Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MikkoÄr
    replied
    Olisi tulossa tuollaiseen Sierra-ratakapineesen. On sellainen Fordin 7,5" perän ja BMW-ZF-lukon epäpyhä liitto synnytetty. Ajattelin josko olisi itseä miellyttävin ilman esijännitystä, tietty sitä voisi vielä varauksen sillekkin jättää jos ei vaikka miellytä. Ramppikulmat löytyy vakiot ja toiset muutetut. Ajattelin nyt vielä käpistellä lukon päätylaipan kokonaan uuden, kun vaikuttaa aika joulutinalta tuo alkuperäinen ja sitä joutuisi kuitenkin koneistamaan.

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Mihin käyttötarkoitukseen teet sen ilman esijännitystä?

    Leave a comment:


  • Playpig
    replied
    Originally posted by MikkoÄr View Post
    Onkos kellään kokemusta 188-lukon kasauksesta neljälle levyparille ilman esijännitystä? Lähinnä kiinnostaa päittäisvälyksen määrä, paljonko jätetään kun lautasjouset jää pois?
    Vähän. Jostain muistan lukeneeni 0.1-0.2mm.

    Leave a comment:


  • MikkoÄr
    replied
    Onkos kellään kokemusta 188-lukon kasauksesta neljälle levyparille ilman esijännitystä? Lähinnä kiinnostaa päittäisvälyksen määrä, paljonko jätetään kun lautasjouset jää pois?

    Leave a comment:


  • Iltsu
    replied
    Tuli hankittua tuohon compactiin typ188k custom made e46 kitkalukko.
    3.23 välitys, 40/15% lukitus, asymmetriset ramppikulmat 30°/60° ja uusilla laakereilla sekä kitkalevyillä. On viimeisen päälle rakennettu.
    Suomessa tietääkseni näitä ei juuri kukaan tee? Tämä tuli Portugalista. Jos joku haaveilee lukosta nelikutoseen, näitä saa vielä.


    Last edited by Iltsu; 31-07-2016, 08:28.

    Leave a comment:


  • ^janne^
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Pulttaa kiinni ja räppää menemään
    Näin se on varmaan tehtävä kun käsin pyörittämälläkin tuntuu suht jämäkälle sittenhän se selviää miten pitää

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Pulttaa kiinni ja räppää menemään

    Leave a comment:


  • ^janne^
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Mistään mitään tietämättä huutelen väliin. Onko se perä ollut autossa kiinni JA olet todennut ettei lukota tarpeeksi? Käsin pyörittämällä viskoperä tuntuu melko löysältä verrattuna kitkalukkoon, mutta ehjä viskomurikka kelpaa varsin hyvin normiajoon (leikkimiseen ja sensellaseen).
    Ei ole ollut vielä autossa kiinni kun vasta sain sen ja sen puoleen haluaisin tietää sopivan öljyn ennen kuin laitan auton alle. Tosiaan nyt jo melko jäykkä laipoista pyörittämällä ja muutenkin vaikuttais melko vähän ajetulta eli olisko alkuperäset öljyt vai joku jotain remonttia tehnyt lähiaikoina? Netti kirppikseltä tämän löysin sattumalta ja alle kaljakopan hinnalla sain kun myyjällä ei löytynyt muuta tietoa kuin "bmw ehjä perä edullisesti" ja loput jouduin itse kuvasta päättelemään

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Olis mullakin edessä, ei tunnu pitävän oikeen joka tilanteessa. Ainakin tuossa omassa tosiaan käsin pyörittäessä ei käytännössä hankaa yhtään vastaan

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by ^janne^ View Post
    Eihän tuota juu kauaa pura muistatko minkä merkkistä öljyä oli kun jotkut väittivät että 60000 olis jo melko jäykkää ja 100000 vastais jo kemppilukkoa et olisko vaan valmistaja liioitellut arvoja? Vakio viskossa taitaa olla 25000 öljyä? Olisko parempi vaan olla vaihtamatta viskon öljyjä kun ainakin tämän hetkisillä öljyillä pistää jo aika kovin hanttiin ku yrittää eri suuntiin laippoja pyörittää käsin niin lämmetessähän vain jäykistyy entisestään?
    Mistään mitään tietämättä huutelen väliin. Onko se perä ollut autossa kiinni JA olet todennut ettei lukota tarpeeksi? Käsin pyörittämällä viskoperä tuntuu melko löysältä verrattuna kitkalukkoon, mutta ehjä viskomurikka kelpaa varsin hyvin normiajoon (leikkimiseen ja sensellaseen).

    Leave a comment:


  • ^janne^
    replied
    Originally posted by ///Make View Post
    Laitettiin 60 000cst, muttei pitänyt ollenkaan. Ostin sitten 300 000cst öljyä, siitä vaan on paha sanoa kun ei tullut enää koitettua vaan ostin suosiolla kitkalukon
    Semmoisella kuitenkin lähtisin kokeilemaan. Suht nopeastihan sen pakan purkaa, putsaa ja kasaa...
    Eihän tuota juu kauaa pura muistatko minkä merkkistä öljyä oli kun jotkut väittivät että 60000 olis jo melko jäykkää ja 100000 vastais jo kemppilukkoa et olisko vaan valmistaja liioitellut arvoja? Vakio viskossa taitaa olla 25000 öljyä? Olisko parempi vaan olla vaihtamatta viskon öljyjä kun ainakin tämän hetkisillä öljyillä pistää jo aika kovin hanttiin ku yrittää eri suuntiin laippoja pyörittää käsin niin lämmetessähän vain jäykistyy entisestään?

    Leave a comment:


  • ///Make
    replied
    Originally posted by ^janne^ View Post
    Tuli tuossa ostettua e30 325ix viskolukollinen perä niin oliskos jollakin tietoa minkä jäykkyinen silikoni öljy olis sinne viskoyksikköön sopivaa katukäyttöön? Mielellään mahdollisimman jäykkä mut kuitenki sellanen et olis siedettävä ajella
    Laitettiin 60 000cst, muttei pitänyt ollenkaan. Ostin sitten 300 000cst öljyä, siitä vaan on paha sanoa kun ei tullut enää koitettua vaan ostin suosiolla kitkalukon
    Semmoisella kuitenkin lähtisin kokeilemaan. Suht nopeastihan sen pakan purkaa, putsaa ja kasaa...

    Leave a comment:


  • ^janne^
    replied
    Tuli tuossa ostettua e30 325ix viskolukollinen perä niin oliskos jollakin tietoa minkä jäykkyinen silikoni öljy olis sinne viskoyksikköön sopivaa katukäyttöön? Mielellään mahdollisimman jäykkä mut kuitenki sellanen et olis siedettävä ajella

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei tarvi hammaskosketusta säätää tai muutakaan. Senkun käytät poskilaipat irti, et saat ton sakaralevyn fiksattua.

    EDIT hidas
    Jeesi, tack.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Eikös tuo nyt vaadi koko perän purkamisen että saa fiksattua? Ja sitämyötä sitten taas hammaskosketuksen säädön jne...
    Ei tarvi hammaskosketusta säätää tai muutakaan. Senkun käytät poskilaipat irti, et saat ton sakaralevyn fiksattua.

    EDIT hidas

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎