Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7506
    • Jyväshyvä

    Originally posted by Rahu View Post
    Ehkä nuo 20cm pitkät ruuvit on hieman liioteltuja
    Heh... jos sanon 0.2 sentin /kpl niin ollaan aika lähellä ;-)
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3446
      • Janakkala

      Originally posted by stts View Post
      Moi,

      tarvitsisin nyt faktatietoa imusarjan läppien ns. runko-osan mitasta (halkaisija). Olen pian teettämässä läppien poistoa -03 E46 320d:hen ja läppien akselien korvaavan ruuvipatentin sijasta koitan saada käsiini ns. 'peitelevyt'. Nämä 'peitelevyt' korvaavat siis läppien runko-osat 4 kpl, jotka tulevat kiinni imusarjaan.

      Onko runko-osan (upotettava pyöreä osa) halkaisija 22mm vai 33mm vuoden -03 E46 320d:ssä? Koneen pitäisi olla M47N.

      Alla kuva kyseisistä 22mm ja 33mm korvauslevyistä.

      Kiitän.

      Unohda tuollaiset turhakkeet.
      Ihan tavallinen M5 tai M6 pultti noin 16mm pitkä ajaa saman asian paljon fiksummin.
      Rahu esittikin jo asialliset perustelut tuohon.
      Ja noiden billetti kilkuttimien hinnalla moni jo tekee kyseisen läppienpoisto työn. Eli on vielä selkeää säästöäkin
      Last edited by Spetke; 30-11-2011, 08:09.
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • stts
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 70
        • Finland

        ^OK tämä noteerattu. Varasin ajan läppien poistolle, kun ei itsellä ole juuri nyt aikaa, tiloja tai suurta kiinnostusta operaatiolle.
        -03 E46 320d Touring

        Comment

        • MonacoBlueE90
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2011
          • 245
          • Kymenlaakso

          Kuka tai mikä firma tekee Kymenlaakson alueella noita imusarjanläppien poistoja?
          Ketä suosittelisitte?
          sigpic

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1361
            • Lempäälä

            Originally posted by Rahu View Post
            Läpät tuli ensimmäisiin diesel moottoreihin 2000/03 eikä loppua näy.

            M47 ei läppiä.(koskee e46/39 malleja)

            M57 3/2000-> automaateissa, ei manuaaleissa.(koskee e46/e38/e39 malleja)

            M47N ja M57N moottoreissa on jo kaikissa vaihteistosta riippumatta.(koskee e46/60/61/90/91/92 malleja)

            M57N2 325d, 525d ei läppiä.

            E53 (X5) Ei läppiä mikäli ei ole partikkeli suodatinta.

            E83 (X3) on läpät

            LCI malleissa läpät kaikissa dieseleissä (paitsi 525d:ssä).
            alan kirjallisuutta vähän lueskelin niin innostuin kurkkaamaan peilillä oman auton imusarjan alle >> yhdystanko ja yksi läppäpatukka näkyi.

            auto 2004 e61 525d m57tud25 moottorilla, manuaali.

            läppien poisto oli ensikertalaiselle ~1,5h homma.

            ainiin, en laittanut huolimatta neuvoista niin M5 pultteja ja nyloc-muttereita liimalla kiinni, tuntuu kaamealta aivopierulta laittaa muttereita imusarjan puolelle.. samaha se ois jättää ne läpät sinne

            porasin akselireiästä 5mm kokoisen ja M6 kierre perään. M6x16 ruuvit kiinni aluslevyjen kanssa imusarjan ulkopuolelta kiinni ja pysyy hienosti eikä imeydy mitään moottoriin.
            Last edited by repsa; 03-09-2011, 08:37.
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3446
              • Janakkala

              Originally posted by repsa View Post
              ainiin, en laittanut huolimatta neuvoista niin M5 pultteja ja nyloc-muttereita liimalla kiinni, tuntuu kaamealta aivopierulta laittaa muttereita imusarjan puolelle.. samaha se ois jättää ne läpät sinne
              Kuka ihme on neuvonut pistämään muttereita imukanavaan, pakko olla vitsi
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • Teemu89
                Newbiemmer
                • Sep 2011
                • 2
                • Seinäjoki

                Läpät pois 320d e91 vm:05

                hommasin tuommosen pirssi vähän aikaa sitten. otin heti homman pohkeeseen, ja revin läpät roskiksen pohjalle. ihan simppeli homma oli vaikka tähän vajaa pyttyseen ei kauheasti apuja löydy kuvien kera. otin itse aika paljon kuvia kun purin imusarjan irti, joten jossain vaiheessa pitäisi oma juttu tästä väsätä. ei kannata kyllä viedä omasta mielestä liikkeeseen poistattamaan, jos vähänkin pysyy ruuvari kädessä nyt voi ajella rauhallisin mielin...

                Comment

                • jessep
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2008
                  • 29
                  • Kotka

                  Eipä oo läppiä omassa ´01 M57 imusarjassa mutta koko imusarja "räjähti" useempaan osaan reippaassa kiihdytyksessä.. Onkohan kovinki yleinen vika..?

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    Originally posted by jessep View Post
                    Eipä oo läppiä omassa ´01 M57 imusarjassa mutta koko imusarja "räjähti" useempaan osaan reippaassa kiihdytyksessä.. Onkohan kovinki yleinen vika..?
                    Oisko ollut hiukka liikaa ylipainetta
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • häjjy
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 79
                      • uleåborg

                      E61 LCI 525d 11/07

                      Onko nyt meikäläinen tuuliajolla vai onko tässä m57/T2 moottorissa ne läpät???

                      Comment

                      • anntti
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2009
                        • 237
                        • Seinäjoki

                        Onko näitä läppiä menny hajalle e90 ? Mietin vaan, että miten on oman 320d:n laita, kannattaisko poistaa ?
                        ex. E90 320d 'M-sport LCI'

                        Comment

                        • Anzafin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 3747
                          • Kajaani

                          Originally posted by monniii View Post
                          Onko näitä läppiä menny hajalle e90 ? Mietin vaan, että miten on oman 320d:n laita, kannattaisko poistaa ?
                          Eipä siinä taida auton malli vaikuttaa jos sama kone on. Jos on neloskone niin en tiedä pelastaako sekään mitään, samoja paskoja ne läpät on.

                          - Antti -

                          Comment

                          • 03R6
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2005
                            • 153
                            • Kotka

                            Avattiin muutama pv sitten E61 LCI:stä, 520d M47N2 eli vanhemman mallisesta koneesta imusarja tarkastusta varten. Autolla on ajettu 140 tkm ja imusarja oli todella puhdas kuten myös egr. Samoin läpät olivat puhtaat (ainoastaan tumman väriset mutta ei nokikerrosta päällä) ja vahvasti kiinni. Noh, otettiin toki pois kun kerran auki oli. Tiedä sitten oliko fiksua kun ollut noita huhuja liikkeellä, että läppien poistolla olisi jotain tekemistä dpf:n tukkeutumisten kanssa... Matalilla kierroksilla kun polttotapahtuma ei ole niin tehokas kun läpät on otettu irti. Ei ole omaa keksintöä vaan tuolta suuren maailman foorumeilta luettua. Mutta näillä mennään...
                            Last edited by 03R6; 16-11-2011, 00:28. Reason: näppihäröjä

                            Comment

                            • Thuppu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 3626
                              • Seinäjoki

                              Taitaa suurempi syy näissä DPF:n tukkeutumiseen olla se kun koneet käy alilämpöisinä väsyneiden termarien takia. Poltto ei lähde päälle jos kone ei oo tarpeeksi lämmin. Ongelmaa ei helposti välttämättä huomaa kun näissä hieman uudemmissä malleissa ei oo koneen lämpötilanäyttöä/mittaria.
                              BMW 740iA "ALPINA"
                              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                              Comment

                              • 205/65-15H
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1422

                                Originally posted by Thuppu View Post
                                Ongelmaa ei helposti välttämättä huomaa kun näissä hieman uudemmissä malleissa ei oo koneen lämpötilanäyttöä/mittaria.
                                Saisko näihin retrofitattua esim. pientä digitaalista lämpömittaria, joka näyttäisi todellisen lämpötilan asteen tarkkuudella? Luulisi olevan kysyntää....

                                Lievä OT: Eikö missään bemarin bensakoneessa ole läppiä, ainakin ford laittoi jo kymmenen vuotta sitten läppiä bensakoneisiin ja sielläkin läppien irtoamisia kerrotaan tapahtuneen.
                                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                                Ioniq5 AWD -22
                                Leaf 40kwh -18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎