Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JH.
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 782
    • PKS

    Ostettiin emännälle tänään E87 118d, vuosimallia 2006, manuaali.

    Onkos tuossa nyt tämä kuuluisa läppäongelma vai ei?

    Haulla kun koitin katsella, niin 1-sarjaa ei oltu juuri käsitelty.
    MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
    Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
    BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

    Käyttis i4 eDrive40
    Kesällä E36 M3
    Radalla E36 325i track day tool

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      Originally posted by JH. View Post
      Ostettiin emännälle tänään E87 118d, vuosimallia 2006, manuaali.

      Onkos tuossa nyt tämä kuuluisa läppäongelma vai ei?

      Haulla kun koitin katsella, niin 1-sarjaa ei oltu juuri käsitelty.
      Ei ehkä ole mutta kannattanee tarkistaa.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • _qs
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 33
        • Kouvola

        Originally posted by JH. View Post
        Ostettiin emännälle tänään E87 118d, vuosimallia 2006, manuaali.

        Onkos tuossa nyt tämä kuuluisa läppäongelma vai ei?

        Haulla kun koitin katsella, niin 1-sarjaa ei oltu juuri käsitelty.
        Ainakin -05:ssa 120d:ssä oli läpät ja samanlaiset olivat kun -02:ssa 320d:ssäkin. Eli kannattaa tsekata ja poistaa tavattaessa.
        Entiset: E91 330xda, E87 120d, E46 320d, E39 523i, E36 325td ja pari hairahdusta.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9147
          • Oulu

          120d:ssä on läpät, mutta 118d:ssä ei tosiaan pitäisi osaluettelon mukaan olla. KLIK
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Jussiboy
            Bimmer Rookie
            • Sep 2010
            • 44
            • Tampere

            Originally posted by _qs View Post
            Ainakin -05:ssa 120d:ssä oli läpät ja samanlaiset olivat kun -02:ssa 320d:ssäkin. Eli kannattaa tsekata ja poistaa tavattaessa.
            Eikös -05 120D:ssä pitäisi olla vahvistetut läpät, vai ymmärsinkö taas jotain väärin.
            BMW R 1200 GS

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5407
              • S:t Karins

              Originally posted by Esal View Post
              Onhan ollut puhetta 100tkm vaihtosuosituksesta imusarjalle ainakin vanhempaan läppäsysteemiin. Miksi siitä ei mainita sitten en tiedä. Kokonaan poistoa ei merkkihuolto voi suosittaa, kun vaikuttaa ehkä päästöihin. (Auton rekisteritiedoissa)
              Merkkihuoltoa on nimenomaan KIELLETTY poistamasta noita läppiä, siis vaikka asiakas pyytäisi. Imusarja kyllä vaihdetaan KOKONAISUUDESSAAN pyydettäessä.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • van cleef
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1891
                • 01830

                Originally posted by Jussiboy View Post
                Eikös -05 120D:ssä pitäisi olla vahvistetut läpät, vai ymmärsinkö taas jotain väärin.
                Ei ole mitään vahvistettuja läppiä. Tai on, mutta samaa rikkoontuvaa paskaa nekin on.

                Tässä nyt omat 0,02 € aiheesta entisenä BMW-dieselautoilijana:

                Vaihtoehto 1:
                Jos "ei takuunalaisessa" autossa on läpät, olkoon vaikka saatana kevlaria tai titaania, niin revi ne vitt**n, jos haluat nukkua yösi rauhassa.

                Vaihtoehto 2:
                Anna läppien olla ja kurmottaa.

                Tää asia pitäisi jotenkin ihmisten nyt sisäistää. IMO ihan simppeli asia, mitään poppakonsteja ei ole olemassa. Tää aihe on täysin loppuunkaluttu.
                Last edited by van cleef; 10-04-2011, 20:03.
                ...

                Comment

                • Jokkede
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2010
                  • 278
                  • Siilinjärvi

                  Onkos kuinka moni laittanu noita "blanking plateja" tohon läppien tilalle, että mites on pitäny paineet yms? Mistäs ootte tilaillu vai ootteko ite tehny? Ostosuunnitelmissa ois 330cd -03 jossa taitaa olla vielä nuo läpät kiinni..
                  Nykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti
                  e30 316 2d -85 Alpinweiss ///Mikä kiire projekti
                  e30 316 2d -87 Ral 6003 m50b25 "kaunokki"
                  300 exc -05


                  Myydään tavaraa Ostetaan tavaraa

                  EX: e30 316i 2d -89 Zinnoberrot, e30 320i m20b25 2d -89 Schwartz, e36 328i taxi -95 Cosmosschwarz, e36 325i coupe -94 Moreagrun, e36 328i toukka -95 Montrealblau, e32 735iA -91 Granitsilber metallic, e36 325i taxi -90 Lagunengruen

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7521
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by Jokkede View Post
                    Onkos kuinka moni laittanu noita "blanking plateja" tohon läppien tilalle, että mites on pitäny paineet yms? Mistäs ootte tilaillu vai ootteko ite tehny? Ostosuunnitelmissa ois 330cd -03 jossa taitaa olla vielä nuo läpät kiinni..
                    Aika turhaa on joidenkin peiteläppien osto, suorastaan rahan haaskausta...

                    Eräällä minun ennen omistamalla autolla on nyt ajettu 100 tkm ilman läppiä,
                    peltikattoruuvien rikoilla & 6 mm pulteilla tukittuna.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • pyssypertti
                      Newbiemmer
                      • May 2011
                      • 1
                      • Finland

                      Omassa bemarissani (330d, vm 2004) läpsyt imeytyi koneeseen kun oli 197000 km ajettu; mäntä uusiksi, 4 venttiiliä, sylinterin hionta, turbo hajalle. Laskua en ole vielä saanut mutta kaverilla se maksoi 8000,-

                      Siis BMW:hän on autona ehdottomasti maailman huonoin, ylihintainen kusetus!

                      Pari edellistä autoa (Volvo ja Nissan) kestivät hyvin n.500.000 km ilman suurempia ongelmia

                      Vituttaa kun paljon ajavana ostin mielestäni laatumerkin ja koko ajan on ollut vikoja kuin kolmessa Ladassa yhteensä.
                      Viime kesän hajosi turbo jo edellisen kerran, ajettu oli 157000 km, syksyllä propelli lähti irti kun, mikähän vitun pyörä missä se on kiinni, halkesi!
                      Neljännet jarrulevyt on menossa, kun jarrut alkaa ravistaa kun muutaman kerran jarruttaa kunnolla, tuuletin vikisee kuin rottalauma, ja ajettavuushan leveillä, ja ainoilla valmistajan ilmoittamalla vanne/rengas-yhdistelmällä on ihan perseestä. Katsastukseen altukivarsi koska niveltä ei voinut erikseen vaihtaa maksoi sekin 450,-

                      Ostin auton liikeestä vuodenvaihteessa 2007 ja takuukilometrit oli siinä vaiheessa 67000. Voi pitää paikkansa koska uuden bemarin ostaja ei yleensä aja metriäkään omalla vastuulla koska ON YLEISESTI TIEDOSSA ettei rohjo kuitenkaan kestä kuin korkeintaan 100 tuhatta km.

                      Terveisin: "on mullakin kaksi kertaa ollut bemari - ensimmäisen ja viimeisen"

                      Comment

                      • Messier
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 628
                        • Savo

                        Originally posted by pyssypertti View Post
                        Omassa bemarissani (330d, vm 2004) läpsyt imeytyi koneeseen kun oli 197000 km ajettu; mäntä uusiksi, 4 venttiiliä, sylinterin hionta, turbo hajalle. Laskua en ole vielä saanut mutta kaverilla se maksoi 8000,-

                        Siis BMW:hän on autona ehdottomasti maailman huonoin, ylihintainen kusetus!

                        Pari edellistä autoa (Volvo ja Nissan) kestivät hyvin n.500.000 km ilman suurempia ongelmia

                        Vituttaa kun paljon ajavana ostin mielestäni laatumerkin ja koko ajan on ollut vikoja kuin kolmessa Ladassa yhteensä.
                        Viime kesän hajosi turbo jo edellisen kerran, ajettu oli 157000 km, syksyllä propelli lähti irti kun, mikähän vitun pyörä missä se on kiinni, halkesi!
                        Neljännet jarrulevyt on menossa, kun jarrut alkaa ravistaa kun muutaman kerran jarruttaa kunnolla, tuuletin vikisee kuin rottalauma, ja ajettavuushan leveillä, ja ainoilla valmistajan ilmoittamalla vanne/rengas-yhdistelmällä on ihan perseestä. Katsastukseen altukivarsi koska niveltä ei voinut erikseen vaihtaa maksoi sekin 450,-

                        Ostin auton liikeestä vuodenvaihteessa 2007 ja takuukilometrit oli siinä vaiheessa 67000. Voi pitää paikkansa koska uuden bemarin ostaja ei yleensä aja metriäkään omalla vastuulla koska ON YLEISESTI TIEDOSSA ettei rohjo kuitenkaan kestä kuin korkeintaan 100 tuhatta km.

                        Terveisin: "on mullakin kaksi kertaa ollut bemari - ensimmäisen ja viimeisen"
                        Läppien imeytymisen olisit välttänyt poistamalla läpät 67001 km paikkeilla.

                        Muut ongelmat kuuluu asiaan noilla metreillä.
                        Ajettavuuden saat kuntoon oikeilla renkailla, pyöränkulmilla ja huolletulla alustalla.
                        G05 X5 45e
                        KM9 ///M1000XR

                        Ex:
                        F10 ///M5
                        K49 S1000XR
                        E90 ///M3
                        E46 ///M3

                        Comment

                        • Esal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1344
                          • Lempäälä

                          Originally posted by pyssypertti View Post
                          Omassa bemarissani (330d, vm 2004) läpsyt imeytyi koneeseen kun oli 197000 km ajettu; mäntä uusiksi, 4 venttiiliä, sylinterin hionta, turbo hajalle. Laskua en ole vielä saanut mutta kaverilla se maksoi 8000,-

                          Siis BMW:hän on autona ehdottomasti maailman huonoin, ylihintainen kusetus!

                          Pari edellistä autoa (Volvo ja Nissan) kestivät hyvin n.500.000 km ilman suurempia ongelmia

                          Vituttaa kun paljon ajavana ostin mielestäni laatumerkin ja koko ajan on ollut vikoja kuin kolmessa Ladassa yhteensä.
                          Viime kesän hajosi turbo jo edellisen kerran, ajettu oli 157000 km, syksyllä propelli lähti irti kun, mikähän vitun pyörä missä se on kiinni, halkesi!
                          Neljännet jarrulevyt on menossa, kun jarrut alkaa ravistaa kun muutaman kerran jarruttaa kunnolla, tuuletin vikisee kuin rottalauma, ja ajettavuushan leveillä, ja ainoilla valmistajan ilmoittamalla vanne/rengas-yhdistelmällä on ihan perseestä. Katsastukseen altukivarsi koska niveltä ei voinut erikseen vaihtaa maksoi sekin 450,-

                          Ostin auton liikeestä vuodenvaihteessa 2007 ja takuukilometrit oli siinä vaiheessa 67000. Voi pitää paikkansa koska uuden bemarin ostaja ei yleensä aja metriäkään omalla vastuulla koska ON YLEISESTI TIEDOSSA ettei rohjo kuitenkaan kestä kuin korkeintaan 100 tuhatta km.

                          Terveisin: "on mullakin kaksi kertaa ollut bemari - ensimmäisen ja viimeisen"
                          Ymmärrän vuodatuksen kovin hyvin, itselle jo 1000e korjauskulu on melkein katastrofi. Valitettavaa ettei tuosta läppäongelmasta informoida autojen omistajia, vaikka on ollut puhetta 100tkm imusarjan vaihtosuosituksesta.

                          Ei se maailman huonoin ole, eikä halvin pitää, on vaan tiettyjä malleja ja yksilöitä, niin kuin kaikilla merkeillä. Tämä ilmeisesti vielä e46, ei mielestäni edes huonossa maineessa.

                          Turboja hajoaa muistakin merkeistä, ne VNT Garrett turbot kun on aika yleisiä.
                          Vika ei ole jarrulevyissä, vaan etutuennan puslissa, huollon tai kuka levyt nyt vaihtanutkin, osaamattomuutta? Samoin vetely leveillä renkailla, camber kulmat olisi pitänyt muuttaa.
                          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            Originally posted by pyssypertti View Post
                            Viime kesän hajosi turbo jo edellisen kerran, ajettu oli 157000 km,
                            Voi olla yksilövika, johtua ajotavasta (ei jälkikäyttöä) tai huollon puutteesta (ilmansuodatin, öljyt) tai ajomäärä on jotakin muuta kuin mitä mittarista löytyy.

                            Originally posted by pyssypertti View Post
                            Neljännet jarrulevyt on menossa, kun jarrut alkaa ravistaa kun muutaman kerran jarruttaa kunnolla
                            Pyöräntuennassa tai jarrulevyjen laadussa tai asennuksessa on jotakin pahasti vialla.

                            Originally posted by pyssypertti View Post
                            ja ajettavuushan leveillä, ja ainoilla valmistajan ilmoittamalla vanne/rengas-yhdistelmällä on ihan perseestä.
                            Alustassa on siis vikaa.

                            Originally posted by pyssypertti View Post
                            Katsastukseen altukivarsi koska niveltä ei voinut erikseen vaihtaa maksoi sekin 450,-
                            Kieltämättä hyvä tuntipalkka on jollekin kaverille tullut noin satasen osan vaihtamisesta, aikaahan menee noin tunti. Tietysti vikaa voi olla myös osan hankintakanavissa.

                            Comment

                            • nupaha
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2008
                              • 274
                              • Pohojanmaa

                              Moro !

                              Onkos nuo imusarjanläpät, jokaisessa dieselkoneessa (E61) ? Itse katselen parasta aikaa yhtä 2008 vuosimallin 520-dieselfarkkua. Mittarissa vähä vajaa 100tkm Eli jos tähän päätyisin, tulisko eteeni tuo imuläppien poisto ?

                              Toisekseen, onko tuota facelift-mallin 520d-konetta tehty kahdella eri tehoversiolla/softalla, kun vastaani tulee 120kw ja 130kw-koneita vai onko niissä eri koneet ?

                              Kuten kysymyksistä arvaa, en omista Bemaria, mutta olen taas palaamassa vuosien harhailujen jälkeen Bemari-kantaan, mutta täytyy sanoa, että tätä aihetta lukiessani alkaa aina "hirvittämään". :think
                              työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                              kauppakassina Audi A3 sedan
                              kesäkissana Jaguar XKR

                              Comment

                              • poke
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 3097

                                Originally posted by nupaha View Post
                                Moro !

                                Onkos nuo imusarjanläpät, jokaisessa dieselkoneessa (E61) ? Itse katselen parasta aikaa yhtä 2008 vuosimallin 520-dieselfarkkua. Mittarissa vähä vajaa 100tkm Eli jos tähän päätyisin, tulisko eteeni tuo imuläppien poisto ?

                                Toisekseen, onko tuota facelift-mallin 520d-konetta tehty kahdella eri tehoversiolla/softalla, kun vastaani tulee 120kw ja 130kw-koneita vai onko niissä eri koneet ?

                                Kuten kysymyksistä arvaa, en omista Bemaria, mutta olen taas palaamassa vuosien harhailujen jälkeen Bemari-kantaan, mutta täytyy sanoa, että tätä aihetta lukiessani alkaa aina "hirvittämään". :think
                                2008 520d:ssä N47-koneella(130kw) on myös läpät, mutta siitä ei minulla ole tietoa pitääkö ko. läpät poistaa. Yritin aiemmin kysellä täältä mutta en saanut siihen vastausta. Itsellä kilsoja tällä hetkellä reilu 140tkm ja ainakin vielä on läpät kestäneet. Ehkä käytän imusarjan irti lähiaikoina ja katson poikkeaako se miten noista M47/M57 sarjan koneista.

                                On tehty kahdella eri koneella; 120kw on tyyppiä M47 ja 130kw on tyyppiä N47. Ainakin M47 koneisesta on syytä läpät poistaa.
                                Last edited by poke; 20-05-2011, 08:22.
                                Kulkineet/projektit:

                                640D F06
                                530iA E39
                                635 CSi E24
                                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎