Fifth Gearin S20E07 jaksossa varoiteltiin rikkoutuvista imusarjan läpistä X5:n kohdalla "rauhaton ja epätasainen tyhjäkäynti on lopun alkua" "sinua on varoitettu"
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Originally posted by Perlenbacher View PostTuo että myyjäliike suostuu korvaamaan jotain koneen lauettua on aika normaalia, oli hajoamisen syy mikä vain. Jopa asiallisempi pienautokauppias maksaa puolet uudesta koneesta jos uudehkosta autosta sellainen hajoaa.
Ilmeisesti tämän maan ainoa tapaus, ottaen aikajakson ja auton iän huomioon? :think
Comment
-
-
Joo toi on totta jos noin kauan aikaa mennyt kaupoista. En huomannutkaan sitä. Siinä tapauksessa tuo 2,5k on aika hyvä tarjous. Ja tottahan tuo autokin on vanha, mutta jos kilometrejä ei ole mitenkään ylenpalttisesti niin hyvinkin voi liike joutua korvaamaan vielä puoli vuotta kauppojenkin jälkeen.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostPaitsi, että jos aikaa on kulunut jo 1½ vuotta kaupanteosta ja kyseessä lähemmäs 10v auto niin eipä tarvitsisi osallistua millään tavoin. Kieltämättä erikoisen hyvä ele jos tuossa tapauksessa vastaan tulisivat.
Ilmeisesti tämän maan ainoa tapaus, ottaen aikajakson ja auton iän huomioon? :think
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostJoo toi on totta jos noin kauan aikaa mennyt kaupoista. En huomannutkaan sitä. Siinä tapauksessa tuo 2,5k on aika hyvä tarjous. Ja tottahan tuo autokin on vanha, mutta jos kilometrejä ei ole mitenkään ylenpalttisesti niin hyvinkin voi liike joutua korvaamaan vielä puoli vuotta kauppojenkin jälkeen.
Comment
-
-
Ehdotuksia muilta bemarikuskeilta diilistä, jonka tekisin Laakkosen kanssa
Ottaen huomioon allaolevat parametrit, niin mitä ehdottaisitte diiliksi. Kaikki hyvät ideat ovat tervetulleita:- 530d E60:stä lainaa jäljellä 16.000 euroa, ajettu 172.000 km ja vuoden 2003 malli
- koneen korjauskustannusarvio 5.500 - 6.000 euroa, josta Laakkonen luvannut korvata 2.500 €
- Nyt sain tänään Laakkoselta laina-auton (BMW 318i vuosimalli 06 ja ajettu 72.000 km) ajalle 23.12- 02.01.2012 ja joulun välipäivien aikana pitäis yrittää miettiä, että minkälaiseen vaihtokauppan päästäisiin
- Tämänpäiväisen laina-autoajon perusteella olisin valmis kyllä tekemään vaihdon tuohon 318i:hin. Toi 318i tuntuu autona mulle riittävä ihan hyvin, vaikka onhan siinä nyt karmee tehoero verrattuna tuohon 530:een
- Nyt olis hyvä kuulla muilta asiantuntijoilta tällä foorumilla, että mitä ehdottaisitte diiliksi, ku tiedätte nämä parametrit? Eli, jos lähdetään siitä, että 530d jää Laakkoselle ja kauppaan sotketaan mukaan tuo konerikkoasia sekä tämän 318i:n vaihtoarvo. Kaikki hyvät kommentit ovat nyt enmmän kuin tervetulleita.
Comment
-
Originally posted by rikutherock View PostOlen tässä kyllä hieman eri miltä. Ei ole normaalia, että laadusta tarkan BMW:n moottori laukeaa 170 km:n jälkeen. Tuo kilometrimäärä jollain 530:lla bemarilla ei ole vielä mitään. BMW vielä tunnustaa sen, että kyseessä on tyyppivika, ja läppiä on vahvistettu uudemmissa malleissa. Kyse ei ole siitä, että onko autosta enää takuuta jäljellä, vaan kyse on tuoteviasta ja siitä myyjä on vastuussa takuun päättymisenkin jälkeen.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKyllähän tuo auto alkaa jo olla ehtoopuolella. Toki se Suomessa on vasta uudenkarhea, mutta ei länsimaisissa sivistysvaltioissa.
Comment
-
-
Originally posted by rikutherock View PostOttaen huomioon allaolevat parametrit, niin mitä ehdottaisitte diiliksi. Kaikki hyvät ideat ovat tervetulleita:- 530d E60:stä lainaa jäljellä 16.000 euroa, ajettu 172.000 km ja vuoden 2003 malli
- koneen korjauskustannusarvio 5.500 - 6.000 euroa, josta Laakkonen luvannut korvata 2.500 €
- Nyt olis hyvä kuulla muilta asiantuntijoilta tällä foorumilla, että mitä ehdottaisitte diiliksi, ku tiedätte nämä parametrit?
Olen tässä kyllä hieman eri miltä. Ei ole normaalia, että laadusta tarkan BMW:n moottori laukeaa 170 km:n jälkeen. Tuo kilometrimäärä jollain 530:lla bemarilla ei ole vielä mitään. BMW vielä tunnustaa sen, että kyseessä on tyyppivika, ja läppiä on vahvistettu uudemmissa malleissa. Kyse ei ole siitä, että onko autosta enää takuuta jäljellä, vaan kyse on tuoteviasta ja siitä myyjä on vastuussa takuun päättymisenkin jälkeen.
-Autosi on noin 9 vuotta vanha.
-Ajettu lähemmäs 200tkm
-Autosi ostosta on aikaa 1.5 vuotta.
Muut asiat tuossa tapauksessa ovat tunne ja mielipide asioita ja niillä ei ole sen kummempaa painoarvoa missään taholla.
Ja tuohon lihavoituun tuotevika kohtaan: Mikäli olisit tuotteen ensimmäinen omistaja niin sitten sinulla olisi mahdollisuus vaatia valmistajalta korvauksia.
Eli et pysty tuotakaan kohtaa hyödyntämään.
Ei tuossa mitään sen kummempaa ole kuin jos Laakkonen hyvää hyvyyttään haluaa oma alotteisesti tulla vastaan niin otat sen avun mitä tulee ja maksat loput kulut itse.
Mahdollisiin autonvaihtoihin en osaa sen enempää sanoa kun, että tokkopa mikään taho hyvittää kovinkaan kummoista hintaa moottorivaurioisesta autosta.
Niin kuin tuossa jo aiemmin kerrottiinkin niin kyseessähän on jo elinkaarensa lopussa oleva kulkuneuvo, vaikka meidän peräpohjolan autoverotuksesta muokaantuneet ajatuksemme muuta väittäisivätkin.
Ja tarkoitukseni ei ole missään nimessä viisastella tai vittuilla vaan yritän pitää faktat faktoina ja kertoa asiat niin ettei kannata elätellä tämmöisissä tapauksissa turhia toiveita.
Se on sitten aina parempi mieli jos vaikka sattuisikin saamaan hieman "extraa" jollakin tavallaLast edited by Spetke; 26-12-2011, 12:09.
Comment
-
Originally posted by Spetke View PostToki jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä, mutta faktoilla tässä mennään.
-Autosi on noin 9 vuotta vanha.
-Ajettu lähemmäs 200tkm
-Autosi ostosta on aikaa 1.5 vuotta.
Muut asiat tuossa tapauksessa ovat tunne ja mielipide asioita ja niillä ei ole sen kummempaa painoarvoa missään taholla.
Ja tuohon lihavoituun tuotevika kohtaan: Mikäli olisit tuotteen ensimmäinen omistaja niin sitten sinulla olisi mahdollisuus vaatia valmistajalta korvauksia.
Eli et pysty tuotakaan kohtaa hyödyntämään.
Ei tuossa mitään sen kummempaa ole kuin jos Laakkonen hyvää hyvyyttään haluaa oma alotteisesti tulla vastaan niin otat sen avun mitä tulee ja maksat loput kulut itse.
Mahdollisiin autonvaihtoihin en osaa sen enempää sanoa kun, että tokkopa mikään taho hyvittää kovinkaan kummoista hintaa moottorivaurioisesta autosta.
Niin kuin tuossa jo aiemmin kerrottiinkin niin kyseessähän on jo elinkaarensa lopussa oleva kulkuneuvo, vaikka meidän peräpohjolan autoverotuksesta muokaantuneet ajatuksemme muuta väittäisivätkin.
Ja tarkoitukseni ei ole missään nimessä viisastella tai vittuilla vaan yritän pitää faktat faktoina ja kertoa asiat niin ettei kannata elätellä tämmöisissä tapauksissa turhia toiveita.
Se on sitten aina parempi mieli jos vaikka sattuisikin saamaan hieman "extraa" jollakin tavalla
Comment
-
-
Eipä tuo asia foorumilla jauhamalla mihinkään muutu, jos et ole tyytyväinen tuohon korvaukseen niin laakkoselle vääntämään ja jos eivät tule vastaan enempää, niin kuluttajariitalautakuntaan valitus vetämään. Tuo 2500 euroa on (mielestäni) ihan hyvä korvaus, se on sivuseikka onko tuo tyyppivika, vaan saako yleensäkään tuossa vaiheessa kone hajota. Kaikki osapuolet ovat sitä mieltä ettei saa, mutta koska virhevastuu loppuu tavallisen tulkinnan mukaan yleensä puolen vuoden jälkeen, on jo se että 1,5 vuoden jälkeen tullaan tuonkin verran vastaan aika hyvä homma.
Comment
-
-
Ilman sarvia ja hampaita, elämä opettaa:
Originally posted by rikutherock View PostAutoa mainostettiin Laakkosella ostohetkellä about maailman parhaaksi autoksi.
Originally posted by rikutherock View PostMutta kukaan ei koskaan maininnut mitään, vaikka tämä ongelma ollut selvästi tiedossa dieseleissä.
Itse ottaisin avun vastaan ja kone kuntoon.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by rikutherock View PostOttaen huomioon allaolevat parametrit, niin mitä ehdottaisitte diiliksi. Kaikki hyvät ideat ovat tervetulleita:- 530d E60:stä lainaa jäljellä 16.000 euroa, ajettu 172.000 km ja vuoden 2003 malli
- koneen korjauskustannusarvio 5.500 - 6.000 euroa, josta Laakkonen luvannut korvata 2.500 €
- Nyt sain tänään Laakkoselta laina-auton (BMW 318i vuosimalli 06 ja ajettu 72.000 km) ajalle 23.12- 02.01.2012 ja joulun välipäivien aikana pitäis yrittää miettiä, että minkälaiseen vaihtokauppan päästäisiin
- Tämänpäiväisen laina-autoajon perusteella olisin valmis kyllä tekemään vaihdon tuohon 318i:hin. Toi 318i tuntuu autona mulle riittävä ihan hyvin, vaikka onhan siinä nyt karmee tehoero verrattuna tuohon 530:een
- Nyt olis hyvä kuulla muilta asiantuntijoilta tällä foorumilla, että mitä ehdottaisitte diiliksi, ku tiedätte nämä parametrit? Eli, jos lähdetään siitä, että 530d jää Laakkoselle ja kauppaan sotketaan mukaan tuo konerikkoasia sekä tämän 318i:n vaihtoarvo. Kaikki hyvät kommentit ovat nyt enmmän kuin tervetulleita.
Siis mistä tuo 5500-6000e hinta-arvio koostuu? Kuulostaa aika kovalta. Vähän ajetun/kunnostetun vaihtomoottorin saa jo huomattavasti halvemmalla.
Comment
-
Originally posted by bemu2000 View PostSiis mistä tuo 5500-6000e hinta-arvio koostuu? Kuulostaa aika kovalta. Vähän ajetun/kunnostetun vaihtomoottorin saa jo huomattavasti halvemmalla.
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostIlman sarvia ja hampaita, elämä opettaa:
Niinhän ne aina
BMW:n virallinen kantahan on ettei mitään läppäongelmaa ole koskaan ollutkaan.
Itse ottaisin avun vastaan ja kone kuntoon.
Comment
-
Comment