itsellä E90 330d -06 jossa ne "vahvistetut"...Olarinluoman Laakkosen "sisäpiirin" hepun mukaan hajonneita 0 kpl...tuollaista versiota siis...
mutta...jos ne nyt siis poistaa niin mistä hinnoista about puhutaan? 100-250eur vai 250eur->
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Itseltä myös poistettu viime huollossa 100 000km paikkeilla. Onneksi ei vielä kerennyt irtoamaan. Buttit / Kaarina hoisi poiston.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pro_tinnitus View PostMoi,
Omassa laitteessa 320d -2005 alkaisi olla läpän poiston aika. Tietääkö kukaan hyvää paikkaa Espoosta tai Hyvinkäältä , jossa homma onnistuisi?
Pistäkää vaikka privaviestiä tulemaan. Tai sitten tänne.
, Tinnitus
Kysypä nimimerkeiltä WSE1 tai Supa. Lohjalla.
Leave a comment:
-
-
Moi,
Omassa laitteessa 320d -2005 alkaisi olla läpän poiston aika. Tietääkö kukaan hyvää paikkaa Espoosta tai Hyvinkäältä , jossa homma onnistuisi?
Pistäkää vaikka privaviestiä tulemaan. Tai sitten tänne.
, Tinnitus
Leave a comment:
-
-
heitetään läppää !!
[QUOTE=WSE1;2236067]Eivät ne yleensä akselistaan irtoa, akseli vain menee siitä kiinnitysruuvin kohdalta poikki yleensä. Tottakai läpät akseleineen olisi teknisesti mahdollista toteuttaa niin että kestäisivät, nämä bmw:n käyttämät toteutukset eivät nyt vain kestä riittävästi, en ole suurta eroa havainnut sen vanhemman taikka uudemman toteutustavan kestävyydessä.
Joo ns. vahvistetussa uudemmassa mallissa on saman mallinen peltirunko jonka päälle on
KORTONKI vedetty mukamas parantamaan kestävyyttä.
ts. kumilla päällystetty läppä sekä runko-osa jota on hivenen muutettu.
Olisikohan tuossa kuviteltu karstan pyyhkiytyvän pois pehmeitä tiivistepintoja vasten
ja tällä systeemillä saataisiin kestävyyttä edes takuu ajaksi.
Paska systeemi joka tapauksessa.
Eli LÄPÄT AINA POIS !!!!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mahead View PostEli, oletteko tosiaan sitä mieltä että niitä läppiä ei ole mahdollista rakentaa niin että ne eivät akselistaan irtoaisi isohkolla todennäköisyydellä? Kun tuntuu että rakenteesta riippumatta tuomio on sen kummempia pohtimatta "SIINÄ ON LÄPÄT, ÄKKIÄ POIS!!".
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fjonga View PostMikä olisi syy? Jos valmistajan mukaan autossa on jo vahvempi rakenne läpissä, ja aiemmissa malleissakin rikkoutuneiden määrä on hyvin hyvin vähäinen, miksi muuttaa moottorin toimintaa? Tässä threadissakin listatut hajonneet moottorit ovat poikkeuksetta olleet max 2004 mallia. Itse en näe mitään syytä poistaa läppiä myöhemmistä malleista. Imusarjan kuntoa tosin kandee varmaan seurailla ja tukkeutunutta / tukkeutumassa olevaa sitten vaihdella / puhdistaa jne.
Näin ainakin nyt fiilistellään. Jos läppää näistäkin vehkeistä alkaa rikkoutumaan, niin
En näe mitään järkevää syytä pitää niitä läppiä siellä imusarjassa, autoasi kun ei tarvitse enää uudelleen euro 4 typpihyväksyttää...
Aika monesta noita läppiä on tullut poistettuakin ja KUKAAN ei ole vielä halunnut niitä takaisin.
Leave a comment:
-
-
Niille, jotka vielä harkitsevat.
Toivottavasti kuvat näkyvät.
Kyseessä vm 10/2003 320dA aj. 123 tkm.
2 pytyn imuläppä irronnut ja tehnyt pahaa jälkeä sylinterille, männälle ja tietysti venttiileille.
Kone ja imusarja vaihtoon, kenties turbokin, ym, ym.
Merkkikorjaamon diagnoosi ennen imusarjan aukaisemista: Suutinvika.
Muutama satanen läppien poistoon olisi ollut pikku juttu, jos vain olisi ollut edes hajua mokomasta ongelmasta.
Last edited by LT2000; 28-12-2010, 22:49.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by *Kaide View PostJossain vaiheessa oli puhetta että ongelmaa ei ole esiintynyt muualla mutta nyt sattui silmään BMWCar Magazinessa mainos jossa poistettiin läppiä ja kehoitettiin tutustumaan aiheeseen syöttämällä googleen "swirl flaps".
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vesper View PostPaljonkohan noita moottoreita on rikkoutunut, esim. koko Euroopan
alueella?:think
Moottoreita tehty kuitenkin varmasti satojatuhansia joissa tuo rakenne
on. Siitä voi sitten jokainen laskea, että jos 1-2% moottoreista rikkoutuu,
ja moottoreita valmisetttu esim. 250 000kpl, mikä on niiden kokonaismäärä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Enliz View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=26
Sinun koneesi ei ole M47N joten autossasi ei ole läppiä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kalkkis_ View PostOnko kellään tietoa onko vuoden -99 E46 320D:ssä imusarjan läppiä? Olin katsovinani että ei ole mutta varmistusta kaipaisin. :think
Sinun koneesi ei ole M47N joten autossasi ei ole läppiä
Leave a comment:
-
Leave a comment: