memebuy23buy

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anzafin
    replied
    Originally posted by TFV View Post
    Autoa katsotaan kuten naista, aina takaapäin
    No jos on niin pahannäköinen eukko ettei muuten pysty niin ok!

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Originally posted by Anzafin View Post
    Etupuskurin alareunassa oikealla puolella (kun katsotaan edestäpäin).
    Autoa katsotaan kuten naista, aina takaapäin

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Originally posted by artci View Post
    Kiitos. Poistan tukkeen hetimiten. Jospa se ulkoilman lämpömittarikin siitä "korjaantuisi". Missäköhän sen anturi muuten mahtaa olla?
    Etupuskurin alareunassa oikealla puolella (kun katsotaan edestäpäin).

    Leave a comment:


  • artci
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    EGR:ää ei näistä uudemmista saa mekaanisesti tulpata. Seurauksena on tuo vikailmoitus. Kovilla pakkasilla EGR:n osuus pienempi, niin ei välttämättä ole "vika" aiemmin ilmaantunut.
    Kiitos. Poistan tukkeen hetimiten. Jospa se ulkoilman lämpömittarikin siitä "korjaantuisi". Missäköhän sen anturi muuten mahtaa olla?

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Henkka90 View Post
    jos diisseli olis niin sitten siinä olis ne läpät, enpä ole kuullu että bensassa läppiä ois.. :think

    e: hidas.
    X5ses ei ole läppiä ainakaan -05 malliin saakka.

    Leave a comment:


  • Henkka90
    replied
    Originally posted by Kramer11 View Post
    jos diisseli olis niin sitten siinä olis ne läpät, enpä ole kuullu että bensassa läppiä ois.. :think

    e: hidas.

    Leave a comment:


  • loukkis
    replied
    Originally posted by Kramer11 View Post
    On penssiinikoneella tuo värkki.. Joten: Ei ole.

    Leave a comment:


  • Kramer11
    replied
    Onko tässä mallissa Läpät alkuperäisenä varusteena ???



    nöyrimmät kiitossset

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Originally posted by artci View Post
    Mielenkiintoista oli myös se, että vian ilmaantumisen jälkeen ulkoilman lämpömittari näytti hitaalla nopeudella normaalia lukemaa (+1...+2 astetta) ja moottoritiellä cruisella noin satasta ajaessa selkeästi enemmän (+6...+7 astetta). Jokin ilmeisesti siis lämpiää konehuoneessa.
    Ei ulkolämpötilaa mitata konehuoneesta..

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by artci View Post
    Poistin läpät noin 2500 kilometriä sitten. Samalla tukin egr:n. Tänään tuli sitten ilmoitus Increased emissions ja keltainen sukellusvene mittaritauluun.

    En tiedä onko vaikutusta, mutta sää oli ekaa kertaa plussalla egr:n tukkimisen jälkeen.

    Mielenkiintoista oli myös se, että vian ilmaantumisen jälkeen ulkoilman lämpömittari näytti hitaalla nopeudella normaalia lukemaa (+1...+2 astetta) ja moottoritiellä cruisella noin satasta ajaessa selkeästi enemmän (+6...+7 astetta). Jokin ilmeisesti siis lämpiää konehuoneessa.

    Onko ensiapu ongelmaan egr:n uudelleenavaus, vai johtaako oireet johonkin muuhun suuntaan?

    Auto on 2006 E61 520DA.
    EGR:ää ei näistä uudemmista saa mekaanisesti tulpata. Seurauksena on tuo vikailmoitus. Kovilla pakkasilla EGR:n osuus pienempi, niin ei välttämättä ole "vika" aiemmin ilmaantunut.

    Leave a comment:


  • artci
    replied
    Increased emissions

    Poistin läpät noin 2500 kilometriä sitten. Samalla tukin egr:n. Tänään tuli sitten ilmoitus Increased emissions ja keltainen sukellusvene mittaritauluun.

    En tiedä onko vaikutusta, mutta sää oli ekaa kertaa plussalla egr:n tukkimisen jälkeen.

    Mielenkiintoista oli myös se, että vian ilmaantumisen jälkeen ulkoilman lämpömittari näytti hitaalla nopeudella normaalia lukemaa (+1...+2 astetta) ja moottoritiellä cruisella noin satasta ajaessa selkeästi enemmän (+6...+7 astetta). Jokin ilmeisesti siis lämpiää konehuoneessa.

    Onko ensiapu ongelmaan egr:n uudelleenavaus, vai johtaako oireet johonkin muuhun suuntaan?

    Auto on 2006 E61 520DA.

    Leave a comment:


  • opl21
    replied
    Tuli siinä tehtyä tuohon nykyiseen vahvistettujen läppien poisto.Mietin siinä että tekisinkö turhaa työtä sillä karstaa ei ollut kerääntynyt juuri yhtään läppien viereen ja läpät kääntyivät höyhenen kevyesti joka kolossa...

    Poistin läpät kuitenkin,yhden läpän torxit eivät auenneet ja jouduin vääntämään pihdeillä läpän pois ja huomasin että samanlailla popsahti pikkutorxit katki aivan mitättömällä voimalla .Eli karstan kerääntymiseen oli puututtu mutta liian heiveröisiin ruuveihin ei.

    Leave a comment:


  • viktor
    replied
    Originally posted by m-sport newbie View Post
    itsellä E90 330d -06 jossa ne "vahvistetut"...Olarinluoman Laakkosen "sisäpiirin" hepun mukaan hajonneita 0 kpl...tuollaista versiota siis...

    mutta...jos ne nyt siis poistaa niin mistä hinnoista about puhutaan? 100-250eur vai 250eur->
    Huomattavasti edukkaampi operaatio kuin vaihtomoottori tai totaalikunnostus
    Eikös sitä tässäkin topikissa jo ollut esillä tapaus missä vahvistettu läppä oli irronnut tai ainakin vääntynyt pahoin, mutta ei tuurilla ollut mennyt vielä eteenpäin..

    Olarin laakkosella on muitakin hyviä sisäpiiritietoja ja -taitoja välillä, kannattaa suhtautua varauksella..
    Toki myös tietotaitoa on, että ei saa yleistää kaikkeen kuitenkaan vaikka jotain voi mennä vähän pieleenkin

    Leave a comment:


  • lao
    replied
    Originally posted by m-sport newbie View Post
    itsellä E90 330d -06 jossa ne "vahvistetut"...Olarinluoman Laakkosen "sisäpiirin" hepun mukaan hajonneita 0 kpl...tuollaista versiota siis...

    mutta...jos ne nyt siis poistaa niin mistä hinnoista about puhutaan? 100-250eur vai 250eur?
    Hinnasta en halua puhua täällä julkisesti, mutta sen voin sanoa, että minusta se oli "sopiva".

    Leave a comment:


  • lao
    replied
    Tossa kuvia äskeisestä poistosta, jossa lähtivät ns. vahvemmat läpät. Ulkoisesti kaikki läpät ja akselit olivat ehjän oloisia, mutta tämä nyt ei kerro mitään siitä koska ne voisivat laueta.





    Leave a comment:

Working...
X