memebuy23buy

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LeMansBlau
    replied
    Originally posted by fjonga View Post
    Nyt kahteen eri paikkaan soittaneena oon saanu saman vastauksen: Huhtikuussa 2004 lähti tehtaalta viimeinen auto, jossa on heikommanlainen rakenne imusarjan läpissä / vanhempimallinen imusarja.

    Ite ostin jokunen kk sitten 535sen 1/2005 ja vasta sen jälkeen törmäsin tähän threadiin. Pari kk ajellu pelko perseessä, mutta nyt helpottaa...

    Miksi et poista niitä läppiä?

    Leave a comment:


  • fjonga
    replied
    Tieto lisää tuskaa

    Nyt kahteen eri paikkaan soittaneena oon saanu saman vastauksen: Huhtikuussa 2004 lähti tehtaalta viimeinen auto, jossa on heikommanlainen rakenne imusarjan läpissä / vanhempimallinen imusarja.

    Ite ostin jokunen kk sitten 535sen 1/2005 ja vasta sen jälkeen törmäsin tähän threadiin. Pari kk ajellu pelko perseessä, mutta nyt helpottaa...

    Leave a comment:


  • elvistelia
    replied
    Tämä vaikuttaa varsin helpottavalta. Onko nämä osaluettelot paikkansapitäviä asioita että näihin kaikinpuolin voi luottaa?


    Originally posted by Clavurion View Post
    LCI E60/61 525d osaluettelossa ei ole valittavissa kuin läpätön (without flap control) imusarja riippumatta vaihteistotyypistä.

    Leave a comment:


  • teme[[
    replied
    Kiitoksia, nyt selvisi eli kun alipainekello on paikallaan niin mitään letkuja ei tarvi tulpata, tuo yhdystankokin on siellä paikallaan.

    Originally posted by Thuppu View Post
    Mitähän akselia tarkoitat, alipainekellolta tulevaa yhdystankoako joa liikuttaa kaikkia läppiä? Sen voi huoletta jättää paikoilleen jos haluaa. Läpät kun poistetaan niin yleensä otetaan irti niiden aksilat ja tulpataan jäljelle jäänyt reikä sopivalla ruuvilla ja tilkalla tiivisteliimaa. Eli kaikki liikkuvat osat imusarjan sisäpuolelta poistetaan. Itse tapaan myös jättää paikoilleen läppiä liikuttelevan alipainekellon joten mitään letkun tulppaamista ei tarvi tehdä.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Originally posted by teme[[ View Post
    Tuosta minun 530da:sta (e60) poistettiin imusarjan läpät ja jäi kovasti vaivaamaan tuo kun asentajalta kyselin tuosta operaatiosta niin sanoi,että vain läpät poistettiin, ei mitään muuta, eli eikö tuossa hommassa todellakaan ole tarpeellista tulpata mitään alipaineletkuja ym, tai poistaa sitä akselia (onko vakavaa jos se on siellä paikallaan? Eli onko tuossa hommassa jotakin tärkeää "kikkaa" mitä pitäisi huomioida ,että homma tulee tehtyä oikein?
    Mitähän akselia tarkoitat, alipainekellolta tulevaa yhdystankoako joa liikuttaa kaikkia läppiä? Sen voi huoletta jättää paikoilleen jos haluaa. Läpät kun poistetaan niin yleensä otetaan irti niiden aksilat ja tulpataan jäljelle jäänyt reikä sopivalla ruuvilla ja tilkalla tiivisteliimaa. Eli kaikki liikkuvat osat imusarjan sisäpuolelta poistetaan. Itse tapaan myös jättää paikoilleen läppiä liikuttelevan alipainekellon joten mitään letkun tulppaamista ei tarvi tehdä.

    Leave a comment:


  • teme[[
    replied
    Voisitteko te ammattilaiset laittaa mulle vaikka yv:nä vastauksen tuohon aikasempaan kysymykseen jos ette halua vastata näin julkisesti jos pelkäätte että teidän ansiot tipahtaa kun kerran nuita läppäoperaatioita harrastatte..

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by elvistelia View Post
    riippumatta vaihteistosta?

    edellisellä sivulla dunky tiesi että läpät löytyy ja sekin hämää. vaikutti kuitenkin läppämieheltä kun niiden poisto löytyy palvelutarjonnasta.

    Autoni siis e61 facelift malli 525dA ja kovasti kiinostaa löytyykö läpät! en ymmärrä noista räjäytyskuvista oikeen mitään. voinko todeta asiaa fyysisesti konehuoneesta vaikka en sieltäkään oikeen mitään ymmärrä? .

    QUOTE=Clavurion;2215094]Eihän siinä listassa mikään hämää, kun asia on juuri kuten siihen on kirjoitettu. LCI-mallin 525d on "alavireinen" 3-litran kone, jossa EI ole läppiä imusarjassa. KLIK
    [/QUOTE]

    Sori, my mistake
    Krapulaisen silmät eivät huomanneet auton olevan -08

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    LCI E60/61 525d osaluettelossa ei ole valittavissa kuin läpätön (without flap control) imusarja riippumatta vaihteistotyypistä.

    Leave a comment:


  • elvistelia
    replied
    riippumatta vaihteistosta?

    edellisellä sivulla dunky tiesi että läpät löytyy ja sekin hämää. vaikutti kuitenkin läppämieheltä kun niiden poisto löytyy palvelutarjonnasta.

    Autoni siis e61 facelift malli 525dA ja kovasti kiinostaa löytyykö läpät! en ymmärrä noista räjäytyskuvista oikeen mitään. voinko todeta asiaa fyysisesti konehuoneesta vaikka en sieltäkään oikeen mitään ymmärrä? .

    QUOTE=Clavurion;2215094]Eihän siinä listassa mikään hämää, kun asia on juuri kuten siihen on kirjoitettu. LCI-mallin 525d on "alavireinen" 3-litran kone, jossa EI ole läppiä imusarjassa. KLIK[/QUOTE]
    Last edited by elvistelia; 05-12-2010, 12:10.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Eihän siinä listassa mikään hämää, kun asia on juuri kuten siihen on kirjoitettu. LCI-mallin 525d on "alavireinen" 3-litran kone, jossa EI ole läppiä imusarjassa. KLIK

    Leave a comment:


  • elvistelia
    replied
    ok. tuo taulukon loppu hieman hämäs

    LCI malleissa läpät kaikissa dieseleissä (paitsi 525d:ssä).

    löytyiskö seinäjoelta poistopistettä?

    Originally posted by Dunky View Post
    On jos ei ole poistettu.

    Leave a comment:


  • teme[[
    replied
    Tuosta minun 530da:sta (e60) poistettiin imusarjan läpät ja jäi kovasti vaivaamaan tuo kun asentajalta kyselin tuosta operaatiosta niin sanoi,että vain läpät poistettiin, ei mitään muuta, eli eikö tuossa hommassa todellakaan ole tarpeellista tulpata mitään alipaineletkuja ym, tai poistaa sitä akselia (onko vakavaa jos se on siellä paikallaan? Eli onko tuossa hommassa jotakin tärkeää "kikkaa" mitä pitäisi huomioida ,että homma tulee tehtyä oikein?

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by elvistelia View Post
    onko siis 08 facelift 525d automaatissa kyseiset läpät?
    On jos ei ole poistettu.

    Leave a comment:


  • elvistelia
    replied
    onko siis 08 facelift 525d automaatissa kyseiset läpät?


    Originally posted by Rahu View Post
    Laitetaan tiedoksi tänne ennen kuin kaikki alkaa kyselemään että löytyykö omasta autosta läppiä...

    Läpät tuli ensimmäisiin diesel moottoreihin 2000/03 eikä loppua näy.

    M47 ei läppiä.

    M57 3/2000-> automaateissa, ei manuaaleissa.

    M47N ja M57N moottoreissa on jo kaikissa vaihteistosta riippumatta.

    M57N2 325d, 525d ei läppiä.

    E53 (X5) Ei läppiä mikäli ei ole partikkeli suodatinta.

    E83 (X3) on läpät

    LCI malleissa läpät kaikissa dieseleissä (paitsi 525d:ssä).


    Jos jollain on tähän jotain lisättävää niin laittakaa privaa niin lisään kaikki samaan postaukseen niin löytyy jatkossa sitten helpommin tietoa etsiville.

    Ei muuta kuin unettomia öitä kaikille kellä pullistui verisuoni päässä tämän luettuaan.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by korpis View Post
    Entisestä e46 320d -03 poistin ite nuo läpät ja nyt ois edessä e90 320d -05 poistaminen. Onko siinä edes niitä ja onko yhtä simppeli juttu ku e46 oli?
    Tämäkin linkki löytyy monta kertaa tästä ketjusta:

    Leave a comment:

Working...
X