onko tässä niitä läppiä?
Entisestä e46 320d -03 poistin ite nuo läpät ja nyt ois edessä e90 320d -05 poistaminen. Onko siinä edes niitä ja onko yhtä simppeli juttu ku e46 oli?
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Originally posted by keke01 View PostJos alettais vaikka miettimään ihan perus asioista esim. montako bmw:tä mistä läpät löytyy on Suomen kamaralle myyty vaikka vuoden 2003 jälkeen. Ja sit vertaillaan vaikka täällä syntyneeseen listaan... Paljon huutelua tutun tutuista, aika vähän faktaa. Toki jonkinlainen ongelma on kyseessä koska vastaavia palstoja löytyy muistakin maista.
Kun viestejä lukee niin hanakammin läppien poistosta vaahtoavien nimimerkin alta löytyy: Teemme myös läppien poistoa. Samoin ulkomaisilla sivustoilla on jo yrityksiä jotka myyvät läppien poistoon liittyviä osia. Loistava bisnes. Huhumylly käyntiin ja kaikki poistattaa varmuuden vuoksi jne...
Mutta poistattakaa vain kaikki läppiä, se on hyvä bisnes ja pistää rahan liikkumaan
Ja varmuus ennen kaikkea, itsekkään en haluaisi kuulua siihen promille vähemmistöönLast edited by Spetke; 20-11-2010, 16:19.
Leave a comment:
-
Originally posted by keke01 View PostVähän asiaa täältä luettuani mieleen ei tule muuta kun alaväännön menetys tai katsastus. Lisääntyykö esim. savutus arvot tms. Pystyykö läppien olemassaolon tarkistamaan ilman osien purkua? Täytyis tietää onko oma kastroitu versio vai ei...
Leave a comment:
-
Originally posted by Supa View PostHieman nauratti kun eilen tuli kirje äitimuorin Suzukista.
Kyseessä 10 vuotta vanha auto mikä on nettiauton mukaan tänä päivänä arvoltaan n. 1500 euroa.
Olivat suzukilla havainneet jonkin vian etujousituksessa ja haluavat tarkistaa ja mahdollisesti korjata ongelman.
Huvitti sinänsä kun kyseessä on jo aikalailla romutuskuntoinen pommi
Mutta sitten taas bemari ei suostu tekemään mitään takaisinkutsuja moninkertaisesti arvokkaampiin ja uudempiinkin autoihin, onhan se tietysti niinkin että bemarilla on oma egonsa sensijaan ku sukisukilla nyt ei oo paljoo menetettävää vaikka tunnustaakin jossain pommissaan olevan vikaa
Eli ei nyt varsinaisesti liittynyt ketjuun mutta huvitti vaan suunnattomasti tämä kirje.
Itse olen omistanut autoja laidasta laitaan, saksalaisesta japanin ihmeisiin asti. Merkkiuskollisuutta minussa ei ole pätkääkään, vaan vaihdan autoa lähinnä vaihtamisen ilosta siihen mihin saan parhaan välirahatarjouksen sillä hetkellä kun uutta pitää alle saada.
Tulipa sitä 2006 taloon myöskin puolivuotias Swift kakkosautoksi muutama tuhat kilometriä ajettuna. Auto pysyi taloudessa lähes neljä vuotta ja 70 tkm. Auto oli minulla ensimmäinen, johon ei koko omistusaikana tarvinnut tehdä yhtään mitään ylimääräistä, kuin määräaikaishuollot. Jokaista muuta kuljetinta on tarvinnut kiikuttaa jos jonkinlaisen murheen vuoksi takuuhuoltoihin ja takaisinkutsuihin määrävälein. Edes nitinöistä ei voinut valittaa kun niitäkään ei kuulunut. Ainoa miinus monelle tuossa olisi se, että m....n jatkeeksi Suizasta ei kyllä ole. Totuuden nimissä en minä itsekkään tuolla montaa tuhatta kilometriä ajanutmutta yllättävän hyvä maku Suizasta jäi...harkitsisin vahvasti uudelleen jos hakisin nyt uutta, pientä ja edullista kakkosautoa.
Leave a comment:
-
Tulipa poistettua e46 330da -04 M57N koneesta moiset läpät. Samalla vaihtelin uudet tiivisteet kun niputin. (KL-varaosista neliö+pyöreät ja egr tiivari).
Läpät eivät olleet lähes yhtään karstassa, Saksan auto kun on niin on ilmeisesti happea saanu baanallaImusarjan käytin Tammerdieselin pesukoneessa (10€) ja tuli sisältä aivan puhtaaksi.
Dremelillä läpänakseli katkesi tosi nopeasti ja siististi. Melkein nauratti kun näki että akseli on vain sen puolikkaan ympyrän paksuinen siitä läpän reunasta. En ihmettele jos niitä koneeseen saakka on päätynyt.
Yritin ensin kierteistää läppäakselin kohtaa ja laittaa siihen pulttia, mutta siitä ei tullut lasta eikä paskaa. Joten paras vaihtoehto oli hakea 5millin ruuveja rautakaupasta joissa V kanta ja sen lisäksi loctiten mustaa tiivisteliimaa sopiva pluru. Kun ruuvi oli pohjassa ja tiukassa katkaisin dremelillä toiselta puolelta.
Kävipä jopa niin että vaikka momenttiavain oli käytössä niin imusarjanpultti napsahti poikki. En tiedä voiko olla niin että pesu olisi vaikuttanut ko. ihmepultin kestävyyteen. Mutta sain kun sainkin imusarjan paikalleen ja auton käyntiin ja kuntoon.
Tyhjäkäynti kuulostaa aavistuksen erilaiselta mutta mitään muuta en ole vielä huomannut. Aikaa koko prokkikseen kaikkine ihmettelyineen meni se 7h ja rahaa n. ~50€ (loctite oli jo valmiiksi)
Leave a comment:
-
Itselle ei ole yhtäkään takaisinkutsua tullut.Itse on aina tarvinnut tiedottaa asiasta MERKKILIIKKEELLE,ennen kuin saa jonkin reclaimin hodettua.Yleensä jenkkifoorumilta saanut PDF:nä tiedotteen,sen printannut ja marssinut liikkeeseen,niin asia on pitkin hampain hoidettu.
Esim.E9X automaattilaatikoilla varusteltujen yksilöiden osalta jarrupedaalin jäykkyydestä käynnistettäessä sekä korkeapainepumpuista...tässä vain pari takaisinkutsua,mitä täytyy itse osata pyytää.Last edited by b mutteri kasa; 20-11-2010, 13:07.
Leave a comment:
-
Originally posted by Supa View PostHieman nauratti kun eilen tuli kirje äitimuorin Suzukista.
Kyseessä 10 vuotta vanha auto mikä on nettiauton mukaan tänä päivänä arvoltaan n. 1500 euroa.
Olivat suzukilla havainneet jonkin vian etujousituksessa ja haluavat tarkistaa ja mahdollisesti korjata ongelman.
Huvitti sinänsä kun kyseessä on jo aikalailla romutuskuntoinen pommi
Mutta sitten taas bemari ei suostu tekemään mitään takaisinkutsuja moninkertaisesti arvokkaampiin ja uudempiinkin autoihin, onhan se tietysti niinkin että bemarilla on oma egonsa sensijaan ku sukisukilla nyt ei oo paljoo menetettävää vaikka tunnustaakin jossain pommissaan olevan vikaa
Eli ei nyt varsinaisesti liittynyt ketjuun mutta huvitti vaan suunnattomasti tämä kirje.
koska esim. jokun alustan osan pettäessä pahimmassa tapauksessa tulee aika rumaa jälkeä.
Ilmeisesti Saksassa auton käyttö-iäksi lasketaan tuo 5v/150tkm ja kun toinen noista tulee täyteen, valmistajan ei tarvitse korvata mitään.
Se selittäisi sen, että Saksassa tästä aiheeta on ollut aika vähän valitusta, kun ottaa huomioon miten paljon läpillä varustettuja autoja
on liikenteessä.
Leave a comment:
-
Hieman nauratti kun eilen tuli kirje äitimuorin Suzukista.
Kyseessä 10 vuotta vanha auto mikä on nettiauton mukaan tänä päivänä arvoltaan n. 1500 euroa.
Olivat suzukilla havainneet jonkin vian etujousituksessa ja haluavat tarkistaa ja mahdollisesti korjata ongelman.
Huvitti sinänsä kun kyseessä on jo aikalailla romutuskuntoinen pommi
Mutta sitten taas bemari ei suostu tekemään mitään takaisinkutsuja moninkertaisesti arvokkaampiin ja uudempiinkin autoihin, onhan se tietysti niinkin että bemarilla on oma egonsa sensijaan ku sukisukilla nyt ei oo paljoo menetettävää vaikka tunnustaakin jossain pommissaan olevan vikaa
Eli ei nyt varsinaisesti liittynyt ketjuun mutta huvitti vaan suunnattomasti tämä kirje.
Leave a comment:
-
En vaan oikein ymmärrä minkälaista faktaa haluaisit? Pitkän aikavälin seurauksia moottorin kestoon, kulutukseen vai päästöjen aiheuttamiin keuhkosairauksiin? Kysymys on varsin erikoinen. Epäuskoisimmillekin luulisi faktaksi riittävän tehtaan dokumentit noiden läppien tarkoituksesta, joka luonnollisesti jää täyttämättä läppien lähdettyä. Mihin sitä pitkän aikavälin tutkimustietoa oikein tarvitaan ja mitä ylipäätään pitäisi tutkia?[/QUOTE]
Mitään juurikaan läppien tekniikasta tai juuri muustakaan tekniikasta tietäen kysymyksen esitin. Jatketaampa samalla linjalla....
Vähän asiaa täältä luettuani mieleen ei tule muuta kun alaväännön menetys tai katsastus. Lisääntyykö esim. savutus arvot tms. Pystyykö läppien olemassaolon tarkistamaan ilman osien purkua? Täytyis tietää onko oma kastroitu versio vai ei...
Leave a comment:
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostOT:BMW "premium-merkki".Tosiaan BMW:n laatua ja premiumia hoetaan vain silloin kun ostopäätöstä perustellaan vaimokkeelle,miehelleen,kavereille,työkavereille jne...ei näissä nyky puimureissa ole ollut laatua/premiumia vähäänaikaan.Mutta minkäs teet kun auton täytyy olla takatuuppari ja kutoskone!
Rempassa on tällä hetkellä pari autoa joista on tehdastakuu melkolailla äskettäin loppunut, molemmista aski kokenut täystuhon (ja toisessa ihan selvä valmistusvirhe) eikä maahantuoja tule milläänlailla vastaan, kumpikaan ei ole mikään zippinetto-kansanauto edes. Ettei tämä kiinnostuksen loppuminen takuuajan jälkeen ole mikään bemun ongelma.
Leave a comment:
-
OT:BMW "premium-merkki".Tosiaan BMW:n laatua ja premiumia hoetaan vain silloin kun ostopäätöstä perustellaan vaimokkeelle,miehelleen,kavereille,työkavereille jne...ei näissä nyky puimureissa ole ollut laatua/premiumia vähäänaikaan.Mutta minkäs teet kun auton täytyy olla takatuuppari ja kutoskone!
Leave a comment:
-
Originally posted by Cell View PostSaa jättää aika monta muutakin autoa laskuista, ei bemari ole ainoa missä on läpät ja niiden kanssa ongelmia.
Siis v***u ihan oikeasti nyt. Kyseessä pitäisi olla "premium-merkki". Sanotaan että vaikka minä ostan sen BMW:n uutena 40.000-70.000 eurolla ja auto tiputtaa läpät koneeseen viiden vuoden iässä normikäytöllä aiheuttaen täyden koneremontin niin onko tässä maassa kuluttaja niin aivopesty että täytyy erikseen perustella ja selittää mikä tässä kuvassa on pielessä, jos valmistaja ei hattu kourassa ja helvetin nöyrästi pistä hommaa kuntoon ja korkeintaan pyytää pienen korvauksen eduntasoituksesta, jos auto on paljon ajettu.
Ps. Cell: Tämä siis yleistä räyhäämistä, ei suunnattu siis mitenkään sulle
Edit: Niin, mullahan on siis E39, josta läpät on poistettu.
Leave a comment:
-
Originally posted by r.w. View PostMulla olisi ainakin yksi oleellinen, loogisesti perusteltavissa oleva faktatieto läppien poistoa koskien: kahta kertaa ne eivät voi irrota. Pointtisi on tavallaan ihan hyvä, sillä pääasiassa ongelma koskee E46-, E38- ja E39-mallisukupolvia, joista merkittävästä osasta on tähän päivään mennessä läpät jo poistettukin.
Leave a comment:
Leave a comment: