memebuy23buy

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laxa
    replied
    Hyväuskoisia ihmisiä löytyy edelleen. Nettiautosta osui yksi myynti-ilmoitus silmään, jossa lukee:

    Koko moottorin imusarja (pelkkien läppien poiston sijasta) vaihdettu aikanaan ennakkoon BMW:n huoltosuosituksen mukaisesti
    Eli muutaman kympin operaation sijaan taas vaihdettu repullinen osia autoon ja rikkoutumisriski ei poistu.

    Leave a comment:


  • aune
    replied
    ..........
    Last edited by aune; 27-12-2010, 16:48.

    Leave a comment:


  • rixxcu
    replied
    Originally posted by -Kapa- View Post
    Jaksoin lukea ensimmäiset 20 sivua tätä ketjua.
    Kysymykseen olisi varmaan löytynyt varma vastaus ...

    Kiikarissa olisi vm. 2000 320d farkku manuaali askilla, jos ymmärsin oikein niin ko. koneessa ei läppiä ole? :think
    Ei ole läppiä. M47N koneessa on, ja tuossa taitaa olla M47.. korjatkaa toki jos olen väärässä.

    -- > http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=26

    Leave a comment:


  • -Kapa-
    replied
    Jaksoin lukea ensimmäiset 20 sivua tätä ketjua.
    Kysymykseen olisi varmaan löytynyt varma vastaus ...

    Kiikarissa olisi vm. 2000 320d farkku manuaali askilla, jos ymmärsin oikein niin ko. koneessa ei läppiä ole? :think

    Leave a comment:


  • rixxcu
    replied
    Poistatin omasta 320d '02 M47N koneellisesta imusarjanläpät, nyt saa nukkua rauhassa taas yöt. Läpät oli hyvä kuntoset..

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Keneltä tällä foorumilla on 8.4.2004 jälkeen tehdyn auton läpät hajonneet?
    Last edited by Tomi T; 15-01-2011, 10:29.

    Leave a comment:


  • Vesper
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Tottakai ne voi noin rakentaa (rakenteen parannusideoitakin on täällä esitetty), BMW vaan ei ole niin tehnyt.
    Paljonkohan noita moottoreita on rikkoutunut, esim. koko Euroopan
    alueella?:think
    Moottoreita tehty kuitenkin varmasti satojatuhansia joissa tuo rakenne
    on. Siitä voi sitten jokainen laskea, että jos 1-2% moottoreista rikkoutuu,
    ja moottoreita valmisetttu esim. 250 000kpl, mikä on niiden kokonaismäärä.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by mahead View Post
    Eli, oletteko tosiaan sitä mieltä että niitä läppiä ei ole mahdollista rakentaa niin että ne eivät akselistaan irtoaisi isohkolla todennäköisyydellä?
    Tottakai ne voi noin rakentaa (rakenteen parannusideoitakin on täällä esitetty), BMW vaan ei ole niin tehnyt.

    Leave a comment:


  • mahead
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Haluat siis olla ensimmäisten joukossa toteamassa asian laidan...:think
    Sanottakoon heti alkuun, että omasta -07 autosta läpät on poistettu, joten parempien yöunien puolesta olen minäkin lompakollani äänestänyt. Silti en voi olla ihmettelemättä, että olenko havainnut ihan oikein kun tuntuu että täällä porukka on yleisesti ottaen sitä mieltä, että täysin riippumatta läppien kiinnityksestä lähtökohta on se, että ne kuitenkin menevät koneeseen ja ainut ratkaisu on niiden poistaminen.

    Eli, oletteko tosiaan sitä mieltä että niitä läppiä ei ole mahdollista rakentaa niin että ne eivät akselistaan irtoaisi isohkolla todennäköisyydellä? Kun tuntuu että rakenteesta riippumatta tuomio on sen kummempia pohtimatta "SIINÄ ON LÄPÄT, ÄKKIÄ POIS!!".

    (Enkä nyt tarkoita että että sinä MajorDrake näin ajattelisit, mutta kommenttisi perusteella tuli nyt sanottua ääneen tämä ajatus joka threadin seuraamisesta on syntynyt.)

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Mua taas jaksaa ihmetyttää, miksi toiset jaksaa kantaa huolta muiden läpistä. Tietoa on jaettu ihan tarpeeksi, eli vastuu jää auton omistajalle. Hyvässä lykyssä pääsee sitten sanomaan, että eikö olisi kannattanut poistaa!

    Itsekin olen sanonut yhdelle, että läpät ainakin pois koneesta (E60). Sanoi että ottaa kesälomalla. Yksi läppä sitten irtosi reilusti ennen lomaa!

    Leave a comment:


  • sassi
    replied
    Minä en kyllä pysty käsittämään moista tyyneyttä, vaikka näitä "vahvistettuja" läppiäkin on todistetusti mennyt moottoreista läpi.

    Kahdesta omasta pirssistäni olen nuo poistanut, aiempi oli sitä "heikkoa tekoa" ja nykyinen vahvistetuilla läppäakseleilla. Kummassakin tapauksessa läpät oli poistettaessa hyvässä kunnossa (nykyisessä oli vasta 80tkm mittarissa kun suoritin operaation), mutta kaverin 230tkm ajetusta 330Xda:sta kun poistin läppiä, niin siellä oli kaksi läppäakselia jo poikki, toinen läppä oli vielä paikallaan, mutta toinen jo poikittain imukanavassa menossa, ei onneksi ollut kokonaan vielä irronnut... Tuon näyn jälkeen en enää osaa suositella muuta kuin poistoa.
    Varsinkin kun se ei vaikuta moottorin toimintaan mitenkään, paitsi pidentää kestoa ja parantaa omistajan yöunien laatua

    Sitten on enää turha pidättää, kun on jo paskat housussa

    Leave a comment:


  • Jussiboy
    replied
    Mullakin pysyy 2005 vuoden 120D:ssä läpät paikallaan, tai ainakin toivon niin. Toki jos jostain löytyy tietoa M47N2 moottorien läppien syömisestä...

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Haluat siis olla ensimmäisten joukossa toteamassa asian laidan...:think
    Ei pysty ymmärtämään.

    No. Kyllä se auto sit ilmottaa jos ne irtoo

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by fjonga View Post
    . Jos läppää näistäkin vehkeistä alkaa rikkoutumaan, niin
    Haluat siis olla ensimmäisten joukossa toteamassa asian laidan...:think

    Leave a comment:


  • fjonga
    replied
    Originally posted by LeMansBlau View Post
    Miksi et poista niitä läppiä?
    Mikä olisi syy? Jos valmistajan mukaan autossa on jo vahvempi rakenne läpissä, ja aiemmissa malleissakin rikkoutuneiden määrä on hyvin hyvin vähäinen, miksi muuttaa moottorin toimintaa? Tässä threadissakin listatut hajonneet moottorit ovat poikkeuksetta olleet max 2004 mallia. Itse en näe mitään syytä poistaa läppiä myöhemmistä malleista. Imusarjan kuntoa tosin kandee varmaan seurailla ja tukkeutunutta / tukkeutumassa olevaa sitten vaihdella / puhdistaa jne.

    Näin ainakin nyt fiilistellään. Jos läppää näistäkin vehkeistä alkaa rikkoutumaan, niin

    Leave a comment:

Working...
X