollu oikein halukkuutta asentajilla käydä ohjelmaa "puukottamaan".
Missä olette käynneet muuttamassa softaa?? Mielellään Kymenlaakson alueella.
Häviääkö vika, jos poraa erg:n tulppauslevyyn pienen reijän keskellä. En kyllä haluaisi päästää yhtään pakokaasuja koneeseen, nyt kun kaikki on huolella puhdistettu.
Vastauksia kiitos.
Comment
-
Muistitko myös tulpata alipainekellolta EGR -venttiilille tulevan letkun...mikäs auto tää olikaan:thinkOriginally posted by Tupe_T View PostLäpät poistettu ja egr tulpattu. Auto toimii moitteettomasti ja savutus hävisi täysin egr:n tulppauksen johdosta. Ainoa mikä haittapuoli tuli, niin kojelautaan syttyi moottorin merkkivalo. INPA:lla saan vian kuitattua, mutta kun lähden ajamaan niin valo syttyy uudestaan. Kävin kyselemässä merkkihuollosta, mutta ei ollu oikein halukkuutta asentajilla käydä ohjelmaa "puukottamaan".
Missä olette käynneet muuttamassa softaa?? Mielellään Kymenlaakson alueella.
Häviääkö vika, jos poraa erg:n tulppauslevyyn pienen reijän keskellä. En kyllä haluaisi päästää yhtään pakokaasuja koneeseen, nyt kun kaikki on huolella puhdistettu.
Vastauksia kiitos.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Tuskinpa kovin pienestä reiästä häviää:think. Itsellä tuo ei tullu mieleen kun kokeilin laippaa. Voithan kokeilla. Aloitat pienestä ja suurennat kunnes moottorivalo ei syty, mutta uskon että reiän pitää olla jo sen kokoinen ettei siitä vastaavaa hyötyä enää ole.Originally posted by Tupe_T View PostHäviääkö vika, jos poraa erg:n tulppauslevyyn pienen reijän keskellä. En kyllä haluaisi päästää yhtään pakokaasuja koneeseen, nyt kun kaikki on huolella puhdistettu.
Molempien tekeminen tuskin auttaa asiaa, mutta viisaammat korjatkoon.. Jos olen oikein käsittänyt niin ei ole merkitystä laittaako laipan vai tulppaako letkun. Letkun tulppaus ottaa EGR:n pois käytöstä, jolloin se jää kiinni asentoon. Laipalla EGR on toiminnassa, mutta pakosarjalta ei pääse paskasta ilmaa puhtaan sekaan. Laippa vain on varmempi jos EGR jääkin vuotamaan esim. lian vuoksi ja onhan se hieman hifimpiOriginally posted by schwarze View PostMuistitko myös tulpata alipainekellolta EGR -venttiilille tulevan letkun...mikäs auto tää olikaan:think
.
Toyota Avensis (=huoleton)
ex: E46 320D Touring
Comment
-
Joo, toisissa autoissa tuo moottorivalo syttyy kun esim tulppaa EGR:n letkun ja toisissa ei??? Ei ne merkkiliikkeessä osaa mitään ohjelmia puukotellaOriginally posted by Tupe_T View PostLäpät poistettu ja egr tulpattu. Auto toimii moitteettomasti ja savutus hävisi täysin egr:n tulppauksen johdosta. Ainoa mikä haittapuoli tuli, niin kojelautaan syttyi moottorin merkkivalo. INPA:lla saan vian kuitattua, mutta kun lähden ajamaan niin valo syttyy uudestaan. Kävin kyselemässä merkkihuollosta, mutta ei ollu oikein halukkuutta asentajilla käydä ohjelmaa "puukottamaan".
Missä olette käynneet muuttamassa softaa?? Mielellään Kymenlaakson alueella.
Häviääkö vika, jos poraa erg:n tulppauslevyyn pienen reijän keskellä. En kyllä haluaisi päästää yhtään pakokaasuja koneeseen, nyt kun kaikki on huolella puhdistettu.
Vastauksia kiitos.
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Jos on kyse "N" koneesta niin ei onnistu tulppaaminen, joten se on vaan jätettävä käyttöön.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
Comment