Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haatainen
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 1451
    • Tampere

    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Haatainen, kiitti pitääkin kattoo onko tosiaan 210. mitäs etua tosta on vrt. 188 Kestääkö lukko paremmin? Mulla nimittäin on kai sit molemmat. Välitys sais olla pitempi...
    Lukon kestosta en tiedä, mutta ainakin itse perä on mitotettu isommille voimille. Tuo numero tulee suoraan lautaspyörän halkaisijasta: mitä suurempi lautaspyörä, sitä vähemmän pintapainetta hampaille -> sitä enempi sietää voimaa.

    Toki vois kuvitella lukon olevan mitotettu muun välityksen mukaan, mutta rehellisesti sanoen en tiedä.

    Edit: Tuo minun kuva on sitten vanhanmallisesta typ210:stä (e24). e34:sen perä näyttää vähän toisenlaiselta, mutta tuo pulttihomma on ihan sama kuitenkin
    Last edited by Haatainen; 26-10-2012, 13:08.
    Alla:
    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
    E24 635Csi -84 Polaris metallic

    Ennenkin on ollut autoja

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5265
      • Pirkkala

      Niin osaako kukaan mitään sanoa tuohon kytkiasiaan ja onkohan aiheesta keskusteltu muussa topicissa?
      Peristä vielä sen verran että mitkä on noiden e32 750 perävälitys ja sit e34 540? Olisko minkäänlainen idea siirtyä tds tai ix murikkaan? Onko ix:ssa joku manuaalisesti kytkettävä lukko? Entäs välitys? Entä tds välitys? Ois kiva saada kierrokset alemmas ku 2500 satasessa. Toki minä löydän nämä tiedot netistä mut jos jollain kokemusta. Vaihto sais olla niin sanottua bolt on tyyliä, mitään kovin isoa operaatiota en ala tekemään.

      Sit vielä yks kyssäri, onko tuon vauhtipyörän takana olevan ka- stefan vaihto minkälainen homma? Se nimittäin vaikuttas vuotavan ja sama se on kuntoon laittaa kun vehkeet on kohta levällään ja koko talvi aikaa.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Niin osaako kukaan mitään sanoa tuohon kytkiasiaan ja onkohan aiheesta keskusteltu muussa topicissa?
        Peristä vielä sen verran että mitkä on noiden e32 750 perävälitys ja sit e34 540? Olisko minkäänlainen idea siirtyä tds tai ix murikkaan? Onko ix:ssa joku manuaalisesti kytkettävä lukko? Entäs välitys? Entä tds välitys? Ois kiva saada kierrokset alemmas ku 2500 satasessa. Toki minä löydän nämä tiedot netistä mut jos jollain kokemusta. Vaihto sais olla niin sanottua bolt on tyyliä, mitään kovin isoa operaatiota en ala tekemään.

        Sit vielä yks kyssäri, onko tuon vauhtipyörän takana olevan ka- stefan vaihto minkälainen homma? Se nimittäin vaikuttas vuotavan ja sama se on kuntoon laittaa kun vehkeet on kohta levällään ja koko talvi aikaa.
        muita en muista ulkoa kuin että tdsA:n perä on 2.64 -> satanen vauhtia = ~1500rpm mutta onpi pikkuperä eikä mee 540..

        bmwfans.info kertoo myös perävälityksen
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Originally posted by peto2 View Post
          muita en muista ulkoa kuin että tdsA:n perä on 2.64 -> satanen vauhtia = ~1500rpm mutta onpi pikkuperä eikä mee 540..

          bmwfans.info kertoo myös perävälityksen
          Tuskin tippuu 1500rpm, kun tuossa 5v askissa on suora vitonen. Oikea vastaus vois olla lähempänä 2200rpm, mutta ei siinä perässä ole oikein mitään järkeä silti kun on niin hentoinen. Semmosta se on noissa budjetti-manuaaleissa, 6v askissa olis ylivaihde

          Kytkinasiaan vaikuttaa vauhtipyörä, mikäs siellä on nyt paikallaan? B30 vauhtis kytkimineen?
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • jakusa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 515
            • Lempäälä

            E38 750:sta 2,81 tai 740D:stä 2,65 voisi olla yksi vaihtoehto peräksi. En kyllä tiedä käykö ne ihan suoraan, vaikka TYP 210 vissiin onkin.

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Niin osaako kukaan mitään sanoa tuohon kytkiasiaan ja onkohan aiheesta keskusteltu muussa topicissa?
            Peristä vielä sen verran että mitkä on noiden e32 750 perävälitys ja sit e34 540? Olisko minkäänlainen idea siirtyä tds tai ix murikkaan? Onko ix:ssa joku manuaalisesti kytkettävä lukko? Entäs välitys? Entä tds välitys? Ois kiva saada kierrokset alemmas ku 2500 satasessa. Toki minä löydän nämä tiedot netistä mut jos jollain kokemusta. Vaihto sais olla niin sanottua bolt on tyyliä, mitään kovin isoa operaatiota en ala tekemään.
            -after all is said and done more is said than done-


            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Originally posted by jakusa View Post
              E38 750:sta 2,81 tai 740D:stä 2,65 voisi olla yksi vaihtoehto peräksi. En kyllä tiedä käykö ne ihan suoraan, vaikka TYP 210 vissiin onkin.
              Ei sovi.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5265
                • Pirkkala

                Joo, köyhänmiehen manuaali tuo tosiaan on, ollu jo kait saksassa muutettu automaatista manuaaliksi.
                kai minä vien sen perän vaan kiristettäväksi särkikoskelle ja ajan tyytyväisenä.
                Kuudes vaihde tekis terää, mut on vaan aika kallis vaihde! Sais kai tuosta vanhasta myymällä jotain mut tonnin kai sais vielä rahaakin laittaa kylkeen. 6 vaihteinen nuppi saa riittää täs vaihees..
                Kytkin ja vauhtis on arvoitus, kun laatikko vielä kiinni, mut veikkaan b30 osia. Tosin ed. omistaja puheli et olis joku hc kytkytin paikallaan mut mene ja tiedä. Selviää lähiviikkoina.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • VaihtoVirta
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 558
                  • Kuusamo

                  Farkun (e34 530i) käyntihäiriöt parannettu putkiston uudelleenrakentelulla ja uudella bensanpaineensäätimellä. Nyt kuitenkin käy selvästi rikkaalla, pakokaasu haisee todella voimakkaasti bensalle ja savua tulee kuin veturista (eikä ole höyryä!). Lambdat on uusittu pari vuotta/20tkm sitten boschin alkuperäisiin. Vikakoodeina taisi olla lambdasäätö ylitetty ja ilmamäärämittari. Imm:ltä kun ottaa johdon pois, ei tapahdu mitään. Kokeilin toista ilmamäärämittaria (kunnosta ei tietoa, kuitenkin alkuperäinen) ja ei ollut vaikutusta. Imuvuotoja ei ole, kaikki uusittu siltä osin.

                  Tilaanko uuden ilmamäärämittarin vai kannattaako vikaa yrittää vielä paikallistaa tarkemmin?

                  Comment

                  • Joma
                    BTCF Member
                    • Feb 2011
                    • 1320
                    • Masku

                    Mites nyt kun rupes himottaan tommonen m60 kakskasiin.

                    765- asetelma multa jo löytyy, tämä ilmeisesti sopii?

                    Mistäs näihin löytää vp?

                    M30 kovia vp on parikin kappaletta, jostain luin että sopis?

                    6v manuaalithan on vissiin hinnoissaan, mitä tämmösestä kannattaa maksaa ja onko eroja, esim m5 vs normi loota?

                    Periaatteessa siis ihmetyttää että mitä porukalla tullut maksamaan manuaali swap? Vai olenko nyt ihan metsässä mun osien kanssa?
                    E30 M52b28 M122h Amme
                    E28 x monta
                    E23 728i Ministeri
                    E10 1600-2 Garret

                    VW LT50 Huoltoajoneuvo
                    HD lapio jätskikruiseri

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5265
                      • Pirkkala

                      Originally posted by Joma View Post
                      Mites nyt kun rupes himottaan tommonen m60 kakskasiin.

                      765- asetelma multa jo löytyy, tämä ilmeisesti sopii?

                      Mistäs näihin löytää vp?

                      M30 kovia vp on parikin kappaletta, jostain luin että sopis?

                      6v manuaalithan on vissiin hinnoissaan, mitä tämmösestä kannattaa maksaa ja onko eroja, esim m5 vs normi loota?

                      Periaatteessa siis ihmetyttää että mitä porukalla tullut maksamaan manuaali swap? Vai olenko nyt ihan metsässä mun osien kanssa?
                      Halvin on tehä 5v manuaali tolla zf:llä joka löytyy m60b30 tai sit e36 m3 perästä. sellanen setuppi mulla on, jota tosin en ole ite asentanu.

                      E34 m5 joissa on 6v getrag on sama loota kun e39 m5 laatikko, sama myös alkup e34/39 koppaisissa 540 manuaaleissa.
                      korjatkaa jos olen väärässä.

                      6v:tä ei kyllä toimivana saa halvalla... vauhtipyöriä tekee ainakin joku firma, oisko ollu parisaataa per limppu jos en ihan väärin muista, käytä foorumin hakua, sillä löysin muistaakseni. tai sit ihan google. jos tilaat, voisin olla kimpassa, riippuen siitä löytyykö tuolta iteltä vanha kaksmassa vai mikä vp.

                      mistä hankit 765? mitä maksoi?
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        e36 m3 perästä.
                        Kyllä on hitsaamista ja koneistamista jos m3 askin tohon sovittaa...
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Joma
                          BTCF Member
                          • Feb 2011
                          • 1320
                          • Masku

                          Originally posted by Cell View Post
                          Kyllä on hitsaamista ja koneistamista jos m3 askin tohon sovittaa...
                          Tuli semmonen voi vittu fiilis jo mut onneks käänsin sivua.

                          Oman askin kun juuri myin.
                          E30 M52b28 M122h Amme
                          E28 x monta
                          E23 728i Ministeri
                          E10 1600-2 Garret

                          VW LT50 Huoltoajoneuvo
                          HD lapio jätskikruiseri

                          Comment

                          • Daa Daa
                            BTCF Member
                            • Aug 2004
                            • 910
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            E34 m5 joissa on 6v getrag on sama loota kun e39 m5 laatikko.
                            Kannataakohan tälläistä "informaatiota" jakaa muiden foorumin käyttäjien kanssa?

                            Mikään 6.syl moottorin perässä ollut aski, EI SOVI m6X/s62 v8 koneen jatkoksi.

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5265
                              • Pirkkala

                              Täälä minä näköjään pyörin puhumassa silkkaa sontaa.... Sori

                              Olin ymmärtäny et m5 e34\39 olis sama getrag kun e34 540? Noh, ei siis ole muuta yhteistä kun sisuskalut siis 6 ja 8 pyttysen välillä? swappi Ei siis onnistu 6 syl->8syl.

                              Mites tuo 530 5v laatikko sitten? täälä foorumilla juteltiin että sama kun m3 e36 ja muissakin isompikoneisissa e36?
                              ilmeisesti sekään ei pidä paikkaansa?

                              vai onko samat romut taas eri kuorissa?

                              Itsellä on 5v ja otettu siis varmaan 530 perästä. onko se siis ainut 5v joka sopii?
                              Last edited by Urpo_rotta; 11-11-2012, 14:01.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                V8 koneisissa on ainakin isompi sisääntuloakseli boorien osalta (dieseleissa vissiin samaa kokoluokkaa), tuskin on mitään samaa muutenkaan.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎