Koko moottorin imusarja (pelkkien läppien poiston sijasta) vaihdettu aikanaan ennakkoon BMW:n huoltosuosituksen mukaisesti
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Hyväuskoisia ihmisiä löytyy edelleen. Nettiautosta osui yksi myynti-ilmoitus silmään, jossa lukee:
-
-
Originally posted by -Kapa- View PostJaksoin lukea ensimmäiset 20 sivua tätä ketjua.
Kysymykseen olisi varmaan löytynyt varma vastaus ...
Kiikarissa olisi vm. 2000 320d farkku manuaali askilla, jos ymmärsin oikein niin ko. koneessa ei läppiä ole? :think
-- > http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=26
Leave a comment:
-
-
Jaksoin lukea ensimmäiset 20 sivua tätä ketjua.
Kysymykseen olisi varmaan löytynyt varma vastaus ...
Kiikarissa olisi vm. 2000 320d farkku manuaali askilla, jos ymmärsin oikein niin ko. koneessa ei läppiä ole? :think
Leave a comment:
-
-
Poistatin omasta 320d '02 M47N koneellisesta imusarjanläpät, nyt saa nukkua rauhassa taas yöt. Läpät oli hyvä kuntoset..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostTottakai ne voi noin rakentaa (rakenteen parannusideoitakin on täällä esitetty), BMW vaan ei ole niin tehnyt.
alueella?:think
Moottoreita tehty kuitenkin varmasti satojatuhansia joissa tuo rakenne
on. Siitä voi sitten jokainen laskea, että jos 1-2% moottoreista rikkoutuu,
ja moottoreita valmisetttu esim. 250 000kpl, mikä on niiden kokonaismäärä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mahead View PostEli, oletteko tosiaan sitä mieltä että niitä läppiä ei ole mahdollista rakentaa niin että ne eivät akselistaan irtoaisi isohkolla todennäköisyydellä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostHaluat siis olla ensimmäisten joukossa toteamassa asian laidan...:think
Eli, oletteko tosiaan sitä mieltä että niitä läppiä ei ole mahdollista rakentaa niin että ne eivät akselistaan irtoaisi isohkolla todennäköisyydellä? Kun tuntuu että rakenteesta riippumatta tuomio on sen kummempia pohtimatta "SIINÄ ON LÄPÄT, ÄKKIÄ POIS!!".
(Enkä nyt tarkoita että että sinä MajorDrake näin ajattelisit, mutta kommenttisi perusteella tuli nyt sanottua ääneen tämä ajatus joka threadin seuraamisesta on syntynyt.)
Leave a comment:
-
-
Mua taas jaksaa ihmetyttää, miksi toiset jaksaa kantaa huolta muiden läpistä. Tietoa on jaettu ihan tarpeeksi, eli vastuu jää auton omistajalle. Hyvässä lykyssä pääsee sitten sanomaan, että eikö olisi kannattanut poistaa!
Itsekin olen sanonut yhdelle, että läpät ainakin pois koneesta (E60). Sanoi että ottaa kesälomalla. Yksi läppä sitten irtosi reilusti ennen lomaa!
Leave a comment:
-
-
Minä en kyllä pysty käsittämään moista tyyneyttä, vaikka näitä "vahvistettuja" läppiäkin on todistetusti mennyt moottoreista läpi.
Kahdesta omasta pirssistäni olen nuo poistanut, aiempi oli sitä "heikkoa tekoa" ja nykyinen vahvistetuilla läppäakseleilla. Kummassakin tapauksessa läpät oli poistettaessa hyvässä kunnossa (nykyisessä oli vasta 80tkm mittarissa kun suoritin operaation), mutta kaverin 230tkm ajetusta 330Xda:sta kun poistin läppiä, niin siellä oli kaksi läppäakselia jo poikki, toinen läppä oli vielä paikallaan, mutta toinen jo poikittain imukanavassa menossa, ei onneksi ollut kokonaan vielä irronnut... Tuon näyn jälkeen en enää osaa suositella muuta kuin poistoa.
Varsinkin kun se ei vaikuta moottorin toimintaan mitenkään, paitsi pidentää kestoa ja parantaa omistajan yöunien laatua
Sitten on enää turha pidättää, kun on jo paskat housussa
Leave a comment:
-
-
Mullakin pysyy 2005 vuoden 120D:ssä läpät paikallaan, tai ainakin toivon niin. Toki jos jostain löytyy tietoa M47N2 moottorien läppien syömisestä...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fjonga View Post. Jos läppää näistäkin vehkeistä alkaa rikkoutumaan, niin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by LeMansBlau View PostMiksi et poista niitä läppiä?
Näin ainakin nyt fiilistellään. Jos läppää näistäkin vehkeistä alkaa rikkoutumaan, niin
Leave a comment:
-
Leave a comment: