Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    En tiijä muuta, mutta on ne kyllä huomattavasti vahvemman oloiset ne uudemmat läpät. Vanhat lähtee kärkipihdillä kääntämällä, uudet tarvii rälläkkää.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Anzafin
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 3747
      • Kajaani

      Originally posted by suppari View Post
      En tiijä muuta, mutta on ne kyllä huomattavasti vahvemman oloiset ne uudemmat läpät. Vanhat lähtee kärkipihdillä kääntämällä, uudet tarvii rälläkkää.
      No tämä pitää kyllä paikkansa, mutta ei se akseli tosiaan puolta milliä paksumpi ole.

      Vähemmän kai niitä on mennyt uudemmilla läpillä mäsäksi, mutta on mennyt kuitenkin.

      - Antti -

      Comment

      • rawpower
        Bimmer Rookie
        • Jul 2011
        • 54
        • Siilinjärvi

        Kiitoksia kaikille hyvistä neuvoista, kyllä saa läpät lähtee autosta poikkeen. Ois kuitenkin tarkotus ajaa tuolla vielä useempi vuos ja onpahan sitten ainakin se asia poissa mielestä.

        offtopic: on muuten helvetin hyvä ajaa tuo bemari
        BMW E61 530xda -06

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7521
          • Jyväshyvä

          Onhan noita poistettu.

          Ex. 535d -05:sta, joka on tälläkin hetkellä foorumilaisen hallussa,
          poistin läpät pari vuotta sitten n. 160 tkm ajettuna.
          Nyt autolla on ajettu yli 280 tkm ja alkuperäinen DPF paikallaan.

          Valtaosa DPF ongelmista liittyy siihen että poltto ei lähde käyntiin,
          ja syynä sille on joko lämpöongelmat (termarit vuotaa)
          tai liian lyhyt ajo (lämpöongelma tämäkin, ei ehdi lämmetä riittävästi).
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • limi
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 139

            535d

            läpät lähti 535d 05 vuotisesta tänään ja kulkupuolella ei vaikutusta aiankaan perstuntumalla

            Comment

            • Maza1
              Newbiemmer
              • Jul 2011
              • 1
              • Helsinki

              Mitä kaikkia moottoreita ko ongelma koskee ?

              Kuulostaa vakavalta, ja uskomattomalta !!
              Itselläni 2000 mallinen E39 BMW 520 bensa farkku, suomiauto ja kilsat n 190000km (ilmeisesti todelliset)..
              Tietämättämönä kyselen että koskee ongelma myös autoani ja mitä nyt siis kannattaisi tehdä ??
              -tämä kun ensimmäinen BMW:ni ja merkin parissa olen ollut vasta n 3kk.

              Kiitos,
              Maza1
              Maza1
              Nyt : E39, E28
              Ex: E36

              Comment

              • JTP
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 506
                • Hpj

                Originally posted by Maza1 View Post
                Kuulostaa vakavalta, ja uskomattomalta !!
                Itselläni 2000 mallinen E39 BMW 520 bensa farkku, suomiauto ja kilsat n 190000km (ilmeisesti todelliset)..
                Tietämättämönä kyselen että koskee ongelma myös autoani ja mitä nyt siis kannattaisi tehdä ??
                -tämä kun ensimmäinen BMW:ni ja merkin parissa olen ollut vasta n 3kk.

                Kiitos,
                Maza1
                Bensaa tankkaavien ei kannata olla lainkaan huolissaan, sillä noita kyseisiä läppiä ei bensakoneissa ole!
                e90 330i lci -09
                Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  Tänään oli imusarja irti ja tarkistin sitten samalla miltä läppäleikkauksen jäljet näyttää näin 2v? jälkeen. Puuruuvit oli kireällä eikä vuotoja ole ollut. Onnistunut operaatio siis. Sarja oli kyllä taas aikas karstassa sisältä. Pitänee pesetyttää jossain välissä.
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    Originally posted by viktor View Post
                    Sarja oli kyllä taas aikas karstassa sisältä.
                    Egr sotkee edelleen vai :think
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • viktor
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1272
                      • ...

                      Originally posted by schwarze View Post
                      Egr sotkee edelleen vai :think
                      Juu. Eipä sitä parane pois ottaa. Lisäks sarjaa ei läppäleikkauksen yhteydessä pesty kunnolla, niin veikkaan osan karstasta levittyneen uusiksi, jos nyt on mahdollista..
                      Voikohan pakosarjan noin 15 repeämää jotenkin lisätä karstaamista?
                      ///M5
                      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2017
                        • Kangasala

                        Originally posted by viktor View Post
                        Juu. Eipä sitä parane pois ottaa. Lisäks sarjaa ei läppäleikkauksen yhteydessä pesty kunnolla, niin veikkaan osan karstasta levittyneen uusiksi, jos nyt on mahdollista..
                        Voikohan pakosarjan noin 15 repeämää jotenkin lisätä karstaamista?
                        Eipä repeämien luulisi aiheuttavan tuota karstoittumista mitenkään, päin vastoin. EGR:n toiminta tuohon karstoittumiseen riittää todella hyvin, semminkin kun imariläppiä ei enää ole pyörteyttämään pakokaasuja (onneksi).
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          Melko maltillisesti tuntuvat nämä bemarit karstoittavan imusarjansa, ainakin jos verrokiksi ottaa kaverin -06 Mesen. Piti EGR-vena käyttää irti ku anto vikakoodia ja hyvä ku valo paisto läpi.
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • stts
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 70
                            • Finland

                            läppien kiinnitysosan korvaaminen

                            Moi,

                            tarvitsisin nyt faktatietoa imusarjan läppien ns. runko-osan mitasta (halkaisija). Olen pian teettämässä läppien poistoa -03 E46 320d:hen ja läppien akselien korvaavan ruuvipatentin sijasta koitan saada käsiini ns. 'peitelevyt'. Nämä 'peitelevyt' korvaavat siis läppien runko-osat 4 kpl, jotka tulevat kiinni imusarjaan.

                            Onko runko-osan (upotettava pyöreä osa) halkaisija 22mm vai 33mm vuoden -03 E46 320d:ssä? Koneen pitäisi olla M47N.

                            Alla kuva kyseisistä 22mm ja 33mm korvauslevyistä.

                            Kiitän.

                            -03 E46 320d Touring

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7521
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by stts View Post
                              Moi,

                              tarvitsisin nyt faktatietoa imusarjan läppien ns. runko-osan mitasta (halkaisija). Olen pian teettämässä läppien poistoa -03 E46 320d:hen ja läppien akselien korvaavan ruuvipatentin sijasta koitan saada käsiini ns. 'peitelevyt'. Nämä 'peitelevyt' korvaavat siis läppien runko-osat 4 kpl, jotka tulevat kiinni imusarjaan.
                              Ja taas herää kysymys että miksi?
                              Juurihan yllä kerrottiin että 20 sentin ruuvit toimii,
                              miksi sinne pitää ostaa jotain vajaa satasen lätkiä?

                              Joku joskus perusteli että jos katsastusmies huomaa.
                              Paljon helpommin se huomaa nuo latkät kuin ruuvit.
                              Ja minä ainakaan en pitäisi takaisin vanhoja läppiä,
                              jos sellainen tilanne tulee eteen, laitetaan läpätön imusarja tai
                              hommataan kokonaan uusi läpällinen...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Rahu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 6464
                                • Tuusula

                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Ja taas herää kysymys että miksi?
                                Juurihan yllä kerrottiin että 20 sentin ruuvit toimii,
                                miksi sinne pitää ostaa jotain vajaa satasen lätkiä?

                                Joku joskus perusteli että jos katsastusmies huomaa.
                                Paljon helpommin se huomaa nuo latkät kuin ruuvit.
                                Ja minä ainakaan en pitäisi takaisin vanhoja läppiä,
                                jos sellainen tilanne tulee eteen, laitetaan läpätön imusarja tai
                                hommataan kokonaan uusi läpällinen...
                                Ehkä nuo 20cm pitkät ruuvit on hieman liioteltuja mutta olen myös samaa mieltä että nuo peitelevyt on turhia, varsinkin N koneissa missä suurimmassa osassa on nuo läppäkotelot ja siinä tapauksessa kun ne jätetään pois ja laitetaan tuo peitelevy niin imusarjan sisään jää se ura läppäkoteloille täyttämättä ja sitä myötä terävät reunat eikä imusarja ole tasainen sisäpuolelta mikä voi aiheuttaa taas muita ongelmia esim. kerätä karstaa niihin reunoihin mukavasti mitkä sitten jossain vaiheessa lähtee paakkuna liikkeelle.
                                BMW Service
                                P.o4oo925441
                                [email protected]
                                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎