Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • make2929
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 92
    • etelä-pohjanmaa

    Kertokaas nyt tyhmälle, löytyykö imusarjan läpät mun autosta, kyseessä 330d touring vm 01 ja manuaali

    Vai onko tuo vaan tomaatti askin ongelma ?

    Comment

    • make2929
      Bimmer Rookie
      • Feb 2012
      • 92
      • etelä-pohjanmaa

      Originally posted by make2929 View Post
      Kertokaas nyt tyhmälle, löytyykö imusarjan läpät mun autosta, kyseessä 330d touring vm 01 ja manuaali

      Vai onko tuo vaan tomaatti askin ongelma ?
      Kellään tietoa, ei kiinnostais alkaa 130 sivua lukemaan

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8971
        • Kellokoski

        Originally posted by make2929 View Post
        Kellään tietoa, ei kiinnostais alkaa 130 sivua lukemaan
        Tuolla saattaa lukea jotain:



        en jaksa tarkistaa mikä kone sulla on
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • make2929
          Bimmer Rookie
          • Feb 2012
          • 92
          • etelä-pohjanmaa

          Originally posted by _nixu_ View Post
          Tuolla saattaa lukea jotain:



          en jaksa tarkistaa mikä kone sulla on
          Eli mistä kohdasta rekisteriotetta tuon pystyy tarkistaa, ei löydä tai sitten oon sokea

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17474
            • Turku

            Originally posted by make2929 View Post
            Eli mistä kohdasta rekisteriotetta tuon pystyy tarkistaa, ei löydä tai sitten oon sokea
            Sulla on moto M57 ja manuaali eli ei lappia.
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • make2929
              Bimmer Rookie
              • Feb 2012
              • 92
              • etelä-pohjanmaa

              Originally posted by Laku View Post
              Sulla on moto M57 ja manuaali eli ei lappia.
              Kiitoksia kovasti

              Comment

              • Hanza
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1931
                • Juvan Shell. Requiescat in pace

                Originally posted by make2929 View Post
                Eli mistä kohdasta rekisteriotetta tuon pystyy tarkistaa, ei löydä tai sitten oon sokea
                Ei sitä voi nähdä rekisteriotteesta. Pitäs ton verran osata itekkii selvittää mikä moottorimalli on kyseessä omassa autossa.
                Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                t: luft waffel

                "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8971
                  • Kellokoski

                  Originally posted by Hanza View Post
                  Ei sitä voi nähdä rekisteriotteesta. Pitäs ton verran osata itekkii selvittää mikä moottorimalli on kyseessä omassa autossa.
                  Teoriassa kait pystyy otteestakin päättelemään. Eikös M57 ole 135kW ja M57N 150 kW :think
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Hanza
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1931
                    • Juvan Shell. Requiescat in pace

                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Teoriassa kait pystyy otteestakin päättelemään. Eikös M57 ole 135kW ja M57N 150 kW :think
                    Pystyy toki, mutta mites kaveri sen päättelee, kun ei tiedä onko pellin alla m57 vai m57tu? Seuraavaks se ois kysyny missä moottorissa on 135kw.
                    Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                    t: luft waffel

                    "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                    Comment

                    • make2929
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2012
                      • 92
                      • etelä-pohjanmaa

                      Originally posted by Hanza View Post
                      Ei sitä voi nähdä rekisteriotteesta. Pitäs ton verran osata itekkii selvittää mikä moottorimalli on kyseessä omassa autossa.
                      50 sivun tienoilla joku näin väitti. eipäs vittuilla ei teho määrää olisi tarvinnut kysyä, 135kw lukee rekkariotteessa
                      Last edited by make2929; 13-02-2012, 20:33.

                      Comment

                      • Bullitt
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 2786
                        • Turku

                        Kova jätkä ei arvaile tällaisia ollenkaan, vaan ottaa silmän käteen ja katsoo sinne imusarjan alle, että löytyykö niitä läppia vai ei.


                        Comment

                        • JMTN
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 338
                          • Haukipudas

                          Originally posted by Hanza View Post
                          Pystyy toki, mutta mites kaveri sen päättelee, kun ei tiedä onko pellin alla m57 vai m57tu? Seuraavaks se ois kysyny missä moottorissa on 135kw.
                          150kw koneessa on sitten läpät, oli sitten kummalla askilla tahansa.
                          BMW e91 320d -08
                          ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                          ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                          ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                          Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                          Comment

                          • kaikkone
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 933
                            • Villähde

                            Tyhmää kysyä mutta
                            M47N2 Kone E87, 118d :ssä Siinäkin läpät?, ilmeisesti jos ostan liikkeestä kannattaa ajella se puolvuotta ja sit vasta poistaa läpät vai kantsiiko heti?, autolla ajettu n 180tkm

                            Comment

                            • jeremyc
                              Newbiemmer
                              • Mar 2012
                              • 2
                              • Kotka

                              Varmaan tähänkin kysymykseen on vastattu aiemmin tässä ketjussa, mutta näitä kaikkia sivuja en ehdi millään alkaa lukemaan läpi!

                              Eli meikäläisestä tuli eilen ensimmäistä kertaa elämässäni bemaristi kun ostin 11/2009 rekisteröidyn E60 LCI 520d:n automaattilaatikolla. Koneesta löytyy potkua ujot 177hv.

                              Ennen auton hankintaa luin (jostain) netistä että tämä kyseinen imusarjan läppä -ropleema olisi noissa "isommissa" koneissa, mutta tätä ketjua luettuani huomasin että kaikissa muissa paitsi 525:ssa olisi tämä.

                              Joten saisinko joltain valaistuneen tiedon siitä, että näinköhän tässä meikäläisen hankinnassa olisi tälläinen vaara olemassa.

                              Mittarissa siis 210tkm, ja täytyy alkaa työskentelemään pellin alla samantien mikäli tälläinen riski ilmenee.

                              Kiitos jo etukäteen!

                              Comment

                              • Anzafin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 3747
                                • Kajaani

                                Originally posted by jeremyc View Post
                                Varmaan tähänkin kysymykseen on vastattu aiemmin tässä ketjussa, mutta näitä kaikkia sivuja en ehdi millään alkaa lukemaan läpi!

                                Eli meikäläisestä tuli eilen ensimmäistä kertaa elämässäni bemaristi kun ostin 11/2009 rekisteröidyn E60 LCI 520d:n automaattilaatikolla. Koneesta löytyy potkua ujot 177hv.

                                Ennen auton hankintaa luin (jostain) netistä että tämä kyseinen imusarjan läppä -ropleema olisi noissa "isommissa" koneissa, mutta tätä ketjua luettuani huomasin että kaikissa muissa paitsi 525:ssa olisi tämä.

                                Joten saisinko joltain valaistuneen tiedon siitä, että näinköhän tässä meikäläisen hankinnassa olisi tälläinen vaara olemassa.

                                Mittarissa siis 210tkm, ja täytyy alkaa työskentelemään pellin alla samantien mikäli tälläinen riski ilmenee.

                                Kiitos jo etukäteen!
                                Kyllä siellä läpät on, tämmöiset kuten tässä: http://www.youtube.com/watch?v=lKVW1nCOKeI

                                - Antti -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎