Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ansseli
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 145
    • Tampere/Mikkeli

    Originally posted by Hirviger View Post
    Läpät poistettu kaverin toimesta ja tilalle menivät kuvan mukaiset "blanking platet" o-renkaineen. Läpät olivat kuulemma hyvässä kunnossa. Imusarja ja EGR venttiili olivat myös puhtaat. Autolla ajettu 88tkm.

    Kuvassa blanking plate

    komeet on, kullitetut ois ehkä vielä komeemmat:think mut miks, itellä toiminut 70 tkm ajan ihan hyvin koneruuvit ja tiivistemassa hintaa varmaan 1/100 osa noista palikoista
    -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

    Comment

    • Hirviger
      Newbiemmer
      • Jan 2009
      • 24
      • Finland

      Koska hifistely on välillä ihan mukavaa ja eipä nuo kuuden kappaleen blanking platet tunnu missään verrattuna vaihtomoottorin kustannuksiin
      E61 535dA M-Sport 2007 LCI Individual

      Comment

      • wta
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 641
        • ------

        Juu, kyllä mäkin mielelläni laittaisin tuollaiset "blingbligit" kuin jotkut "purkkaviritykset". Varmasti nuo purkatkin toimivat, mutta nuo kunnoliset kun eivät mitään hirveitä maksa, niin laittaisin vaikka ihan sen vuoksi, että onpahan ainakin hyvin ja hienosti tehty jos joku menee joskus avaamaan.

        Comment

        • Matson^
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2113
          • Seinäjoki

          Nyt kun kerran hifistelemään alettu NIIN.. alkuperäinen läppärunkohan kiertää imukanavan reunoilla, sille "jyrsityssä" urassa, eli rungon sisäpinta on samalla tasalla kuin kanavan seinämäkin. No nyt kun se korvataan tuollaisella satasen alumiinikorkilla niin jää ura täyttämättä -> virtaus häiriintyy -> tehot laskee about puoleen vrt. ruuvilla tulpattu köyhien versio
          Last edited by Matson^; 03-02-2011, 22:31.
          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
          | Nissan Navara TREK-1 |
          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

          Comment

          • Benzi87
            BTCF Member
            • Feb 2011
            • 1106
            • Oulu

            320d E46 automaatti vm.2002

            Tuli laitettua siis tollanen 320d E46.
            Ajettu on jo kokonaiset 302tkm.
            Luulis että nuihin kilometreihin on jo läpät otettu pois tai jos ei olisikaan niin ois varmaan jo ropissut mäntien päälle. :think
            Pitää varmistaa joku päivä kun on jo kurat housus kun on lukenut näitä juttuja.
            Huoltokirjan ja kuittien mukaan Turbo vaihdettu uuteen 275tkm kohdalla ettei tarvi pelätä että se leviäs samantien.
            Sattuisko muuten kenelläkään olemaan purkukuvia imusarjalle vastaavasta tekniikasta?

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              Originally posted by Matson^ View Post
              Nyt kun kerran hifistelemään alettu NIIN.. alkuperäinen läppärunkohan kiertää imukanavan reunoilla, sille "jyrsityssä" urassa, eli rungon sisäpinta on samalla tasalla kuin kanavan seinämäkin. No nyt kun se korvataan tuollaisella satasen alumiinikorkilla niin jää ura täyttämättä -> virtaus häiriintyy -> tehot laskee about puoleen vrt. ruuvilla tulpattu köyhien versio
              Joo, mutta ruuvipatentin kanssa pitää myös olla tarkkana ettei ruuvin kärki jää liian pitkälle imukanavan puolelle. Siitäkin voi syntyä pahat pyörteilyt ja taas menetetään tehoa.
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • Matson^
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2008
                • 2113
                • Seinäjoki

                Originally posted by Thuppu View Post
                Joo, mutta ruuvipatentin kanssa pitää myös olla tarkkana ettei ruuvin kärki jää liian pitkälle imukanavan puolelle. Siitäkin voi syntyä pahat pyörteilyt ja taas menetetään tehoa.
                No äläpä, siksi ne katkaistaankin millin tarkkuuteen + liimalla justeerataan loput ~ sadasosa millin tarkkuuteen
                .. ja jätetään imusarjaan puoli senttiä karstaa seinille
                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                | Nissan Navara TREK-1 |
                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                Comment

                • sami0283
                  Newbiemmer
                  • Jul 2003
                  • 12

                  Kaikissa tapauksissa ei näköjään räjähdä koko moottori. Mulla(530da 04 150tkm) meni läpät tai niiden osia sylintereihin 3 ja 6. Ensimmäinen meni vissiin muutama kuukausi sitten kun koneesta kuului kolinaa, mutta se häipyi melko pian ja jätin asian silleen. Pari päivää sitten oireet oli konkreettisempia, kone tärisi reippaasti, tyhjäkäynnillä koko auto tutisi ja piti melkoista kolinaa. Puhti oli alakierroksilla täysin poissa. 1500 päällä veti jo melkein normaalisti ja kolinakin vaimeni, ei ollut intoa kokeilla enempää, ajelin pintakaasulla huoltoon.

                  Sanoivat että toisen männän päällä oli pieniä kolhuja. Toisessa mäntä enempi kolhuilla ja yksi venttiili vääntynyt ja jumissa, siitä luultavasti huono käynti. Molempiin sylintereihin vaihdetaan männät ja kaikki venttiilit. Sylintereiden sanoivat olevan kunnossa.

                  Missähän nuo sylinterissä vierailleet romut nyt on - hiukkassuodatin, katalysaattori...? Ei kai noi palaset turboonkaan kovin hyvin sovi? Voiko tämä näin pienillä vauroilla mennä?
                  Last edited by sami0283; 10-02-2011, 18:29.

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    Harvemmin katti ja hiukkassuodatin ennen turboa kuitenkaan ovat. Kansii kyllä tarkistaa minkä näköinen turbon turbiini on. Se on kuitenkin ensimmäisenä tyrkyllä heti pakosarjan jälkeen. Tai ei ne romut oikein muutakaan kautta hevillä pois pääse. :think Pysähtyyhän ne sit viimeistään kattiin.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      Originally posted by sami0283 View Post
                      Kaikissa tapauksissa ei näköjään räjähdä koko moottori. Mulla(530da 04 150tkm) meni läpät tai niiden osia sylintereihin 3 ja 6. Ensimmäinen meni vissiin muutama kuukausi sitten kun koneesta kuului kolinaa, mutta se häipyi melko pian ja jätin asian silleen. Pari päivää sitten oireet oli konkreettisempia, kone tärisi reippaasti, tyhjäkäynnillä koko auto tutisi ja piti melkoista kolinaa. Puhti oli alakierroksilla täysin poissa. 1500 päällä veti jo melkein normaalisti ja kolinakin vaimeni, ei ollut intoa kokeilla enempää, ajelin pintakaasulla huoltoon.

                      Sanoivat että toisen männän päällä oli pieniä kolhuja. Toisessa mäntä enempi kolhuilla ja yksi venttiili vääntynyt ja jumissa, siitä luultavasti huono käynti. Molempiin sylintereihin vaihdetaan männät ja kaikki venttiilit. Sylintereiden sanoivat olevan kunnossa.

                      Missähän nuo sylinterissä vierailleet romut nyt on - hiukkassuodatin, katalysaattori...? Ei kai noi palaset turboonkaan kovin hyvin sovi? Voiko tämä näin pienillä vauroilla mennä?

                      Yksi vaihtoehto minne ovat voineet hävitä on kansi ja mäntä. Aika hyvin uppoavat sinne kun oikein sattuu

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        Originally posted by sami0283 View Post
                        Sanoivat että toisen männän päällä oli pieniä kolhuja. Toisessa mäntä enempi kolhuilla ja yksi venttiili vääntynyt ja jumissa, siitä luultavasti huono käynti. Molempiin sylintereihin vaihdetaan männät ja kaikki venttiilit. Sylintereiden sanoivat olevan kunnossa.
                        Linkissä kuvissa 11 ja 12 on kanssa pieniä kolhuja. http://www.bmwland.co.uk/swirl_flaps...wirl_flaps.pdf
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • sami0283
                          Newbiemmer
                          • Jul 2003
                          • 12

                          no tätä mää vähän meinasin, kuvissa todellakin muuta kuin pieniä kolhuja. Onko tiedossa muita tapauksia joissa olisi päästy näin vähällä?

                          Comment

                          • ttw
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1016
                            • Vantaa

                            Originally posted by sami0283 View Post
                            no tätä mää vähän meinasin, kuvissa todellakin muuta kuin pieniä kolhuja. Onko tiedossa muita tapauksia joissa olisi päästy näin vähällä?
                            On tullut vastaan että männän vaihdolla ja kannen kunnostamisella selvitty.
                            728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
                            Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
                            MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

                            Comment

                            • poke
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 3097

                              520d 2008 N47-koneella, onko läpät vai ei? ETK mukaan näyttäisi ainakin koko imusarja erilaiselta kun m47/m57 koneissa..
                              Kulkineet/projektit:

                              640D F06
                              530iA E39
                              635 CSi E24
                              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                              Comment

                              • Tylyttäjä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 1412

                                2004 tai 2005 E61 525da, onko tuossa rikkoutuvat läpät?
                                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                                EX: BMW E39 M5
                                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                                Suzuki GSX-R 1070 K5
                                Performance Mods: Lot
                                Performance: 200mph/322kph@1mile
                                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎