memebuy23buy

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Matson^
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Joo, mutta ruuvipatentin kanssa pitää myös olla tarkkana ettei ruuvin kärki jää liian pitkälle imukanavan puolelle. Siitäkin voi syntyä pahat pyörteilyt ja taas menetetään tehoa.
    No äläpä, siksi ne katkaistaankin millin tarkkuuteen + liimalla justeerataan loput ~ sadasosa millin tarkkuuteen
    .. ja jätetään imusarjaan puoli senttiä karstaa seinille

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Originally posted by Matson^ View Post
    Nyt kun kerran hifistelemään alettu NIIN.. alkuperäinen läppärunkohan kiertää imukanavan reunoilla, sille "jyrsityssä" urassa, eli rungon sisäpinta on samalla tasalla kuin kanavan seinämäkin. No nyt kun se korvataan tuollaisella satasen alumiinikorkilla niin jää ura täyttämättä -> virtaus häiriintyy -> tehot laskee about puoleen vrt. ruuvilla tulpattu köyhien versio
    Joo, mutta ruuvipatentin kanssa pitää myös olla tarkkana ettei ruuvin kärki jää liian pitkälle imukanavan puolelle. Siitäkin voi syntyä pahat pyörteilyt ja taas menetetään tehoa.

    Leave a comment:


  • Benzi87
    replied
    320d E46 automaatti vm.2002

    Tuli laitettua siis tollanen 320d E46.
    Ajettu on jo kokonaiset 302tkm.
    Luulis että nuihin kilometreihin on jo läpät otettu pois tai jos ei olisikaan niin ois varmaan jo ropissut mäntien päälle. :think
    Pitää varmistaa joku päivä kun on jo kurat housus kun on lukenut näitä juttuja.
    Huoltokirjan ja kuittien mukaan Turbo vaihdettu uuteen 275tkm kohdalla ettei tarvi pelätä että se leviäs samantien.
    Sattuisko muuten kenelläkään olemaan purkukuvia imusarjalle vastaavasta tekniikasta?

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Nyt kun kerran hifistelemään alettu NIIN.. alkuperäinen läppärunkohan kiertää imukanavan reunoilla, sille "jyrsityssä" urassa, eli rungon sisäpinta on samalla tasalla kuin kanavan seinämäkin. No nyt kun se korvataan tuollaisella satasen alumiinikorkilla niin jää ura täyttämättä -> virtaus häiriintyy -> tehot laskee about puoleen vrt. ruuvilla tulpattu köyhien versio
    Last edited by Matson^; 03-02-2011, 21:31.

    Leave a comment:


  • wta
    replied
    Juu, kyllä mäkin mielelläni laittaisin tuollaiset "blingbligit" kuin jotkut "purkkaviritykset". Varmasti nuo purkatkin toimivat, mutta nuo kunnoliset kun eivät mitään hirveitä maksa, niin laittaisin vaikka ihan sen vuoksi, että onpahan ainakin hyvin ja hienosti tehty jos joku menee joskus avaamaan.

    Leave a comment:


  • Hirviger
    replied
    Koska hifistely on välillä ihan mukavaa ja eipä nuo kuuden kappaleen blanking platet tunnu missään verrattuna vaihtomoottorin kustannuksiin

    Leave a comment:


  • Ansseli
    replied
    Originally posted by Hirviger View Post
    Läpät poistettu kaverin toimesta ja tilalle menivät kuvan mukaiset "blanking platet" o-renkaineen. Läpät olivat kuulemma hyvässä kunnossa. Imusarja ja EGR venttiili olivat myös puhtaat. Autolla ajettu 88tkm.

    Kuvassa blanking plate

    komeet on, kullitetut ois ehkä vielä komeemmat:think mut miks, itellä toiminut 70 tkm ajan ihan hyvin koneruuvit ja tiivistemassa hintaa varmaan 1/100 osa noista palikoista

    Leave a comment:


  • Hirviger
    replied
    Läpät poistettu kaverin toimesta ja tilalle menivät kuvan mukaiset "blanking platet" o-renkaineen. Läpät olivat kuulemma hyvässä kunnossa. Imusarja ja EGR venttiili olivat myös puhtaat. Autolla ajettu 88tkm.

    Kuvassa blanking plate

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Tulipa eilen poistettua läpät kaverin -02 530dA:sta.
    Ajeeu n. 250 tkm. Kolme akselia oli poikki ja läpät repsotti imusarjassa...

    Samalla poistettiion omasta -08 535dTA LCI:stä läpät, ajettu 180 tkm ja läpät olivat moitteettomassa kunnossa... Alipaineletkut ei ;-(

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Niinpä, mutta tuossa itse sanot että kello jätettäisiin paikoilleen. Niin miksi se letku pitäisi irroittaa kellosta ja tulpata?
    Niin, no kirjoitin mitä sattuu, tarkoitin että siis jättää se alipainesolenoidi paikalleen jos kellon haluaa välttämättä poistaa, meni puurot ja vellit sekaisin...
    Last edited by MajorDrake; 28-01-2011, 11:30.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei taida tulla. Varminta on tulpata se alipaineletku ja jättää kello paikalleen...

    Originally posted by MajorDrake View Post
    No kyse oli nimenomaan sen kelloin poistosta. Ts. jos kellon poistaa, mutta jättää tukkimetta sen alipaineletkun niin turhaan hukkaa alipainetta.
    Tosin kyllä se alipaine riittää, kokemusta on kun 535d:ssä oli letkuja poikki...
    Niinpä, mutta tuossa itse sanot että kello jätettäisiin paikoilleen. Niin miksi se letku pitäisi irroittaa kellosta ja tulpata?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Mihkä ne sieltä karkaa jos se kello on ehjä? Samoinhan läppien poistossa alipainekello jätetään usein paikoilleen.
    No kyse oli nimenomaan sen kelloin poistosta. Ts. jos kellon poistaa, mutta jättää tukkimetta sen alipaineletkun niin turhaan hukkaa alipainetta.
    Tosin kyllä se alipaine riittää, kokemusta on kun 535d:ssä oli letkuja poikki...

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    No ei liene hyväksi että alipaineet karkaa...
    Mihkä ne sieltä karkaa jos se kello on ehjä? Samoinhan läppien poistossa alipainekello jätetään usein paikoilleen.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    --- ajatuskatko ---
    Last edited by MajorDrake; 28-01-2011, 11:29.

    Leave a comment:


  • NikoTD
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    Mittaristoon tulee vikakoodi että "kello epäkunnossa" ja TURUN MURTEELLA!
    No helvata, täytyy vissiin opetella kieli kun oon "maahanmuuttaja"

    Leave a comment:

Working...
X