memebuy23buy

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • markki23
    replied
    E60 535d Imusarjan läppää.?

    Joo elikkäs kyseessä 535d 11/04(vuosimalli 05) ajet,110tkm

    Tulee ensiviikolla huolto eteen ja alkaa liikkeen takuu loppumaan eli onko tässä vielä riskiä noitten läppäen kanssa vai ei.?
    Merkkihuollossa sanovat että kyseisessä moottorissa ei enään olisi mutta uskoakko heitä.?:think

    Leave a comment:


  • LeMansBlau
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei, siellä on silikoonitiivisteet eikä ne irroittelusta kummene.
    Tulipa viikonloppuna tosta omasta 535D:stä otettua mm. nämä läpät pois tuolta kaiken muun huollon ohella. Oikeastaan kaikki huollettava on nyt huolettu ja DPF:kin hävis siinä ohessa.

    Imusarjan tiivisteet oli kyllä hyväkuntoiset ja samoin itse läpät. Mutta itse imusarjanläppärunkojen tiivisteet oli kyllä finito&kaput. Eli tiivisteet oli ihan runkojen tasalla miten ne ei kuuluis olla ja imusarja oli vähän vuotanut jokaisen tiivisteen kohdilta. (Näissä on näemmä täysin erilaiset rungot kun vanhemmissa. Eli läpät on kumivahvisteiset ja jokainen erillisen rungon sisässä.)
    Tämä tiiviste kiertää siis yksittäisen rungon ympäri jokasuunnasta vähän niinkuin olis kuminen korkki josta on yläkulmat pois.
    No varaosana noita tiivisteitä ei saa, mutta pikku pesu thinnerissä ja tiivisteet turpos ja oli taas kuin uudet. Lisäksi vielä runkojen juureen kunnon tiivistemassa, niin nyt on kyllä 100% vuotamaton.

    Läppärungoista poistetun akseliston jättämät reiät peittyi parhaiten kattoruuvien (tiivisteprikkoineen) avulla, jotka sai kyllä vääntää ihan täystiukkuuteen ja vielä liiman kanssa, niin pysyy ainakin ikuisesti kiinni!

    Eli vinkkinä muille sanoisin, että ihan turha sinne on mitään kierteitä pulteille alkaa vääntään, kun kaikkein kireimmän ratkaisun saa varmasti noilla kattoruuveilla. Ruuveista voi halutessaan katkasta vielä sen kärjen pois.

    .
    Last edited by LeMansBlau; 17-11-2010, 22:14.

    Leave a comment:


  • tniemin
    replied
    Huomasin aiheeseen liittyvän jakson Kuningaskuluttajassa...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by LeMansBlau View Post
    Onko homman yhteydessä tarvinnut imusarjantiivisteitä vaihdella? :think
    Ei, siellä on silikoonitiivisteet eikä ne irroittelusta kummene.

    Leave a comment:


  • LeMansBlau
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    3 kpl ~150-160 tkm ajetuista olen läpät repinyt irti ja kaikki ovat olleet niin puhtaita ja läpät moitteettomassa kunnossa etten ole viitsinyt imusarjaa tai EGR venttiileitä putsailla... Tosin ovat tuontiautoja ja saaneet välillä kyytiäkin...
    Onko homman yhteydessä tarvinnut imusarjantiivisteitä vaihdella? :think

    Leave a comment:


  • BeemeR1
    replied
    Originally posted by Netsk View Post
    Taksifoorumilta luin että oli yhdestä E60:isestä mennyt kun autossa oli vasta 3tkm mittarissa!
    Oli F10-mallinen 530dA
    Joku venttiilien pinnoitusongelma katkaisi kattilan laulun...

    Leave a comment:


  • Netsk
    replied
    Taksifoorumilta luin että oli yhdestä E60:isestä mennyt kun autossa oli vasta 3tkm mittarissa!

    Oli kans puhetta et joku bemari-paja oli kertonut et kannattais vaihtaa imusarja 120tkm välein.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by huppu View Post
    Vein oman E46 318d:n (M47N-kone) läppäoperaatioon, niin siellä selvis ettei tuossa mallissa ole ollenkaan imusarjan läppiä :think jännä juttu, kun Wetterillä sanoivat että pitäis olla haha
    Tuossa mallissa imusarjan läpät vain automaatilla varustetuissa ja tuo näkyy ihan osaluetteloa katsomalla.

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    318d -malli

    Vein oman E46 318d:n (M47N-kone) läppäoperaatioon, niin siellä selvis ettei tuossa mallissa ole ollenkaan imusarjan läppiä :think jännä juttu, kun Wetterillä sanoivat että pitäis olla haha

    Leave a comment:


  • BMW-pete
    replied
    ___Nimimerkki__________Mallisarja__________Mittari lukema__________korjauskulut

    1: RoopeA08, e39 530 da vm 2003, 140.000, 4000e
    2: "Tuttumies" E60 530 Da Vm. 2004 83000, 8000€
    3: "Asiakas" E39 530 Da vm.2002 170.000 Ei tietoa hinnasta.
    4: Rajak E60 530Da vm.2004 220.000 3200eur.
    5: Izzman E60 530D vm. 2004, 80 000, 4600 e
    6: BMW-pete, E60 530Da vm.2004 205000, 3800€
    7:
    8:
    9:
    10:

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Eikai sillä moottoritilavuudella ja pyttyjen määrällä väliä ole..? Samanlaiset noi läpät on pikkukoneessakin ja yhtä lailla egr:ä karstaa paikat.

    Leave a comment:


  • Jussiboy
    replied
    M47N2 (120D 2005) moottorissa on luullakseni imusarjan läpät, mutta on tietoa siitä onko näissä pikkukoneisissa läpät aiheuttaneet moottoririkkoja??
    Kyllä minäkin ne aion poistaa, mutta onko huoli yhtä suuri kuin isoimmissa myllyissä?

    Leave a comment:


  • Vesper
    replied
    Originally posted by jaati View Post
    En jaksanut taistella, vaan ostin Espoon Laakkoselta alkuperäisvaraosan, maksoi noin 300 eur. Viime vuonna hinta oli kuulemma 500 eur, eli jotain vaikutusta julkisuudella on ollut.

    Olen kauhulla seurannut tätä keskustelua ja kun hehkut piti vaihtaa joka tapauksessa, niin vaihdatin imusarjan samalla. Kilometrejä tässä vaiheessa 307 tkm, eli tuurilla on ajeltu.
    Onko tämä uusi imusarja sitten läpätön vai vahvistetuilla läpillä?

    Leave a comment:


  • jaati
    replied
    e39 525DAT Imusarja maksaa 300 eur

    En jaksanut taistella, vaan ostin Espoon Laakkoselta alkuperäisvaraosan, maksoi noin 300 eur. Viime vuonna hinta oli kuulemma 500 eur, eli jotain vaikutusta julkisuudella on ollut.

    Olen kauhulla seurannut tätä keskustelua ja kun hehkut piti vaihtaa joka tapauksessa, niin vaihdatin imusarjan samalla. Kilometrejä tässä vaiheessa 307 tkm, eli tuurilla on ajeltu.

    Leave a comment:


  • Izzman
    replied
    Originally posted by rajak View Post
    ___Nimimerkki__________Mallisarja__________Mittari lukema__________korjauskulut

    1: RoopeA08, e39 530 da vm 2003, 140.000, 4000e
    2: "Tuttumies" E60 530 Da Vm. 2004 83000, 8000€
    3: "Asiakas" E39 530 Da vm.2002 170.000 Ei tietoa hinnasta.
    4: Rajak E60 530Da vm.2004 220.000 3200eur.
    5: Izzman E60 530D vm. 2004, 80 000, 4600 e
    6:
    7:
    8:
    9:
    10:
    Mikkomanille eli ketjun perustajalle on ilmoittautunut aikain saatossa henkilötietoineen kymmenkunta vahingon kärsinyttä ja Kuningaskuluttaja sai useamman henkilön tiedot (jos antoi suostumuksen antaa tiedot) jne. Moni ei varmaan katsokaas enää palaa tähän ketjuun, itseltäkin pannu hajosi jo 2008.

    Listan lyhyys ei millään muotoa indikoi hajoamisten pienestä määrästä vaan siitä, että pieni osa bemaristeista lukee tätä foorumia, tuosta osasta sitten pieni osa jaksaa perehtyä tähän pitkäksi venyneeseen ketjuun ja sitten tuosta porukasta vain osa viitsii "tarttua kynään" lisätäkseen itsensä tai kaverinsa vanhan jutun listaan.

    Itsehän siis haluan ja jaksan ajaa tätä juttua vaikka maailman loppuun asti, olen vähän helvetin pitkävihainen luonteeltani.

    Voiskohan Mikkoman kommentoida tässä vaiheessa ja kertoa miltä ryhmäkanne näyttää jne? Ootko ollut missään vaiheessa yhteydessä kuluttaja-asiamieheen? Jos näihin ei tule vastauksia niin voihan joku toinenkin soittaa, Kuluttajaviraston vaihde p. 010 19 4700 ja kysyä tosta ryhmäkanneasiasta, että montako ilmoittautunutta tarvitaan jne. Itse aikanaan soittelin tuonne, AKEen (takaisinkutsuun pakottamiseksi) ja ties mihin mutta homma jäi niille sijoilleen kun jäätiin odottamaan näitä vahingon kärsineiden yhteystietoja.

    Leave a comment:

Working...
X