Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    Originally posted by cuie View Post
    Tyhmä kysymys mutta mistä tuon pystyisi tarkistamaan?
    Imusarjan takapäässä, tulipeltiä vasten.
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Pex
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 353
      • Kuusamo

      Originally posted by r.w. View Post
      No korjataan. Kun toinen imukanava suljetaan, kulkee sama ilmamäärä jäljellä olevan kanavan läpi jolloin virtausnopeus kasvaa, pyörteily lisääntyy ja puurot sekä vellit menevät sylinterissä paremmin sekaisin -> täydellisempi palaminen ja paremmat päästöt.
      ok, kiitos.
      Miten vaikutus kulutukseen? Minua viisastettiin asiasta aikaisemmin niin, että edes teoriassa ei vaikuta polttoaineen syöttöön. Lieneekö näin?
      Nykyään mennään Volkkarilla

      Ex. E61 520dA 2006

      Comment

      • Enliz
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 1503
        • Espoo

        Originally posted by Pex View Post
        ei kerrassaan minkään näköisiä ongelmia ole ilmennyt sen jälkeen kun poistatin omasta 520D E61:sta. Ja voit uskoa että tutkailin asian tarkkaan. Selvitin etukäteen moottoriexperteiltä, jotka oikeasti ymmärtää noiden moottorien toiminnasta, mikä vaikutus ja kaikki vakuuttivat että voi olla täysin huoleti. Jälkikäteen myös tarkalla korvalla ja tuntumalla asiaa tonkinut, mutta ei mitään ilmennyt.

        Nuo läpät on niitä "pelastetaan maailma"-juttuja. Eli ymmärsin asian niin, että polttoaine palaa tyhjäkäynnillä vain kuumemmassa lämpötilassa kun ylimääräistä ilmaa ei virtaa sisään (korjatkaa joku jos olen ymmärtänyt väärin) ja näin ollen tyhjäkäynnillä päästöt on vissiin pienemmät. Läpäthän aukeaa selälleen heti kun kosket kaasupolkimeen. Kulutukseen ei siis edes teoriassa mitään vaikutusta. Eikä näy varmasti katsastuksessakaan, koska arvothan mitataan suurin piirtein talla pohjassa eli kun läpät on auki...

        eli ei muuta kuin läpät mäkeen vaan niin nukut yösi rauhallisemmin

        ps. merkkiliikkeestä ei kannata mennä kyselemään noiden läppien merkityksestä. Voit varmaan arvata mitä sanovat/ovat ohjeistettuja sanomaan
        Joo tänää lähtee läpät pois. Samalla selviää mikä resonoi, kun starttaa/sammuttaa auton. Lähinnä mielenkiinnosta kysyin kun kaikki on vain turvannut selustan poistamalla ne, ettei ole ajansaatossa tullut mitään vääntöhäviötä sun muuta. Parempi näin, ettei tarvi uutta imusarjaa tilata.. soitin Laakkoselle huvikseni ja kysyin hinnan tälle koneelle ois maksanut 490e
        now: Mercedes Benz 350e AMG
        ex: f30 320i M-Sport
        ex: e46 320i M-Sport II
        ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
        ex: e36 316i Compact
        ex: e39 530i M-Sport
        ex: e46 320Cd M-Sport II

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2978
          • Uusimaa

          Originally posted by Pex View Post
          Eli ymmärsin asian niin, että polttoaine palaa tyhjäkäynnillä vain kuumemmassa lämpötilassa kun ylimääräistä ilmaa ei virtaa sisään (korjatkaa joku jos olen ymmärtänyt väärin) ja näin ollen tyhjäkäynnillä päästöt on vissiin pienemmät. Läpäthän aukeaa selälleen heti kun kosket kaasupolkimeen. Kulutukseen ei siis edes teoriassa mitään vaikutusta. Eikä näy varmasti katsastuksessakaan, koska arvothan mitataan suurin piirtein talla pohjassa eli kun läpät on auki...
          Eikös tuo mene niin, että läpän ollessa kiinni, ilma kulkee pidemmän matkan?
          Läpät aukeaa muistaakseni n 1900 kierroksessa, eli dieselissä ne on kiinni aika usein normaaliajossa. Polttoaine ruiskutetaan aina vasta kannen imukanavassa, eikö?
          Joka tapauksessa tuon merkitys on pieni, en usko, että ihan nolla, koska koko tuo mekanismi on suhteellisen monimutkainen. Ei sellaista autoon rakennettaisi, jos se vain olisi kliffaa.
          Nykyinen saastemittaus (K-arvo) on yksi vitsi. Se ei enää mittaa mitenkään nykyautojen saasteita. Itsellä tullut ekalla kerralla 0,00 (nolla), viimeksi 0,02. Raja-arvohan on turboille 3...
          En ymmärrä miksei tuota rajaa kiristetä huomattavasti.
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            Jaki: Käsittääkseni se suutin mistä sitä polttoainetta annostellaan ei ole imukanavassa, vaan suoraan sylinterissä? Tai sitten en käsitä mitä tarkoitit.

            Tuossa nyt on tasan tarkkaan hyödyt ja haitat läpistä, ei tartte enää jokaisen keksiä omia teorioitaan.

            Effects of faults

            Swirl flaps stick in open position: Deterioration in exhaust gas characteristics in lower speed ranges otherwise no effect.
            Swirl flaps stick in closed position: Power loss of approx. 10 % at higher engine speeds.
            Last edited by Rahu; 16-04-2010, 15:46.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            huolto@rahumetsservice.fi
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              Originally posted by Rahu View Post
              Jaki: Käsittääkseni se suutin mistä sitä polttoainetta annostellaan ei ole imukanavassa, vaan suoraan sylinterissä? Tai sitten en käsitä mitä tarkoitit.
              Tähän sellainen punasteleva hymiö. Ei ole vielä oikein diesel-tekniikka hanskassa. Sylinteriinhän se polttoaine tosiaan ruiskutetaan. Viittaus oli aikaisempaan postaukseen, jossa joku sanoi, etä imukanavassa menee puurot ja vellit sekaisin. Ei siellä mene kuin ilma sekaisin...
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • Anzafin
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 3747
                • Kajaani

                Originally posted by jaki View Post
                Eikös tuo mene niin, että läpän ollessa kiinni, ilma kulkee pidemmän matkan?
                Läpät aukeaa muistaakseni n 1900 kierroksessa, eli dieselissä ne on kiinni aika usein normaaliajossa. Polttoaine ruiskutetaan aina vasta kannen imukanavassa, eikö?
                Joka tapauksessa tuon merkitys on pieni, en usko, että ihan nolla, koska koko tuo mekanismi on suhteellisen monimutkainen. Ei sellaista autoon rakennettaisi, jos se vain olisi kliffaa.
                Nykyinen saastemittaus (K-arvo) on yksi vitsi. Se ei enää mittaa mitenkään nykyautojen saasteita. Itsellä tullut ekalla kerralla 0,00 (nolla), viimeksi 0,02. Raja-arvohan on turboille 3...
                En ymmärrä miksei tuota rajaa kiristetä huomattavasti.
                Läpät pysyvät auki myös muun muassa silloin kun imuilman lämpötila on alle 15°C. Eli täällä aika usein .

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9152
                  • Oulu

                  Tuossa hyvä video, vaikka onkin olympiamoottorista. KLIK
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • marsipaaniraikkonen
                    Newbiemmer
                    • Apr 2010
                    • 11
                    • Heinola

                    Onks tietoa saako Lahdessa jossain tarkastettua läppien tila / poistettua ne? Just oon ostanu e46 330dA:n -01, saksan tuonti pari viikkoa sitten.
                    E46 330dA Touring 2001

                    Comment

                    • Defender19
                      BTCF Member
                      • Feb 2010
                      • 24
                      • Espoo

                      Kävin juuri tilaamassa Espoon Laakkoselta huollon pari viikkoa sitten Saksasta uitettuun -03 E39 525d Touringiin ja kysyin samalla mahdollisuutta läppien poistoon. Vastaus oli odotettu "Me ei poisteta niitä läppiä, vaan ohjeena on vaihtaa imusarja". Kertoessani lukeneeni jonkun poistattaneen läpät Laakkosella huollon yhteydessä, kaveri kertoi Herttoniemen toimipisteen mahdollisesti sellaisia tekevän.

                      Nyt kuitenkin tilaamaan läppäleikkausta Auto Service Intriosta.

                      Comment

                      • marsipaaniraikkonen
                        Newbiemmer
                        • Apr 2010
                        • 11
                        • Heinola

                        Läpät poistettu Lahden Mega-Autossa. (Kuittiin maininta: poistettu asiakkaan pyynnöstä, Mega-Auto ei vastaa auton laillisuudesta jne.. bla-bla) Tilalle laitettiin PMW:ltä tilatut tulpat. Hintaa tuli 290e, samalla vaihdettiin vuotava syylärin muoviputki ja uudet nesteet. Läpät oli pirun karstaiset mut ehjät vielä. Kulutus putosi puolisen litraa ja kone tuntuu virkeämmältä.
                        E46 330dA Touring 2001

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          Originally posted by marsipaaniraikkonen View Post
                          Läpät poistettu Lahden Mega-Autossa. (Kuittiin maininta: poistettu asiakkaan pyynnöstä, Mega-Auto ei vastaa auton laillisuudesta jne.. bla-bla) Tilalle laitettiin PMW:ltä tilatut tulpat. Hintaa tuli 290e, samalla vaihdettiin vuotava syylärin muoviputki ja uudet nesteet. Läpät oli pirun karstaiset mut ehjät vielä. Kulutus putosi puolisen litraa ja kone tuntuu virkeämmältä.
                          Mikä auto sulla on?
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6350
                            • Tampere

                            Originally posted by touring39 View Post
                            Mikä auto sulla on?
                            Mä luulen että e46 330dA -01
                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • marsipaaniraikkonen
                              Newbiemmer
                              • Apr 2010
                              • 11
                              • Heinola

                              Originally posted by Zoui View Post
                              Mä luulen että e46 330dA -01

                              Pitää paikkansa.
                              Last edited by marsipaaniraikkonen; 23-05-2010, 11:11.
                              E46 330dA Touring 2001

                              Comment

                              • Kaizu71
                                Newbiemmer
                                • May 2010
                                • 3
                                • Nummela

                                Olen aika keltanokka näiden Bwm vehkeiden kanssa vielä. Lueskelin tätä topicikia ja ainakin noiden isompien dieseleiden kanssa on tämä ongelma. Mutta miten lienee tuon oman rakkineeni kanssa.

                                e46 -04 320d 110kw manuaali?

                                Onko tuossa nämä tuomipäivän läpät?

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎