Kyselin tuossa merkkikorjaamolta asiasta. Jos oletetaan että läpät vielä ehjät, niin pelkkä alipaineletkun tulppaaminen ajaisi saman asian ja olisi nopea tehdä. Itsellä nyt on ajettu 110tkm, joten saattaa olla että menee ainoastaan letkun tulppaamiseksi. Mistähän tuon letkun löytäisi? Oisko kellään kuvaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Originally posted by mobility View PostKyselin tuossa merkkikorjaamolta asiasta. Jos oletetaan että läpät vielä ehjät, niin pelkkä alipaineletkun tulppaaminen ajaisi saman asian ja olisi nopea tehdä. Itsellä nyt on ajettu 110tkm, joten saattaa olla että menee ainoastaan letkun tulppaamiseksi. Mistähän tuon letkun löytäisi? Oisko kellään kuvaa?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by mobility View PostKyselin tuossa merkkikorjaamolta asiasta. Jos oletetaan että läpät vielä ehjät, niin pelkkä alipaineletkun tulppaaminen ajaisi saman asian ja olisi nopea tehdä. Itsellä nyt on ajettu 110tkm, joten saattaa olla että menee ainoastaan letkun tulppaamiseksi. Mistähän tuon letkun löytäisi? Oisko kellään kuvaa?
Edit: ja jos haluaa kokeilla tuleeko sitä vikakoodia niin kertokaas viisaammat, sen vois kokeilla siten, että puristaa ennen starttia jollain pihdeillä tahi puristimella sen letkun täysin kasaan tai jos pituutta riittää niin taittaa jyrkälle mutkalle (mutka kiinni vaikka teipillä?) niin ei tarviis edes irrottaa tulpatakseen jos ei halua / uskalla / viitsi / jaksa?Last edited by Izzman; 21-10-2009, 14:45.BMW 135is Coupe manuaali
Comment
-
-
Originally posted by Izzman View PostNiin siis sillä estää niiden lisäkarstoittumisen ja sitä kautta voi pienentää riskejä, mutta en sanoisi että ajaa saman asian. Letkun tulppaamisella saat myös vikakoodin kaupan päälle ja Increased Emissions varoituksen tauluun jatkuvasti.
Tulppaamalla alipaineen läppien ohjaukselta läpät eivät siis enää käänny ja kierrä akseliaan poikki. Moottorivaurion riski pienenee jo oleellisesti ilman imusarjan irroitustakin. Parempihan se on oman mielenterveyden kannalta avata ja vilkaista onko läpät vielä kuosissa ja kun kerran imusarja on irti niin samallahan ne poistaa pysyvästi sieltä.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostEi tuossa varmaan tarkoitettu EGR:n tulppaamista vaan noiden läppien ohjausventtiilin tulppausta, joka jättää läpät auki-asentoon ja ei vaikuta mitenkään moottorinohjaukseen tms missään vuosimallissa.
Tulppaamalla alipaineen läppien ohjaukselta läpät eivät siis enää käänny ja kierrä akseliaan poikki. Moottorivaurion riski pienenee jo oleellisesti ilman imusarjan irroitustakin. Parempihan se on oman mielenterveyden kannalta avata ja vilkaista onko läpät vielä kuosissa ja kun kerran imusarja on irti niin samallahan ne poistaa pysyvästi sieltä.
Btw. kauanko tuossa avaamisessa korjaamon sedältä menee jos läppien kuntoa alettaisiin tarkistamaan?
Comment
-
-
Originally posted by mobility View Post
Btw. kauanko tuossa avaamisessa korjaamon sedältä menee jos läppien kuntoa alettaisiin tarkistamaan?
Oulusta löytyy Clavu&kummpanit jotka tuon tekee varmaan nopeemmin.
Turha sitä on vaan katsoa kun samalla ottaa ne pois.
Ja jos Oulun pojilla ei ole aikoja jäljellä niin ajelle tänne.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Jokin aikaa sitten kaivoin yhden läpän, joka oli jumittunut kannen imukanavaan mutkan taakse siten, että sitä ei sieltä silmällä edes nähnyt. Läppä oli 5. sylinterin imukanavasta irronnut, mutta kulkeutunut kuitenkin 6. sylinterin kanavaan. Läppä oli enää sentin parin päässä imuventtiilistä, mutta onneksi kiilautunut paikoilleen siihen. Läppä ja akselinpätkä saatiin pois. Pieni läpän ruuvi oli hävinnyt jonnekin, mutta hyvällä tuurilla se voi mennä koneesta läpikin tekemättä sen suurempaa tuhoa. Toisaalta se on voinut jäädä imusarjan sisälle, mutta autoon oli vaihdettu uusi imusarja jo aiemmin, eli jos se siellä vanhassa imusarjassa on, niin ei se sieltä enää koneeseen pääse.
Melkoinen tuuri kävi tuon kanssa, ja oli varmaan asiakkaallakin melkein lottovoittajan olo, kun näki miten läppä kaivettiin imukanavasta kokonaisena pois.
Ovat muuten luvattoman heikkoja nuo läppien akselit. Mulla on tallissa yksi imusarja, mikä on yksi puhtaimmista mitä olen nähnyt, ja siitäkin oli läppä irronnut. Tässä tapauksessa läpät eivät siis ole pyörineet karstassa, eivätkä ainakaan siitä syystä ole joutuneet alttiiksi ylimääräiselle rasitukselle.
Comment
-
-
Originally posted by Simba View PostLöytyykö tästä moottorista myöskin nuo läpät ja onko niissä ollut vastaavia ongelmia ?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostVaikuttais siltä että siinä ei ole läppiä mutta varmaksi en voi sanoa.
In the case of the M57 TU with exhaust emission stage EURO 4 and the M67 TU, an electric motor activates the control rod to close the swirl flaps. The control rod is up against the rear stop when the swirl flaps are open.
The swirl flaps are sealed when closed in the tangential ducts with rubber gaskets.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Läpät poistettu E61 7/04 ja DPF:llä. Akselien paksuus oli 4,5mm ja läppien reunat kumipäällysteiset. Kaikki oli kunnossa ja mitään väsymisen merkkejä ei läpissä/akseleissa ollut. Autolla rullattu nyt 140tkm.
Selvä vaikutus minkä huomasin oli että moottorijarrutus hävisi kokonaan siis se vähäinenkin mikä automaagissa on. Ja jotenkin tuntuu että vääntöä kans katosi johonkin tai sitten vain kuvittelen Autoossa Karalan ohjelma.530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
Comment