EGR:ää ei näistä uudemmista saa mekaanisesti tulpata. Seurauksena on tuo vikailmoitus. Kovilla pakkasilla EGR:n osuus pienempi, niin ei välttämättä ole "vika" aiemmin ilmaantunut.
Kiitos. Poistan tukkeen hetimiten. Jospa se ulkoilman lämpömittarikin siitä "korjaantuisi". Missäköhän sen anturi muuten mahtaa olla?
Mielenkiintoista oli myös se, että vian ilmaantumisen jälkeen ulkoilman lämpömittari näytti hitaalla nopeudella normaalia lukemaa (+1...+2 astetta) ja moottoritiellä cruisella noin satasta ajaessa selkeästi enemmän (+6...+7 astetta). Jokin ilmeisesti siis lämpiää konehuoneessa.
Poistin läpät noin 2500 kilometriä sitten. Samalla tukin egr:n. Tänään tuli sitten ilmoitus Increased emissions ja keltainen sukellusvene mittaritauluun.
En tiedä onko vaikutusta, mutta sää oli ekaa kertaa plussalla egr:n tukkimisen jälkeen.
Mielenkiintoista oli myös se, että vian ilmaantumisen jälkeen ulkoilman lämpömittari näytti hitaalla nopeudella normaalia lukemaa (+1...+2 astetta) ja moottoritiellä cruisella noin satasta ajaessa selkeästi enemmän (+6...+7 astetta). Jokin ilmeisesti siis lämpiää konehuoneessa.
Onko ensiapu ongelmaan egr:n uudelleenavaus, vai johtaako oireet johonkin muuhun suuntaan?
Auto on 2006 E61 520DA.
EGR:ää ei näistä uudemmista saa mekaanisesti tulpata. Seurauksena on tuo vikailmoitus. Kovilla pakkasilla EGR:n osuus pienempi, niin ei välttämättä ole "vika" aiemmin ilmaantunut.
Poistin läpät noin 2500 kilometriä sitten. Samalla tukin egr:n. Tänään tuli sitten ilmoitus Increased emissions ja keltainen sukellusvene mittaritauluun.
En tiedä onko vaikutusta, mutta sää oli ekaa kertaa plussalla egr:n tukkimisen jälkeen.
Mielenkiintoista oli myös se, että vian ilmaantumisen jälkeen ulkoilman lämpömittari näytti hitaalla nopeudella normaalia lukemaa (+1...+2 astetta) ja moottoritiellä cruisella noin satasta ajaessa selkeästi enemmän (+6...+7 astetta). Jokin ilmeisesti siis lämpiää konehuoneessa.
Onko ensiapu ongelmaan egr:n uudelleenavaus, vai johtaako oireet johonkin muuhun suuntaan?
Tuli siinä tehtyä tuohon nykyiseen vahvistettujen läppien poisto.Mietin siinä että tekisinkö turhaa työtä sillä karstaa ei ollut kerääntynyt juuri yhtään läppien viereen ja läpät kääntyivät höyhenen kevyesti joka kolossa...
Poistin läpät kuitenkin,yhden läpän torxit eivät auenneet ja jouduin vääntämään pihdeillä läpän pois ja huomasin että samanlailla popsahti pikkutorxit katki aivan mitättömällä voimalla .Eli karstan kerääntymiseen oli puututtu mutta liian heiveröisiin ruuveihin ei.
itsellä E90 330d -06 jossa ne "vahvistetut"...Olarinluoman Laakkosen "sisäpiirin" hepun mukaan hajonneita 0 kpl...tuollaista versiota siis...
mutta...jos ne nyt siis poistaa niin mistä hinnoista about puhutaan? 100-250eur vai 250eur->
Huomattavasti edukkaampi operaatio kuin vaihtomoottori tai totaalikunnostus
Eikös sitä tässäkin topikissa jo ollut esillä tapaus missä vahvistettu läppä oli irronnut tai ainakin vääntynyt pahoin, mutta ei tuurilla ollut mennyt vielä eteenpäin..
Olarin laakkosella on muitakin hyviä sisäpiiritietoja ja -taitoja välillä, kannattaa suhtautua varauksella..
Toki myös tietotaitoa on, että ei saa yleistää kaikkeen kuitenkaan vaikka jotain voi mennä vähän pieleenkin
Tossa kuvia äskeisestä poistosta, jossa lähtivät ns. vahvemmat läpät. Ulkoisesti kaikki läpät ja akselit olivat ehjän oloisia, mutta tämä nyt ei kerro mitään siitä koska ne voisivat laueta.
Leave a comment: