Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spetke
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Syyskuussa viimeksi vaihdoin koneen tuommoiseen 2006 vuosimallin 530DA jossa oli "vahvistettu rakenne" läpissä, koneenvaihdon syynä 5 sylinterin läpän meno moottorin ja sitämukaa imusarjan, männän, sylinterin, kannen, venttiilien yms tuhoutuminen, kohtuu halpa ehjä vaihtokone oli halvempi vaihtoehto tässä tapauksessa.
    En näe mitään järkevää syytä pitää niitä läppiä siellä imusarjassa, autoasi kun ei tarvitse enää uudelleen euro 4 typpihyväksyttää...
    Aika monesta noita läppiä on tullut poistettuakin ja KUKAAN ei ole vielä halunnut niitä takaisin.
    Oliko kyseessä suomi auto? millainen mittarilukema?
    Tuo olisi kannattanut hinauttaa marmoriliikkeeseen jotta olisi saatu faktaa siirtymään virallista kanavaa pitkin tehtaan suuntaan.
    Tähän astihan on "tieto" ettei näistä uudemmista 04 ylöspäin ole läppiä hajonnut. Tuossa olisi voinut olla "myytin murtaja"

    Mitä näitä on itse nähty koettu ja korjattu niin kaikki kuusi sylinteriset on aina ja poikkeuksetta antautuneet 4 ja 5 pytyn kohdalta.
    Mikä lie resonanssi osuu sille kohdalle imusarjaa?

    PS: Onko kenelläkään hajonnut läppää 4 sylinterisestä moottorista?

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by NikoTD View Post
    No voishan ton sähköventtiilin sinne jättää mut kellon oon jo ottan kokonaan pois ja tulpannu sen letkun joka oli kellossa kiinni, eihän tuosta nyt pitäisi ainakaan mittaristoon tulla mitään että kello on pois ja letku tulpattu? Huomenna aamulla lyön koneen läjään niin jos joltain varmaa tietoa löytyy niin ois hyvä koska tuon alipainekellon haluaisin tuolta pois ihan muihin rojecteihin
    Mittaristoon tulee vikakoodi että "kello epäkunnossa" ja TURUN MURTEELLA!

    Leave a comment:


  • Janis Petke
    replied
    Kukas noita läpyttimiä kuohii pois Pirkanmaalla kohtuuhintaan? Tuli kylmä rinki persiiseen, eikä viittis talvella pihalla ruveta...

    Leave a comment:


  • NikoTD
    replied
    Originally posted by NikoTD View Post
    Mites muuten jos ottaa sen läppien ohjausakselia liikuttavan alipainekellon elektroniikkaosan kokonaan pois eli jättää sen liittimen kytkemättä niin tuleeko vikakoodi tai vikailmoitus mittaristoon?
    No voishan ton sähköventtiilin sinne jättää mut kellon oon jo ottan kokonaan pois ja tulpannu sen letkun joka oli kellossa kiinni, eihän tuosta nyt pitäisi ainakaan mittaristoon tulla mitään että kello on pois ja letku tulpattu? Huomenna aamulla lyön koneen läjään niin jos joltain varmaa tietoa löytyy niin ois hyvä koska tuon alipainekellon haluaisin tuolta pois ihan muihin rojecteihin

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei taida tulla. Varminta on tulpata se alipaineletku ja jättää kello paikalleen...
    Miksi se pitäisi tulpata :think
    Ei haittaa vaikka se kello siellä tuksuttelee yksinään.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by NikoTD View Post
    Mites muuten jos ottaa sen läppien ohjausakselia liikuttavan alipainekellon elektroniikkaosan kokonaan pois eli jättää sen liittimen kytkemättä niin tuleeko vikakoodi tai vikailmoitus mittaristoon?
    Ei taida tulla. Varminta on jättää kello paikalleen. Jos Kellosta haluat eroon, tulppaa alipaineletku ja jätä se alipainesolenoidi paikalleen...
    Last edited by MajorDrake; 28-01-2011, 11:28.

    Leave a comment:


  • NikoTD
    replied
    Mites muuten jos ottaa sen läppien ohjausakselia liikuttavan alipainekellon elektroniikkaosan kokonaan pois eli jättää sen liittimen kytkemättä niin tuleeko vikakoodi tai vikailmoitus mittaristoon?

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Originally posted by Kaardian View Post
    Tuossa kun hehkuja vaihdettiin, niin oli tuo imusarja käsissä. Kyseessä on 320d -02, sellainen "hinnat alkaen" ts. Suomi-auto. Autolla on kaikkien tietojen mukaan ajettu 257tkm.

    Tässä kännykkäkameralla räpsästyssä kuvassa näkyy missä kunnossa läpät ovat imusarjan pesun jälkeen. Kaikki kiinni tukevasti ja tiiviisti. ns. teoriassa ei mitään syytä poistaakkaan niitä.

    Huomautetaan sen verran vielä että lajitoveri painaa sormella sitä liikuttavaa tankoa, siksi ne ovat tuollain heiman auki.
    Joo, jätä ne sinne vaan. Ihan turhaa hommaa tommonen läppien poistelu, varsinkin kun niissä ei mitään vikaa näytä olevan.

    Leave a comment:


  • Kaardian
    replied
    Tuossa kun hehkuja vaihdettiin, niin oli tuo imusarja käsissä. Kyseessä on 320d -02, sellainen "hinnat alkaen" ts. Suomi-auto. Autolla on kaikkien tietojen mukaan ajettu 257tkm.

    Tässä kännykkäkameralla räpsästyssä kuvassa näkyy missä kunnossa läpät ovat imusarjan pesun jälkeen. Kaikki kiinni tukevasti ja tiiviisti. ns. teoriassa ei mitään syytä poistaakkaan niitä.

    Huomautetaan sen verran vielä että lajitoveri painaa sormella sitä liikuttavaa tankoa, siksi ne ovat tuollain heiman auki.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Itse olen kännykkäkameralla ottanut kuvat sieltä imusarjan alta.
    Kun aikansa yrittää ja tietää mitä etsii,
    näkyy onko läpät paikallaan vai ei.
    Läppätanko voi olla paikallaan mutta jos läppien vivut ei näy niin on poistettu...

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Originally posted by NikoTD View Post
    Pistetäämpäs vielä jatkokysymys, eli saakos jotenkin helposti tarkistettua onko siellä ne läpät vai onko ne jo otettu pois? Autolla kun oli jo ajettu n,200tkm kun ostin tuon eli nehän on saatettu jo ottaa poiskin.
    Ainahan voit yrittää kurkistaa imusarjan alle koneen vasemmalle puolelle (kuskin puolelle), että näkyykö siellä vielä sitä siirtotankoa, joka läppiä heiluttelee. Tanko on siis teräksen kirkas ja on siellä moottorin pituussuuntaisesti. Vähän hankalassa paikassa, mutta peilin ja lampun kanssa voi tarkistaa.

    Huom! Tämä ei kuitenkaan anna 100% vastausta läpistä. Jos tankoa ei siellä enää ole, niin tuskin on silloin läppiäkään. Mutta jos tanko on paikallaan, voi läpät silti olla otettu pois, riippuen siitä miten poisto on tehty. Poistaja on voinut jättää tangon heilumaan yksikseen, kuten minä tein.

    - Antti -

    Leave a comment:


  • NikoTD
    replied
    Pistetäämpäs vielä jatkokysymys, eli saakos jotenkin helposti tarkistettua onko siellä ne läpät vai onko ne jo otettu pois? Autolla kun oli jo ajettu n,200tkm kun ostin tuon eli nehän on saatettu jo ottaa poiskin.

    Leave a comment:


  • NikoTD
    replied
    No voihan berse, läpät siis näyttäisi olevan minunkin kiesissä.

    Leave a comment:


  • loukkis
    replied
    Originally posted by NikoTD View Post
    Joku jo laittoi listan missä oli merkkailtu missä koneissa on läpät ja missä ei mutta hukkasin sen jo ja olen muutenkin epäluuloinen niin kysympä vielä, Eli, onko läppiä? Auto vm,2001 e39 525DA touring eli kone taitaapi olla M57D25.

    Kiitos ja anteeks.
    Linkki listaan löytyy tämän ketjun ihan ensimmäisestä viestistä.

    Leave a comment:


  • NikoTD
    replied
    Joku jo laittoi listan missä oli merkkailtu missä koneissa on läpät ja missä ei mutta hukkasin sen jo ja olen muutenkin epäluuloinen niin kysympä vielä, Eli, onko läppiä? Auto vm,2001 e39 525DA touring eli kone taitaapi olla M57D25.

    Kiitos ja anteeks.

    Leave a comment:

Working...
X