memebuy23buy

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cell
    replied
    Originally posted by Siankarlo View Post
    Nyt kun tämän asian tietää niin uusi DA-bemari on seuraavan autonoston osalta poissa laskuista kunnes tulee varma tieto että ongelma on poissa.
    Saa jättää aika monta muutakin autoa laskuista, ei bemari ole ainoa missä on läpät ja niiden kanssa ongelmia.

    Leave a comment:


  • r.w.
    replied
    Originally posted by keke01 View Post
    Ei taida olla hirveästi myöskään faktaa läppien poiston seurauksista, ainakaan pitkältä aikaväliltä... Tämä ei sitten ole mikään provo läppien poistajia vastaan tai muutenkaan. Kunhan keskustelua herättelen.
    Mulla olisi ainakin yksi oleellinen, loogisesti perusteltavissa oleva faktatieto läppien poistoa koskien: kahta kertaa ne eivät voi irrota. Pointtisi on tavallaan ihan hyvä, sillä pääasiassa ongelma koskee E46-, E38- ja E39-mallisukupolvia, joista merkittävästä osasta on tähän päivään mennessä läpät jo poistettukin.

    En vaan oikein ymmärrä minkälaista faktaa haluaisit? Pitkän aikavälin seurauksia moottorin kestoon, kulutukseen vai päästöjen aiheuttamiin keuhkosairauksiin? Kysymys on varsin erikoinen. Epäuskoisimmillekin luulisi faktaksi riittävän tehtaan dokumentit noiden läppien tarkoituksesta, joka luonnollisesti jää täyttämättä läppien lähdettyä. Mihin sitä pitkän aikavälin tutkimustietoa oikein tarvitaan ja mitä ylipäätään pitäisi tutkia?

    Leave a comment:


  • hengari
    replied
    Originally posted by keke01 View Post
    Terve vaan kaikille. Palataas taas asian juureen,eli mitenkäs se taistelu bmw:tä vastaan nyt etenee? Voisko joku, vaikka palstan alottaja mikkoman72 kertoa josko jotain edistystä asian tiimoilta tapahtunu.
    Jos alettais vaikka miettimään ihan perus asioista esim. montako bmw:tä mistä läpät löytyy on Suomen kamaralle myyty vaikka vuoden 2003 jälkeen. Ja sit vertaillaan vaikka täällä syntyneeseen listaan... Paljon huutelua tutun tutuista, aika vähän faktaa. Toki jonkinlainen ongelma on kyseessä koska vastaavia palstoja löytyy muistakin maista.
    Kun viestejä lukee niin hanakammin läppien poistosta vaahtoavien nimimerkin alta löytyy: Teemme myös läppien poistoa. Samoin ulkomaisilla sivustoilla on jo yrityksiä jotka myyvät läppien poistoon liittyviä osia. Loistava bisnes. Huhumylly käyntiin ja kaikki poistattaa varmuuden vuoksi jne... Ei taida olla hirveästi myöskään faktaa läppien poiston seurauksista, ainakaan pitkältä aikaväliltä... Tämä ei sitten ole mikään provo läppien poistajia vastaan tai muutenkaan. Kunhan keskustelua herättelen.
    Itse kun on nähnyt imusarjan jossa läppä irti ja poikittain EGR paskaan kiilautuneena niin todennäisyyslaskenta ei oikeen lämmitä. Ja itse nuo läpät on ollut tapana poistaa ilman mitään varaosia. Enkä tee sitä muille vaikka maksettas, on niin paskasta hommaa tuo imarin pesu vaikka on teijot sun muut.

    Leave a comment:


  • Siankarlo
    replied
    Originally posted by Kentsu View Post
    Sanotaans jotta tuskinpa ne läpät siellä ihan turhaan on. On niillä jokin vaikutus ainakin päästöihin, siksipä merkkiä edustavan huollon on hankala lähteä noita poistamaan.
    Itse näen tämän päästöasian niin että isompi ympäristövahinko tapahtuu jos rapiat 1,5 tonnia käypäistä autotekniikkaa menee ennenaikaisesti paaliin kun kone imaisee mokomat lärpäkkeet.

    En kyllä ihan ymmärrä BMW:n asennetta laatuautoimagon kannalta, luulisi nyt s***ana että imusarjan leegot noin suurin piirtein pysyisivät tehtaan jäljiltä sen aikaa paikoillaan kun auton mätänemiseen oikeasti kuluvien osien kannalta menee. Omalla kohdallani saattaisi palaa kiinni jos tultaisiin alle 5 vuotta vanhan auton osalta selvittämään, että tämä on nyt kuule ihan normaalia kulumista kun koneesi söi imusarjan läpät. Nyt kun tämän asian tietää niin uusi DA-bemari on seuraavan autonoston osalta poissa laskuista kunnes tulee varma tieto että ongelma on poissa.

    Leave a comment:


  • Kentsu
    replied
    Sanotaans jotta tuskinpa ne läpät siellä ihan turhaan on. On niillä jokin vaikutus ainakin päästöihin, siksipä merkkiä edustavan huollon on hankala lähteä noita poistamaan. Anyway kone on tyypitetty markkinoille noilla läpillä joten ymmärrätte varmaan problematiikan.
    Eipä sillä, minun puolesta läpillänsä tehköön itse kukin mitä lystää.
    En omista imusarjan läppiä.

    Leave a comment:


  • k0rppi
    replied
    Originally posted by keke01 View Post
    Terve vaan kaikille. Palataas taas asian juureen,eli mitenkäs se taistelu bmw:tä vastaan nyt etenee? Voisko joku, vaikka palstan alottaja mikkoman72 kertoa josko jotain edistystä asian tiimoilta tapahtunu.
    Jos alettais vaikka miettimään ihan perus asioista esim. montako bmw:tä mistä läpät löytyy on Suomen kamaralle myyty vaikka vuoden 2003 jälkeen. Ja sit vertaillaan vaikka täällä syntyneeseen listaan... Paljon huutelua tutun tutuista, aika vähän faktaa. Toki jonkinlainen ongelma on kyseessä koska vastaavia palstoja löytyy muistakin maista.
    Kun viestejä lukee niin hanakammin läppien poistosta vaahtoavien nimimerkin alta löytyy: Teemme myös läppien poistoa. Samoin ulkomaisilla sivustoilla on jo yrityksiä jotka myyvät läppien poistoon liittyviä osia. Loistava bisnes. Huhumylly käyntiin ja kaikki poistattaa varmuuden vuoksi jne... Ei taida olla hirveästi myöskään faktaa läppien poiston seurauksista, ainakaan pitkältä aikaväliltä... Tämä ei sitten ole mikään provo läppien poistajia vastaan tai muutenkaan. Kunhan keskustelua herättelen.
    eikö tuo nyt vaan helpompi heittää niillä läpillä vesilintua ja sijottaa pari markaa osiin, kun odotella sitä useamman tonnin pamausta.

    Leave a comment:


  • keke01
    replied
    Terve vaan kaikille. Palataas taas asian juureen,eli mitenkäs se taistelu bmw:tä vastaan nyt etenee? Voisko joku, vaikka palstan alottaja mikkoman72 kertoa josko jotain edistystä asian tiimoilta tapahtunu.
    Jos alettais vaikka miettimään ihan perus asioista esim. montako bmw:tä mistä läpät löytyy on Suomen kamaralle myyty vaikka vuoden 2003 jälkeen. Ja sit vertaillaan vaikka täällä syntyneeseen listaan... Paljon huutelua tutun tutuista, aika vähän faktaa. Toki jonkinlainen ongelma on kyseessä koska vastaavia palstoja löytyy muistakin maista.
    Kun viestejä lukee niin hanakammin läppien poistosta vaahtoavien nimimerkin alta löytyy: Teemme myös läppien poistoa. Samoin ulkomaisilla sivustoilla on jo yrityksiä jotka myyvät läppien poistoon liittyviä osia. Loistava bisnes. Huhumylly käyntiin ja kaikki poistattaa varmuuden vuoksi jne... Ei taida olla hirveästi myöskään faktaa läppien poiston seurauksista, ainakaan pitkältä aikaväliltä... Tämä ei sitten ole mikään provo läppien poistajia vastaan tai muutenkaan. Kunhan keskustelua herättelen.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Eikös nuo saa lukittua jotenkin auki asentoon tms,onko tuo yhtä varma konsti ?
    Näin tehtiin ex E61 bemuun bmw huollossa.
    Torstaina menee nykyinen lohkarin+sisäpistokkeen laittoon joten voisi samalla noille läpillekin jotain tehdä..

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by markki23 View Post
    Ilmeisesti parintunnin homma tossa huollon yhteydessä että kannattaisi tehdä.
    Merkkihuolto ei sitten tuota toimenpidettä tee (Metroauto, Autokeskus) maahantuoja kieltänyt kuulemma...
    Last edited by Tommix; 15-11-2010, 18:39. Reason: lukihäiriö

    Leave a comment:


  • -challenger-
    replied
    Kustantaa kuulema jotain 200egua ?

    Leave a comment:


  • markki23
    replied
    Kiitos.

    Originally posted by Gonzalez View Post
    Jos läpät on niin on riskikin aina, kaikkia läppätyyppejä on moottorit imaisseet ihan yhtälailla koneesta tai vuosimallista riippumatta vaikka huollon sedät kuinka selittelisi.

    Pois jo tänään niin ei tarvitse olla jälkiviisas huomenna, operaationa erittäin yksinkertainen eikä vaikuta moottorin käytökseen tai mihinkään muuhunkaan.
    Kiitos tästä yksinkertaisesta kommentista jota yritin tossa hakea.
    Ilmeisesti parintunnin homma tossa huollon yhteydessä että kannattaisi tehdä.

    Leave a comment:


  • Gonzalez
    replied
    Jos läpät on niin on riskikin aina, kaikkia läppätyyppejä on moottorit imaisseet ihan yhtälailla koneesta tai vuosimallista riippumatta vaikka huollon sedät kuinka selittelisi.

    Pois jo tänään niin ei tarvitse olla jälkiviisas huomenna, operaationa erittäin yksinkertainen eikä vaikuta moottorin käytökseen tai mihinkään muuhunkaan.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by markki23 View Post
    Vaivalla olis voinu sanoa oman mielipiteen että irti vai ei... ?
    No katso edellisen vastaajan sigu ja tee omat johtopäätökset

    Leave a comment:


  • markki23
    replied
    Samalla.

    Originally posted by Rahu View Post
    Tästä on muutama topikki jauhettu jo, sieltä voi lukea juttuja tähän liittyen sekä sen pohjalta perustaa ihan oman mielipiteen asiasta.
    Vaivalla olis voinu sanoa oman mielipiteen että irti vai ei... ?

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Tästä on muutama topikki jauhettu jo, sieltä voi lukea juttuja tähän liittyen sekä sen pohjalta perustaa ihan oman mielipiteen asiasta.

    Leave a comment:

Working...
X