Originally posted by Hirviger
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Juu, kyllä mäkin mielelläni laittaisin tuollaiset "blingbligit" kuin jotkut "purkkaviritykset". Varmasti nuo purkatkin toimivat, mutta nuo kunnoliset kun eivät mitään hirveitä maksa, niin laittaisin vaikka ihan sen vuoksi, että onpahan ainakin hyvin ja hienosti tehty jos joku menee joskus avaamaan.
Comment
-
-
Nyt kun kerran hifistelemään alettu NIIN.. alkuperäinen läppärunkohan kiertää imukanavan reunoilla, sille "jyrsityssä" urassa, eli rungon sisäpinta on samalla tasalla kuin kanavan seinämäkin. No nyt kun se korvataan tuollaisella satasen alumiinikorkilla niin jää ura täyttämättä -> virtaus häiriintyy -> tehot laskee about puoleen vrt. ruuvilla tulpattu köyhien versioLast edited by Matson^; 03-02-2011, 22:31.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
320d E46 automaatti vm.2002
Tuli laitettua siis tollanen 320d E46.
Ajettu on jo kokonaiset 302tkm.
Luulis että nuihin kilometreihin on jo läpät otettu pois tai jos ei olisikaan niin ois varmaan jo ropissut mäntien päälle. :think
Pitää varmistaa joku päivä kun on jo kurat housus kun on lukenut näitä juttuja.
Huoltokirjan ja kuittien mukaan Turbo vaihdettu uuteen 275tkm kohdalla ettei tarvi pelätä että se leviäs samantien.
Sattuisko muuten kenelläkään olemaan purkukuvia imusarjalle vastaavasta tekniikasta?
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostNyt kun kerran hifistelemään alettu NIIN.. alkuperäinen läppärunkohan kiertää imukanavan reunoilla, sille "jyrsityssä" urassa, eli rungon sisäpinta on samalla tasalla kuin kanavan seinämäkin. No nyt kun se korvataan tuollaisella satasen alumiinikorkilla niin jää ura täyttämättä -> virtaus häiriintyy -> tehot laskee about puoleen vrt. ruuvilla tulpattu köyhien versio
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostJoo, mutta ruuvipatentin kanssa pitää myös olla tarkkana ettei ruuvin kärki jää liian pitkälle imukanavan puolelle. Siitäkin voi syntyä pahat pyörteilyt ja taas menetetään tehoa.
.. ja jätetään imusarjaan puoli senttiä karstaa seinille| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Kaikissa tapauksissa ei näköjään räjähdä koko moottori. Mulla(530da 04 150tkm) meni läpät tai niiden osia sylintereihin 3 ja 6. Ensimmäinen meni vissiin muutama kuukausi sitten kun koneesta kuului kolinaa, mutta se häipyi melko pian ja jätin asian silleen. Pari päivää sitten oireet oli konkreettisempia, kone tärisi reippaasti, tyhjäkäynnillä koko auto tutisi ja piti melkoista kolinaa. Puhti oli alakierroksilla täysin poissa. 1500 päällä veti jo melkein normaalisti ja kolinakin vaimeni, ei ollut intoa kokeilla enempää, ajelin pintakaasulla huoltoon.
Sanoivat että toisen männän päällä oli pieniä kolhuja. Toisessa mäntä enempi kolhuilla ja yksi venttiili vääntynyt ja jumissa, siitä luultavasti huono käynti. Molempiin sylintereihin vaihdetaan männät ja kaikki venttiilit. Sylintereiden sanoivat olevan kunnossa.
Missähän nuo sylinterissä vierailleet romut nyt on - hiukkassuodatin, katalysaattori...? Ei kai noi palaset turboonkaan kovin hyvin sovi? Voiko tämä näin pienillä vauroilla mennä?Last edited by sami0283; 10-02-2011, 18:29.
Comment
-
-
Harvemmin katti ja hiukkassuodatin ennen turboa kuitenkaan ovat. Kansii kyllä tarkistaa minkä näköinen turbon turbiini on. Se on kuitenkin ensimmäisenä tyrkyllä heti pakosarjan jälkeen. Tai ei ne romut oikein muutakaan kautta hevillä pois pääse. :think Pysähtyyhän ne sit viimeistään kattiin.
Comment
-
-
anspa87
Originally posted by sami0283 View PostKaikissa tapauksissa ei näköjään räjähdä koko moottori. Mulla(530da 04 150tkm) meni läpät tai niiden osia sylintereihin 3 ja 6. Ensimmäinen meni vissiin muutama kuukausi sitten kun koneesta kuului kolinaa, mutta se häipyi melko pian ja jätin asian silleen. Pari päivää sitten oireet oli konkreettisempia, kone tärisi reippaasti, tyhjäkäynnillä koko auto tutisi ja piti melkoista kolinaa. Puhti oli alakierroksilla täysin poissa. 1500 päällä veti jo melkein normaalisti ja kolinakin vaimeni, ei ollut intoa kokeilla enempää, ajelin pintakaasulla huoltoon.
Sanoivat että toisen männän päällä oli pieniä kolhuja. Toisessa mäntä enempi kolhuilla ja yksi venttiili vääntynyt ja jumissa, siitä luultavasti huono käynti. Molempiin sylintereihin vaihdetaan männät ja kaikki venttiilit. Sylintereiden sanoivat olevan kunnossa.
Missähän nuo sylinterissä vierailleet romut nyt on - hiukkassuodatin, katalysaattori...? Ei kai noi palaset turboonkaan kovin hyvin sovi? Voiko tämä näin pienillä vauroilla mennä?
Yksi vaihtoehto minne ovat voineet hävitä on kansi ja mäntä. Aika hyvin uppoavat sinne kun oikein sattuu
Comment
-
Originally posted by sami0283 View PostSanoivat että toisen männän päällä oli pieniä kolhuja. Toisessa mäntä enempi kolhuilla ja yksi venttiili vääntynyt ja jumissa, siitä luultavasti huono käynti. Molempiin sylintereihin vaihdetaan männät ja kaikki venttiilit. Sylintereiden sanoivat olevan kunnossa.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by sami0283 View Postno tätä mää vähän meinasin, kuvissa todellakin muuta kuin pieniä kolhuja. Onko tiedossa muita tapauksia joissa olisi päästy näin vähällä?728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77
Comment
-
-
520d 2008 N47-koneella, onko läpät vai ei? ETK mukaan näyttäisi ainakin koko imusarja erilaiselta kun m47/m57 koneissa..Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
2004 tai 2005 E61 525da, onko tuossa rikkoutuvat läpät?Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
Comment