Originally posted by Siankarlo
View Post
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Saa jättää aika monta muutakin autoa laskuista, ei bemari ole ainoa missä on läpät ja niiden kanssa ongelmia.
-
Mulla olisi ainakin yksi oleellinen, loogisesti perusteltavissa oleva faktatieto läppien poistoa koskien: kahta kertaa ne eivät voi irrota. Pointtisi on tavallaan ihan hyvä, sillä pääasiassa ongelma koskee E46-, E38- ja E39-mallisukupolvia, joista merkittävästä osasta on tähän päivään mennessä läpät jo poistettukin.Originally posted by keke01 View PostEi taida olla hirveästi myöskään faktaa läppien poiston seurauksista, ainakaan pitkältä aikaväliltä... Tämä ei sitten ole mikään provo läppien poistajia vastaan tai muutenkaan. Kunhan keskustelua herättelen.
En vaan oikein ymmärrä minkälaista faktaa haluaisit? Pitkän aikavälin seurauksia moottorin kestoon, kulutukseen vai päästöjen aiheuttamiin keuhkosairauksiin? Kysymys on varsin erikoinen. Epäuskoisimmillekin luulisi faktaksi riittävän tehtaan dokumentit noiden läppien tarkoituksesta, joka luonnollisesti jää täyttämättä läppien lähdettyä. Mihin sitä pitkän aikavälin tutkimustietoa oikein tarvitaan ja mitä ylipäätään pitäisi tutkia?
Leave a comment:
-
Itse kun on nähnyt imusarjan jossa läppä irti ja poikittain EGR paskaan kiilautuneena niin todennäisyyslaskenta ei oikeen lämmitä. Ja itse nuo läpät on ollut tapana poistaa ilman mitään varaosia. Enkä tee sitä muille vaikka maksettas, on niin paskasta hommaa tuo imarin pesu vaikka on teijot sun muut.Originally posted by keke01 View PostTerve vaan kaikille. Palataas taas asian juureen,eli mitenkäs se taistelu bmw:tä vastaan nyt etenee? Voisko joku, vaikka palstan alottaja mikkoman72 kertoa josko jotain edistystä asian tiimoilta tapahtunu.
Jos alettais vaikka miettimään ihan perus asioista esim. montako bmw:tä mistä läpät löytyy on Suomen kamaralle myyty vaikka vuoden 2003 jälkeen. Ja sit vertaillaan vaikka täällä syntyneeseen listaan... Paljon huutelua tutun tutuista, aika vähän faktaa. Toki jonkinlainen ongelma on kyseessä koska vastaavia palstoja löytyy muistakin maista.
Kun viestejä lukee niin hanakammin läppien poistosta vaahtoavien nimimerkin alta löytyy: Teemme myös läppien poistoa. Samoin ulkomaisilla sivustoilla on jo yrityksiä jotka myyvät läppien poistoon liittyviä osia. Loistava bisnes. Huhumylly käyntiin ja kaikki poistattaa varmuuden vuoksi jne... Ei taida olla hirveästi myöskään faktaa läppien poiston seurauksista, ainakaan pitkältä aikaväliltä... Tämä ei sitten ole mikään provo läppien poistajia vastaan tai muutenkaan. Kunhan keskustelua herättelen.
Leave a comment:
-
Itse näen tämän päästöasian niin että isompi ympäristövahinko tapahtuu jos rapiat 1,5 tonnia käypäistä autotekniikkaa menee ennenaikaisesti paaliin kun kone imaisee mokomat lärpäkkeet.Originally posted by Kentsu View PostSanotaans jotta tuskinpa ne läpät siellä ihan turhaan on. On niillä jokin vaikutus ainakin päästöihin, siksipä merkkiä edustavan huollon on hankala lähteä noita poistamaan.
En kyllä ihan ymmärrä BMW:n asennetta laatuautoimagon kannalta, luulisi nyt s***ana että imusarjan leegot noin suurin piirtein pysyisivät tehtaan jäljiltä sen aikaa paikoillaan kun auton mätänemiseen oikeasti kuluvien osien kannalta menee. Omalla kohdallani saattaisi palaa kiinni jos tultaisiin alle 5 vuotta vanhan auton osalta selvittämään, että tämä on nyt kuule ihan normaalia kulumista kun koneesi söi imusarjan läpät. Nyt kun tämän asian tietää niin uusi DA-bemari on seuraavan autonoston osalta poissa laskuista kunnes tulee varma tieto että ongelma on poissa.
Leave a comment:
-
Sanotaans jotta tuskinpa ne läpät siellä ihan turhaan on. On niillä jokin vaikutus ainakin päästöihin, siksipä merkkiä edustavan huollon on hankala lähteä noita poistamaan. Anyway kone on tyypitetty markkinoille noilla läpillä joten ymmärrätte varmaan problematiikan.
Eipä sillä, minun puolesta läpillänsä tehköön itse kukin mitä lystää.
En omista imusarjan läppiä.
Leave a comment:
-
eikö tuo nyt vaan helpompi heittää niillä läpillä vesilintua ja sijottaa pari markaa osiin, kun odotella sitä useamman tonnin pamausta.Originally posted by keke01 View PostTerve vaan kaikille. Palataas taas asian juureen,eli mitenkäs se taistelu bmw:tä vastaan nyt etenee? Voisko joku, vaikka palstan alottaja mikkoman72 kertoa josko jotain edistystä asian tiimoilta tapahtunu.
Jos alettais vaikka miettimään ihan perus asioista esim. montako bmw:tä mistä läpät löytyy on Suomen kamaralle myyty vaikka vuoden 2003 jälkeen. Ja sit vertaillaan vaikka täällä syntyneeseen listaan... Paljon huutelua tutun tutuista, aika vähän faktaa. Toki jonkinlainen ongelma on kyseessä koska vastaavia palstoja löytyy muistakin maista.
Kun viestejä lukee niin hanakammin läppien poistosta vaahtoavien nimimerkin alta löytyy: Teemme myös läppien poistoa. Samoin ulkomaisilla sivustoilla on jo yrityksiä jotka myyvät läppien poistoon liittyviä osia. Loistava bisnes. Huhumylly käyntiin ja kaikki poistattaa varmuuden vuoksi jne... Ei taida olla hirveästi myöskään faktaa läppien poiston seurauksista, ainakaan pitkältä aikaväliltä... Tämä ei sitten ole mikään provo läppien poistajia vastaan tai muutenkaan. Kunhan keskustelua herättelen.
Leave a comment:
-
Terve vaan kaikille. Palataas taas asian juureen,eli mitenkäs se taistelu bmw:tä vastaan nyt etenee? Voisko joku, vaikka palstan alottaja mikkoman72 kertoa josko jotain edistystä asian tiimoilta tapahtunu.
Jos alettais vaikka miettimään ihan perus asioista esim. montako bmw:tä mistä läpät löytyy on Suomen kamaralle myyty vaikka vuoden 2003 jälkeen. Ja sit vertaillaan vaikka täällä syntyneeseen listaan... Paljon huutelua tutun tutuista, aika vähän faktaa. Toki jonkinlainen ongelma on kyseessä koska vastaavia palstoja löytyy muistakin maista.
Kun viestejä lukee niin hanakammin läppien poistosta vaahtoavien nimimerkin alta löytyy: Teemme myös läppien poistoa. Samoin ulkomaisilla sivustoilla on jo yrityksiä jotka myyvät läppien poistoon liittyviä osia. Loistava bisnes. Huhumylly käyntiin ja kaikki poistattaa varmuuden vuoksi jne... Ei taida olla hirveästi myöskään faktaa läppien poiston seurauksista, ainakaan pitkältä aikaväliltä... Tämä ei sitten ole mikään provo läppien poistajia vastaan tai muutenkaan. Kunhan keskustelua herättelen.
Leave a comment:
-
Eikös nuo saa lukittua jotenkin auki asentoon tms,onko tuo yhtä varma konsti ?
Näin tehtiin ex E61 bemuun bmw huollossa.
Torstaina menee nykyinen lohkarin+sisäpistokkeen laittoon joten voisi samalla noille läpillekin jotain tehdä..
Leave a comment:
-
Merkkihuolto ei sitten tuota toimenpidettä tee (Metroauto, Autokeskus) maahantuoja kieltänyt kuulemma...Originally posted by markki23 View PostIlmeisesti parintunnin homma tossa huollon yhteydessä että kannattaisi tehdä.
Leave a comment:
-
Kiitos.
Kiitos tästä yksinkertaisesta kommentista jota yritin tossa hakea.Originally posted by Gonzalez View PostJos läpät on niin on riskikin aina, kaikkia läppätyyppejä on moottorit imaisseet ihan yhtälailla koneesta tai vuosimallista riippumatta vaikka huollon sedät kuinka selittelisi.
Pois jo tänään niin ei tarvitse olla jälkiviisas huomenna, operaationa erittäin yksinkertainen eikä vaikuta moottorin käytökseen tai mihinkään muuhunkaan.
Ilmeisesti parintunnin homma tossa huollon yhteydessä että kannattaisi tehdä.
Leave a comment:
-
Jos läpät on niin on riskikin aina, kaikkia läppätyyppejä on moottorit imaisseet ihan yhtälailla koneesta tai vuosimallista riippumatta vaikka huollon sedät kuinka selittelisi.
Pois jo tänään niin ei tarvitse olla jälkiviisas huomenna, operaationa erittäin yksinkertainen eikä vaikuta moottorin käytökseen tai mihinkään muuhunkaan.
Leave a comment:
-
Tästä on muutama topikki jauhettu jo, sieltä voi lukea juttuja tähän liittyen sekä sen pohjalta perustaa ihan oman mielipiteen asiasta.
Leave a comment:
Leave a comment: