memebuy23buy

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • m-sport newbie
    replied
    itsellä E90 330d -06 jossa ne "vahvistetut"...Olarinluoman Laakkosen "sisäpiirin" hepun mukaan hajonneita 0 kpl...tuollaista versiota siis...

    mutta...jos ne nyt siis poistaa niin mistä hinnoista about puhutaan? 100-250eur vai 250eur->
    Last edited by m-sport newbie; 03-01-2011, 21:52.

    Leave a comment:


  • lao
    replied
    Originally posted by Defender19 View Post
    Rahu osaa myös Tuusulassa homman hoitaa.
    3 tuntia sitten lähti omastani läpät läppien taivaaseen Rahun toimesta. Homma kävi rivakoin ja kokenein ottein paikalla odottaessa

    Leave a comment:


  • puerco
    replied
    Itseltä myös poistettu viime huollossa 100 000km paikkeilla. Onneksi ei vielä kerennyt irtoamaan. Buttit / Kaarina hoisi poiston.

    Leave a comment:


  • Defender19
    replied
    Rahu osaa myös Tuusulassa homman hoitaa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by pro_tinnitus View Post
    Moi,

    Omassa laitteessa 320d -2005 alkaisi olla läpän poiston aika. Tietääkö kukaan hyvää paikkaa Espoosta tai Hyvinkäältä , jossa homma onnistuisi?

    Pistäkää vaikka privaviestiä tulemaan. Tai sitten tänne.

    , Tinnitus

    Kysypä nimimerkeiltä WSE1 tai Supa. Lohjalla.

    Leave a comment:


  • pro_tinnitus
    replied
    Moi,

    Omassa laitteessa 320d -2005 alkaisi olla läpän poiston aika. Tietääkö kukaan hyvää paikkaa Espoosta tai Hyvinkäältä , jossa homma onnistuisi?

    Pistäkää vaikka privaviestiä tulemaan. Tai sitten tänne.

    , Tinnitus

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    heitetään läppää !!

    [QUOTE=WSE1;2236067]Eivät ne yleensä akselistaan irtoa, akseli vain menee siitä kiinnitysruuvin kohdalta poikki yleensä. Tottakai läpät akseleineen olisi teknisesti mahdollista toteuttaa niin että kestäisivät, nämä bmw:n käyttämät toteutukset eivät nyt vain kestä riittävästi, en ole suurta eroa havainnut sen vanhemman taikka uudemman toteutustavan kestävyydessä.

    Joo ns. vahvistetussa uudemmassa mallissa on saman mallinen peltirunko jonka päälle on
    KORTONKI vedetty mukamas parantamaan kestävyyttä.
    ts. kumilla päällystetty läppä sekä runko-osa jota on hivenen muutettu.

    Olisikohan tuossa kuviteltu karstan pyyhkiytyvän pois pehmeitä tiivistepintoja vasten
    ja tällä systeemillä saataisiin kestävyyttä edes takuu ajaksi.

    Paska systeemi joka tapauksessa.
    Eli LÄPÄT AINA POIS !!!!

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by mahead View Post
    Eli, oletteko tosiaan sitä mieltä että niitä läppiä ei ole mahdollista rakentaa niin että ne eivät akselistaan irtoaisi isohkolla todennäköisyydellä? Kun tuntuu että rakenteesta riippumatta tuomio on sen kummempia pohtimatta "SIINÄ ON LÄPÄT, ÄKKIÄ POIS!!".
    Eivät ne yleensä akselistaan irtoa, akseli vain menee siitä kiinnitysruuvin kohdalta poikki yleensä. Tottakai läpät akseleineen olisi teknisesti mahdollista toteuttaa niin että kestäisivät, nämä bmw:n käyttämät toteutukset eivät nyt vain kestä riittävästi, en ole suurta eroa havainnut sen vanhemman taikka uudemman toteutustavan kestävyydessä. Toki jos egr:n disabloi toiminnasta heti uutena paranee läppäsysteemin kestävyys draamaattisesti...

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by fjonga View Post
    Mikä olisi syy? Jos valmistajan mukaan autossa on jo vahvempi rakenne läpissä, ja aiemmissa malleissakin rikkoutuneiden määrä on hyvin hyvin vähäinen, miksi muuttaa moottorin toimintaa? Tässä threadissakin listatut hajonneet moottorit ovat poikkeuksetta olleet max 2004 mallia. Itse en näe mitään syytä poistaa läppiä myöhemmistä malleista. Imusarjan kuntoa tosin kandee varmaan seurailla ja tukkeutunutta / tukkeutumassa olevaa sitten vaihdella / puhdistaa jne.

    Näin ainakin nyt fiilistellään. Jos läppää näistäkin vehkeistä alkaa rikkoutumaan, niin
    Syyskuussa viimeksi vaihdoin koneen tuommoiseen 2006 vuosimallin 530DA jossa oli "vahvistettu rakenne" läpissä, koneenvaihdon syynä 5 sylinterin läpän meno moottorin ja sitämukaa imusarjan, männän, sylinterin, kannen, venttiilien yms tuhoutuminen, kohtuu halpa ehjä vaihtokone oli halvempi vaihtoehto tässä tapauksessa.
    En näe mitään järkevää syytä pitää niitä läppiä siellä imusarjassa, autoasi kun ei tarvitse enää uudelleen euro 4 typpihyväksyttää...
    Aika monesta noita läppiä on tullut poistettuakin ja KUKAAN ei ole vielä halunnut niitä takaisin.

    Leave a comment:


  • LT2000
    replied
    Niille, jotka vielä harkitsevat.

    Toivottavasti kuvat näkyvät.
    Kyseessä vm 10/2003 320dA aj. 123 tkm.
    2 pytyn imuläppä irronnut ja tehnyt pahaa jälkeä sylinterille, männälle ja tietysti venttiileille.
    Kone ja imusarja vaihtoon, kenties turbokin, ym, ym.
    Merkkikorjaamon diagnoosi ennen imusarjan aukaisemista: Suutinvika.
    Muutama satanen läppien poistoon olisi ollut pikku juttu, jos vain olisi ollut edes hajua mokomasta ongelmasta.
    Last edited by LT2000; 28-12-2010, 22:49.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Originally posted by *Kaide View Post
    Jossain vaiheessa oli puhetta että ongelmaa ei ole esiintynyt muualla mutta nyt sattui silmään BMWCar Magazinessa mainos jossa poistettiin läppiä ja kehoitettiin tutustumaan aiheeseen syöttämällä googleen "swirl flaps".
    Onhan noista ollu brittifoorumeilla puhetta kauan aikaa. Britit harrastaa jopa tämmösiä öky-billet-osia läppien korvaajiksi kun meillä käytetään pelkkiä ruuveja.

    Leave a comment:


  • *Kaide
    replied
    Originally posted by Vesper View Post
    Paljonkohan noita moottoreita on rikkoutunut, esim. koko Euroopan
    alueella?:think
    Moottoreita tehty kuitenkin varmasti satojatuhansia joissa tuo rakenne
    on. Siitä voi sitten jokainen laskea, että jos 1-2% moottoreista rikkoutuu,
    ja moottoreita valmisetttu esim. 250 000kpl, mikä on niiden kokonaismäärä.
    Jossain vaiheessa oli puhetta että ongelmaa ei ole esiintynyt muualla mutta nyt sattui silmään BMWCar Magazinessa mainos jossa poistettiin läppiä ja kehoitettiin tutustumaan aiheeseen syöttämällä googleen "swirl flaps".

    Leave a comment:


  • Kalkkis_
    replied
    Originally posted by Enliz View Post
    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=26

    Sinun koneesi ei ole M47N joten autossasi ei ole läppiä
    Kiitos selvennyksestä.

    Leave a comment:


  • Enliz
    replied
    Originally posted by Kalkkis_ View Post
    Onko kellään tietoa onko vuoden -99 E46 320D:ssä imusarjan läppiä? Olin katsovinani että ei ole mutta varmistusta kaipaisin. :think


    Sinun koneesi ei ole M47N joten autossasi ei ole läppiä

    Leave a comment:


  • Kalkkis_
    replied
    Onko kellään tietoa onko vuoden -99 E46 320D:ssä imusarjan läppiä? Olin katsovinani että ei ole mutta varmistusta kaipaisin. :think
    Last edited by Kalkkis_; 26-12-2010, 20:58.

    Leave a comment:

Working...
X