Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    Originally posted by Thuppu View Post
    Yhdellä jos toisellakin taitaa valot olla jo hieman himmentyneet ainakin mitä tän säikeen jutuista voi päätellä.
    Taitaa olla ne päiväajovalot :think
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • Yltti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 2792
      • Kuopio suamen texas

      Imusarjan Läpät E60

      Autona vm 04 530 d manuaali. ja tuli siitä käytettyä läpät irti. Läppiä ei voi ottaa pois koska ovat rauta-akselissa kiinni ja mielestäni nämä "uudemman" malliset läpät eivät voi enää hajota.

      Aiheesta lisää täällä:http://www.btcf.fi/forum/showthread....165027&page=10
      Last edited by Yltti; 03-11-2009, 18:15.
      1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
      F10 525d Xdrive comfort sitte
      Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
      www.rotator.fi

      Comment

      • Jackie
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 293
        • Porvoo

        Originally posted by Yltti View Post
        Autona vm 04 530 d manuaali. ja tuli siitä käytettyä läpät irti. Läppiä ei voi ottaa pois koska ovat rauta-akselissa kiinni ja mielestäni nämä "uudemman malliset läpät eivät voi enää hajota.
        Samaa sanoivat Benkaralla Tampereella e91 320d -05 läpistä. Läppäakselia ei saa enää pihdeillä katkaistua vaan vaatii laikkaa.
        E93 330iA M-Sport 2009
        B8 Audi A4 2010

        Ex:
        F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
        E93 335iA M-Sport 2007
        F01 730d M-Sport 2011
        E65 745i 2002
        E91 325iA M-Sport 2006
        E91 320dA 2005

        Comment

        • rasanttu
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 530
          • Tuusula

          Originally posted by Yltti View Post
          Autona vm 04 530 d manuaali. ja tuli siitä käytettyä läpät irti. Läppiä ei voi ottaa pois koska ovat rauta-akselissa kiinni ja mielestäni nämä "uudemman" malliset läpät eivät voi enää hajota.

          Aiheesta lisää täällä:http://www.btcf.fi/forum/showthread....165027&page=10
          Eivät voi hajota vaikka niitäkin on hajonnut? Vai ollaanko jo rev3:ssa menossa?
          Freude am Fahren

          Comment

          • Yltti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2792
            • Kuopio suamen texas

            Originally posted by rasanttu View Post
            Eivät voi hajota vaikka niitäkin on hajonnut? Vai ollaanko jo rev3:ssa menossa?
            Nämä olivat järjestyksessä 3 läpät mitkä minä olen nähnyt ->kaikki ovat olleet erilaisia. ja ensimmäiset METALLI AKSELISET. Läppä ja akseli on ns. samaa pakettia ->läpän päälle on valettu muovia ja muovin reunoille on vedetty silikooni tiiviste joka tiivistää läpän imusarjaan.
            1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
            F10 525d Xdrive comfort sitte
            Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
            www.rotator.fi

            Comment

            • bemanderi
              Bimmer Rookie
              • Dec 2006
              • 191
              • Capital West

              Originally posted by Jackie View Post
              Samaa sanoivat Benkaralla Tampereella e91 320d -05 läpistä. Läppäakselia ei saa enää pihdeillä katkaistua vaan vaatii laikkaa.
              Onkohan ne sitten -06 DPF-malliin taas ohentuneet?
              BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
              Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

              .. plus sitten kaikkea muuta romua.

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                Originally posted by Yltti View Post
                Nämä olivat järjestyksessä 3 läpät mitkä minä olen nähnyt ->kaikki ovat olleet erilaisia. ja ensimmäiset METALLI AKSELISET. Läppä ja akseli on ns. samaa pakettia ->läpän päälle on valettu muovia ja muovin reunoille on vedetty silikooni tiiviste joka tiivistää läpän imusarjaan.
                Niin no onhan nuo katkeavatkin akselit metallia, ainakin E39:ssä.

                Tuossa kuvassa silti näyttää, että läppä on niitattu aksilaan joten ei ole samaa pakettia:



                Originally posted by Jackie View Post
                Samaa sanoivat Benkaralla Tampereella e91 320d -05 läpistä. Läppäakselia ei saa enää pihdeillä katkaistua vaan vaatii laikkaa.
                Sivuleikkureilla noita ei takuulla ole koskaan saanut poikki, vaan kun ottaa tongeilla kiinni ja hieman taittaa niin johan napsahtaa.
                Last edited by Thuppu; 04-06-2009, 10:02.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • Anzafin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 3747
                  • Kajaani

                  Originally posted by Yltti View Post
                  Nämä olivat järjestyksessä 3 läpät mitkä minä olen nähnyt ->kaikki ovat olleet erilaisia. ja ensimmäiset METALLI AKSELISET. Läppä ja akseli on ns. samaa pakettia ->läpän päälle on valettu muovia ja muovin reunoille on vedetty silikooni tiiviste joka tiivistää läpän imusarjaan.
                  Minä en ole kyllä törmännyt yksiinkään EI-metallisiin akseleihin :think...

                  Comment

                  • Anzafin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 3747
                    • Kajaani

                    Originally posted by Thuppu View Post
                    Niin no onhan nuo katkeavatkin akselit metallia, ainakin E39:ssä.

                    Tuossa kuvassa silti näyttää, että läppä on niitattu aksilaan joten ei ole samaa pakettia:



                    Sivuleikkureilla noita ei takuulla ole koskaan saanut poikki, vaan kun ottaa tongeilla kiinni ja hieman taittaa niin johan napsahtaa.
                    Aivan, se akseli on melko ohut läpän kohdalla.

                    Comment

                    • Yltti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2792
                      • Kuopio suamen texas

                      Originally posted by Anzafin View Post
                      Aivan, se akseli on melko ohut läpän kohdalla.

                      Kyllä se akseli on ihan saman paksuinen koko matkalta. Ja Läppä on kiinteänä akselissä. Sitä en tiedä mitä suunnittelija on hakenut kun siihen on laitettu 2 pientä torx kantaista ruuvia 2 kpl.
                      1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                      F10 525d Xdrive comfort sitte
                      Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                      www.rotator.fi

                      Comment

                      • Jackie
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 293
                        • Porvoo

                        Originally posted by bemanderi View Post
                        Onkohan ne sitten -06 DPF-malliin taas ohentuneet?
                        Piruko näistä ottaa selvää...
                        E93 330iA M-Sport 2009
                        B8 Audi A4 2010

                        Ex:
                        F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
                        E93 335iA M-Sport 2007
                        F01 730d M-Sport 2011
                        E65 745i 2002
                        E91 325iA M-Sport 2006
                        E91 320dA 2005

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          Originally posted by Yltti View Post
                          Nämä olivat järjestyksessä 3 läpät mitkä minä olen nähnyt ->kaikki ovat olleet erilaisia. ja ensimmäiset METALLI AKSELISET. Läppä ja akseli on ns. samaa pakettia ->läpän päälle on valettu muovia ja muovin reunoille on vedetty silikooni tiiviste joka tiivistää läpän imusarjaan.
                          Mä haluaisin nähdä sen kolmannen mallin mikäli et eroittele nyt malleja seuraavasti:

                          -Alkupään läppäakseli 4mm.

                          -Myöhemmin "vahvistettu jopa" 4.5mm, tosin läppien kohdalla akselin paksuudessa ei ole ero kuin korkeintaan 0.25mm.

                          -DPF malli jossa läpät on omassa kotelossaan mikä on hieman vahvempaa mallia. Tosin tavallisia läppiäkin löytyy DPF malleista.

                          Näissä kaikissa tosin yhteistä on kuitenkin se että ovat hajoavaa mallia, eli kaikki ovat menneet koneesta läpi.

                          Benkaralla taitavat kertoa asiakkaasta riippuen aina eri loruja näistä läpistä..
                          Last edited by Rahu; 04-06-2009, 10:19.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Yltti View Post
                            Kyllä se akseli on ihan saman paksuinen koko matkalta. Ja Läppä on kiinteänä akselissä. Sitä en tiedä mitä suunnittelija on hakenut kun siihen on laitettu 2 pientä torx kantaista ruuvia 2 kpl.
                            :think Mitenköhän nuo on koottu?

                            Originally posted by Thuppu View Post
                            Sivuleikkureilla noita ei takuulla ole koskaan saanut poikki, vaan kun ottaa tongeilla kiinni ja hieman taittaa niin johan napsahtaa.
                            Vielä tästä... Eli materiaalihan on liian kovaa metalliseosta näissä aksiloissa, varmaankin ajatuksena on ollut etteivät kuluisi ja väljistyisi. Kova metalli väsyessään napsahtaa huomattavasti herkemmin kokonaan poikki kuin pehmeämpi teräs.
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • rasanttu
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2007
                              • 530
                              • Tuusula

                              Joop, eli virheellistä tietoa taasen. Metallia ne akselit on olleet aina. Samaa pakettia ne eivät ole ja pihdeillä niitä ei ole koskaan saanutkaan poikki vaan rasittamalla. Näitäkin on todisteteusti hajonnut ja mennyt koneesta läpi.

                              Edelleen siis ollaan ilman läppiä ja tyytyväisenä.

                              Sinänsä huvittavaa mitä loruja noista huolloista kerrotaan ja niihin sitten sokeasti uskotaan.
                              Freude am Fahren

                              Comment

                              • Vasara
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2006
                                • 310
                                • Hesa

                                Katselin äsken Rahun postausta, missä läpät on ja missä ei...
                                http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=26

                                E53 X5 ei läppiä? Minusta -03 asti läppiä ei ole, mutta -04 alkaen facelift malleissa ne ovat. Konehan on sama kuin alkupään E60 530d (M57N 218hv)
                                Last edited by Vasara; 04-06-2009, 10:38.
                                -> E92 325i -07
                                ex: E53 X5 3.0d -04 Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎