Originally posted by cuie
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Originally posted by r.w. View PostNo korjataan. Kun toinen imukanava suljetaan, kulkee sama ilmamäärä jäljellä olevan kanavan läpi jolloin virtausnopeus kasvaa, pyörteily lisääntyy ja puurot sekä vellit menevät sylinterissä paremmin sekaisin -> täydellisempi palaminen ja paremmat päästöt.
Miten vaikutus kulutukseen? Minua viisastettiin asiasta aikaisemmin niin, että edes teoriassa ei vaikuta polttoaineen syöttöön. Lieneekö näin?Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
-
Originally posted by Pex View Postei kerrassaan minkään näköisiä ongelmia ole ilmennyt sen jälkeen kun poistatin omasta 520D E61:sta. Ja voit uskoa että tutkailin asian tarkkaan. Selvitin etukäteen moottoriexperteiltä, jotka oikeasti ymmärtää noiden moottorien toiminnasta, mikä vaikutus ja kaikki vakuuttivat että voi olla täysin huoleti. Jälkikäteen myös tarkalla korvalla ja tuntumalla asiaa tonkinut, mutta ei mitään ilmennyt.
Nuo läpät on niitä "pelastetaan maailma"-juttuja. Eli ymmärsin asian niin, että polttoaine palaa tyhjäkäynnillä vain kuumemmassa lämpötilassa kun ylimääräistä ilmaa ei virtaa sisään (korjatkaa joku jos olen ymmärtänyt väärin) ja näin ollen tyhjäkäynnillä päästöt on vissiin pienemmät. Läpäthän aukeaa selälleen heti kun kosket kaasupolkimeen. Kulutukseen ei siis edes teoriassa mitään vaikutusta. Eikä näy varmasti katsastuksessakaan, koska arvothan mitataan suurin piirtein talla pohjassa eli kun läpät on auki...
eli ei muuta kuin läpät mäkeen vaan niin nukut yösi rauhallisemmin
ps. merkkiliikkeestä ei kannata mennä kyselemään noiden läppien merkityksestä. Voit varmaan arvata mitä sanovat/ovat ohjeistettuja sanomaannow: Mercedes Benz 350e AMG
ex: f30 320i M-Sport
ex: e46 320i M-Sport II
ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
ex: e36 316i Compact
ex: e39 530i M-Sport
ex: e46 320Cd M-Sport II
Comment
-
-
Originally posted by Pex View PostEli ymmärsin asian niin, että polttoaine palaa tyhjäkäynnillä vain kuumemmassa lämpötilassa kun ylimääräistä ilmaa ei virtaa sisään (korjatkaa joku jos olen ymmärtänyt väärin) ja näin ollen tyhjäkäynnillä päästöt on vissiin pienemmät. Läpäthän aukeaa selälleen heti kun kosket kaasupolkimeen. Kulutukseen ei siis edes teoriassa mitään vaikutusta. Eikä näy varmasti katsastuksessakaan, koska arvothan mitataan suurin piirtein talla pohjassa eli kun läpät on auki...
Läpät aukeaa muistaakseni n 1900 kierroksessa, eli dieselissä ne on kiinni aika usein normaaliajossa. Polttoaine ruiskutetaan aina vasta kannen imukanavassa, eikö?
Joka tapauksessa tuon merkitys on pieni, en usko, että ihan nolla, koska koko tuo mekanismi on suhteellisen monimutkainen. Ei sellaista autoon rakennettaisi, jos se vain olisi kliffaa.
Nykyinen saastemittaus (K-arvo) on yksi vitsi. Se ei enää mittaa mitenkään nykyautojen saasteita. Itsellä tullut ekalla kerralla 0,00 (nolla), viimeksi 0,02. Raja-arvohan on turboille 3...
En ymmärrä miksei tuota rajaa kiristetä huomattavasti.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Jaki: Käsittääkseni se suutin mistä sitä polttoainetta annostellaan ei ole imukanavassa, vaan suoraan sylinterissä? Tai sitten en käsitä mitä tarkoitit.
Tuossa nyt on tasan tarkkaan hyödyt ja haitat läpistä, ei tartte enää jokaisen keksiä omia teorioitaan.
Effects of faults
Swirl flaps stick in open position: Deterioration in exhaust gas characteristics in lower speed ranges otherwise no effect.
Swirl flaps stick in closed position: Power loss of approx. 10 % at higher engine speeds.Last edited by Rahu; 16-04-2010, 15:46.BMW Service
P.o4oo925441
huolto@rahumetsservice.fi
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostJaki: Käsittääkseni se suutin mistä sitä polttoainetta annostellaan ei ole imukanavassa, vaan suoraan sylinterissä? Tai sitten en käsitä mitä tarkoitit.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostEikös tuo mene niin, että läpän ollessa kiinni, ilma kulkee pidemmän matkan?
Läpät aukeaa muistaakseni n 1900 kierroksessa, eli dieselissä ne on kiinni aika usein normaaliajossa. Polttoaine ruiskutetaan aina vasta kannen imukanavassa, eikö?
Joka tapauksessa tuon merkitys on pieni, en usko, että ihan nolla, koska koko tuo mekanismi on suhteellisen monimutkainen. Ei sellaista autoon rakennettaisi, jos se vain olisi kliffaa.
Nykyinen saastemittaus (K-arvo) on yksi vitsi. Se ei enää mittaa mitenkään nykyautojen saasteita. Itsellä tullut ekalla kerralla 0,00 (nolla), viimeksi 0,02. Raja-arvohan on turboille 3...
En ymmärrä miksei tuota rajaa kiristetä huomattavasti.
Comment
-
-
Kävin juuri tilaamassa Espoon Laakkoselta huollon pari viikkoa sitten Saksasta uitettuun -03 E39 525d Touringiin ja kysyin samalla mahdollisuutta läppien poistoon. Vastaus oli odotettu "Me ei poisteta niitä läppiä, vaan ohjeena on vaihtaa imusarja". Kertoessani lukeneeni jonkun poistattaneen läpät Laakkosella huollon yhteydessä, kaveri kertoi Herttoniemen toimipisteen mahdollisesti sellaisia tekevän.
Nyt kuitenkin tilaamaan läppäleikkausta Auto Service Intriosta.
Comment
-
-
Läpät poistettu Lahden Mega-Autossa. (Kuittiin maininta: poistettu asiakkaan pyynnöstä, Mega-Auto ei vastaa auton laillisuudesta jne.. bla-bla) Tilalle laitettiin PMW:ltä tilatut tulpat. Hintaa tuli 290e, samalla vaihdettiin vuotava syylärin muoviputki ja uudet nesteet. Läpät oli pirun karstaiset mut ehjät vielä. Kulutus putosi puolisen litraa ja kone tuntuu virkeämmältä.E46 330dA Touring 2001
Comment
-
-
Originally posted by marsipaaniraikkonen View PostLäpät poistettu Lahden Mega-Autossa. (Kuittiin maininta: poistettu asiakkaan pyynnöstä, Mega-Auto ei vastaa auton laillisuudesta jne.. bla-bla) Tilalle laitettiin PMW:ltä tilatut tulpat. Hintaa tuli 290e, samalla vaihdettiin vuotava syylärin muoviputki ja uudet nesteet. Läpät oli pirun karstaiset mut ehjät vielä. Kulutus putosi puolisen litraa ja kone tuntuu virkeämmältä.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostMä luulen että e46 330dA -01
Pitää paikkansa.Last edited by marsipaaniraikkonen; 23-05-2010, 11:11.E46 330dA Touring 2001
Comment
-
Comment